Zobacz pełną wersję : dziwna maź ! płyn chłodniczy??
Siema , dziś czyszcząc sobie komore w civicu (5gen) , zauwazyłem dziwną maź w okolicach dolnej części silnika , w kolorze zielonkawo-żółtym, najwięcej jest w okolicach wydechu , dopiero dziś to zauważyłem , czyżby gdzieś wyciekał płyn chłodniczy?? tutaj pare fotek:
http://img684.imageshack.us/img684/6905/dsc02562z.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/7489/dsc02559t.jpg
http://img256.imageshack.us/img256/8939/dsc02561l.jpg
Może inne propozycje co to może być??
to chyba płyn chłodniczy z olejem..
kuba_guzik110
15-06-10, 20:03
a osłony przegubów masz całę, może ten płyn z przegubów ci wywala
to chyba płyn chłodniczy z olejem..tak to wygląda.
Idąc w góre silnika postaraj się zlokalizować wyciek-patrz na uszczelce pod głowicą.
tyle ze ta maz nie smierdzi ani olejem ani bezyną
tyle ze ta maz nie smierdzi ani olejem ani bezynąbiała maź która się czasem robi w korku oleju też nie śmierdzi.
bylem na kanale wychodzi ze to od przegubu, nawet by sie zgadzalo bo z tej samej strony byl nie dawno wymieniany zewnetrzny. moze przy demontarzy starego naruszylismy wewnetrzny?
ale w przegubach jest przeca smar a to wygląda na olej z wodą.
Nie odczuwasz spadku mocy? stan płynu i oleju jest ok ?
skolopendra
16-06-10, 07:40
jest przeca smar
czasami bywa też płynny smar .tak czy inaczej ten wyciek nie wygląda za ciekawie
to wyglada zarowno na olej z plynem jak i na smar z przegubu wewnetrznego.
ostatnio u siebie zobaczylem takie cus i to bylo na przegubie wew tyle ze w mniejszych ilosciach
Sprawdz oslone przegubu, prawdopodobnie pekla albo popuscila opaska, to na 100% smar z przegubu gdyz ostatnio wymienialem oba wewnetrzne i wygladala tak samo. poprostu po latach dostala sie tam rownierz woda i wyglada to jak zadka "kupa"
Ps: jesli bylby to olej wraz z plynem pop pierwsze byla by to biala maz o charakterystycznym zapachu, po drugie wyjmujac szabelke badz wykrecajac korek cala klawiatura wygladala by tak samo, czyli zapackana ta mazią
Wymien jak najszybciej oslone lub opaske bo rozsypie ci sie przegub jak bedzie chodzil na sucho. A demontujac go wymyj benzyna lub najlepiej ropa i naloz nowy smar molibdenowy
wczoraj wytarlem wszystko do sucha, dzis troche pojezdzilem i nic nie widac aby sytuacja sie powtórzyla, opaska trzyma mocno oslone, sama oslona w dobrym stanie nie poparciala itd. Na wszelki wypadek zdejme oslone i uzupelnie smar.
P.S jesli juz pujdzie mi ten przegub jakie są objawy uszkodzonego wewnetrznego przegubu i jakie koszta wymiany.
opaska trzyma mocno oslone, sama oslona w dobrym stanie nie poparciala itdwięc szukaj gdzie indziej źródła tego "wycieku"
zdejmij oslone od przegubu, powiino sie dosc duzo smaru ze srodka wydostac, ale prawdopodobnie jest pustu bo juz wyzugal reszte, wiec uzupelnij braki, wpakuj tam cala tubke, nadmiar wylezie bokiem.
Skutkiem bedzie stukanie podczas ruszania i w miare zurzycia przy zmianie biegow
do tego zauwazylem, ze gdy skrecam w lewo slychac cichy odglos (cos jak chuczy lozysko, tyle ze ciszej), nie wiem co to..
wlasnie nie tyk tyk:) tylko jak lozysko w kole chuczy cos w tym stylu, ale znacznie ciszej.
wlasnie nie tyk tyk:) tylko jak lozysko w kole chuczy cos w tym stylu, ale znacznie ciszej.
rozbierales i smarowales ten przegub? bo jak nie do nie dlugo powie pa pa. Najpierw usun jedna usterke a pozniej szukaj ewentulnie nastepnej
smar uzupelnie dopiero po weekendzie :( do tego czasu musze ograniczyc jazde autem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.