Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Montaż indiglo - jak to zrobić.



ps2039
09-10-06, 09:59
Jako, że nie znalazłem nigdzie na forum szczegółowego opisu co i jak odkręcać, żeby było dobrze ;) postanowiłem opisać jak przebiegała instalacja takich tarcz w moim Cifie (może ktoś, kiedyś skorzysta):

Krok 1. Demontaż zegarów. Czas: 10 min.
Tu sprawa jest prosta i każdy nie powinien mieć problemów. Odkręcamy 4 śrubki, dwie widoczne w górnej części obudowy(Rys. 1,2), dwie ukryte pod włącznikiem halogenów i ściemniaczem oświetlenia deski. Oba przyciski wyjmujemy delikatnie podważając je od dołu. Po zdjęciu obudowy zegarów mamy dostęp do kolejnych 3 śrub, tym razem mocowań samego już licznika. Wszystkie śruby są łatwo dostępne. Teraz możemy delikatnie wyjmować zegary, odpinając po kolei złącza. U mnie były 3. No i w końcu komplet zegarów zostaje wyjęty.

http://img81.imageshack.us/img81/801/tnsrubajedengorajp1.jpg (http://img81.imageshack.us/my.php?image=tnsrubajedengorajp1.jpg)
Rys. 1 Śruby mocujące osłonę zegarów

http://img291.imageshack.us/img291/1181/tnsrubadwagorawt9.jpg (http://img291.imageshack.us/my.php?image=tnsrubadwagorawt9.jpg)
Rys. 2 Śruby mocujące osłonę zegarów

http://img206.imageshack.us/img206/9761/tnsrubahalogenykv4.jpg (http://img206.imageshack.us/my.php?image=tnsrubahalogenykv4.jpg)
Rys. 3 Śruba mocująca osłonę zegarów pod klawiszem halogenów

http://img167.imageshack.us/img167/551/tnsrubasciemniaczms7.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=tnsrubasciemniaczms7.jpg)
Rys. 4 Śruba mocująca osłonę zegarów pod klawiszem ściemniacza oświetlenia


Krok 2. Wyjęcie zegarów z obudowy. Czas: 10 min.
Następnym krokiem w instalacji nowych tarcz jest wyjęcie wszystkich zegarów (obrotomierza, prędkościomierza, wskaźnika poziomu paliwa, wskaźnika temperatury). Tu uwaga: trzeba zapamiętać ustawienie wskaźnika poziomu paliwa, gdyż po przestawieniu zmieni się jego punku odniesienia, innymi słowy … będzie wskazywać błędnie poziom. Rozebranie zegarów na czynniki pierwsze sprowadza się do odkręcenia 3 srub mocujących górny metalowy uchwyt i górną część oświetlenia zegarów (Rys. 5). Następnie należy odkręcić 12 śrubek zegarów – po 3 na każdy zegar, z tyłu zegarów.

http://img67.imageshack.us/img67/9773/tnrozpoczynamyrozkladanieln1.jpg (http://img67.imageshack.us/my.php?image=tnrozpoczynamyrozkladanieln1.jpg)
Rys. 5 Rozkładamy zegary na czynniki pierwsze

http://img291.imageshack.us/img291/3766/tnnaczynnikipierwszeyw7.jpg (http://img291.imageshack.us/my.php?image=tnnaczynnikipierwszeyw7.jpg)
Rys. 6 Wyjęte pojedyncze wskaźniki

Krok 3. Nakładamy nowe tarcze. Czas: 30 min.
Jest to najważniejsza i zarazem najtrudniejsza praca, jaką trzeba wykonać. Problemem są nieszczęsne wskazówki . Producent i inni forumowicze twierdzą, że do instalacji nie jest potrzebne zdejmowanie wskazówek. Tak, więc pierwsze podejście … wskazówek nie zdejmujemy.
Przekładamy ‘bolec’ kasownika dziennego licznika kilometrów (z końca jego zdejmujemy gumkę – ciągnąc ku górze ;)), następne przekładamy tarczę pod kątem przez wskazówkę i wspornik wskazówki. Nie ma problemu z założeniem tarcz. Dla tarcz ze śrubkami (obrotomierz, prędkościomierz) nie jest potrzebne stosowanie taśmy dwustronnej gdyż śrubki docisną odpowiednio obie tarcze (Rys. 7 i 8). W przypadku tarcz wskaźników paliwa i temperatury można zastosować taśmę, aby obie ładnie do siebie przylegały (Rys. 9 i 10).

http://img523.imageshack.us/img523/4502/tnzamontowanypredkosciomierzdt2.jpg (http://img523.imageshack.us/my.php?image=tnzamontowanypredkosciomierzdt2.jpg)
Rys. 7 Zamontowana już tarcza prędkościomierza

http://img243.imageshack.us/img243/6815/tnzamontowanyobrotomierzol8.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=tnzamontowanyobrotomierzol8.jpg)
Rys. 8 Zamontowana już tarcza obrotomierza

http://img243.imageshack.us/img243/2719/tnzamontowanatemperaturabw0.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=tnzamontowanatemperaturabw0.jpg)
Rys. 9 Zamontowana już tarcza wskaźnika temperatury

http://img523.imageshack.us/img523/1507/tnzamontowanapaliwogx8.jpg (http://img523.imageshack.us/my.php?image=tnzamontowanapaliwogx8.jpg)
Rys. 10 Zamontowana już tarcza wskaźnika paliwa

Krok 4. Zmiana koloru wskazówek (dla chętnych – o ile jest taka potrzeba). Czas: 5 min.
Dla lepszego efektu (tu oczywiście kwestia gustu – nie każdemu musi się tak podobać) należy położyć cienką warstwę koloru permanentnego (przepuszczającego światło). Do tego celu użyłem flamastra, nabytego drogą kupna w jednym z marketów. Kolor czerwony (Rys. 11).

http://img243.imageshack.us/img243/5219/tnpomalowanewskazowkixn9.jpg (http://img243.imageshack.us/my.php?image=tnpomalowanewskazowkixn9.jpg)
Rys. 11 Pomalowane wskazówki

Krok 5. Ostatnie zmiany kosmetyczne. Czas: 5min.
Jak wiadomo, zegary oryginalnie podświetlane są żarówkami, światło z nich jest stosunkowo jasne i dość dobrze podświetlone są miejsca takie jak: licznik kilometrów, wskazówki. I w związku z tym zdecydowałem się powrócić do takiego oświetlenia, aby te elementy, których nie podświetla (nie zastępuje) indiglo także ładnie świeciły. Ten sam problem należy rozwiązać w przypadku dwóch żarówek oświetlających zegary z góry. Tu już dowolnie, jak kto woli czy diodowo, czy żarówkowo – kolor także.

Efekt ostateczny po złożeniu wszystkiego do obudowy, skręceniu.

http://img523.imageshack.us/img523/9748/tnostatecznypo1px8.jpg (http://img523.imageshack.us/my.php?image=tnostatecznypo1px8.jpg)
Rys. 12

http://img137.imageshack.us/img137/1737/tnostatecznypo2rf9.jpg (http://img137.imageshack.us/my.php?image=tnostatecznypo2rf9.jpg)
Rys. 13

Nadmiar wiązki przewodów instalacji owinąć należy taśmą izolacyjną tworząc zbitek, który można umieścić w otworze pod instalację wskaźników automatycznej skrzyni biegów – o ile jest niewykorzystana.

http://img291.imageshack.us/img291/6973/tnnadmiarwiazkins5.jpg (http://img291.imageshack.us/my.php?image=tnnadmiarwiazkins5.jpg)
Rys. 14

http://img187.imageshack.us/img187/456/tnzegarywobudowiexw4.jpg (http://img187.imageshack.us/my.php?image=tnzegarywobudowiexw4.jpg)
Rys. 15

Krok 6. Podłączenie do instalacji. Czas: 30 min.
Pierwszym krokiem podłączenia się do instalacji jest przeanalizowanie na schematach technicznych (Rys. 16,17) jak wpięte do instalacji są zegary oraz ściemniacz oświetlenia. Schematy oczywiście znajdują się w Manualu do Civic’a. Z analizy wynika, że układ składa się z trzech głównych przewodów: RED, RED/BLK - zasilające, BLK – czarny, masa.
No i tu pojawił się mały problem. A mianowicie, zmierzyłem miernikiem, jakie napięcie jest na poszczególnych przewodach. I wygląda to tak: napięcie jest tylko kiedy włączone są światła – no i to jest jasne ;) masa jest na czarnym drucie, a dziwne było to co pokazywało na czarno-czerwonym przewodzie (przynajmniej dla mnie, zupełnie elektryka mnie nie tyka) przy maksymalnie rozjaśnionym było 0.5V, a przy maksymalnie ściemnionym 8.9V. Albo źle myślę … albo logika jest jakaś pokrętna. Sprawdziłem, więc na stykach żarówek i tam jest OK, w zależności od poziomu ściemnienia od 3.4V do 11.9V. Tak, więc, aby nie kombinować wpiąłem się w styk żarówek. Ot cała filozofia. Pobór prądu przez cały układ jest mniejszy od jednej zamontowanej żarówki podświetlenia zegarów. Ważne !! – należy pamiętać, aby prawidłowo podłączyć (+) plus z instalacji elektrycznej do (+) plus inwertera oraz (-) minus do (-) minusa.

http://img167.imageshack.us/img167/2647/tnschematsciemniaczpk3.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=tnschematsciemniaczpk3.jpg)
Rys. 16 Schemat ideowy instalacji ściemniacza oświetlenia (źródło: Civic Manual)


http://img167.imageshack.us/img167/6007/tnschematsciemniacz2xc2.jpg (http://img167.imageshack.us/my.php?image=tnschematsciemniacz2xc2.jpg)
Rys. 17 Schemat podłączenia ściemniacza oświetlania do instalacji (źródło: Civic Manual)


Krok 7. Montujemy całość na miejsce. Czas: 15 min.
Ostatnim etapem montażu jest: przymocowanie inwertera, tak, aby był ukryty, nie przemieszczał się, nie obijał, stukał, pukał… etc. oraz przykręcenie na swoje miejsce zegarów i ich osłony.
Miejscem, które wybrałem do ukrycia inwertera do wnęka nad nawiewem lewym (Rys. 18) przy zastosowaniu pasków taśmy dwustronnej tak, aby dla pewności moduł nie drżał w czasie jazdy.

http://img152.imageshack.us/img152/7937/tnkonwerterps4.jpg (http://img152.imageshack.us/my.php?image=tnkonwerterps4.jpg)
Rys. 18 Miejsce mocowania inwertera.

Skoro wszystkie elementy znalazły swoje właściwe miejsce, zegary zostały podpięte pod kostki zasilające, wskaźniki po uruchomieniu silnika zadziałały … pozostało tylko dokręcić śruby mocujące zegary, przykręcić osłonę zegarów również czterema śrubami i założyć na miejsce przyciski halogenów i ściemniacza oświetlenia.


I tak wygląda ostateczny efekt pracy. Jak dla mnie podoba się, jestem zadowolony z nowego wystroju wnętrza. Jeśli ktoś zdecyduje się na podobny zabieg, to służę pomocą.
Pozdrawiam.

http://img218.imageshack.us/img218/7600/tnswiecadwazy8.jpg (http://img218.imageshack.us/my.php?image=tnswiecadwazy8.jpg)

http://img99.imageshack.us/img99/6060/tnswiecawszystkiepg3.jpg (http://img99.imageshack.us/my.php?image=tnswiecawszystkiepg3.jpg)

Słowa kluczowe: 5D, angielka, indiglo, montaż, zegary, licznik, civic, tarcze.

Gruszka
09-10-06, 10:14
Swietny opis! Brawo Pawelku :) Efekt na prawde bardzo fajny :)

Diups
09-10-06, 10:44
Efekt profi ! bardzo fajny opis :)

Mirk
09-10-06, 11:56
Opis niezly ale tarcze nie zabardzo mi sie podobaja wiem wiem kwestia gustu.

Mam tylko jedno male pytanko odnosnie oswietlenia, widzialem ze masz czerwone diody czy czysciles od spodu tarcze zegarow rozpuszczalnikiem? Bo jak ja zalozylem niebieskie diody to bardzo slabo wszystko swiecilo wyglada na to ze diody byly za daleko. Jak ty sobie z tym poradziles? Jak masz foty w nocy (z wczesniejszymi zegarami) to wrzucic.

ps2039
09-10-06, 12:01
Mirek, jeśli chodzi o diody i efekt po oczyszczeniu zegarów od spodu to poczytaj temat: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=261077#261077 tam z chłopaki to zrobili. Są też zdjęcia efektów pracy. U mnie po zamontowaniu indiglo diody zostały wyjęte.

Windykator
09-10-06, 12:55
Opis niezly ale tarcze nie zabardzo mi sie podobaja wiem wiem kwestia gustu.

Mam tylko jedno male pytanko odnosnie oswietlenia, widzialem ze masz czerwone diody czy czysciles od spodu tarcze zegarow rozpuszczalnikiem? Bo jak ja zalozylem niebieskie diody to bardzo slabo wszystko swiecilo wyglada na to ze diody byly za daleko. Jak ty sobie z tym poradziles? Jak masz foty w nocy (z wczesniejszymi zegarami) to wrzucic.

Ja miałem to samo co i Ty. Ale trzeba zetrzeć tarcze z tyłu zegarów i zamiast jednej niebieskiej diody wstaw czerwoną od podświetlenia obrotomierza. Wszystko zrobiłem w ten weekend własnymi siłami (jeśli umiesz odkręcić zegary, to nie ma żadnego problemu) czas, to około 3h, ale efekt jest ******sty :twisted:

P.S.
Pawle,a nie powinno to się znaleźć w dziale teksty?? :)

ps2039
09-10-06, 12:56
Pawle,a nie powinno to się znaleźć w dziale teksty??

Tam to tylko admin może 8)

Gruszka
09-10-06, 13:20
U Krzysia tak to wyszlo:
http://img337.imageshack.us/img337/1520/dscf7518us8.jpg

TeeS1975
09-10-06, 13:20
Opis niezly ale tarcze nie zabardzo mi sie podobaja wiem wiem kwestia gustu.

Mam tylko jedno male pytanko odnosnie oswietlenia, widzialem ze masz czerwone diody czy czysciles od spodu tarcze zegarow rozpuszczalnikiem? Bo jak ja zalozylem niebieskie diody to bardzo slabo wszystko swiecilo wyglada na to ze diody byly za daleko. Jak ty sobie z tym poradziles? Jak masz foty w nocy (z wczesniejszymi zegarami) to wrzucic.

ewentualnie możesz zobaczyć tu http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=16868&start=0 jak to wygląda na diodach :mrgreen: zesztą tak samo jak fotka wyżej, z tej samej fabryki :mrgreen:

Mirk
09-10-06, 13:37
Dzieki ziomy za przykladziki ale mi to dalej nie odpowiada (tzn nierownomierne podswietlenie). Narazie nie bede usuwac wew powierzchni zegarow bo juz z powrotem do tego nie wroce za to bede probowac bardziej uniwersalnego srodka tzn przetestuje jak wyglada to wszystko na niebieskich zarowkach i na silikonowych kapturkach.

Inuś
09-10-06, 17:57
Świetny opis demontażu i dalszego złożenia zegarów.
Poza tym fajnie wyszły te zegary indiglo z ringami. :)

kay1987
11-10-06, 20:38
thats nice ps2039 :580:

Where you had, bought the chrome rings???
[img=http://img245.imageshack.us/img245/5765/115gt2.jpg] (http://imageshack.us)


I look for which so
where I can find this rings

prz3mo
11-10-06, 21:11
hmm...moze sie myle, ale czy do montazu indiglo konieczne bylo wyciagniecie wskaznikow (odkrecanie ich) (rys.6)??? Przeciez mozna przelozyc przez wskazowki tarcze indiglo i po sprawie... No, chyba ze sie myle to mnie poprawcie :)

ps2039
11-10-06, 21:53
Masz rację Przemku, aby założyć to w zasadzie nie jest konieczne zdjęcie/wyjęcie zegarów z obudowy, jednak o wiele łatwiej jest operować małym pojedynczym zegarem niż całą obudową przy zakładaniu nowej tarczy.



I look for which so
where I can find this rings
Kay1987, you can find these rings on the internet (for example: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=131662146)

E57
11-10-06, 22:52
I look for which so
where I can find this rings
Kay1987, you can find these rings on the internet (for example: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=131662146)
broken link, this is the working one :

Indiglo
http://www.allegro.pl/item131662146_moman_indiglo_honda_crx_civic_5d_3d_ super_tuning.html

Rings :
http://dido.win.pl/sklep/index.php?cPath=21_32

Rings 4 Civic5D
http://dido.win.pl/sklep/product_info.php?cPath=21_32&products_id=72

kay1987
12-10-06, 01:02
thank you very much ps2039 and E57 :D