PDA

Zobacz pełną wersję : Vtec opóźniony



White Matt
12-06-10, 15:04
Witam mam silnik D15Z8
Vtec załącza mi się przy 5,5 tys obrotów .
Czy na ten silnik to nie za późno?
Jeśli tak to co zrobić żeby go przyspieszyć ?

z góry dziękuje za odp

SajmonLP
12-06-10, 15:05
strojenie komputera

karas
12-06-10, 16:44
twoj silnik to wersja ekono .Vtec Ci sie wlancza jak pali Ci sie zielona lampka ekono anie przy 5,5 tys obr

pwl
12-06-10, 18:26
Dokładnie - pali się Econo - masz ekonomiczną fazę zapiętą (nieskie obroty, słabo otwarta przepustnica - 12V). Jak się nie pali masz zwykłe 16v i nie ma opcji, żeby "załączał" się Vtec.

Mierzej
12-06-10, 19:08
To właśnie działa odwrotnie... na wyższych obrotach Ci się VTEC* wyłaczą ;)

*VTEC-E

White Matt
12-06-10, 22:11
W tym problem że nie ma takich kontrolek bo był robiony SWAP z1.4 na 1.5 VTEC-E i zegary zostały od zwykłego 1.4 ;p

karas
13-06-10, 00:40
w takim razie Vtec załacza Ci sie na 3 , 4 , 5 biegu do około 3 tys obrotów( nawet ciut wiecej ) oczywiscie jak jezdziesz ze stałą predkoscia. Powyzej 3 tysi silnik przechodzi w tryb 16 V .
pozdrawiam

White Matt
13-06-10, 09:56
Nie rozumiem was chłopaki :D
Przecież jak jadę to czuć załączenie się vteca przy 5.5 tys jakby dostała kopa w d**e :)


No dobra czyli z tym przyspieszeniem to tylko wystarczy strojenie komputera ?

Budziniak
13-06-10, 10:09
Nie możesz czuć vtec bo go tam niema...tzn nie masz ostrej krzywki. Możesz czuć moment przełączenia z 12 na 16 zaworów. Mam to samo u Siebie jak delikatnie wcisnę gaz przy 3 tysiącach. Czuć szarpnięcie i inaczej zaczyna jechać i inaczej brzmi wydech i dolot i wir w baku też inaczej sie robi :D


tym przyspieszeniem to tylko wystarczy strojenie komputera Nic to nie da bo
nie masz ostrej krzywki

kris-cf
13-06-10, 13:43
był robiony SWAP z1.4 na 1.5 VTEC-E to po swapie zauwazyłes ze vtec tak pózno sie załancza?Moze to wina elektryki?

shimko
13-06-10, 13:46
1.4 przy 5k obrotów zaczyna lepiej jechac, moze czujesz podobnie przy 1.5 i jest to zwykla praca silnika ;P

bednar_ek35
13-06-10, 21:26
Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej,powyżej 5.5 tyś obrotów silnik łapie tak jakby najlepszy moment obrotowy i dlatego czuć ze silnik zaczyna zdecydowanie lepiej ciągnąć.Ale prawda jest taka że vtec załacza ci się przy ok 3 tyś obrotów,sam ma economa i wiem z własnego doświadczenia.A jeżeli chcesz sprawdzić przy ilu obrotach załącza ci się vtec to jadąc wrzuć 5 i przyśpieszaj delikatnie i tak w granicach 100-120 km/h powinieneś poczu takie delikatne szarpnięcie ale bez rewelacji.

White Matt
13-06-10, 22:38
Dokładnie tak jak pisze kolega wyżej,powyżej 5.5 tyś obrotów silnik łapie tak jakby najlepszy moment obrotowy i dlatego czuć ze silnik zaczyna zdecydowanie lepiej ciągnąć.Ale prawda jest taka że vtec załacza ci się przy ok 3 tyś obrotów,sam ma economa i wiem z własnego doświadczenia.A jeżeli chcesz sprawdzić przy ilu obrotach załącza ci się vtec to jadąc wrzuć 5 i przyśpieszaj delikatnie i tak w granicach 100-120 km/h powinieneś poczu takie delikatne szarpnięcie ale bez rewelacji.

Za tą odpowiedz szczegolnie dziekuje :)

zakit
13-06-10, 22:49
jeszcze raz mowione było ze vtec sie wyłącza w economie a nie włącza! a to co czuć to przejscie z 12v na 16v.