Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z przygasaniem silnika po włączeniu nawiewu



coala_16
11-10-06, 13:45
Witam Wszystkich :grin:
COś dziwnego rano działo się z moją Hanią. Mianowice wsiadam, odpala za pierwszym razem bez problemu, wiadomo światełka, radyjko nawiew aby odparować szyby ustawiłem na 4 pozycję.
Wszystoko ok poza małym szarpaniem ale zawsze mój civic ma tak że jak jest zimny to trochę szarpie.
PRoblem pojawił się przy zmianie biegu z 4 na 5 - wciskam sprzegło i wywaliło mi kontrolki od akumulatora i oleju, oraz nawiew przestał działać - puszczam sprzęgło wszystko ok. Problem w tym że stojąc na luzie z włączonymi światłami, radiem obroty są spoko - około 800, jednakże jak włącze nawiew na 4 pozycję to spadają do zera i śilnik prawie przygasa, no ale nie trzyma obrotów.
Czego to może byc wina? Akumulator jest sprawny - dobrze naładowany, wszystkie elem. eksplatacyjne wymienione.
Znajomy mówił że to narmalne, u niego w hodzie jest tak samo - auto ma jakieś 100 obrotów ale nie zgaśnie i jak pracuje na luzie to stopniowo same się zwiększają.
PRoblem wystepował często u mnie - tzn że kontrolki się świecą ale zawsze jest to na zimnym silniku - zaraz jak wyłancza się samo ssanie.
Pozdrawiam

jogal
11-10-06, 14:51
Powiem tak, nie jest to normalne zjawisko bo obroty nie powinny tak nisko schodzić. Wszyscy mają ten problem w d13 ale nikt nie potrafi go rozwiązać. Za utrzymywanie obrotów w okolicach 800 obr/min jest odpowiedzialny silniczek krokowy, który w naszym przypadku tego nie robi i nie wiem dlaczego :(. Jedyną radą na to, żeby samochód Ci nie gasł jest odłączenie silniczka krokowego i ustawienie obrotów tym pokrętłem z tyłu gaźnika na 800 obr/min. po tej operacji należy podłączyć krokowy i zrobić reset (dobrze jest też wyczyścić ten krokowy) w celu wykasowania błędów.

kenny
11-10-06, 15:26
Przeczyść silniczek krokowy i może za wcześnie ssanie wyłączasz?

BTW
coala_16, Twój podpis jest nieprawdziwy, Kaczyński ma civica :D

coala_16
11-10-06, 17:56
Ssanie automatycznie samo się wyłancza więc to nie moja wina :grin:
Zaraz idę przetestować twój sposób.

Po rozgrzaniu całkowitym jest już ok bo właśnie to sprawdzałem - problem pojawił się po zatankowaniu z przymusu na jakieś taniej stacji - tylko kilka litrów ale jednak musiałem.
Czy paliwo moze mieć wpływ na to że tak się dzieje?

PS: Nie wiedziałem, wiem tylko że Renatka Beger Accordem się buja :D

woytaz
11-10-06, 18:50
ja mam D15B2 i tez mam taki problem ze obroty spadaja do zera, nie wiem co to jest,
bo krokowy wyczyszczony, reset zrobiony...
no chyba ze to wina starych uszczelek pod krokowym.(nie zmienilem).jest taka opcja...?

Furious
11-10-06, 21:48
regulacja wolnych obrotow sruba w przepustnicy to podstawa

woytaz
11-10-06, 22:26
ale to jak mam to regulowac...? z wlaczonymi swiatlami, radiem i nawiewem...? bo tylko wtedy sa zanizone i spadaja do zera przy hamowaniu..

jezeli zrobie tak jak mowisz to po wylaczeniu wszystkiego bede miał obroty ponad 1000, to chyba jednak nie to.. :(

Furious
11-10-06, 22:57
moze u Ciebie jest problem z alternatorem/akumulatorem? ;>

jogal
12-10-06, 13:21
wszystkie odbiorniki mają być wyłączone, i krokowy też odłączony, dopiero wtedy ustawiasz te 800 obr/min. Na spadające obroty to raczej nie pomaga ale przynajmniej Hania nie powinna już gasnąć... Jak zdiagnozować alternator czy jest dobry?? Tylko przez podmianę na inny czy są jeszcze jakieś inne sposoby??

Furious
13-10-06, 08:22
Jak zdiagnozować alternator czy jest dobry?? Tylko przez podmianę na inny czy są jeszcze jakieś inne sposoby??
miernikiem zmierzyc napiecie na akumulatorze podczas pracy

michu_gno
13-10-06, 11:15
w hondzie nie mam tego, ale moj ojciec ma to w swoim aucie i pomoglo zamontowanie przewodu laczacego kleme - z aku. z blokiem silnika, cos poprostu z masa, moze to juz było ale jak nie to moze warto sprobowac, oczywiscie po tym reset kompa.

musi13
22-11-06, 18:59
jak zrobic reset kompa????

[ Dodano: Sro 22 Lis, 2006 ]
nigdzi eni :( e moge tego znalezc:(

wolf
22-11-06, 20:15
leń z ciebie

Dzida
22-11-06, 20:17
jak zrobic reset kompa????

[ Dodano: Sro 22 Lis, 2006 ]
nigdzi eni :( e moge tego znalezc:(

Poszukaj na tym forum pod hasłem "samodiagnostyka".

Albo zajrzyj do FAQ :)

coala_16
22-11-06, 20:59
A Tak apropos mojego tematu dalej jest nie rozwiązany - autko lubi sobie przygasnąc jak jest niedogrzane.

Problemem wg mnie jest to iż komputer za wcześnie wyłancza ssanie - wskazówka jeszcze nawet nie drgnie a ssania nie ma, czym to moze być spowodowane (w gaźniku są tylko śruby do regulacji obrotów, a długośc ssana chyba komputer ustala?). Niezależenie czy jest +15 stopni czy -8 jak było niedawno po 800metrach ssanie się wyłancza, czasem wszystko jest ok, czasem przygaśnie - czy termostat moze mieć jakieś znaczenie? (może jest walnięty, jakiś czujnik temperatury?)

Pozdrawiam

Dzida
22-11-06, 21:00
Głowy nie dam, ale za to odpowiada jakiś bimetal...

jogal
22-11-06, 21:13
bimetal, ten co jest w obudowie filtra odpowiada za przełączanie powietrza ciepłe/zimne do gaźnika. Inaczej mówiąc jak jest zimno to ciągnie powietrze z obudowy od kolektora wydechowego, a jak już zaczyna lecieć cieplejsze powietrze to bimetal zamyka dopływ podciśnienia do siłownika od sterowania ciepłym/zimnym powietrzem i ciągnie powietrze chłodne z błotnika... U mnie też ostatnio hania przygasa :(.

coala_16
26-11-06, 21:03
Mój problem zaczyna mnie denerwować...
Ostatnmie dni aby gdzieś jechac musze nagrzac najpierw autko zanim wyruszę, bo inaczej wiecznie gaśnie, jak się już zagrzeje to obroty są około 900 więc ok.
Coś się stało u mnie z ssaniem bo za wczas się wyłancza.
czyszczenie krokowego i odłączenie nic nie dało.
Mam pytanie ma ktoś foto tej śruby z przodu i śruby z tyłu bo nie wiem którą wygerulować. Obroty na ssaniu reguluje się tą z przodu po odłączeniu podciśnienia tak? Ma ktoś jakieś foto? (musze wyregulowac to ssanie bo aktualnie ma 1200obrotów wiec stanowczo za mało, po włączeniu wszystkiego obroty na ssaniu maja sie około 900), jak ssanie się wyłączy to kaplica nie da się jechać cały czas gaśnie...
Tą sróbą z tyłu reguluje się wolne obroty na rozgrzanym silniku tak? (i czy mogę je wyregulować po włączeniu świateł, nawiewu, radia na około 900? Bo bez tego są idealne)
Jakoś nie mogę tej śruby z tyłu i z porzdu znależć? Musze ściągnąć puche filtra czy jak?
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw 30 Lis, 2006 ]
Ktoś ma jakiś pomysł? Zaden serwis jak widzi honde nie chce się brać za to żeby bardziej nie zepsuć... :grin:
I jak z tym ssaniem pokombinować żeby dłuzej chodziło? wyłancza sie niemal natychmiastowo....
Pozdrwiam