Zobacz pełną wersję : d15z8 2 problemy
Witam kolegów
Mam w swoim autku d15z8 dwa problemy.
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.
2. po zimie jakby dźwignia zmiany biegów zaczęła ciężej chodzić. Już zacząłem na pakę chodzić żeby było lżej :)
Proszę o pomoc dzięki z góry
Witam kolegów
Mam w swoim autku d15z8 dwa problemy.
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.
2. po zimie jakby dźwignia zmiany biegów zaczęła ciężej chodzić. Już zacząłem na pakę chodzić żeby było lżej :)
Proszę o pomoc dzięki z góry
ad.1.
To raczej normalne, gdy wciskasz hamulec obroty spadają, puszczasz nieznacznie się podnoszą.
ad.2.
Kiedy olej był wymieniany w skrzyni, jeśli był to na jaki?
ad.1.
To raczej normalne, gdy wciskasz hamulec obroty spadają, puszczasz nieznacznie się podnoszą.
ad.2.
Kiedy olej był wymieniany w skrzyni, jeśli był to na jaki?
ad.1 jak wciskam hamulec to minimalnie wzrastają i jak szybko puszczam to też wzrastają obroty ale gdzieś o jakieś 100 rpm
ad.2 olej wskrzyni był wymieniany 2 lat temu na oryginał z ASO przejechałem na nim ok 30 - 40 tyś
Mechanior powiedział, że jeśli chodzi o obroty to mogę mieć problem z serwem lub zaworem zwrotnym
a jeśli chodzi o biegi to jakieś tyleje trzeba oczyścić i przesmarować
Napiszcie co są dzicie o tych diagnozach a wszególności o ad. 1
z tym ze po puszczeniu hamulca rosną nieznacznie obroty to chyba norma...
ja gdy stoje na postoju i jak puszczam hamulec to obroty sie podnoszą własnie o 100rpm poźniej wracają do normy... nie wiem czy mam racje.. ale chyba po wcisnięciu hamulca pompa hamulcowa obciąza silnik stąd zawachanie obrotów. to tak jak wcisniesz ogrzewanie tylnej szyby tez obroty lekko się zawachają... bądz gdy włącza się wentylator chłodnicy.
jak dla mnie nie ma sie czym przejmowac.
pozdro!
1. Jak puszczam pedał hamulca to na chwilę podnoszą się obroty silnika o jakieś 100-150 rpm.
Jak ja bym chciał mieć takie problemy :D Wyluzuj, nic się tam nie dzieje. Jakby ZNACZNIE spadały, to bym już zaczął się zastanawiać.
Dźwignia po zimie - olej w skrzyni, ale najpierw obejrzeć jak mechanizm zmiany biegów (od lewarka do skrzyni) wygląda, może korozja i syf to powoduje.
Nie bardzo wiem jak się dostać do mechanizmu zmiany biegów od spodu czy raczej od środka
Nie bardzo wiem jak się dostać do mechanizmu zmiany biegów od spodu czy raczej od środka
Od spodu. Także musisz mieć kanał....
kamil-wawa
19-06-10, 09:16
kolego czesto po zimie sa takie objawy jak samochod często siada po jajka w śniegu- od dołu lewarka masz tulejkę która się zaciera - rozkladasz smarujesz i bedzie ok - najlatwiej sprawdzic to odkrecajac śrubę łączącą patyk z drązkiem - wtedy zobaczyc czy ruszając patykiem wchodzą Ci lekko biegi.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.