Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Komputerek pokładowy



Strony : 1 2 [3]

LEMS
14-10-15, 10:03
U mnie czujnik temperatury widac po zdjeciu dokladki progow, zaraz przy blotniku przednim.
Nie wiem na ile pomiar jest wiarygodny. Latem od blachy nagrzewa sie konkretnie i troche studzi podczas jazdy.
W tym miejscu raczej zadnego innego zrodla ciepla nie ma.
Na pewno zima dziala lepiej niz latem. Dokladnie od strony kierowcy mam.

gbk
20-10-15, 15:51
Też nie widziałem którędy puścić kabel, to jako, że nie używam alarmu wykorzystałem kabel idący do syreny.

MikeFoto
29-11-15, 14:12
Gdyby ktoś chciał - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?248937-Komputer-Pok%B3adowy-Telwis-v2-5-z-wy%B6w-OLED

Skydiverek
17-02-16, 16:08
Taka sytuacja:
1. Zasilanie UKP podpięte pod wtyczkę od zegarka. Pokazuje napięcie różne od napięcia na akumulatorze. Oczywiście tak może być. Ale najciekawsze to jest że mierząc napięcie w tym miejscu są duże skoki tego napięcia. Po odpaleniu jak silnik/wnętrze jest zimne pokazuje ok 13,9-14,2V. A generalnie jak się samochód rozgrzewa t pokazuje sobie rożnie od 12,5 do 14V. Nie ma reguły. Jak mu się chce. Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze nie spada poniżej 13,7V. Czy ktoś to wyjaśni dlaczego tak się dzieje.
Podepnę zasilanie bezpośrednio z aku, tylko nie chce mi się tego rozkręcać :(

2.Do UKP podpięty jest kabel podający napięcie na wentylator. Wiadomo, widzimy kiedy pracuje wentylator. Ale okazje się że wentylator podczas jazdy się kręci od pędu powietrza. Wiec jaki to ma sens kiedy UKP wykrywa taki kręcący sie samoistnie wentylator. Oczywiście na postoju wentylator kiedy jest załączony przez włącznik jest to sygnalizowane na UKP. Wstawię w układ jakąś diodę i powinno pomóc. Ale taka ciekawostka.

3.Czujnik do pomiaru temp (tez z zestawu do UKP) podłączył bym do pomiaru temp oleju. Gdzie najlepiej go przykleić/zamontować by takie wskazanie miało choć trochę sensu. Wiadomo podstawka pod filtr. Ale na razie takiej nie mam, jak będzie to nieodzowne to kupię ale może to nie jest super konieczne.

MikeFoto
20-02-16, 23:16
1. Zasilanie UKP podpięte pod wtyczkę od zegarka. Pokazuje napięcie różne od napięcia na akumulatorze. Oczywiście tak może być. Ale najciekawsze to jest że mierząc napięcie w tym miejscu są duże skoki tego napięcia. Po odpaleniu jak silnik/wnętrze jest zimne pokazuje ok 13,9-14,2V. A generalnie jak się samochód rozgrzewa t pokazuje sobie rożnie od 12,5 do 14V. Nie ma reguły. Jak mu się chce. Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze nie spada poniżej 13,7V. Czy ktoś to wyjaśni dlaczego tak się dzieje.

U mnie tak samo. Na włączonym silniku i wyłączonych światałch, ogrzewaniu, radiu - 13,5-7.
W czasie jazdy na włączonym wszystkim powyżej - 12.9-13.2



2.Do UKP podpięty jest kabel podający napięcie na wentylator. Wiadomo, widzimy kiedy pracuje wentylator. Ale okazje się że wentylator podczas jazdy się kręci od pędu powietrza. Wiec jaki to ma sens kiedy UKP wykrywa taki kręcący się samoistnie wentylator. Oczywiście na postoju wentylator kiedy jest załączony przez włącznik jest to sygnalizowane na UKP. Wstawię w układ jakąś diodę i powinno pomóc. Ale taka ciekawostka.

Nie bardzo rozumiem. Choć nie miałem podłączonej funkcji pracy wentylatora, to trudno mi uwierzyć że samoistna praca wentylatora jest wykrywana jako pracujący wentylator.
Skoro podłączyłeś się pod kabel +12V idący do wentylatora (jak mniemam ZA przekaźnikiem) to puki przekaźnik faktycznie nie poda tam +12V to na tym kablu musi być 0V niema siły. Podobnie jak w przypadku przypominacza świateł.



3.Czujnik do pomiaru temp (tez z zestawu do UKP) podłączył bym do pomiaru temp oleju. Gdzie najlepiej go przykleić/zamontować by takie wskazanie miało choć trochę sensu. Wiadomo podstawka pod filtr. Ale na razie takiej nie mam, jak będzie to nieodzowne to kupię ale może to nie jest super konieczne.

Czujnik z zestawu kompletnie do tego się nie nadaje. Potrzeba podstawkę np pod filtr i dedykowany wkręcany czujnik.

Bartko
22-02-16, 10:10
Choć nie miałem podłączonej funkcji pracy wentylatora, to trudno mi uwierzyć że samoistna praca wentylatora jest wykrywana jako pracujący wentylator.Silnik prądu stałego może pracować jako prądnica. Wychodzi na to, że podczas jazdy kręcący się wentylator wytwarza wystarczające napięcie, aby pobudzić wejście UKP.

Wstawię w układ jakąś diodę i powinno pomóc.Dioda zenera na 12V może odfiltruje "zakłócenia" od wiatraka. Przyłączona zaporowo, między UKP a wiatrak. Najprościej i najtaniej.

Skydiverek
22-02-16, 17:52
Własnie o to chodzi że ten wiatrak robi za prądnice i wytwarza jakieś napięcie które UKP interpretuje jako praca. UKP pokazuje prace wiatraka podczas jazdy zawsze powyzej ok 85-90 km/h w zaleznosci czy się jedzie pod wiatr czy z wiatrem. W korku jak włącznik wiatraka go włączy to oczywiscie UKP pokazuje to. Rozwiązanie - dioda.

MikeFoto
23-02-16, 13:50
Jeśli tak faktycznie jest, to by mogło by tłumaczyć dlaczego są różnice we wskazaniach woltomierza.
Muszę sprawidzc czy jak sie jedzie szybciej pod wiatr to wartości rosną....

Bartko
23-02-16, 14:33
Z napięciem w instalacji to nie ma nic wspólnego. Wentylator kręci "na jałowo" bo podczas jazdy jest przecież odcięty przez otwarty styk przekaźnika.

arek.twardak
11-04-16, 22:40
Witam. Czy istnieją jakieś dobre alternatywy do UKP od Telwisa w miarę rozsądnej cenie?

Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka

gumis1990
11-04-16, 23:12
Tak mort jak i feltek posiadaja chyba skrot to mkp i producent avt