PDA

Zobacz pełną wersję : Map sensor



PaĆko$
16-06-10, 09:46
Walcze od roku w swoim D15B2 z "turbo dziurą" w zakresie obrotów 2-3tys.
Postanowiłem dziś odpiąc map sensor i zobaczyć czy coś się zmieni, ku mojemu zdziwieniu auto sie odmulilo, nie ma tego zjawiska , ze wciskajac gaz auto sie zastanawia kilka sekund zanim uzyska moc....

Po odlaczeniu mapsensora wyskoczyl check, ale to normalne....normalne jest także to , ze obroty na jałowym obrotomierz skalował na tej 2 kresce tuż nad pierwszą? (wyglada to na jakeis 200obr/min, a normlanie powienno byc ok 800 ) autem nie trzepalo, ale nie chce tak jezdzic mecząc go....

I teraz wychodzi na to , ze mam uwalony ten mapsensor skoro po odpieciu auto jezdzi o niebo lepiej...

ile moze kosztowac nowy mapsensor , gdzie go dostane o ile sa takie do kupienia??

lub czy moze kupić uzywany za dwie dychy, tylko niewiem czy nie trafie na taki sam....

Jakby ktos miał sprawny w 100% mapsensor do D15B2 to prosze o PW

Pozdrawiam!:D

skolopendra
16-06-10, 10:54
gdzie go dostane o ile sa takie do kupienia??


w dziale giełda ,allegro
http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=honda+map+sensor

jasiek09
16-06-10, 11:04
ja kupiłem w dziale kupię za dwie dyszki, montowany na przepustnicy, pasuje do b2, na allegro cena zabija

xandu
16-06-10, 21:40
jesli na przepustnicy to mam jeden luzny, dokladnie od d16y8. sprawdze jutro czy sprawny. w kazdym razie wal do mnie na gg 1175091.

PaĆko$
17-06-10, 22:06
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??

Tompro
17-06-10, 22:35
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??

Po pierwsze map sensor to Ci podejdzie każdy z D, B, F i H serii.

A po drugie to nie byłbym taki pewny czy masz uwalony, bo to, że go odpiąłeś i jest niby lepiej to tylko znaczy, że komp chodzi w trybie awaryjnym i nie bierze pod uwage sygnałów z czujników.

xandu
17-06-10, 23:29
Map sensor jest tuż obok filtra paliwa,jest firmy denso, model ps 22. Taki posiadasz??

ja mam taki na przepustnicy mocowany. jak bys byl zainteresowany to walne fotke. z tego co kiedys szukalem to byly chyba roznie mocowane te map sensory.

PaĆko$
18-06-10, 14:26
"nie byłbym taki pewny czy masz uwalony, bo to, że go odpiąłeś i jest niby lepiej to tylko znaczy, że komp chodzi w trybie awaryjnym i nie bierze pod uwage sygnałów z czujników."



w takim razie co zrobić, żeby auto nie muliło tak jak muli 2-3tys obr. gdy mapsensor jest podpięty, moze sprobowac go jednak podmienic... fakt , ze komp moze chodzic na awaryjnym bo obroty na jalowym z odlaczonym mam ok 200 zamiast prawie 800...ilez mozna jezdzic zadławioną Hondzią....z odpietym mapsensorem reakcja wcisnietego gazu jest natychmiastowa a nie z sekundowym zastanowieniem... :) :) gdyby nie tylko te niskie obroty i swiecacy check to bym tak jezdzil caly czas:)

Tompro
18-06-10, 14:32
Podmień od kogś na chwile na jakimś spocie i dopiero jak będzie ok to kupuj. Nie ma z tym dużo roboty, żeby przełożyć. Komp normalnie żadnych błędów nie pokazuje?

PaĆko$
18-06-10, 14:33
Normalnie, z podpietym czujnikiem nie pokazuje nic.

mixturant
29-09-10, 12:55
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tutaj. Jakie są objawy uwalonego bądź wadliwego map sensora? Pytam ponieważ auto dużo mi pali ( ok 10-12l/100 przy baardzo spokojnej jeździe), i obroty falują trochę na jałowym w zakresie 600-1000. Dodam, że świece nowe, zapłon dobrze ustawiony, filtr paliwa i powietrza niedawno wymieniany. Samodiagnostyka nie wywala żadnego błędu. Auto to d13b7 z kolektorem ssącym z d15b7.

Pzdr Łukasz.

xandu
29-09-10, 14:58
moje objawy: auto zaczynalo szarpac, dusic sie i sie check zapalał. po resecie z jeden dzien znowu bylo dobrze i to samo.

johny-b
29-09-10, 15:29
Mi przy uwalonym map sensorze wariowały obroty, jak zaczal falowac delikatnie pukalem map sensor jakims kluczem i przestawalo :)
Zostałem zmuszony do wymiany i jak narazie wszsytko w porzadku.

Maestrro
19-03-11, 18:47
Witam

Jeśli można to również podepnę się pod temat. Otóż komp wykrył i błąd nr 3 (Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód). Honda naturalnie przeszła w tryb awaryjny. Po resecie kompa wypiąłem wtyczkę z tego czujnika i ponownie zapaliła się kontrolka CHECK z tym samym błędem. I tu mam pytanie czy to na 100% uszkodzony jest ten map sensor?? Bo czytając forum powodów może być kilka a wolał bym uniknąć kupowania kolejnych cześci na zasadzie "strzelam". :) Jak sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny czy nie?

P.S dodam, że nie mam nikogo w pobliżu z kim mógłbym się zamienić na chwilkę i to sprawdzić :(

Maestrro
30-03-11, 19:23
Po resecie kompa błąd zniknął i auto jezdzi normalnie z tym, że ma troszke niższe obroty na jałowym. Warto się tym przejmować czy zostawić jak jest ?

RRa
30-03-11, 20:09
Mi przy uwalonym map sensorze wariowały obroty, jak zaczal falowac delikatnie pukalem map sensor jakims kluczem i przestawalo :)
Zostałem zmuszony do wymiany i jak narazie wszsytko w porzadku.


hah no to tak samo jak znajomy mial w IV gen. :D tylko on pukał w alternator.
Tzw Honda Civic IV gen wersja pukpuk :D