PDA

Zobacz pełną wersję : Skrzynia



grksn
11-06-10, 16:39
Witam
Dzis doznalem szoku kiedy zobaczylem jak moj przeglub wewnetrzny ma luzy , skrzynia do wymiany mam civica coupe 6 gen d16y7 i chce sie zapytac czy musowo musze kupic skrzynie seryjna co wychodzila z tym silnikiem czy moge kupic jakas inna , jesli tak to jaka oczywiscie pasowalo by zeby cena byla normalna.

dimo
11-06-10, 18:25
szukaj czegoś z D serii z V lub VI generacji, wszystkie podpasuja. ceny ok 200-300 zł. d13 z 95 roku ma krotsze przelozenie głowne więc z reguły jest trochę droższa.
jestes pewien ze skrzynia do wymiany? sprawdz moze najpierw dobrze czy to nie wina przegubu bo skrzynie raczej sa "żywotne" w civicach.

grksn
11-06-10, 20:38
z tego co mi powiedzili jak wjechalem na kanal ze przeglub wewnetrzny ma *****isty luz prawdopodobnie lozysko sie wysralo tak mi powiedzieli , a na skrzyni z d13 lepszy efekt bedzie ??

rider143
11-06-10, 21:00
a na skrzyni z d13 lepszy efekt bedziezacznie jechać:cool:

markotny
11-06-10, 23:05
a na skrzyni z d13 lepszy efekt bedzie ??

Zadajesz takie pytania jakbyś od wczoraj te Haline swoją miał:p:p.....ZIOM WRZUCAJ TE SKRZYNIE I NAWET SIE NIE ZASTANAWIAJ!!!!:):)...Ja sam taka będe montował za niedługo.....przygotowując już setup pod VTECa:):)

dimo
12-06-10, 00:00
a słychac cos podczas jazdy? jakies "pykanie", cokolwiek? jeśli nie cieknie olej ze skrzyni i nic nie slychac podczas jazdy to ja bym jeszcze na tym pojezdzil i zbierał kase i graty na dobra hybryde.. wtedy to bedzie lepiej jechac bo na skrzynce od d13 wielkiej roznicy nie bedzie. co do przelozen hybrydy jest o tym temat na forum, poszukaj..
btw jakis masz przebieg, ze niby juz łozysko padlo?


zacznie jechać
bez przesady, nie oczekujcie cudów po samej skrzyni od d13, ono ma tylko inne przelozenia głowne.. jak sie trafi jakas dobra cenowo i jakosciowo to mozna brac.

grksn
12-06-10, 14:20
no wlasnie olej leci :) i luz jest *****isty ;(

spychu
12-06-10, 15:35
Po włożeniu skrzyni od D13 zapomnij o jakiejkolwiek ekonomice jazdy jeśli pod maską nie masz D13 :) Trasa na tej skrzyni to istna rzeźnia :D

D16Y7
1 - 3.250
2 - 1.782
3 - 1.172
4 - 0.909
5 - 0.702
FD - 4.058

D13B2
1 - 3.250
2 - 1.900
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.750
FD - 4.250

Ja bym osobiście wybrał skrzynie od D14 gdzie masz krótszą 2 i 3 niż w Y7

1- 3.250
2 - 1.909
3 - 1.250
4 - 0.909
5 - 0.702
FD - 4.058

Albo D16Y8 która przełożenia biegów ma jak D14 tylko krótsze FD 4.250.

peogieo
12-06-10, 20:49
tez mam d16y7 i przymierzam sie do wymiany skrzyni biegow tylko czegos nie kumam, dotej pory kazdy z kim gadalem mowil ze d16z6 jest najlepsza(tzn fura najlepiej przyspiesza na tej skrzynce),ewentualnie hybryda y7/z6, i jeszcze jedno,czesto i gesto czytam rady dla kogos kto ma skrzynie d16z6 zeby wrzucil sobie 2,3,4 od crx.....a przeciez crx`y tez mialy silniki d16z6 tak? wiec co, do tego samego silnika byly dwie rozne skrzynie?

lar
12-06-10, 21:51
ja mam d16y2 i skrzynie seryjną. masakrycznie krótka;/ nie ma jazdy na trasie. wg mnie 5 w tych skrzyniach jak i w innych jest zdecydowanie za krótka! wszystko spoko dynamika i te sprawy ale po jaką cholere 5 bieg jest tak krótki. wytłumaczy mi ktoś?

michalm320
13-06-10, 13:26
Ja u siebie też mam *****isty luz na przegubie wew. Myślałem że to wina przegubu, więc pożyczyłem półoś od kumpla ale niestety to nie pomogło. Wiec zmieniam skrzynie i wkładam od D14A3 (od D14A4 jest za długa) i zmieniam FD z 4.058 na 4.25.
U mnie objawami usterki jest metaliczne strzelanie przy ruszaniu i czasem przy puszczeniu sprzęgła podczas zmiany biegów z 1 na 2. Z tego co wywnioskowałem z kumplem to powodem usterki był brak smarowania części przegubu który siedzi w skrzyni i przez to wytarcie tej części skrzyni.

spychu
13-06-10, 17:06
Wiec zmieniam skrzynie i wkładam od D14A3 (od D14A4 jest za długa).
No to będzie bajka z tą skrzynia z A3 :) Dobrze jednak, że nie wkładasz tej strasznie długiej z A4 która jest taka sama jak ta z A3 :D

Karuzel
13-06-10, 17:22
tylko jedno ale do skrzyni z A3 1 i 2 fajne, wmiare krotkie ale 3 cholernie dluga :/ zapinajac 3 odczuwa sie jakby auto sie zatrzymalo :/ a o 4 niewspomne.. do 205km/h

grksn
13-06-10, 17:56
juz mam dylemat nie wiem co kupic :D

michalm320
13-06-10, 18:10
Dobrze jednak, że nie wkładasz tej strasznie długiej z A4 która jest taka sama jak ta z A3

czytaj ze zrozumieniem...

A tak na marginesie w A4 były różne przełożenia...

A co do trójki to będę mieć najkrótsza w d-serii (oprócz CRX-a) czyli 1.250

spychu
13-06-10, 20:11
czytaj ze zrozumieniem...

A tak na marginesie w A4 były różne przełożenia...

A co do trójki to będę mieć najkrótsza w d-serii (oprócz CRX-a) czyli 1.250
Co Ty tworzysz za teorie ?

Skrzynia w D14A3 i D14A4 mają takie same przełożenia, wszystkie skrzynie D14A4 również miały takie same przełożenia.

A moja wypowiedź tyczyła się Twojej, że wkładasz od A3 bo od A4 jest strasznie długa co jest istną bzdurą bo obie skrzynie są takie same a nie tego, że wkładasz FD 4.250, poza tym jak chcesz włożyć trójkę 1.250 jak zarówno w skrzyni A3 jak i A4 jest właśnie taki trzeci bieg seryjnie ?

lozek
13-06-10, 20:50
Spychu mylisz się

W D14A4 z EJ9 jest przełożenie główne 4.058 a w D14A4 z anglika (5D z 99 roku) jest 4.250, oraz krótsza 4 i 5

Co do 3 to zgadza się w skrzyni od d14 seryjnie jest 1.250

michalm320
13-06-10, 21:41
W D14A4 z EJ9 jest przełożenie główne 4.058 a w D14A4 z anglika (5D z 99 roku) jest 4.250, oraz krótsza 4 i 5


dokładanie to miałem na myśli...

spychu
13-06-10, 22:24
Jeszcze raz napiszę co Wy tworzycie za teorie ? Ja się mylę, nie rozśmieszajcie mnie :) Nie moją winą jest, że nie potraficie sprecyzować o co wam chodzi i klepiecie bzdury byle klepać :)

90KM D14 z anglika to nie jest A4 tylko A8 i tu się zgadzam, że jest inna skrzynia.

Nie wprowadzajcie ludzi w błąd i nie wciskajcie komuś, że się myli w momencie jak jesteście w błędzie a swoje teorie opieracie bóg wie na czym, jeśli wiecie, że w którymś kościele dzwoni ale nie wiecie dokładnie w którym, przyjmijcie do informacji to co piszą inni, którzy są pewni tego co piszą i wiedzą o czym piszą,

Jedyna buda w jakim było D14A4 to jest EJ9 a nie żaden anglik.

markotny
13-06-10, 23:35
Tak to czytam i też w mej głowie zrodziły się wątpliwości czy faktycznie pakować skrzynie z D13B2 czy może zastanowić się nad seryjną od innego silnika lub hybrydą. Też mam D16Y7 ale bedzie czapka z Y8 za jakiś tam czas. Więc co???...seryjna skrzynia z Y8 czy może hybryda na bazie tej z Z6???

lozek
14-06-10, 00:15
Spychu, swoją wiedzę opieram na tabelkach

oto jedna z nich - masz tu D14A4 w angliku i D14A8 w angliku:

http://i197.photobucket.com/albums/aa194/Pieter-77/89f66a291c09282c.png


a oto druga z nich


http://img183.imageshack.us/img183/3374/civicprzelozenia6ed.jpg

michalm320
14-06-10, 00:21
tez się na tych tabelach opieram...

spychu
14-06-10, 10:50
Ok niech wam będzie :) Kto tworzył te tabelki ?

Dziwne tylko, że manuale od anglików, które przed chwilą przejrzałem aby mieć 1000% pewność bo 100% miałem od samego początku, nie widzą silnika D14A4 w budzie MA/MB :)

grksn
14-06-10, 14:44
czyli najlepsza opcja do silnika d16y7 bedzie skrzynia z y8 lub d14a4 ??

lozek
14-06-10, 15:32
czyli najlepsza opcja do silnika d16y7 bedzie skrzynia z y8 lub d14a4 ??

NIE

Jeżeli mowa o seryjnej to najkrótsza z D16Z6 albo od D13B2 z 95roku z przełożenie 4.437

spychu
14-06-10, 21:34
NIE

Jeżeli mowa o seryjnej to najkrótsza z D16Z6 albo od D13B2 z 95roku z przełożenie 4.437

Byla mowa o najlepszej a nie o najkrotszej, uwazasz, ze skrzynia od D13B2 to najlepsza opcja do Y7 ?

IMO absolutnie nie bo jest za krotka, jak w miescie jeszcze sie da ja przezyc tak trasa to mega rzeznia.

Ja osobiscie uwazam, ze najlepsza bylaby skrzynia od Y8 gdzie masz przelozenia biegow takie jak w D14A3/4 tylko FD 4.250, kompromis miedzy osiagami a ekonomika jazdy.

Ewentualnie do skrzyni D13 wlozyc jakas dluga 5 na trase.

lozek
14-06-10, 21:53
Nie wiem co ludzie mają na myśli pisząc najlepsza - czy najkrótsza czy ekonomiczna czy kompromis między osiągami, spalaniem i wygodą w trasie. Jak pisałem tamtego posta to się nie zastanowiłem i zinterpretowałem najlepsza=najkrótsza

Jeżeli chodzi o kompromis to zgadzam się z Tobą Spychu - Y8

markotny
15-06-10, 00:09
Ja osobiscie uwazam, ze najlepsza bylaby skrzynia od Y8 gdzie masz przelozenia biegow takie jak w D14A3/4 tylko FD 4.250, kompromis miedzy osiagami a ekonomika jazdy.


Jeżeli chodzi o kompromis to zgadzam się z Tobą Spychu - Y8

No to ja już wszystko wiem....trzeba będzie nieco pomodzić plany na mody:D:D

grksn
17-06-10, 12:10
kupilem skrzynie od civica 6 gena 5d d14a4
1-3.250
2-1.762
3-1.250
4-0.937
5-0.771
FD-4.250

bedzie lepiej jechac ?????????????????

michalm320
17-06-10, 16:26
będzie lepiej

grksn
18-06-10, 20:53
Skrzynia ładnie pieknie smiga biegi krutsze na 4 odcinka jest przy 190 byla ponad 210 ale jak wbijam 5 to juz jakos nie jedzie ;D

Karuzel
12-07-10, 23:27
a jak z kosztami..czy ktos sie orientuje jak wyglada roznica cenowo miedzy skrzynia z d16y8 a z d13b2 z 95 roku bo rozmyslam miedzy ktoras z tych skrzyn

markotny
13-07-10, 00:42
Z tego co ja sie orientowałem ze 2-3 miesiące temu to ta z d13b2 z 95r. jest ok 100-150 zł droższa od tych z z6 lub y8. Przyznam ci sie szczerze że ja też sie zastanwiałem nad tą właśnie skrzynią ale po lekturze tego wątku zdecyduje się chyba jednak na te z Y8.

Karuzel
14-07-10, 15:46
no ok a teraz pytanie... skrzynia z d13b2 z 95 roku to jest rzeznia na niej..ale czyli co np 120km/h 5 bieg i 5000 obrotow?? bo to dla Mnie bylaby rzeznia.