Zobacz pełną wersję : Podsterownosc ej9
Witka. Deneruje mnie podsterownosc mojej blachy. Nie mam zadnych rozporek, stabilizatorow itd....
I moje pytanie, jesli zaloze stabilizator przodu poprawi mi sie zachowanie w ciasnych zakretach ?
Myslalem nad wiekszym katem kol przednich, ale to raczej nie tutaj jest problem.
Jesli macie jakies rady w tym temacie, pisac. Kazda sie przyda :)
dodam ze zawieszenie nie ma luzow, wszystkie luzne *******y powymienialem i zbieznosc ustawiona.
[H] Dylu [H]
07-06-10, 17:38
a jakie masz zawieszenie i w jakim stanie ?
Sprezyny H&R - 35 mm tyl i przod. Tyl amorki Kyb nowe, Przod amorki seryjne 75% sprawnosci. Zawias jest ok, bylem tydzien temu podbijac przeglad.
[H] Dylu [H]
07-06-10, 18:20
To w pierwszej kolejności zmień przednie amortyzatory na takie przystosowane do krótszej sprężyny i sprawdź zbieżność zawieszenia.
Przejrzyj również elementy metalowo gumowe pod kątem ich stanu...
Nie sugeruj się również wynikami z szarpaków odnośnie sprawności amortyzatorów... wylane złomy w zawieszeniu Hondy pokazują po 70% sprawności :)
W przyszlosci bede chcial upchnac zawieszenie jakies -50 na przod i 40 na tyl,,, zeby sie dalo jeszcze w miare4 normalnie jezdzic. Macie jakies nie drogie Amortyzatory pod taki zawias ? Dalej szukac w Kayabach ?
fajnie.
ale opisz moze co rozumiesz pod pojeciem podsterownosci i dokladnie w jakiej sytuacji sie to pojawia (ksiazkowa definicje znam), bo moze sie okazac, ze masz pragnienie osiagniecia czegos, co nie lezy w naturze tego samochodu.
Generalnie chodzi mi o uciekanie przodu na zewnatrz pokonywanego zakretu, wiem ze to auto stac na wiecej niz teraz mi pokazuje. Jezdzilem roznymi samochodami. I biorac pod uwage samochod z niezaleznym zawieszeniem kazdego kola to Civic jak na moje oko za bardzo ucieka. Czasem sa sytuacje ze gosc poczciwym Lanosem w zakretach potrafi mi odejsc a ja kombinuje gazem zeby zlapac tor jazdy.
Wiem ze 5 generacja trzyma sie lepiej jak i jej poprzedniczka czyli IV gen....
A swoja droga, do czego maja civicki tendecje ? Do nadsterownosci czy podsterownosci ? Chodzi mi o totalne seryjne auta.
'' Kiedys chyba w Top Gear slyszalem ze podobno ucieka im bardziej dupka niz przod, u mnie jest odwrotnie.
rosiniak99
08-06-10, 22:00
tak jak Dylu pisze kup najpierw amory o skróconym skoku bo w tym setupie amory nie pracują a samochód buja Ci się na samych springach. Też czytałem setki opinii o tym że seria do -35 daje radę ale po tym jak zmieniłem serię na odpowiedni amor doznałem szoku ;)
Tendencje ma do podsterownosci - jak wiekszosc aut z napedem na przod i silnikiem z przodu. W CRX ponoc troche dupa lata mimo ukladu FF.
Aha - zalozenie staba z przodu raczej nie pomoze w zlikwidowaniu podsterownosci.
jezeli kombinujesz ze stabem to raczej na tyl...
Aha - zalozenie staba z przodu raczej nie pomoze w zlikwidowaniu podsterownosci.
a nawet ją pogłębi
a nawet ją pogłębi
Tutaj trzeba być ostrożnym z kategorycznymi stwierdzeniami.
Jeżeli miałby już stabilizatory i to w miarę sztywne to powyższe stwierdzenie jest prawdziwe.
Jeżeli natomiast nic nie ma z przodu to mimo, że teoretycznie dodanie stabilizatora z przodu powinno pogorszyć sytuacje to w rzeczywistości może być różnie - Może sie zmniejszyć podsterowność.
Wiąże sie to z tym, że przy braku stabilizatora buda sie strasznie kładzie i opona (mówiąc obrazowo) bardzo traci przyczepność. Czasami jest tak, że stabilizator na tyle zmniejsza ruchy budy, że opona dużo lepiej pracuje i efekt "netto" jest pozytywny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.