PDA

Zobacz pełną wersję : Sprawność zawieszenia Co o tym myślicie?



pawlak91
18-06-10, 16:19
Witam panie i panowie.
Ostatnio byłem na stacji kontroli pojazdów i sprawdziłem sobie zawias. Wyszło mi coś takiego:
Oś przednia
tłumienie w %
lewy 65% różnica 6% prawy 71%
tłumienie w mm
lewy 38 różnica 15% prawy 32mm
Dopuszczony
Tylna oś- doesn't matter:P
Czytam to forum od dłuższego czasu i zauważyłem że jest tu dużo ludzi którzy mądrze gadają i znają się na rzeczy. Moje pytanie- w jakim stanie jest mój zawias wiem że jest dopuszczony ale mnie interesują bardziej szczegółowe info.. Na podstawie danych mógłbym liczyć na odp:P?
Pojechałem na tą stację nie bez powodu. Powód był taki gdyż przy prędkości rzędu 120km/h wibruje mi przód strasznie mnie to irytuje. Mam jedną felgę która była prostowana ale wulkanizator mówił mi , że felga jest ok. Przy niższych prędkościach (80-100km/h) objaw jest w ogóle nie wyczuwalny. Pozdrawiam

gruszkin
18-06-10, 17:08
trzeba wyprostowac felgi lub ponownie wyważyć. większość wulkanizatorów to tłumoki. ostatecznie moze brakuje pierscieni centrujących między piaste a felgę? tez moze wibrować. dokladniej wibruje zapewine w zakresie 120-140, potem ustaje.

Zawias nie ma nic do rzeczy a róznice sa oczywiste-z tym że zwykle prawa strona dostaje bardziej w dupe z uwagi na dziury

pawlak91
18-06-10, 18:08
Pierścienie Centrujące jak najbardziej mam. A co myślisz o ukł kierowniczym ostatnio poruszałem lewym kołem i wyczułem luzy natowmiast w prawym nic nie ma. Ale felgi dla pewności wywarze jeszcze raz.

gruszkin
18-06-10, 18:34
jakie luzy poczułeś?ruszałes góra-dół czy lewo-prawo?jedno wskazuje na zużycie sworznia, drugie-na łożysko w piaście do wymiany.ale przy łożysku dochodziłoby też wydatne huczenie bardziej niż jakiekolwiek bicie.

pawlak91
19-06-10, 14:34
lewo prawo ruszałem. Żadne huczenie nie towarzyszy mi podczas jazdy. Może drążek kierowniczy?

rider143
19-06-10, 22:57
Może drążek kierowniczyalbo końcówka drążka.

pawlak91
20-06-10, 14:51
więc to może być przyczyną? - końcówka drążka kierowniczego?

bartkonator
20-06-10, 16:39
Wjedź na kanał niech ktoś rusza lekko kierownicą lewo prawo i zobaczysz, u mnie było tak że sciągnołem końcówke drążka ściągaczem, i wtedy złapałem za drążek i luz okazał się na drążku kierowniczym.

zico1981
20-06-10, 18:33
jesli na stacji kontroli pojazdow sprawdziali zawias, a nie tylko amorki to nie ma mowy o jakims luzie, chyba ze na stacji nie wjechali twoim civem na trzepaki.
Moim zdaniem to felga, sprobuj zamienic przod z tylem i zobaczyc czy bedzie lepiej.

jerzynew
21-06-10, 10:38
tyleje wahacza, sworzeń?? drążek moim zdaniem odpada bo wyczułbyś na prostej po puszczeniu kierownicy na luzie że auto ci sciaga w którąś strone. łożysko piasty też moim zdaniem powinno być dobre

amortyzatory z tyłu jesli sa skonczone albo chociaż jeden to bedzie ci wibrować cale auto. przednie ejsli padna calkiem albo nawet jeden to mozesz czuc stugi pod góre jesli droga jest z dziurami, jesli amortyzatory srednio zuzyte na dziurach bedzie ci rzucalo lewo prawo, ale amortyzatory masz dobre

pawlak91
21-06-10, 22:48
Dzięki chłopaki za rady. Faktycznie coraz bardziej nabieram przekonania , że to felgi są winne z tym ze niedawno były wyważane. Dodam istotny argument jakieś 1 tydzień przed zaobserwowaniem tego zjawiska (wibracji) złapałem gumę i to jeszcze na feldze która była prostowana. Więc może to mieć jakiś związek?

Jerzynew- powiedz mi czy na luzie fest ściąga na boki czy lekko?



P.S Na trzepakach byłem , sam wjeżdżałem:D

gruszkin
22-06-10, 00:25
chłopaku to oczywiste. Felgi dawaj do wyważenia i bedzie spokój :)

hellrider
22-06-10, 18:05
Jesli to bylby drazek to przy przyspieszaniu jak i hamowaniu by sciagalo. Przy jezdzie na luzie raczej nie. Dodam tylko ze z tego co ja zauwazylem to - koncowka drazka, sam drazek i koncowka wahacza dolnego maja taki sam dzwiek tlukący sie jesli sa zuzyte .

MI tez trzesie kierownica :) i co ? Wymienlem prawie wszystko, kola wywazalem tyle razy ze kupilbym sobie za to chyba dwie Toyo t1...... Mam wywalony tylko drazek kierowniczy z prawej strony i to jest ewietnie tego wina....

ZObacz tez czy nie masz wybulonej opony, golym okiem tego prawie nie widac. na wywazarce skoruguja bicie. Ale jadac bedziesz jechal na bańce ;) Moj ojciec tak mialem i robil cuda z samochodem, potem sie okazalo ze opona sama w sobie ma skaze.

pawlak91
22-06-10, 18:06
No chyba tak zrobię , tylko najpierw założę jakieś inne na podmiankę muszę być pewny że to felgi. Tylko strasznie niepokoi mnie ten przeklęty luz w lewym kole ( w płaszczyźnie lewo-prawo) w prawym kole luzu nie ma.

P.S mam środki ograniczone więc muszę wymienić to co konkretnie stanowi problem. Z tego co pisze szanowny kolega hellrider to drążek , końcówka drążka odpada bo auto ani przy przyśpiesaniu ani przy hamowaniu nie ściąga(no chyba że w koleinach). Myślałem może że z maglownicą jest coś nie tak ale inne tematy na forum obaliły tą przyczynę.

hellrider
25-06-10, 12:53
Sprawdz ten drazek, mowie Ci. Skrec kolami tak zebys dostal dlonia tego gumowego kondoma co jest na drazku, jak scisniesz mocno to poczujesz w rece taka pileczke. To jest cos w rodzaju przegubu kulowego. A 2 osoba niech lekko rusza kierownica na boki albo zlapie za kolo i rusza nim tak jak bys mial skrecic kierownica.

Roboty praktycznie nic a wyeliminujesz ta czesc na 100 %

pawlak91
28-06-10, 16:36
Witam ponownie. Dziś zamieniłem felgi na inne. Rozpędziłem auto do 120 i szło jak marzenie zero drgań :) Z tego można wywnioskować że felgi trzeba wywarzyć?:P

jerzynew
28-06-10, 21:15
hehe na feldze jechał pokrzywił i dziwił sie skad bicie :D do wyważenia albo do prostowania jesli krzywa.
lewe koło z tyłu czy przód? tył bebnowe?

pawlak91
29-06-10, 10:01
zamieniłem 2 koła z przodu z alu na stalówki i jak ręką odjął:P A alu dam pewnie dziś na wyważarke:P

pawlak91
02-07-10, 16:39
witam dziś wyważyłem alu. Wiecie co było konkretną przyczyną ? Ciężarek się przesunął o jakieś 14 cm :P a przyczyną było najprawdopodobniej boksowanie kół na błocie.:P Także starajcie się unikać wjazdu w duże błoto.:)