Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pomysł na schładzanie powietrza w kabinie :)

czareek
11-06-10, 19:01
Mam pewien pomysł na upały:) Tylko nie jestem mechanikiem i nie wiem dokładnie jak działa układ ogrzewania w samochodzie. Otóż pomysł mam taki żeby zrobić przełącznik, który by włączał i wyłączał nagrzewnice w zależności od potrzeby. Układ regulacji ciepło-zimno polega na przesuwaniu klapki w mieszaczu (chyba tak to się nazywa) ale ta klapka jest taka cienka że moim zdaniem i tak powietrze się ogrzewa i wyłączając nagrzewnice można by maksymalnie zmniejszyć temperaturę w tych kanałach od silniczka nawiewu, bo tak naprawdę powietrze, które wpada do kanałów nawiewu przechodzi przez maskę i rozgrzany silnik ale przy wiekszych prędkościach myślę że różnica była by bardzo odczuwalna. Napiszcie co o tym myślicie. Może razem coś wymyślimy na mini klimatyzacje:)

Tompro
11-06-10, 19:04
Mam pewien pomysł na upały:) Tylko nie jestem mechanikiem i nie wiem dokładnie jak działa układ ogrzewania w samochodzie. Otóż pomysł mam taki żeby zrobić przełącznik, który by włączał i wyłączał nagrzewnice w zależności od potrzeby. Układ regulacji ciepło-zimno polega na przesuwaniu klapki w mieszaczu (chyba tak to się nazywa) ale ta klapka jest taka cienka że moim zdaniem i tak powietrze się ogrzewa i wyłączając nagrzewnice można by maksymalnie zmniejszyć temperaturę w tych kanałach od silniczka nawiewu, bo tak naprawdę powietrze, które wpada do kanałów nawiewu przechodzi przez maskę i rozgrzany silnik ale przy wiekszych prędkościach myślę że różnica była by bardzo odczuwalna. Napiszcie co o tym myślicie. Może razem coś wymyślimy na mini klimatyzacje:)

A patrzyłeś jak to jest wszystko podłączone? Dalej od tej klapki na dole idzie druga linka pod maskę którą zamyka/otwiera przepływ wody przez nagrzewnicę. Nie wiem co chcesz kombinować, ale nie tędy droga. Chcesz mieć chłodno to montuj klime.

markotny
11-06-10, 19:48