Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : klima problem



DamianPietras
10-06-10, 22:22
;)
Witam koledzy , mam następujący problem.
Otóż klima początkowo chłodzi ale po paru sekundach rozłącza.

Dzieje się to nie regularnie . czasem gdy stoje chlodzi z 30 sek i rozlącza , czasem działa z 5min.

Chłodzi prawidłowo> zimno robi sie szybko
podczas chłodzenia chodzi wentyl AC i słychać podczas włączania cewkę kompresora.
Kiedy przestaje chłodzić i włączam kolejny raz włącza sie na kilka sekund i znowu rozlącza



Może ktoś już rozwiązał podobny przypadek
Pozdrawiam !!!:o

MikeFoto
10-06-10, 22:26
Oj boszz, pytanie wałkowane niemal w każdym wątku dotyczącym klimy.
Odpowiedź: objaw typowy. Niema się co martwić.
Kropka.
:)

Od razu wyprzedam pytanie i odpowiadam:
Odpowiedź: tak, świszczenie z okolic schowka też jest normalne.

DamianPietras
10-06-10, 22:36
Jaki typowy objaw :mad: klima jak sie rozłaczy to juz sama sie nie włączy :mad: to jest typowy objaw twoim zdaniem !!!

Ps w schowku nic mi nie świszczy

:mad::mad::mad::mad:

MikeFoto
10-06-10, 22:48
OK, nie zrozumiałem za bardzo twojego problemu. Typowym jest to że klima w naszych 5D i Aero, podziała chwile i się wyłącza, poźniej znów pochodzi chwilę i się znów wyłącza. I to jest objaw normalny.

Czyli włączasz klimę, chodzi sobie, i gdy się wyłączy i już więcej sama się niewłączy mimo że przycisk A/C jest załączony? Dobrze rozumiem? I wówaczas musisz co? Wyłączyć i włączyć przycisk A/C?

DamianPietras
10-06-10, 22:59
tak , ale po kilku sek znowu sie wyłacza , coś musi byc nie tak

straznik
10-06-10, 23:07
Jeśli po włączeniu AC chodzi cały czas a z przerwami o których napisałeś, to jak najbardziej normalne. Przynajmniej u mnie.

reaktor
11-06-10, 00:16
kolega napisał że jak klima chodzi to chłodzi a jak nie chodzi to nie chłodzi a że chodzi tylko chwile to generalnie jest nieciekawie tak?

Czy jak już przestanie chłodzić to kompresor się załącza regularnie, popatrz czy się kręci bo na ucho to uja można
Ja tak miałem że jak się nagrzewała to przestawała chłodzić jak było zimno to chodziła długo a w upał tylko pare minut. Sprzęgło było za daleko

wydaje mi się ze jest za wysokie albo za niskie cisniein i go wyłącza

DamianPietras
11-06-10, 05:29
czyli czujnik cisnienia ? Jak go zlokalizuję to go sprawdzę .:o

MikeFoto
11-06-10, 08:09
czyli czujnik cisnienia ? Jak go zlokalizuję to go sprawdzę .:o

Chodzi chyba o zawór rozprężny. Zdaje się, że tak się to nazywa. Pod schowkiem:
Element 15 tutaj:

http://japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17ST311&nplblk=BOP0400&s=0.45

Problemem może także być termostat nr 29 powyżej.

DamianPietras
11-06-10, 10:30
:D

reaktor
11-06-10, 13:34
czyli czujnik cisnienia ? Jak go zlokalizuję to go sprawdzę .:o

No nie, tak na ślepo dłubać to bez sensu jak go chcesz sprawdzić na oko? Bardziej myślałem zeby znalkeżc przycyzne za wyskoiego ciśnienia
Musisz podjechać do jakiegoś zakład zdiagnozowac powinni za darmo. W norauto za darmo robią przegląd klimy to ci powiedza czy ciśnienie jest ok

MikeFoto
11-06-10, 22:01
nic nie widać:confused:

Hmm, ja widzę, obrazek pod tym linkiem: http://japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17ST311&nplblk=BOP0400&s=0.45

DamianPietras
11-06-10, 22:25
Hmm, ja widzę, obrazek pod tym linkiem: http://japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17ST311&nplblk=BOP0400&s=0.45

widze:D
jak spawdze ciśnienie to podam wartości i zobaczymy co dalej:confused:

16.06,2010

ciśnienie mam 6,0bar , klima nabita wczoraj .

zauwazyłem ze jesli chodzi na jałowym biegu to klima chłodzi , jak dodam gazu rozłącza cewke kompresora

co to moze być ? zawór rozprężny , termostat ? Jak te elementy sprawdzić ?:confused:

DamianPietras
16-06-10, 15:54
???

DamianPietras
04-07-10, 20:43
Jutro wymieniam skraplacz /osuszacz. OEM 80350-S74-D00
Szczerze mówiąc nie ma w katalogu osuszacza do wersji 20t2N ale pasuje od rovera 420 sdi
kupiłem NRF 33138 w IC za sto parę złotych

inny zamiennik NISSENS 95043

Powinno pomóc , jak nie to zostaje czujnik ciśnienia albo zawór rozprężny :rolleyes:

SmIRnOff
06-07-10, 00:12
na moje oko to zawór rozprężny.

To on powoduje w normalnie działającej klimatyzacji, że chłodzi i przestaje, a zaraz potem znów chłodzi i tak w kółko

być może u Ciebie jakoś się zawiesił bądź przytarł i stąd problemy

DamianPietras
14-07-10, 14:57
problem rozwiązany , wtyczka od sterownika ECM klimy iskrzyła - była zaśniedziała , po wyczyszczeniu wsio chodzi i chłodzi jak lodówa .

podeśle wieczorem zdjęcia i lokalizacje tego sterownika :o

grze
14-07-10, 17:11
Panowie, czy to prawda, że gaz R134a miałby być wycofany od 2011 r.?

Dominic
14-07-10, 21:08
problem rozwiązany , wtyczka od sterownika ECM klimy iskrzyła - była zaśniedziała , po wyczyszczeniu wsio chodzi i chłodzi jak lodówa .

podeśle wieczorem zdjęcia i lokalizacje tego sterownika :o

Wieczór już mamy :D doczekać się nie mogę bo to może być rozwiązanie mojego problemu [oby]

DamianPietras
14-07-10, 21:52
oto sterownik A/C - silnik 20T2N


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a17e997934a9ff7c.html


oto sterownik z wypiętą wtyczką (:o


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/36320fe2dfa91af4.html


wtyczka (9 pin) z jednym gniazdem trochę ciemniejszym to przyczyna moich problemów

podoginianie i wyczyszczenie koncówek przynioslo pozytywne efekty , wtyczke widać na linku ponizej

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c053ed633a63eed5.html

:D


Panowie, czy to prawda, że gaz R134a miałby być wycofany od 2011 r.?

nie wiem dokładnie, ale to by tlumaczyło 300% podwyżki za cene tego gazu:(

reaktor
14-07-10, 22:54
tylko w nowych autach

MikeFoto
14-07-10, 23:16
Interesująca jest ta naklejka którą masz odnośnie ilości czynnika chłodzącego.
http://images45.fotosik.pl/315/36320fe2dfa91af4m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/36320fe2dfa91af4.html)

W manualu spotkałem się tylko z jedną wartością czynnika który powinien być w układzie - mianowicie - 550g -50g
A z twojej naklejki wynika że:
Dla RHD 560g +- 25g
Dla LHD 640g +- 25g

Nigdy wcześniej takiej nie widziałem. Skąd ta naklejka? Ma ktokolwiek podobną?

DamianPietras
15-07-10, 16:23
diesel- to chyba dlatego , osuszacz też mam od rovera 2.0 SDI;)

zeeuss
16-07-10, 09:05
Też mam Diesla i taką naklejkę. Damian Klima działa? Pozdrawiam;)

MikeFoto
16-07-10, 10:14
Też mam Diesla i taką naklejkę.

Czyli wgląda na to, że Civiczki diesle mają inny układ klimatyzacji niż benzyniaki.

misiek1
16-07-10, 14:09
Panowie jak to jest, bo założyłem klimę o przed nabiciem chciałem sprawdzić czy w ogóle się coś dzieje. I po naciśnięciu przycisku A/C załącza się wentylator chłodnicy klimy i tyle, wiadomo nie chłodzi bo układ jest pusty, ale czy u Was jest tak samo z tym wentylatorem? Zaczyna dmuchać zaraz po wciśnięciu klawisza i kręci się cały czas?

DamianPietras
16-07-10, 15:29
Też mam Diesla i taką naklejkę. Damian Klima działa? Pozdrawiam;)

działa bardzo dobrze i wydajnie :D:D:D


Panowie jak to jest, bo założyłem klimę o przed nabiciem chciałem sprawdzić czy w ogóle się coś dzieje. I po naciśnięciu przycisku A/C załącza się wentylator chłodnicy klimy i tyle, wiadomo nie chłodzi bo układ jest pusty, ale czy u Was jest tak samo z tym wentylatorem? Zaczyna dmuchać zaraz po wciśnięciu klawisza i kręci się cały czas?

U mnie włącza sie wentylator dopiero jak pojawi się duza temperatura na układzie .Kiedy załączam klime na zimnym silniku went załącza sie dopiero po jakimś czasie, i tak powinno być

podejrzewam termostat na chłodnicy AC albo walnięty albo ktoś go zwarł na stałe , najlepiej wyjmij wtyczkeod czujnika i zobacz czy dalej kręci sie went.

MikeFoto
17-07-10, 11:56
Panowie jak to jest, bo założyłem klimę o przed nabiciem chciałem sprawdzić czy w ogóle się coś dzieje. I po naciśnięciu przycisku A/C załącza się wentylator chłodnicy klimy i tyle, wiadomo nie chłodzi bo układ jest pusty, ale czy u Was jest tak samo z tym wentylatorem? Zaczyna dmuchać zaraz po wciśnięciu klawisza i kręci się cały czas?

U mnie załącza się momentalnie po wciśnięciu przycisku A/C. Kolega Damian ma w Dieslowej Hance inną instalacje niż mają benzyniaczki, zatem działanie wygląda także nieco inaczej.

U mnie wentylator nie kręci się tylko w zimę, jak od czasu do czasu włączam na chwilę klimę by się nie zastała :)

DamianPietras
03-08-10, 18:07
Witajcie !!!
U mnie znowu powrócil ten sam problem co opisywałem w pierwszym poście , na jalowym chłodzi , po dodaniu gazu rozłącza kompresor:mad:

Rozebrałem sterownik ten z przekaźnikami od AC i przekaźniki są sprawne , po podaniu napiecia na przekaźniki - działają prawidlowo , cewka kompresora też :confused:
Cały czas analizuję schemat elektryczny i wychodzi na czujnik przy osuszaczu lub termostat
oto on

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cf0c63d93b0e6afe.html

na niebiesko zakreśliłem te elementy które są w obwodzi cewki od klimy , w sumie to

1- Evaporator termostat - nie wiem gdzie go szukać ?

2-Trinary pressure switch - czy ktoś ma pojęcie jakie powinny być ciśnienia Lp i Hp na wyłączonym silniku a jak podczas normalnej pracy ? - znajduje sie z boku osuszacza

3-A/c cut off switch - nie wiem gdzie go szukać ?


Jeśli ktoś ma jakąś wiedze w tym zakresie to proszę o pomoc ;)

zeeuss
03-08-10, 21:42
1- Evaporator termostat - nie wiem gdzie go szukać ? Szukaj na chłodnicy od Klimy

2-Trinary pressure switch - czy ktoś ma pojęcie jakie powinny być ciśnienia Lp i Hp na wyłączonym silniku a jak podczas normalnej pracy ? - znajduje sie z boku osuszacza

3-A/c cut off switch - nie wiem gdzie go szukać ? Włącznik/wyłącznik klimy w kabinie


Jeśli ktoś ma jakąś wiedze w tym zakresie to proszę o pomoc ;)[/QUOTE] Problem może tkwić w samym kompresorze. Na forum Roverków gdzieś był taki watek- poszukaj. Pozdrawiam