Zobacz pełną wersję : EJ9 z klimą - filtr kabinowy i odgrzybianie
czesc
wczoraj w cifie VI 3d wypiąłem schowek pasażera i wyciągnąłem pionową zaślepkę obudowy nawiewu zza schowkiem co mnie zdziwiło, że oprócz kupy liści i patyków nie było tam filtra przeciwpyłkowego, czy przed chyba skraplaczem (charakterystyczna chłodniczka) powinien być filtr ? jeśli nie to gdzie on jest i czy w ogóle występuje w ej9 z A/C i silnikiem d14z2 ?
kolejna sprawa czy odgrzybialiście sobie klimę ? gdzie zaaplikować odpowiedni preparat w piance np KENT żeby zrobić to dobrze ? na owy skraplacz ?
ewentualnie gdzie zasysane jest powietrze przy obiegu wewnętrznym ?
Ja tez tam filtra nie mialem wogle ale wsadziłem bo dostalem:)
jak otworzysz schowek to powinienes go widziec, jak nie ma - to kup :) odgrzybiałem preparatem który wpuszczałem we wszystkie nawiewy.
pozdrawiam
chudypiter
18-06-10, 19:11
Również mam ej9, d14z2, i w tym miejscu mam filtr. Kupiłem płyn do klimatyzacji( butelka w spreju jak do mycia szyb, w castoramie za 50 zeta ) wypryskałem cały skraplacz i jest git ( na początku troszkę kopie po nozdrzach )
No to fajosko se odgrzybiliscie:D:D
Tak dla ścisłosci , SKRAPLACZ jest z przodu potocznie zwany chłodnica klimy
Co do odgrzybiania to spryskujesz bezposrednio parownik ,który jest w środku . Jak jest filtr to luz bo wyciagasz i spryskujesz ,gorzej jak go nie ma to trzeba spryskac odkręcając rezystor jeśli dobrze pamietam . Ja zawsze rozkręcam obudowe by odrazu liscie powyciagać :)
Nie psikajcie w nawiewy bo to gów... daje a i zalać elektryke może :)
nie no w nawiewy walić odgrzybiacz to nie ma sensu trzeba aplikować to właśnie tam gdzie zasysa powietrze i najlepiej na parownik a nie na skraplacz jak pisalem wcześniej
czyli to co jest za schowkiem pasazera to skraplacz
. Jak jest filtr to luz bo wyciagasz i spryskujesz ,gorzej jak go nie ma to trzeba spryskac odkręcając rezystor jeśli dobrze pamietam .
jakies wskazówki jak się do tego zabrać ?
:D manuala nie mam ,wyciagasz schowek i rezystorek masz chyba na dwóch śrubach do obudowy przykręcony .
sprskujesz pianka w strone parownika ,powiedzmy że tyle by wychodziło tam gdzie masz wsadzony preparat , wkładasz rezystor i na moment włanczasz wentylator . Potem wtryskujesz znowu tyle ze zostawiasz na dłuzsza chwile tak by cała pianka zeszła spływem pod auto i potem wentylatorek na kilkanaście minut sobie załacz by przedmuchało :)
chudypiter
18-06-10, 23:44
Mój błąd spryskałem nie skraplacz, tylko parownik. Tak jak pisałem: pryskałem sprejem, który jest dedykowany do klimatyzacji, usuwa brud, nie powoduje korozji.
gdzie ten rezystor jest ? widok po odchylonym schowku
http://img251.imageshack.us/img251/1399/dmuch.jpg (http://img251.imageshack.us/i/dmuch.jpg/)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.