Zobacz pełną wersję : Rozmiar felg
Aktualnie do swojej Hani szukam fel i sie zastanawiam miedzy 16" i 17".
Moja bedzie podobnie obnizona.
Jak szacujecie, jaki to rozmiar fel? Mi sie cos widzi ze to 17" (zawsze wydawaly mi sie 17" za duze do tej qpy, ale te wygladaja na OK...)
http://www.lio.neostrada.pl/6.jpg
http://www.lio.neostrada.pl/7.jpg
Bede bral najprowdopodobniej Roty.
Jakie waszym zdaniem beda pasowaly do srebrnej qpy?
Ja obstaje przy grafitowych (cos w stylu jak na fotce), lub brozowe 8)
Ja bym bral 16
to takie optimum, miedzy osiagami, a lansem
Chyba tak zrobie :)
Kto mi powie, co to za rozmiar tych ponizej? :neutral:
http://img517.imageshack.us/img517/5526/c1016514oncivicekcoupeji9.jpg
my nie zgadywacze ale obstawiam ze 16"
te drugie to chyba 15
a pierwsze to chyba 17
pierwsze to 17" (za duze) a drugie 15" (maławe...)
OK, dzieki Panowie za oszacowanie 8)
Ja mam takie same pytanie czy na pierwszych dwoch fotach sa 16 ??? a na 3 i 4 - 15 ???
http://img168.imageshack.us/img168/5380/myphotography022copyee6.jpg
http://img237.imageshack.us/img237/4464/img0328vd6.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/62/cruise021bqy1.jpg
http://img166.imageshack.us/img166/9430/makro29ul2raam4.jpg
LOL, kacik zgadywaczy :lol:
Wszystko na to wskazuje jak napisales.
a ja mam pytanie pół-wizualne, pół- techniczne...
czy za zmianą rozmiaru felg na wieksze (np. z 15 na 17) idzie wymiana innych elementów?
slyszalam rozne opinie, ze powinno :?: sie usztywnic zawieszenie, ze samochod sie trudniej prowadzi- jak jest naprawde?
niby banalne ale dla poczatkujacego uzytkownika :?
dlatego bez linczu prosze :)
usztywnienie zawieszenia jest wskazane ze wzgledu na to że przy wiekszych kołach moga one na seryjnej spręzynie podczas pokonywania nierówności dorgi bardzo obcierać o nadkola.....czy samochód sie trudniej prowadzi...jakos nie zanotowałem
hehe z wiem ze na 4 sa 15 bo to furka TENCIA :D
witam, rowniez mam pytanie odnosnie rozmiaru felg a jako ze jestem nowy i zielony to łagodnie prosze :mrgreen: rozkmina jest miedzy 14" a 15" pytanie brzmi jak to sie ma do komfortu jazdy? ja mysle o 15" ale niektre osoby odradzaja ze wzgledu na komfort jazdy, jaka wasza opinia? i czy przy 15" zalecane jest usztywnienie? i jak to sie ma jesli chodzi o skret kół i miejsce w nadkolach :) pozdrawiam
rozkmina jest miedzy 14" a 15" pytanie brzmi jak to sie ma do komfortu jazdy? ja mysle o 15" ale niektre osoby odradzaja ze wzgledu na komfort jazdy, jaka wasza opinia? i czy przy 15" zalecane jest usztywnienie? i jak to sie ma jesli chodzi o skret kół i miejsce w nadkolach :) pozdrawiam
załoz 15"
mozesz je spokojnie załozyc bez żadnego usztywniania
jezeli dobierzesz odpowiednie ET +szerokosc felgi+opony to nic nie bedzie trzec
komfort na oponie o profilu 50 lub 55(taki jest zamiennik do 14 w Vgen) jest jesze OK - jazda na codzien nie jest męcząca...
Też chcę wymienić kółka mojej del solki. Mam obecnie 195/50/R15 - tak jak bozia przykazała, żeby pasowało do wnęk. Wóż niestety kupiłem obniżony i to bardzo i wtedy to fajnie wyglądało. Niestety mam poprzeczny tłumik, a w Wawie jakie są drogi każdy wie. Wymieniłem sprężyny na fabryczne od civica VTI i to bardzo polepszyło komfort jazdy i nie obijam już tłumika. Tyle, że teraz kólka wyglądają na maleństwa.
Powinno być tak:
obręcze 17"
opony 205/40/R17
średnica 51,38cm minus ten próg, co wchodzi w felgę
Plan jest taki:
obręcze 17"
opony 205/45/R17
średnica 52,405cm minus ten próg, co wchodzi w felgę
bo chcę powiększyć srednicę kół
Napiszcie co o tym sądzicie, bo ja nigdy nie jeździłem na powiększonych kołach
większe koła zmulą ci paskudnie auto, zależy ci na siągach czy na lansie? zdecyduj i zrób to pod odpowiednim kierunkiem
a ze sie tak zapytam czy szanowni znawcy mieli okazje porównać na tym samym samochodzie 3 rózne rozmiary felg?? oczywiście takich które tutaj wchodzą w grę czyli
195/50/15
205/45/16
205/40/17
między 15 a 16 i 17 róznica może byc odczuwalna, lżejsza węższa felga a co za tym idzie lepsze osiągi ale i tak róznica bedzie bardzo mało odczuwalna w porównaniiu to większych felg, natomiast róznica między 16 a 17 praktycznie już nie odczuwalna bo niweluje sie to oponą w 17 jest nizsza czyli średnica będzie porównywalna, szerokość?? ta sama czyli takie same opory toczenia! waga? bardzo mała różnica!
różnice to poczujesz jak z stalowych 14 założysz aluminiowe 16 czy 17 a nawet 15!
poszukaj jakiś lekkich 17 i takie zakładaj!
Heh, to ja może sprostuje delikatnie ;)
O co kaman??? - O to, że nie rozpatruje jakie włożyć felgi, bo będą to 17" chromy zapewne (lekkie nie będą - wóz do lansu raczej). Chodzi o to czy jak wsadzę większe opony (zamiast 205/40/17 chcę wsadzić 205/45/17) i różnica w średnicy będzie ponad centymetr, to da radę normalnie jeździć.
Przypomnę, że to jest teraz terenowy del sol na sprężynach od civica VTI. Miejsca we wnękach jest w brud :) ale czy to wystarczy, to nie wiem. Sprężyn nie chcę zmieniać, bo nie ma sensu sie po drogach telepać, tylko jeździć trza wygodnie.
Plan jest taki:
obręcze 17"
opony 205/45/R17
średnica 52,405cm minus ten próg, co wchodzi w felgę
bo chcę powiększyć srednicę kół
Ja mam w solce opony 215/40/17 są szersze ale tez procentowo wyższe niz 205 Przy nierównym terenie, gdzieś na dziurach przy skręcie czasem przytra o nadkola.
nie ma sensu sie po drogach telepać, tylko jeździć trza wygodniei stad pomysl na 17 calowe felgi z za duzymi oponkami, tak? :bicie:
Po pierwsze, to źle obliczyłem średnicę ://
Po drugie, dzięki polkar za posta, bo instalację takich kół też rozpatrywałem, ale one i tak będą niższe niż 205/45. Nasuwa mi się pytanie:
Ile cm wystają ci gumy poza obrys auta i jakie masz sprężyny, bo jak ja na moich spężynach od VTI zamontuje te koła to i tak zostanie duża dziura między oponą a nadkolem. I ostatnie jaki zostaje Ci prześwit, bo ja mam poprzeczny tłumik, którego nie chcę się pozbyć i na obniżonych spężynach miałem 7-8 cm a to masakra w Polsce.
!markos, pomysl na 17 calowe felgi z za duzymi oponkami to po to, żeby wypełnić diurwy między oponą a nadkolem tak, żeby nie zmieniać sręzyn i nie pozbywać się tłumika
Pozdro
Ile cm wystają ci gumy poza obrys auta i jakie masz sprężyny, bo jak ja na moich spężynach od VTI zamontuje te koła to i tak zostanie duża dziura między oponą a nadkolem.
wogule jakaś bzdura! po pierwsze to nie szerokość opon tylko ET czy Ci będą wystawać za obrys czy nie, ale to musiałbyś dać jakieś niskie ET i rozmiar felgi 9cali!
po drugi to baaaardzo kiepski pomysł z jazdą na 16 czy 17 bez chociaz obniżonego poprzez spręzyny zawieszenia a dwa jak dasz 16 czy 17 to zobaczysz ile bedziesz miał wyzszy samochód! więc obnizając chociaż sprzynami wyrównasz to a i nie bedzie tak dobijało rantami w koła o ile dasz twardsze spręzyny a koła też Ci sie położa do srodka więc bedzie lepiej.
danke schoen tieesto za wyjaśnienia, bo ja się rzeczywiście na tym nie znam. Się zobaczy jak się zrobi. Najpierw trza fele kupić i przymierzyć i pewnie skorzystam z waszych rad :D
Szymon Septic
22-01-07, 18:00
podepne sie w temat....wzor tej felgi jak rota j.spl ale chyba to nie to:|...Powiedzcie jak myslicie jaki to rozmiar??zakrawa mi na 17 ale rota robi najwieksze 16tki z tego...Nie bedzie to czasem 16tka??
17'tka jak w morde strzelil
A opona 225/45/R16 w angliku z zawieszeniem seria to wejdzie i będzie ok czy za szeroka opona? Felgi z taką opona to pewnie 9/R16 dobrze rozumiem?
A opona 225/45/R16 w angliku z zawieszeniem seria to wejdzie i będzie ok czy za szeroka opona? Felgi z taką opona to pewnie 9/R16 dobrze rozumiem?
ja mam u siebie 205\45\16 i jest git :d
a z tego co wiem to u poprzedniego wlasciciela miala zalozone 17"
a ja mam tak: felga jes R17 szerokosci 225 ale ma opony naciagniete 205/40/17 w trzy osoby na wiekszych dlach obciera troche o nadkola z tylu, bo felga jest na rowno z rantem nadkola. w dwie osoby jest spoko nic sie nie dzieje.
http://img440.imageshack.us/img440/267/c113521122gn3.jpg
witam Panów zgadywaczy :D
mam pytanko czy jak wrzuce felunek rozmiar 16" to musze cos w zawiasie zmieniac czy bedzie loooz :).. nie chce sie bawic w swapy podwozia jak sie zje.... :> i sie zastanawiam czy bedzie obcierac cuś czy tyż nie :bicie:
raczej powinno sie usztywnić zawieszenie,przy 16" feldze bedziesz miał raczej opone 205/45-więc może przy obciązeniu trzeć na nierównościach-można by spróbować na oponie 195/45-wtedy może sie schowa pod rantem...ale to tylko"może"ja sam nie próbowałem,więc...
nic nie bedzie obcierac stosujesz odpowiednie et40 lub 45 do tego opona 195/45 ewentualnie 205/45 i smigasz z zadowoleniem
to może ja sie jeszcze wtrące... nie potrzebuje kół do lansu a raczej do śmigania. :d no ale wiadomo mają też jakoś wyglądać i nie wiem czy 16 czy 17 i jakie et i rozmiar oponek tak najoptymalniej??? a jeszcze jedno czy zawieche to można do 16 obniżyć czy już tylko utwardzić :( bo osobiście myśle o 16 ale z chęcia wysłucham waszych opini.. i co naj lepiej zmienic w zawieszeniu do 16???? z góry dzieki i pdr....
to może ja sie jeszcze wtrące... nie potrzebuje kół do lansu a raczej do śmigania. :d no ale wiadomo mają też jakoś wyglądać i nie wiem czy 16 czy 17 i jakie et i rozmiar oponek tak najoptymalniej??? a jeszcze jedno czy zawieche to można do 16 obniżyć czy już tylko utwardzić :( bo osobiście myśle o 16 ale z chęcia wysłucham waszych opini.. i co naj lepiej zmienic w zawieszeniu do 16???? z góry dzieki i pdr....
16 lepsze niż 17 jak chcesz normalnie pojezdzic. ET w granicach 40-45 bedzie najlepsze. opona raczej 195/45 niż 205/45 bo jest węższa i mniej będziesz pływał na koleinach, mniej stracisz na przyśpieszeniu bo to mniejszy walec jest. zawieszenie możesz obniżyć przy tak dobranych felgach i nic nie będzie ocierało.
dzieki wielkie za podpowiedz :aloha: teraz zaczynam poszukiwania ładnych rotów...
:d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.