PDA

Zobacz pełną wersję : Wszystko o JRSC do D serii



4mell
09-06-10, 16:45
Zakupiłem JRSC do d serii, ale jest to sam kolektor z kompresorem nie cały kit
Z jrsc spotykam się pierwszy raz i nie za bardzo jeszcze wiem jak powinno to wyglądać
I tu moja prośba do osób mających pojecie o JRSC i jego użytkowników
Ze względu ze jest to tylko kolektor z komprechą mile widziane będą różne wskazówki odnośnie tego co powinienem mieć ? co jest absolutnie niezbędne do uruchomienia tego zestawu?
Jaki pasek będzie mi potrzebny?, jakieś oznaczenia itp, czy koniecznie jest potrzebny pasek ori który występuje z zestawem ? , brakuje mi też wspornika z rolkami czy potrzebne oryginały czy można stosować jakiś zamiennik obiło mi się o uszy o jakimś wsporniku z golfa III Tdi i o rolkach stosowanych w audi stosował ktoś takie patenty?
Zastanawia mnie czemu w tym kolektorze co mam, nie ma miejsca na czujnik temp powietrza tam gdzie są dwa króćce pod nie ma nic, żadnego otworu ?, Mogę założyć seryjną listwę i seryjnym regulatorem paliwa ?, tu mnie zastanawia przecież to wszystko co było podłączone do stock kolektora działało na podciśnienie przewód od serwa itp. a w kolektorze jrsc jest już nadciśnienie jak to tutaj jest rozwiązane , i seryjne koło pasowe podpasuje? Jeśli ktoś ma części które są mi potrzebne oryginalne lub nie i chce sprzedać chętnie kupie lub jeśli ktoś ma możliwość załatwienia mi brakujących części to tez jestem otwarty na propozycje. W tym temacie postaram się opisywać i załączać fotki z postępów instalacji mojego JRSC d serii

Nowy Kubi
09-06-10, 17:52
Generalnie wspornik potrzebujesz BANKOWO. I to raczej taki od JRSC. Oryginał albo zrobiony na wzór. Rolki można dopasować, ja dalem metalowe od audi A8. Mam gdzieś oznaczenie ich.

Miejsce na czujnik temp. masz z prawej na kolektorze w części doładowanej od tyłu czyli od grodzi, po stronie rozrządu. Ale czujnik od Z6 taki z flanszą na 2 śruby.
Seryjny regulator paliwa jest ok jeśli stroisz mapy wtrysku (można też FMU zamiast strojenia czyli taki zwiększacz ciśnienia ale to kiepskie rozwiązanie).
Natomiast potrzebna jest do niego podstawka zmieniająca jego ułożenie, bez tego nie wchodzi. Taka podstawka to chyba tylko w zestawie z JRSC.
Listwa paliwowa może zostać oryginalna, tylko trzeba ją przewiercić - w innym miejscu śruby mocujące (w rancie wierci się, nie w listwie do kanału paliwowego ;) )

Jak stroisz, to czujniki przekładasz na stronę doładowaną, są 2 króćce, jeden podłączylem do MAPa, drugi do regulatora na listwie paliwa.
Masz jeszcze wolny mały króciec przed kompresowem na kolanku, oprócz drugiego do gruszki bypass. Ten wolny chyba połączyłem z dinksem od par paliwa (EVAP czy jak mu tam, jest przykręcony do kolektora dolotowego)\
I jescze na szyjce gruby króciec od dolnej odmy (nie tej z pokrywy głowicy).

Jeszcze jest temat kółka ma kompresor, inne jest do V gena, inne do VI, można robić ze zmianą koła pasowego na wale albo bez, można na pasek 3-klinowy albo 4. Długosc 1220-1245 zalezy od rozmiaru kół (przy seryjnym wsporniku).

Generalnie łatwo się to montuje, pod warunkiem ogólnej wiedzy o silniku H.

Na tym zdjęciu widać podstawkę regulatora paliwa na listwie, a po prawej za rozpórką wystaje biały czujnik temp.

http://dwauto.pl/images/JRSC/jr7.JPG

4mell
09-06-10, 19:19
dzięki wielkie za info Nowy Kubi:)
To sobie trochę poszukam tego wspornika bo wymiarów oryginału nie mam skąd ściągnąć? , bo tak bym miał szansę dorobić z grubszej blachy chyba że ktoś ma na zbycie to biorę od reki:D, za podanie oznaczeń tych rolek od audi był bym wdzięczny
Listwę jaka masz? od jrsc czy oryginał bo ja regulator mam po prawej stronie a u Ciebie widzę po lewej i jeśli ktoś by miał taka podstawke pod regulator też przygarnę
o tej różnicy kół na kompresorze też słyszałem chodzi o ich odsadzenie prawda? by były w lini z pasowym ?na fotce widać jakie koło mam i na ile rowków (słabo widać)
co do czujnika IAT to właśnie nic tam nie mam tez widać na fotce

http://img541.imageshack.us/img541/1520/zdjcie0088e.th.jpg (http://img541.imageshack.us/i/zdjcie0088e.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img339.imageshack.us/img339/7318/zdjcie0089v.th.jpg (http://img339.imageshack.us/i/zdjcie0089v.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

jeśli chodzi o seryjne koło pasowe wału to przy nim właśnie chce zostać, a pasek to będę szukał na ta długość, wiesz może w zależności od jakiego koła jaka długość? Nie patrzyłem jeszcze na oznaczenie tego koła na kompresorze o ile w ogole tam jest jakieś oznaczenie, to jeśli dobrze pamiętam to seryjny pasek na alternator miał 4 rowki i taki mogę zastosować tylko na odpowiednią długości

Nowy Kubi
09-06-10, 22:34
Kółko masz od 6 gena. W jakim chcesz to montować? W zestawie do 6 gena jest jeszcze koło pasowe wału, które przesuwa pasek bliżej silnika, bo szerszy kielich zawadza podobno. Nie wiem tylko jak się przesuwa kółko altka, odwraca czy co innego. Bo altek raczej siedzi dołem w gniezdzie bloku bez możliwosci przesunięcia. To kółko na zdjeciu pewnie ma 4 cale na oznaczeniu. Ja dorabiałem kółko na 4 rowki i odsadzone 6 mm więcej pod seryjne koło pasowe, no i troszkę mniejsze :D

Albo masz jakiś nowszy jackson albo moze kto zaspawał gniazdo IAT przykładowo pod tym lakierem bo to chyba nie oryginał. U mnie jest na tej płaskiej powierzchni pod króćcami.

Wspornik to ma grubość prawie 1cm i gwint napinacza od góry na sztorc, więc ciężko go nazwać blachą. Wymiary to kwestia odrysowania, ale trzeba mieć go na wierzchu. Mój jacek siedzi w aucie, jest po regeneracji, więc raczej nie będzie wyciągany.
Rolki EVR55422 mają 6 cm średnicy, marginesy po bokach i 10 mm otwór montażowy. Kosztują coś 130 szt.
Miałem inną z opla (plastikowa) ale szybko zaczęła piszczeć. Te jakoś się trzymają. Jednak to audi ;)
Do rolek oczywiscie jeszcze stożki pod srubę mocującą potrzebujesz, ale to już pikuś przy całości.

Pasek w zależności od koła na kompresorze, koła na wale, rolek. Ja miałem w zestawie 1220, a nie było szans go u mnie ubrać, przy pierwotnym kole na kompresor 4" potrzebowalem 1245, teraz mam kółko 3.6" to 1238 jest dobry. Te 1220 to nie wiem pod co było, dla mnie za krótki. Dodatkowo 3 rowkowego nie kupisz dłuższego jak 1220, tylko 4 rowkowe. Więc jak zostaniesz przy tym kółku i nie sięgnie 1220 to zostanie ci odcinanie z 4 rowkowego jednego pasma.

Listwy paliwowe są różne w różnych civicach. Nie ma wielkiego to znaczenia, abyś był w stanie zamontować regulator. Podstawka też ma chyba kilka otworów także może pasować i do Twojej listwy.

4mell
10-06-10, 17:48
Zakładać to będę do d16y3 z czapką Z6 w budzie MB1 5d

A więc reasumując:
1.Potrzebuje wspornika z napinaczem
2.Rolek x2
3.Podstawki pod regulator
4.Przewiercic listwę na odpowiedni rozstaw
5.przystosować kolektor na czujni IAT tam gdzie powinien być
6.Dorobic koło na 4 paski z szerszym odsadzeniem, by w razie czego dostać pasek na odpowiednia długość
lub zostać przy tym kółku co mam i odcięcie jednego pasma jak paski będą krótkie, ale czy to kółko co mam teraz nie wymaga właśnie zastosowania tego innego koła pasowego ? czy tylko w przypadku 6 gena?. A w moim przypadku seryjne pasowe i koło komprechy od 6 gena zagra?

Sprzedający doradził mi takie rolki i taki napinacz jako zamienniki?
http://www.allegro.pl/item1026174467_rolka_prowadzaca_audi_a2_seat_vw_go lf_1_9d_1_9tdi.html
http://www.allegro.pl/item1064122759_napinacz_vw_golf_iii_1_9_td.html

Nowy Kubi
11-06-10, 00:13
Potrzebujesz jeszcze troche innych rzeczy: dolotu, wydechu, wystrojenia, wężyków wszelakich, pytanie co robisz z przepustnicą bo z6 ma 56 mm, a kolektor w jacksonie 60, plus przeróbki (wspomagania) pasowanie itd

Koło pasowe na wał seryjne od 6g nic ci nie da, jest w zestawie jacksona koło na wał na 3 rowki z cofniętym paskiem.
To co masz musisz przymierzyć, ale jak wyjdzie to co u mnie to bedzie mialo za male odsadzenie.
Kielich w MB powinien byc mniejszy tak jak w Vg wiec powinno sie zmiescic ale pewnosci nie mam. Generalnie pasek 4 rowkowy lepszy o ile wejdzie.
Co do tych rolek z allegro się nie wypowiem bo nie znam ich wymiaru.
Tak się zastanawiam tylko czemu dostales to bez wspornika. Na nic on nikomu bez kompresora, to jego integralna część.

4mell
11-06-10, 08:52
Wiec, jeśli dobrze rozumiem to, jeśli chce zostać przy tym kole pasowym seryjnym, co mam, to raczej na pewno będę musiał dorobić sobie od razu kółko kompresora z większym odsadzeniem i na 4 rowki ?
bo kółko kompresora dla 6 g musi współpracować z tym kołem pasowym z zestawu jackson dla 6 gen, dlatego ma mniejsze odsadzenie a koło pasowe ma przesunięty pasek bliżej silnik i na 3 rowki
Co do przepustnicy na początek chciałem zostać przy tej od z6?
Takie rzeczy jak wydech ,dolot ,wężyki ,uszczelka kolektora ,strojenie itp to dla mnie rzeczy oczywiste i to ogarnę.
No właśnie szkoda ze nie mam wspornika i listwy wtryskowej od kompletu, bardzo by mi to ułatwiło zabawę
bo jeśli chodzi o adaptacje seryjnej listwy do tego zestawu to tez nie tak kolorowo z tym wierceniem, bo tylko jeden otwór można wywiercić drugie mocowanie wypada w miejscu gdzie listwa ma to półkole nie ma w czym wiercić
Duża miałeś różnice temp w dolocie miedzy jednym a drugim kółkiem?
Jeszcze raz dzięki za udział w temacie, bo gdyby nie Ty temat by zdechł;)

Nowy Kubi
11-06-10, 10:25
Wiec, jeśli dobrze rozumiem to, jeśli chce zostać przy tym kole pasowym seryjnym, co mam, to raczej na pewno będę musiał dorobić sobie od razu kółko kompresora z większym odsadzeniem i na 4 rowki ?

Jak ma być dobrze to właśnie tak jak piszesz.
Co do listwy, jackson nie daje jej w zestawie. Ja dostałem przewierconą, ale dziura w płaskim brzegu była. Tak, że ostatecznie załóż z Vg liswę to ją dopasujesz. Problem większy będzie z podstawką.

Szukaj kogoś z zestawem na stole, żeby Ci odrysował wspornik. Jak go dorobisz z dokładnością brzegów +- 1 mm to będzie gitara, tam nie ma ściśle pasownych miejsc. Alternator się odchyla i dopasowuje do dziury we wsporniku, rolki mają napinacz więc też pasek poprowadzisz. Do wspornika trzeba taką kostkę suwaną w prowadzeniu napinacza oraz stoźki odsadzające rolki. Jak wszystko dorabiasz to dobrze mieć rolki, żeby też je odpowiednio dorobić.

Wiecej chyba nie pomoge juz tutaj.

4mell
14-06-10, 21:26
jak nazywa sie z angielskiego ten cały kompletny napinacz?, i podstawka pod RP? może udało by mi sie to jakoś ściągnąć bezpośrednio z tej strony

link do numerów cześci
http://www.supercharger.com/graphics/BOMS/989-100.pdf

Nowy Kubi
15-06-10, 00:09
Najbardziej potrzebujesz:
051-214 BRACKET, BELT DRIVE oraz powiedzmy
051-219 T-NUT, TENSIONER BOLTS

Ale jest też numer całego osprzętu z paska ze śrubami, rolkami i wszystkimi ****rykami:
988-250 BELT DRIVE BRKT ASSY

Ciekaw jestem cen tego o ile dostępne u Jacksona :)