Zobacz pełną wersję : D16y7 + Turbo !!czytalem juz wiele
Witam. przeczytalem juz wiele postow na temat turbo w d serii.
Silniczek jaki posiadam to d16y7 w planach byly swap na h22a albo na b18c4. Lecz ostanio kolega zaproponowal ze mozemy zalozyc turbo. Powiem szczerze ze nie chodzi mi o wysilenie silnika lecz na jak najmniejszej awaryjnosci gdyz auto bedzie uzytkowane na codzien.
Chcialbym uzyskac moc w okolicach 170-180KM.
Silnik ma przebieg 160tys km.
Nie planuje zaklucia silnika chcialbym smigac przy tej mocy na standardowym dole jesli to mozliwe.
Chcialbym sie dowiedziec czy taki zestwe bedzie dobrym wyborem by uzyskac w bezpieczny sposob ta moc.
Graty jakie wybralem to:
TD04HL-16T - juz jest
IC do 350KM - niebawem
Bailey Dump Valve - niebawem
Kolektor zeliwny albo nierdzewka - niebawem borykam sie z wyborem
Orurowanie z nierdzewki - niebawem
Wydech 2,5 cala w calosci przelotowy - juz jest
Montaz spawanie bedzie wykonane we wlasnym zakresie. Jesli chodzi o strojenie to czy jest mozliowsc montazu softa bez strojenia na poczatku???Pytam bo nie znam zadnego garazu w okolicy ktory moze to zrobic (mieszkam w UK). Czy warto by bylo najpierw zrobic mini-me z8 anastepnie Soft???
Projket bedzie ogarniany w zimie wiec moze znajde dobrego stroiciela .
Wszelkie informacje i sugestje mile widziane .
mini-me z8 anastepnie Soft???
Wszelkie informacje i sugestje mile widziane .
jak juz cos to mini ale na Y8/Z6
po mini jak ogarniesz to na sofcie wskoczy w 200KM
najpierw to zmien ssaka z pionowego na poziomy Y8/Z6 :D
A ssak z d15z6 i d16z6 jest ten sam???????
jest inny ale pasuje do Y7:) Jeśli nie chcesz stroić to jedyne wyjście zastosować FMU (regulator ciśnienia paliwa) :)
Nie znam zdanego dobrego garazu w mojej okolicy dlatego setup nie bedzie wystrojony na poczatku.
to długo nie pojeździsz
Ale jesli zastosuje regulator cisnienia paliwa to chyba wystarczy na kilkaset km bez katowania az do czasu znalezienia porzadnego warsztatu by to wystroic????
lepiej pojeździj wolnossakiem dopóki nie znajdziesz stroiciela. na mniejszej suszarce soft w d16 byłby przyjemniejszy
myśle że lepiej zestroić ale puki co możesz zapodac MBC, skręcic boosta do minimum i na niskim ciśnieniu tragedii być nie powinno ;)
pozdro
myśle że lepiej zestroić ale puki co możesz zapodac MBC, skręcic boosta do minimum i na niskim ciśnieniu tragedii być nie powinno ;)
pozdro
Nie mylmy pojęć. MBC możemy tylko zwiększyć doładowanie, które jest zadane przez akutator.
Nie mylmy pojęć. MBC możemy tylko zwiększyć doładowanie, które jest zadane przez akutator.
też racja...:o
na mniejszej suszarce soft w d16 byłby przyjemniejszy
ta turbosprężarka jest mała i na seryjnym WG wchodzi w boost'a jak dzika. Jeżeli nie chcesz tego stroić to podniesienie ciśnienia na listwie zagra, ale nie jako setup docelowy. A ze strojeniem OBD2 będzie problem..
czyli rozumiem ze na poczatek regulator paliwa + wydajniejsze wtryski tak??? A docelowo i tak bedzie to strojone tylko ze pozniejszym czasie chyba ze znajde wlasciwy garaz
przy fmu do softa z reguły zostawia się seryjne wtryski (jak są 240 jak w innych d-seriach to zostaw).Zamiast wtrysków lepiej zainwestować w pompę paliwa walbro.No i po złożeniu przydałoby się przejechać z sondą szerokopasmową i sprawdzić afr .:)
seryjne wtryski nie podadza paliwa na 180 koni. nie ma bata.
mozesz zdrutowac w domu, ale żywotność silnika będziesz mierzył stoperem.
wtryski 440, zmana na obd1 i strojenie.
seryjne wtryski nie podadza paliwa na 180 koni. nie ma bata.
mozesz zdrutowac w domu, ale żywotność silnika będziesz mierzył stoperem.
wtryski 440, zmana na obd1 i strojenie.
rozwiazan jest kilka najrozsadniejsze jest patiego ale
mozesz tez ecu masterem pobawic sie w obd2 lub jak poczytasz samouczek grabowskiego to sam w domu zmontujesz sobie 2 dodatkowe wtryski i tez pojezdzi
mamba 2 lata smigal :)
internet matka wynalazcow :P
jak sobie nie poradzisz zapraszam do mnie
pozdro
ps. TD04HL-16T zamienil bym na k04 225
autko ma byc tylko na steet wiec moge pomyslec na rozwiazaniem ktore mial mamba
Qowax jak bym mieszkal w PL to raczej z tym problemu by nie bylo lecz ze mieszkam w UK jest problem gdyz w okolicy nie ma zadnego zakladu ktory sie zajmuje ale po wielu poszukiwaniach znalazlem firme ktora stroi i za £85/h robia razem z hamowaniem itd. wiec zobacze gdyz planuje swoj garaz otworzyc wiec taka wiedza by sie przydala.
Qowax wiem ze sa lepsze turbinki jak ta ale z uwagi iz mam dwie takie w bardzo dobrym stanie bez luzow wiec chyba pozostane przy tej TD04hl-16t. A moge wiedziec dlaczego bys zamineil to na k04 225????
16T mniej puchnie na górze. To jest dobry wybór. Nie ma co ładowac 0,5bara od 2k obr.
seryjne wtryski nie podadza paliwa na 180 koni. nie ma bata.
A jakie są serynie w B serii nie 240?
Inna sprawa, że w y7 jest chyba 190 jeżeli się nie mylę.
Kolejny temat jest taki, że jak nie wystroisz, to w momencie pojawienia się nadciśnienia na MAP sensorze seryjny komp odcina (nie pamiętam czy paliwo czy zapłon ale jest odcinka) więc się nie najezdzisz.
To ja sie dolacze, odpalilem bez wezyka na wg i przy lekkim depnieciu dmucha, bov chodzi ale nie pokazuje nic na plusie, dochodzi tylko do 0,0 bar a na wolnych jest -8 bar. To samo zrobilem z podlaczonym MBC i nic to nie zmienia
Co radzicie?
na postoju nie nadmucha sprężarka ciśnienia. potrzebuje obciążenie.
na postoju nie nadmucha sprężarka ciśnienia. potrzebuje obciążenie.
Podczas jazdy jest to samo...
Podczas jazdy jest to samo...
Napisałem Ci, że seryjny nieprzestrojony komp ma odcinkę gdy MAP wychodzi na +
Traktuje to jak błąd.
Napisałem Ci, że seryjny nieprzestrojony komp ma odcinkę gdy MAP wychodzi na +
Traktuje to jak błąd.
Nie wiem czy dobrze rozumiem, czyli wystarczy strojenie?
Nie wiem czy dobrze rozumiem, czyli wystarczy strojenie?
Nie wiem czy wystarczy bo nie wiem czy jest wszystko dobrze zrobione. Ale jeszcze raz: seryjny komp nie obsługuje map na doładowaniu, traktuje to jako błąd i jest odcinka przy dodatnim cisnieniu na MAP sensorze.
Nie wiem czy wystarczy bo nie wiem czy jest wszystko dobrze zrobione. Ale jeszcze raz: seryjny komp nie obsługuje map na doładowaniu, traktuje to jako błąd i jest odcinka przy dodatnim cisnieniu na MAP sensorze.
No raczej, ale to nie usprawiedliwia tego ze nie pokazuje na plsie tylko do 0,0bar...
...Dobra juz ogarnąłem ;)
JulekCIVIC
01-07-10, 20:21
A jakie są serynie w B serii nie 240?
Inna sprawa, że w y7 jest chyba 190 jeżeli się nie mylę.
Kolejny temat jest taki, że jak nie wystroisz, to w momencie pojawienia się nadciśnienia na MAP sensorze seryjny komp odcina (nie pamiętam czy paliwo czy zapłon ale jest odcinka) więc się nie najezdzisz.
No raczej nie mylisz sie co do wtrysków bo w D seri chyba tylko y7 ma inne niz 240cc.
do softa nie wiem czy trzeba zmieniac mapa na jakis wydziwiany do 4bar jesli ma na sofcie sie dmucha 0.5bar pozniej to juz nie soft :P
seryjny map obsługuje do 0,7 bara ale komp bez strojenia nie czyli wywala błąd
wywala błąd, ale przeciez nie odetnie doładowania, co wy bzdurzycie. Jeśli pod obciążeniem nie przekracza 0 to jest gdzieś nieszczelność.
Powrot z nowymi planami.
Moje d16y7 ma przejechane prawei 180tys . Wiec postanowilem ze wymienie wszytkie uszczelki , nowa pompa oleju i wody.
Bede chcial uzyc korb Eagle + tloki Vitara lub co Klutego jaka bezpieczna moc bede mogl uzyskac ????
Co jeszcze zrbobic lub wymienic by auto bylo jak mniej awaryjne ???
Czy warto zastosowac Panewki ACL Racing czy lepiej OEM???
Ktorko mowiac pelne Turbo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.