PDA

Zobacz pełną wersję : d15z8 2 problemy



Trochon
17-06-10, 19:31
Witam kolegów
Mam w swoim autku d15z8 dwa problemy.
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.
2. po zimie jakby dźwignia zmiany biegów zaczęła ciężej chodzić. Już zacząłem na pakę chodzić żeby było lżej :)

Proszę o pomoc dzięki z góry

MikeFoto
18-06-10, 07:31
Witam kolegów
Mam w swoim autku d15z8 dwa problemy.
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.
2. po zimie jakby dźwignia zmiany biegów zaczęła ciężej chodzić. Już zacząłem na pakę chodzić żeby było lżej :)

Proszę o pomoc dzięki z góry

ad.1.
To raczej normalne, gdy wciskasz hamulec obroty spadają, puszczasz nieznacznie się podnoszą.

ad.2.
Kiedy olej był wymieniany w skrzyni, jeśli był to na jaki?

Trochon
18-06-10, 09:38
ad.1.
To raczej normalne, gdy wciskasz hamulec obroty spadają, puszczasz nieznacznie się podnoszą.

ad.2.
Kiedy olej był wymieniany w skrzyni, jeśli był to na jaki?

ad.1 jak wciskam hamulec to minimalnie wzrastają i jak szybko puszczam to też wzrastają obroty ale gdzieś o jakieś 100 rpm

ad.2 olej wskrzyni był wymieniany 2 lat temu na oryginał z ASO przejechałem na nim ok 30 - 40 tyś

Mechanior powiedział, że jeśli chodzi o obroty to mogę mieć problem z serwem lub zaworem zwrotnym
a jeśli chodzi o biegi to jakieś tyleje trzeba oczyścić i przesmarować

Napiszcie co są dzicie o tych diagnozach a wszególności o ad. 1

Gallus
18-06-10, 12:42
z tym ze po puszczeniu hamulca rosną nieznacznie obroty to chyba norma...
ja gdy stoje na postoju i jak puszczam hamulec to obroty sie podnoszą własnie o 100rpm poźniej wracają do normy... nie wiem czy mam racje.. ale chyba po wcisnięciu hamulca pompa hamulcowa obciąza silnik stąd zawachanie obrotów. to tak jak wcisniesz ogrzewanie tylnej szyby tez obroty lekko się zawachają... bądz gdy włącza się wentylator chłodnicy.
jak dla mnie nie ma sie czym przejmowac.

pozdro!

teg
18-06-10, 17:48
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.

Jak ja bym chciał mieć takie problemy :D Wyluzuj, nic się tam nie dzieje. Jakby ZNACZNIE spadały, to bym już zaczął się zastanawiać.

Dźwignia po zimie - olej w skrzyni, ale najpierw obejrzeć jak mechanizm zmiany biegów (od lewarka do skrzyni) wygląda, może korozja i syf to powoduje.

Trochon
18-06-10, 18:49
Nie bardzo wiem jak się dostać do mechanizmu zmiany biegów od spodu czy raczej od środka

MikeFoto
18-06-10, 20:27
Nie bardzo wiem jak się dostać do mechanizmu zmiany biegów od spodu czy raczej od środka

Od spodu. Także musisz mieć kanał....

kamil-wawa
19-06-10, 09:16
kolego czesto po zimie sa takie objawy jak samochod często siada po jajka w śniegu- od dołu lewarka masz tulejkę która się zaciera - rozkladasz smarujesz i bedzie ok - najlatwiej sprawdzic to odkrecajac śrubę łączącą patyk z drązkiem - wtedy zobaczyc czy ruszając patykiem wchodzą Ci lekko biegi.