Zobacz pełną wersję : Honda civic d15z6 klima przestała chłodzić.
Witam wszystkich.
Wczoraj wybrałem się w długą podróż ponieważ był upalny dzień oczywiście z włączoną klimatyzacją. Problem polega na tym że w pewnym momencie przestała chłodzić. Z własnych obserwacji zauważyłem że, nie uruchamia się już wiatrak klimatyzacji, słychać takie wielokrotne cyknięcie spadają obroty silnika tak że wygląda że zaraz zgaśnie. Po czym obroty wracają do normy ale wiatrak nie startuje. Dodatkowo jedna z rurek klimy która zawszse były lodowata i oszroniona jest gorąca. Sprawdziłem bezpieczniki i są ok. Sprawa dotyczy Hondy civic 6gen d15z6. Może ktoś pomoże. Klimatyzacja była cały czas sprawna i naładowana niedawno.
Jeśli nie działa wentylator skraplacza (czyli ten z przodu auta) należy sprawdzić bezpiecznik, konkretnie chodzi o 7,5A bezpiecznik nr 13 pod deska rozdzielczą. Jeśli jest ok, sprawdź przekaźnik wentylatora skraplacza - znajduje się koło chłodnicy klimy z przodu po prawej stronie - dochodzą do niego 4 przewody w kolorach: Biały, Niebiesko/Czarny, Żółty i Żółto/Biały.
To cykanie spowodowane jest prawdopodobnie uszkodzeniem przekaźnika, choć nie wykluczam jakiegoś zwarcia w silniczku wentylatora.
Masz farta bo ostatnio wczoraj naprawiałem wiatrak u siebie
Najpierw sprawdź bezpieczniki 13 j.w i 35 pod maską to jest 20A drugi od góry po lewej
Sprawdź wiatrak na krótko jak zadziała to spróbuj podpiąć inna masę niebieski BLK/BLU podpinasz do kostki przekażnika a czarny BLK pod masę np. tam gdzie masa silnika( u mnie to pomogło)
potem ewentualnie
możesz sprawdzić przekażnik wymieniając go z tym od kompresora klimy ale nie jestem pewny czy to zadziała ponieważ przekażnik witraka jest podłączony do przekążnika kompresora
Jak nie pomoże to musisz działać według tego
http://img39.imageshack.us/img39/4310/fan2z.jpg (http://img39.imageshack.us/i/fan2z.jpg/)
http://img405.imageshack.us/img405/6997/fan1m.jpg (http://img405.imageshack.us/i/fan1m.jpg/)
U mnie bezpiecznik nr 13 pod deską rozdzielczą to Pompa paliwa i srs. A jak ma się to nazywać ?
Ale on ma wartość aż 15A.
http://img21.imageshack.us/img21/436/fan3b.jpg
Okazuje się że moja skrzynka bezpieczników wygląda znacznie inaczej, mam 3 rzędy bezpieczników nie dwa. Ostanią rzeczą jaką bym podejrzewał byłby sam wiatrak. Lecz okazuję się że po spięciu na krótko pod akumulator ani drgnie. Czyli u mnie sprawa się już rozwiązała. Lecz w związku z taką awarią mam pytanko czy przez to że wiatrak nie pracował mogło się coś jeszcze uszkodzić. Zauwazyłem nie wiem czy to z klimatyzacją było związane, że przy dojeżdżaniu do skrzyżowań silnik pracował na bardzo wolnych obrotach po czym było takie cyknięcię i obroty wracały do normy. We wcześniejszej fazie jeżdżenia z klimą nie zauważyłem aby tak strasznie zwalniał silnik. Oraz działo się też tak że samochód sam przyśpieszał i zwalniał. Tak jakby mi ktoś gaz naciskał po czym zwalniał. Uprzejmie proszę o info jeszcze w tej sprawie.
jak nie działał wiatrak to kompresor był dużo bardziej obciążony co wyjaśnia wariacje z obrotami . Jeśli jeżdził w upał bez wiatraka to kompresor mógł dostać trochę po d8ie , ale jak masz olej i czynnik w normie to powinno być ok. PO zmontowaniu wiatrakapojechał bym sprawdzić ciśnieine
Klimatyzację miałem nabijaną dosłownie 2 tygodnie temu. Także mam nadzieję że nic mi się nie stało więcej. Lecz i tak proponuje Pan sprawdzić ciśnienie tak?
Przy zbyt wysokim obciążeniu zawór bezpieczeństwa mógł wyrzucić trochę czynnika , ale skoro była nabita to dużej rożnicy nie będzie , dla pewności można podjechać najlepiej do norauto tam sprawdzą za darmo
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.