Zobacz pełną wersję : Jak ustawić obroty jałowe ?
witam , jestem tu ''nowy'' , mam civika 5D ,95 automat, silnik D16y3, problem polega na zbyt niskich obrotach jałowych , gdzieś wyczytałem ze powinny one wynosić w automacie jakieś 1000 obr, u mnie są sporo niższe , przy załączaniu klimatyzacji spadają jeszcze niżej co objawia się wibracjami i ogólnym dyskonfortem ;) , chciałem jeszcze spytać czy w 5D zapalniczka jest podświetlana ?, z góry dzięki za pomoc , ciekaw jestem ile jest hanek w automacie :)
obroty regulujesz śrubką na przepustnicy, no chyba ze masz jzu zasyfiony krokowy i motylek to wtedy musisz zdemontować wyczyścić, zrestartować i nauczyć na nowo wolnych obrotów jak to zrobić znajdziesz na forum na pewno nawet z obrazkami;]
a jeśli chodzi Ci o sama za zapalniczkę to nie jest podświetlana, świeci się tylko popielniczka
Zanim cokolwiek ruszysz - zrób to dokładnie tak jak nakazuje service manual, żebyś potem wszystkie od zera nie ustawiał (TPS, klapka przepustnicy, skład mieszanki na wolnych).
Zanim cokolwiek ruszysz - zrób to dokładnie tak jak nakazuje service manual, żebyś potem wszystkie od zera nie ustawiał (TPS, klapka przepustnicy, skład mieszanki na wolnych).
prosiłbym o jakies dokładniejsze wskazówki i dzkuje za odzew
nie chcę zaśmiecać działu nowym tematem a mam podobne pytanie... mianowicie na całkowicie rozgrzanym silniku gdy zatrzymuje się np na światłach to przez około 5 sekund obroty skaczą między 500 a 750, przeskoczą z 4-5 razy i później wszystko jest jak należy, zjawisko jest bardziej odczuwalne na włączonej klimatyzacji....
wiecie może co z tym zrobić??
motyla noga
19-06-10, 19:47
jechać do gazownika na regulację i wymianę filtru(ów) gazu
wnioskuję, że ta odpowiedź to do mnie, ja nie mam gazu... czysta benzynka tak jak fabryka stworzyła:)
SPUTNIK1957
20-06-10, 21:15
A ja tak tylko na marginesie chcialem zapytać czy aby te wolne obroty nie są zaprogramowane w ECU ?, tak pytam bo w sysytemie bosch mono-motronik który był stosowany rodzinie koncernu Vag nie ma czegoś takiego jak ustawianie wolnych obrotów, wolne obroty są zapisane w mapach wtryskowo-zapłonowych i tego nie da się zmienić żadną tam srubeczką.
ez mi sie tak wlasnie wydaje ze tym steruje komp, ale sie nie znam :D
Falujące obroty to bardzo często objaw nieszczelności dolotu. Nie musi być ona taka ewidentna i rozszczelniać się może dopiero przy większym ciśnieniu. Szczególnie widoczne, kiedy ktoś ma instalację lpg, bo gaz jest bardzo czuły na takie dolegliwości.
Już napisałem - NICZYM nie kręcić, dopóki się nie przeczyta co i jak w Service Manual, do ściągnięcia na forum. Są drobne różnice w regulacji dla różnych silników, więc koniecznie robić wg opisu dla danego silnika. I niczym nie kręcić na odpalonym silniku ani np. nie podłączać na odpalonym IACV.
Opisywałem to już tyle razy, krok po kroku, że mi się po prostu nie chce :) Manual dobrze to wyjaśnia. Nie kręcić niczym innym w żaden inny sposób, bo znowu będą posty że coś faluje czy pierdzi :)
po pierwsze wyczyścić krokowy i przepustnicę
po drugie reset ECU
wolne obroty reguluje silniczek krokowy za pomocą komputera. Można jednak zrobić regulację mechaniczną za pomocą śrubki na przepustnicy, którą reguluje się właśnie na odpalonym silniku. Śrubka powinna być ustawiona na granicy falowania. Czyli odkręcamy śrubkę, zwiększamy obroty uchyleniem przepustnicy, jeżeli zacznie falować należy kawałek przykręcić. Ponownie uchylamy przepustnicę i sprawdzamy czy nie faluje, jeżeli faluje to jeszcze trochę przykręcić. Regulacje należy wykonywać na rozgrzanym płynie chłodzącym.
Konradzie, mój drogi imienniku, z całym szacunkiem, ale skąd takie metody regulacji bez odłączania IACV? Troszkę to "niezgodne ze sztuką"...
ale mi nie faluje na wyższych obrotach tylko na wolnym i też nie zawsze... ostatnio zobaczyłem, że po przegonieniu problem jaki zniknął, ale dziś znów powrócił. Po prostu dojeżdżam do krzyżówki, wciskam sprzęgło a obroty między 500 a 750 kilka razy poskaczą ( 3 do maksymalnie 5) po czym się uspokajają i jest ok.
jaką sztuką ? :) Po każdych zmianach w dolocie musiałem regulować wolne obroty i nigdy nie odpinałem krokowego. Wszystko wg schematu, który opisałem. Dodatkowo dopisze, że przy wałkach "race only" regulacja śrubką była za mała i musiałem podnosić obroty śrubką uchylającą przepustnice, ale to już hardcory.
dobra ,dobra to jak wszyscy wszystko wiedza, :) to moze ktos powie bo kiedys juz mialem temat ale nic to nie dalo jak zmniejszyc obroty,bo non stop mam 1200 po rozgrzaniu,krokowiec czyszczony,baaaa wymieniony,przepustnica czyszczona,nowe uszczelki,komp resetowany no i nic ,srubka nie idzie wyregulowac tez wedlug manuala..hmmm...ciekawe:)
U mnie jak falowały obroty to pojechałem do gazownika i tam mi wyczyścili przepustnicę ale bez jej zdejmowania tylko jakimś preparatem popsikali i wyczyścili. Nie pomógł ten zabieg więc wziąłem się za kręcenie śrubką na przepustnicy ale to również nie pomagało. Następnie samodzielnie wyczyściłem silniczek krokowy i wyregulowałem zawory (po 20 tyś na gazie niektóre były już doklepane tj. nie było właściwego luzu zaworowego) po czym obroty ustabilizowały się i jak narazie od ok. 5 tyś km nie ma problemu. Nie wiem czy czyszczenie krokowca pomogło czy regulacja zaworów ale bardziej skłaniał bym się do regulacji zaworów bo luzy rzeczywiście były już za małe choć i krokowiec był czarny w środku od sadzy. Dodam, że lepiej pali po tych zabiegach bo wcześniej zdarzało mu się, że trzeba było dłużej pokręcić rozrusznikiem żeby zagadał.
zobacz czy masz przepustnice zamkniętą. Masz seryjny komputer ?
do gazu jest inny temat na tym forum :)
Jeżeli o mnie chodzi to komp seria, zawory regulowane jakiś 2-3 tyś temu, jak będę miał czas przeczyszczę przepustnicę zobaczę co będzie wtedy.
jaką sztuką ? :) Po każdych zmianach w dolocie musiałem regulować wolne obroty i nigdy nie odpinałem krokowego. Wszystko wg schematu, który opisałem. Dodatkowo dopisze, że przy wałkach "race only" regulacja śrubką była za mała i musiałem podnosić obroty śrubką uchylającą przepustnice, ale to już hardcory.
tez zawsze tak robilem i nigdy nie mialem problemow
moze podkrec troche na lince od gazu:rolleyes:
nie, nie, na lince regulujesz tylko naciąg linki.
skolopendra
30-06-10, 10:21
jak będę miał czas przeczyszczę przepustnicę zobaczę co będzie wtedy.
od czyszczenia się zaczyna ,a później posty pisze, jak nie pomaga
nie, nie, na lince regulujesz tylko naciąg linki.
jasne....linka to tylko w maluchu :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.