PDA

Zobacz pełną wersję : Swap z D14A4 na D16Z5



szarik0
11-06-10, 12:30
Witam,
mam okazję kupić ten właśnie silniczek D16Z5 z CRX.
Co sądzicie o tym silniku?
Czy wart jest zachodu?
I czy wymiana samego silnika wystarczy czy potrzeba będzie zmiana innych części?

mam seryjnie D14A4 w budzie EJ9 HB`97 dodam, że mocno już zmęczony i do wymiany i trafił mi się właśnie D16Z5.

Proszę o konkretne odpowiedzi odnośnie Swapu na ten silnik, bo mam ochotę go właśnie zamontować.

Kras
11-06-10, 12:37
Na pewno bedzie kombinacja z elektryka bo Z5 to OBD0, a w D14 to wiadomo co jest. Dalej bedziesz musial zrobic sobie hybryde skrzyni bo od Z5 nie podejdzie i najpewniej sprzeglo (bo Z5 ma duzy zamach, a D14 maly). Oprocz tego tak jak kazde D, czyli podejdzie :)

Taka uwaga ogolna - jestes pewien tego silnika?? Bo najmlodsze egzemplarze maja juz 18 lat i lekko w zyciu traktowane nie sa...w efekcie wiekszosc to szroty.

szarik0
11-06-10, 12:43
Tak wiem, że te silniki do najmłodszych nie należą ale ten egzemplarz od strony technicznej jest idealny. Przez ostatnie 7lat jeździł nim 55 letni koleś po moim mieście. Silnik ma przejechane 140k km. Nie kopci, nigdzie nie przecieka, świece czyściutkie, pali na dotyk, w poniedziałek jeszcze pomierzę kompresję.

qureku.
11-06-10, 13:17
Tak wiem, że te silniki do najmłodszych nie należą ale ten egzemplarz od strony technicznej jest idealny. Przez ostatnie 7lat jeździł nim 55 letni koleś po moim mieście. Silnik ma przejechane 140k km. Nie kopci, nigdzie nie przecieka, świece czyściutkie, pali na dotyk, w poniedziałek jeszcze pomierzę kompresję.

Moja dobra rada. Po zakupie zmień panewki. To, że jeździł nią stary dziadek wcale nie oznacza, że panewki ci się nie przekręcą po 100km. Znająć styl jazdy starszych panów, to nawet wysoce prawdopodobne jest to, że na przyspieszał na 5 biegu przy 2 tys obr/min a wtedy panewki dostają po dupie.

Ogólnie moim zdaniem fajny silnik. Ładnie ciągnie od dołu, fajnie brzmi ale nie zdążyłem się nim nacieszyć ( miałem bliźniaczy silnik d16a9, ale padał panewka...).

szarik0
11-06-10, 13:27
właśnie słyszałem o awaryjności panewek w tym silniku, po zakupie będę co ważniejsze rzeczy wymieniał na nowe

Karot
21-01-12, 15:10
I jak w tym temacie?udalo sie :D?
Kolega chce tak robic w EJ9 ma kpl swapa z wiazkami silnikowa/kabinowa i z s20 skrzynia i zastanawimy sie jak z lapmi silnika.

sobi_
22-01-12, 18:46
Podpinam sie do tematu, mam EJ9 97r i lezy juz kompletne d16a9, tyle ze ja nabyłem komplet ze szkrzynią od Civica SI 92r(hydro spżegło i czzujnik predkosci el.). Mój jedyny problem zwiazany jest z podpieciem wiązki, aktualnie mam d14a4, wiec bedzie ciecia troche i lutowania. Moze ktos doradzi jak podejsc do tematu, bo na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to ciecie i lutowanie kostek...

Whiplash
22-01-12, 23:34
najlepiej poprostu piny poprzekladac w odpowiednie miejsca w nowych kostach

Karot
24-01-12, 13:45
albo kpl wiazki,ale czy to wszystko bedzie pasowal P&P ?

Saiti
24-01-12, 16:20
Po zakupie zmień panewki.

Czyli 2000 zł na start

Karot
24-01-12, 16:33
Czyli 2000 zł na start

zwariowal :D:D:D

gruszek00
12-05-12, 23:49
HEHE widze ze niejestem sam z takimi pomysłami

Maskunt
13-05-12, 15:39
Nie zwariował, a podał cenę oem panewek + 500 za robociznę.

gruszek00
18-05-12, 22:58
ja obecnie mam d16z2 z kolektorem ssacym od d14a5 i elektryka z d14a3 i to jest porazka sam silnik ma potencjał bo grubo pogrzebany mechanicznie ale dławi go własnie elektryka z d14a3
szukam informacji jaki komp i jaka wiazke zastosowac by był pełen wtrysk

http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34.htm