Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : podlaczenie podgrzewania lusterek... problem



mclimak
08-10-06, 14:48
Hej,
koncze zakladanie ogrzewania lusterek, chcialem sie podlaczyc pod przycisk podgrzewania szyby tylnej... Mam tylko problem, pod ktore 2 kable mam sie podlaczyc? Myslalem ze beda 3 a jest ich 5... Prosze o info bo kable juz przeprowadzilem i tylko musze sie podlaczyc pod przycisk :) ponizej zalaczam fotki...

Fota nr 1
http://img133.imageshack.us/img133/8092/img8542ie6.jpg (http://imageshack.us)

Fota nr 2
http://img180.imageshack.us/img180/1434/img8545xy8.jpg (http://imageshack.us)

Fota nr 3
http://img183.imageshack.us/img183/8955/img8546ao6.jpg (http://imageshack.us)

thx za info

bartoo
08-10-06, 21:01
Najlepiej podłączyć na przewodzie wychodzącym ze skrzynki bezpiecznikowej pod maską (kolor zielonoczarny) Jest tam przekażnik i bezpiecznik do tylnej szyby. Podłączenie bezpośrednio pod przełącznik może spowodować jego przeciążenie ponieważ dokładamy do niego dodatkowe 2 Ampery..

mclimak
09-10-06, 07:58
hmmm dziwne, z tego co w szukajce znalazlem posty na ten temat to kazdy podlaczal sie od razu pod przycisko od ogrzewania tylnej szyby i nikomu nic sie nie dzialo...

bartoo
09-10-06, 11:11
Tez to czytałem, ale zawsze to lepiej wpiąć się za przekaźnikiem zabezpieczając obwód dodatkowym bezpiecznikiem np. 5A. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest wyższe napięcie na obwodzie grzania lusterek.
Jednak jak masz już przewody w okolicy przycisku to po prostu jeden przewód podłącz do masy (karoserii) a drugi tam gdzie pojawia się napięcie po wciśnięciu przycisku. I juz ;-)

mclimak
09-10-06, 11:28
heh a w tych 5 to nie ma masy? wlasnie chodzi o to ze nie mam miernika by sprawdzic ktorym kablem leci prad po wcisnieciu przycisku.... a masa chyba bedziwe tez w ktoryms z tych 5 kabelkow, nie?

mozes
10-10-06, 15:21
heh a w tych 5 to nie ma masy? wlasnie chodzi o to ze nie mam miernika by sprawdzic ktorym kablem leci prad po wcisnieciu przycisku.... a masa chyba bedziwe tez w ktoryms z tych 5 kabelkow, nie?
bez miernika to lipa, weź żarówkę 12V w oprawce z dwoma kabelkami i sprawdzaj pokolei jak się zaświeci znaczy się podłączyc pod te przewody. Tylko sprawdź przy włączonym przycisku i jak znajdziesz prąd to sprawdz to wejście również na wyłączonym przycisku. Hmmm nic innego nie przychodzi mi do głowy. Powodzenia

Cheeroki
02-12-06, 16:21
ja u siebie zrobilem tak jak to zrobil mclimak jednak wydaje mi sie ze maja zdecydowanie za malo pradu bo sa ledwo cieple a to ponoc ma sie rozgrzewac nawet do 60stopni... ktos sie orientuje gdzie jest przekaznik w 6genie 3d?

Lcfr
02-12-06, 16:32
tak jak napisałem w poprzednim topicu o tych grzejacych lusterkach przeciągnąłbym przewód do komory silnika i podpiął sie pod przekaznik ogrzewania tylnej sz yby... Na wszelki wypadek dałbym "po drodze" bezpiecznik (na wszelkie zwarcia wynikłe z jakichkolwiek przyczyn)

na pewno to bedzie dzialac dobrze i na pewno starczy tam mocy... Do tego nie bedzie problemu zeby przełacznik sie przegrzał...(przełacznik jest tylko od załaczania ogrzewania -głowny prad płynie przez zastowowanie przekaznika...) Proste i łatwe... Jezdzilem tak "podłaczony" ponad 3 lata i nic sie nie popsuło...

Cheeroki
02-12-06, 17:23
no spox tylko ze w 6genie przekaznik jest w kabinie bo juz go wysluchalem gdzie siedzi;)

Lcfr
02-12-06, 17:56
no spox tylko ze w 6genie przekaznik jest w kabinie bo juz go wysluchalem gdzie siedzi;)

to tylko łatwiej - nie trzeba meczyc sie z przeciaganiem kabla......

Cheeroki
02-12-06, 19:19
szkoda ze juz podlubalem kable przy przelaczniku ale sie powroci do serii;)

mclimak
03-12-06, 09:12
heh jak ja zrobilem to fakt ze nie parza lusterka ale tak ma wlasnie byc... One sa gorace ale nie wymagajmy by stalo sie gorace cale lustro, lustro ma byc cieple i tyle. Jakbys sprawdzil maty to sa one gorace, ale to cieplo potem musi przejsc na lustro i na pewno lusterko nie bedzie gorace :) Cieple lusterko daje rade bo w deszczowe dni i tak woda odparowuje a w zime snieg sie topi momentalnie bo to duza roznica temperatur jest... Moim zdaniem wszystko dziala i nie brakuje pradu :) amen

Cairo
03-12-06, 10:22
Kurcze, moim skromnym zdaniem bez sensu jest wpinać się w przycisk ogrzewania, a jeszcze większym bezsensem jest przeciąganie kabla do komory silnika.
Njalepiej i najłatwiej jest wpiąć się własnie w ten zielono czarny kabel za przkaźnikiem. Idealnym miejscem do tego jest próg przy drzwiach kierowcy. Wypnij najpierw maskownice na klapie żeby wyraźnie zobaczyć jak ten kabel wygląda, wybierz go z całej wiązki jaka idzie w progu (będą chyba 2 podobne, ale jak się uważnie wpatrzysz to rozpoznasz który to, nie ma drugiego identycznego), ściągnij z niego izolacje, najlepiej tak aby go nie rozcinać i dolutuj przewody od lusterek. Jest to najlepsze rozwiązanie gdyż masz instalacje za przekaźnikiem i zabezpieczoną bezpiecznikiem, czyli nie obciążasz włącznika, a dodatkowe 25W na przekaźnik nie wpływa w żaden sposób.
Całkowicie niepotrzebne jest ciągnięcie dwóch przewodów. Idealnie jest mase przykręcić jedną z 3 śrubek mocującą lusterko do drzwi.