Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wachacz przód góra



demonobiker
14-06-10, 12:11
Problem polega na tym że stukają mi swożnie na wachaczu(przy poruszaniu maja ogromny luz).o ile sie dowiedziałem to swozeń oznaczony numerem I jest dostępny, natomisat swożeń o numerze II też stuka i nie mogę go dostać(chyba że ma to inna nazwę)?
http://img684.imageshack.us/i/wachacz.jpg/
czy wybite te akurat swożnie mogą stukać podaczas jazdy na równej drodze na wprost czy winy szukać w maglownicy?drążki i końcówki wymieniane ale jest delikatny postuk właśnie na maglu..jak myslicie?

http://img684.imageshack.us/i/wachacz.jpg/

mirasek
14-06-10, 12:36
Dwójki to są tuleje wahacza, jeśli masz wybite oba zaznaczone elementy to pozostaje wymiana całego wahacza w komplecie ze sworzniem I, tak jak to napisałem w temacie szybkie pytanie/odp. ;) Wahacz marki 555 będzie dobrym wyborem, cena 150-180zł za sztukę.

Djadi
14-06-10, 12:44
Ostatnio wymieniałem u siebie swożeń górny od strony kierowcy YOKOHAMA 48zł :) ale tak jak kolega napisał opłaca sie nowy wachacz

demonobiker
14-06-10, 12:59
a czmu nie opłaca sie kupować swożnia i tuleji osobno?w jadyn wachaczu mam wybita tuleje a w drugim swozen wiec koszty albo dwa wachacze za 400 albo same popsute elementy za 100zl?...pytanie czy oba dostępne

a czmu nie opłaca sie kupować swożnia i tuleji osobno?w jadyn wachaczu mam wybita tuleje a w drugim swozen wiec koszty albo dwa wachacze za 400 albo same popsute elementy za 100zl?...pytanie czy oba dostępne
z tego co widze tuleje sie odkreca a sworzen wybija?

a jak myslicie z tymi stukami moge powodowac je te elemnty czy magiel stuka na prostej drodze nawet nie dziurawej i przy skrecaniu tez

mirasek
14-06-10, 13:22
Nie wiem czy dostaniesz te tulejki osobno, wątpię ale możesz poszukać. W takim układzie jak potrzebujesz oszczędności/rozłożenia kosztów w czasie to przerzuć blaszkę z dobrymi tulejami do drugiego wahacza w którym masz dobry sworzeń, z tego co pamiętam to są zamienne stronami (w przeciwieństwie do samych wahaczy!), a na drugą stronę kupisz cały wahacz.

Djadi
14-06-10, 13:28
Nie wiem czy dostaniesz te tulejki osobno.

Dostanie :) http://www.strong-flex.eu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=32&category_id=286&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl
a pomysł dobry przełóż tylejki tam gdzie dobry swożeń i kup cały wachacz :D

demonobiker
15-06-10, 08:52
pomysł nie głupi chyba tak zrobie ale cały czas mnie martwi to stukanie co może stukać podczas zwyczajnej jazdy na wprost po prosciutenkiej drodze?

MikeFoto
15-06-10, 10:31
pomysł nie głupi chyba tak zrobie ale cały czas mnie martwi to stukanie co może stukać podczas zwyczajnej jazdy na wprost po prosciutenkiej drodze?

Ja przez ostatnie kilka dni jeżdze bez końcówki drążka stabilizacyjnego przedniego, dlaczego? Bo się rozleciał.....i właśnie objaw jest taki, że na prostej drodze potrafi postukać. Sprawdź.

demonobiker
15-06-10, 10:56
końcówka wymieniona

obie zreszta

MikeFoto
15-06-10, 11:19
końcówka wymieniona

obie zreszta

Mnie to dziś czeka.
A przeguby jak? Bo na krótko przed tym jak posypał mi się przegub także postukiwało na prostej, co więcej nawet potrafiło poszarpywać kierownicą...

demonobiker
15-06-10, 19:37
nie no przeguby raczej chyba dobrze ciezko mi to sprawdzic bo stuka caly czas a co za tym idzie nie moge sprawdzic jak jest na skreconych kolach czy go slychac czy nie?!chyba ze znacie inny sposob...?

W takim układzie jak potrzebujesz oszczędności/rozłożenia kosztów w czasie to przerzuć blaszkę z dobrymi tulejami do drugiego wahacza w którym masz dobry sworzeń, z tego co pamiętam to są zamienne stronami (w przeciwieństwie do samych wahaczy!)
napewno da sie te tulejki przeniesc na inny wachacz?one sa przykrecone?czy wcisniete?

zreszta wydaje mi sie ze przegub to bedzie raczej tak grzechotal przy jezdzie a to puka chyba ze sie myle?

mirasek
15-06-10, 22:26
Mam na myśli całe mocowanie które przykręcasz do kielicha, jest chyba symetryczne więc zamienne stronami, odkręcasz, wyjmujesz śruby i przerzucasz na drugi wahacz, aby skręcić to pod takim kątem jak było i tyle.

demonobiker
16-06-10, 09:25
http://moto.allegro.pl/item1066968312_wahacz_gorny_lewy_555_japan_honda_c ivic_1992_2001.html
ten wachacz będzie dobry?
a tak wogóle mam takie lamerskie pytanie :D
jak sie wymawia nazwe firmy 555?czyt.(pięć,pięć,pięć?five,five,five? cazy może jeszcze inaczej?)

krzys_o
16-06-10, 09:32
http://moto.allegro.pl/item1066968312_wahacz_gorny_lewy_555_japan_honda_c ivic_1992_2001.html
ten wachacz będzie dobry?
a tak wogóle mam takie lamerskie pytanie :D
jak sie wymawia nazwe firmy 555?czyt.(pięć,pięć,pięć?five,five,five? cazy może jeszcze inaczej?)

Będzie pasował, ja wymiawiam "trzy piątki" lub "pięć, pięć, pięć" i w sklepach rozumieją:p

wrcsti
16-06-10, 10:24
http://moto.allegro.pl/item106696831...1992_2001.html
ten wachacz będzie dobry?
a tak wogóle mam takie lamerskie pytanie
jak sie wymawia nazwe firmy 555?czyt.(pięć,pięć,pięć?five,five,five? cazy może jeszcze inaczej?)

ja ostatnio też wymieniałem na dokładnie ten sam. Zapłaciłem 185,00 w hurtowni więc nie wiem czy to jest taka okazja

demonobiker
16-06-10, 12:02
u mnie w sklepach nie maja nic z 555 ani w intercarsie ani edpolu ani jamborze reszta niewarto szukac...dlatego allegro sie wyłoniło

boro
16-06-10, 19:33
Ja takie wahacze kupowałem w poniedziałek i płaciłem po 185 zł. Nie mogłem dokupić samych górnych sworzni 555 więc nie szukałem szczęścia w innych firmach.

demonobiker
17-06-10, 12:40
kupiłem dwa nowe wachacze 555 i bede wymianial je cale nie bede sie bawił w przekładanie tuleji z jednego do drugiego szkoda czasu i pracy a tek bede mial spokoj na dluzszy czas.powiedzcie mi tylko jak wycianac zwrotnie z wachacza gornego wychodzi bez problemu czy trzeba postukac a moze cos gdzie spodważyc?

boro
17-06-10, 18:36
Nie ma żadnych problemów. Odkręć przy zwrotnicy śrubę trzymającą sworzeń, powinien zejść bez problemu ale w razie czego parę razy młotkiem i zejdzie. Następnie dwie nakrętki trzymające wahacz do nadwozia są w komorze silnika. Jak je odkręcisz wahacz jest już luźno, ale nie wyjmiesz bo jest tam poprzeczka metalowa na śrubach tulei wahacza którą po prostu zbijasz z tych śrub i wyciągasz wszystko.
Jak do składania to robisz podobnie poprzeczka wejdzie na swoje miejsce podczas skręcania śrub pod maską.

demonobiker
18-06-10, 17:48
wachacze wymienione i niestety dalej stuka :( mam ochote zezłomować to auto by już na nie nie patrzeć szlak mnie trafia poprostu z teog co sprawdzał mechanik to wszystko jest ok i nic juz nie stuka gdzie szukać przyczyny?to jest takie głuche stukanie z okolicy jak mi sie wydaje nóg...

teg
18-06-10, 17:56
Przekładnia kierownicza, krzyżaki w kolumnie kierowniczej, łączniki stabilizatora, gumy trzymające stabilizator do podwozia... Jak odpalisz i robisz szybkie krótkie ruchy kierą prawo-lewo to stuka? Ogólnie to lipa jest z naszymi układami kierowniczymi - to chyba bolączka odziedziczona po Roverach..... Ciągle ktoś na forum ma z tym problem.

demonobiker
18-06-10, 18:18
Jak odpalisz i robisz szybkie krótkie ruchy kierą prawo-lewo to stuka?
raczej nie stuka w takiej sytuacji stuka podczas jazdy na dziurach i na prostej drodze też...stabilizator ok końcowki stabilizatora też a gdzie znajdują sie tekrzyżaki w kolumnie?ewentualnie jak wygląda sprawa stukania łożysk amortyzatora?jak to sie objawia i jak to sprawdzić?