Zobacz pełną wersję : Map sensor
Walcze od roku w swoim D15B2 z "turbo dziurą" w zakresie obrotów 2-3tys.
Postanowiłem dziś odpiąc map sensor i zobaczyć czy coś się zmieni, ku mojemu zdziwieniu auto sie odmulilo, nie ma tego zjawiska , ze wciskajac gaz auto sie zastanawia kilka sekund zanim uzyska moc....
Po odlaczeniu mapsensora wyskoczyl check, ale to normalne....normalne jest także to , ze obroty na jałowym obrotomierz skalował na tej 2 kresce tuż nad pierwszą? (wyglada to na jakeis 200obr/min, a normlanie powienno byc ok 800 ) autem nie trzepalo, ale nie chce tak jezdzic mecząc go....
I teraz wychodzi na to , ze mam uwalony ten mapsensor skoro po odpieciu auto jezdzi o niebo lepiej...
ile moze kosztowac nowy mapsensor , gdzie go dostane o ile sa takie do kupienia??
lub czy moze kupić uzywany za dwie dychy, tylko niewiem czy nie trafie na taki sam....
Jakby ktos miał sprawny w 100% mapsensor do D15B2 to prosze o PW
Pozdrawiam!:D
skolopendra
16-06-10, 10:54
gdzie go dostane o ile sa takie do kupienia??
w dziale giełda ,allegro
http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=honda+map+sensor
ja kupiłem w dziale kupię za dwie dyszki, montowany na przepustnicy, pasuje do b2, na allegro cena zabija
jesli na przepustnicy to mam jeden luzny, dokladnie od d16y8. sprawdze jutro czy sprawny. w kazdym razie wal do mnie na gg 1175091.
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??
Po pierwsze map sensor to Ci podejdzie każdy z D, B, F i H serii.
A po drugie to nie byłbym taki pewny czy masz uwalony, bo to, że go odpiąłeś i jest niby lepiej to tylko znaczy, że komp chodzi w trybie awaryjnym i nie bierze pod uwage sygnałów z czujników.
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??
ja mam taki na przepustnicy mocowany. jak bys byl zainteresowany to walne fotke. z tego co kiedys szukalem to byly chyba roznie mocowane te map sensory.
"nie byłbym taki pewny czy masz uwalony, bo to, że go odpiąłeś i jest niby lepiej to tylko znaczy, że komp chodzi w trybie awaryjnym i nie bierze pod uwage sygnałów z czujników."
w takim razie co zrobić, żeby auto nie muliło tak jak muli 2-3tys obr. gdy mapsensor jest podpięty, moze sprobowac go jednak podmienic... fakt , ze komp moze chodzic na awaryjnym bo obroty na jalowym z odlaczonym mam ok 200 zamiast prawie 800...ilez mozna jezdzic zadławioną Hondzią....z odpietym mapsensorem reakcja wcisnietego gazu jest natychmiastowa a nie z sekundowym zastanowieniem... :) :) gdyby nie tylko te niskie obroty i swiecacy check to bym tak jezdzil caly czas:)
Podmień od kogś na chwile na jakimś spocie i dopiero jak będzie ok to kupuj. Nie ma z tym dużo roboty, żeby przełożyć. Komp normalnie żadnych błędów nie pokazuje?
Normalnie, z podpietym czujnikiem nie pokazuje nic.
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj. Jakie są objawy uwalonego bądź wadliwego map sensora? Pytam ponieważ auto dużo mi pali ( ok 10-12l/100 przy baardzo spokojnej jeździe), i obroty falują trochę na jałowym w zakresie 600-1000. Dodam, że świece nowe, zapłon dobrze ustawiony, filtr paliwa i powietrza niedawno wymieniany. Samodiagnostyka nie wywala żadnego błędu. Auto to d13b7 z kolektorem ssącym z d15b7.
Pzdr Łukasz.
moje objawy: auto zaczynalo szarpac, dusic sie i sie check zapalał. po resecie z jeden dzien znowu bylo dobrze i to samo.
Mi przy uwalonym map sensorze wariowały obroty, jak zaczal falowac delikatnie pukalem map sensor jakims kluczem i przestawalo :)
Zostałem zmuszony do wymiany i jak narazie wszsytko w porzadku.
Witam
Jeśli można to również podepnę się pod temat. Otóż komp wykrył i błąd nr 3 (Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód). Honda naturalnie przeszła w tryb awaryjny. Po resecie kompa wypiąłem wtyczkę z tego czujnika i ponownie zapaliła się kontrolka CHECK z tym samym błędem. I tu mam pytanie czy to na 100% uszkodzony jest ten map sensor?? Bo czytając forum powodów może być kilka a wolał bym uniknąć kupowania kolejnych cześci na zasadzie "strzelam". :) Jak sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny czy nie?
P.S dodam, że nie mam nikogo w pobliżu z kim mógłbym się zamienić na chwilkę i to sprawdzić :(
Po resecie kompa błąd zniknął i auto jezdzi normalnie z tym, że ma troszke niższe obroty na jałowym. Warto się tym przejmować czy zostawić jak jest ?
Mi przy uwalonym map sensorze wariowały obroty, jak zaczal falowac delikatnie pukalem map sensor jakims kluczem i przestawalo :)
Zostałem zmuszony do wymiany i jak narazie wszsytko w porzadku.
hah no to tak samo jak znajomy mial w IV gen. :D tylko on pukał w alternator.
Tzw Honda Civic IV gen wersja pukpuk :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.