Saiti
06-06-10, 11:36
Wczoraj jak zmieniałem olej w mojej dziewusze, to znalazłem kilka powodów kilku problemów, które jak dotychczas brały się znikąd.
Primo - luz na lewarku (mając skrzynię na biegu, lewarek zachowywał się prawie jak 'na luzie') - na przegubie zawiasowym między drążkiem idącym do skrzyni, a drążkiem idącym od wcześniej wspomnianego drążka do drążka lewarka (:D) jest taki przegub, w którym znajdują się dwie gumki - na nich są luzy, i trzeba je wymienić. Jest to miejsce otwarte więc wymienię sobie sam, jednakże pod jaką nazwą tego szukać?
Secundo - Układ wydechowy - na odcinku między kolektorem a tłumikiem środkowym jest na tej rurze wydechu osłona, która wydaje się chronić miskę olejową, nie? I ta osłona po puknięciu palcem wydaje odgłos, jakby się w nią puknęło palcem :D Jednakże gdy jadę autem na bardzo wolnych obrotach, że aż silnikiem trzęsie z racji zbyt małej dawki paliwa (przy ruszaniu i cofaniu zazwyczaj) to ten dźwięk również się pojawia, ale o wiele głośniejszy (w końcu siła nielicha :P) - i jak to wyeliminować? Pospawać? W NorAuto powiedział mi typek, żeby zdjąć w cholerę, ale w Hondzie chyba lepiej wiedzą, nie?
Kolejne - podwieszenie tłumika. Na odcinku tłumika środkowego jest miejsce, gdzie jest on podwieszany. Czyli patrząc od strony płyty podłogowej - podłoga -> drut -> wieszak -> drut -> tłumik. Tak to wygląda, nie? Ale widzę, że jest on tak przymocowany tylko z jednej strony, z drugiej (na tej samej wysokości, po prostu po drugiej stronei rury) jest wyżłobienie w płycie na ten drut, ale to tylko drut. Zaglądałem do znajomego pod Fiata Grande Punto, on w jednym miejscu też ma na dwie strony, tylko że u niego mocowania są własnej roboty i gdzie indziej, bo wrzucił szerszy przelot i już mu tak fabrycznie to nie bangla. Czy powinienem wspawać te druty i kupić wieszak?
Ostatnie - chyba. Łożyska - po allegro nie widzę, żeby na ABS było inne niż do wersji bez ABS, wydawało mi się, że tylko przegub ma tu do gadania, ale podobnież w te ABSowskie przeguby wchodzą inne łożyska - to prawda? Mi się nadal wydaje, że nie, ale to nie ja jestem znawca.
Pozdrawiam.
Primo - luz na lewarku (mając skrzynię na biegu, lewarek zachowywał się prawie jak 'na luzie') - na przegubie zawiasowym między drążkiem idącym do skrzyni, a drążkiem idącym od wcześniej wspomnianego drążka do drążka lewarka (:D) jest taki przegub, w którym znajdują się dwie gumki - na nich są luzy, i trzeba je wymienić. Jest to miejsce otwarte więc wymienię sobie sam, jednakże pod jaką nazwą tego szukać?
Secundo - Układ wydechowy - na odcinku między kolektorem a tłumikiem środkowym jest na tej rurze wydechu osłona, która wydaje się chronić miskę olejową, nie? I ta osłona po puknięciu palcem wydaje odgłos, jakby się w nią puknęło palcem :D Jednakże gdy jadę autem na bardzo wolnych obrotach, że aż silnikiem trzęsie z racji zbyt małej dawki paliwa (przy ruszaniu i cofaniu zazwyczaj) to ten dźwięk również się pojawia, ale o wiele głośniejszy (w końcu siła nielicha :P) - i jak to wyeliminować? Pospawać? W NorAuto powiedział mi typek, żeby zdjąć w cholerę, ale w Hondzie chyba lepiej wiedzą, nie?
Kolejne - podwieszenie tłumika. Na odcinku tłumika środkowego jest miejsce, gdzie jest on podwieszany. Czyli patrząc od strony płyty podłogowej - podłoga -> drut -> wieszak -> drut -> tłumik. Tak to wygląda, nie? Ale widzę, że jest on tak przymocowany tylko z jednej strony, z drugiej (na tej samej wysokości, po prostu po drugiej stronei rury) jest wyżłobienie w płycie na ten drut, ale to tylko drut. Zaglądałem do znajomego pod Fiata Grande Punto, on w jednym miejscu też ma na dwie strony, tylko że u niego mocowania są własnej roboty i gdzie indziej, bo wrzucił szerszy przelot i już mu tak fabrycznie to nie bangla. Czy powinienem wspawać te druty i kupić wieszak?
Ostatnie - chyba. Łożyska - po allegro nie widzę, żeby na ABS było inne niż do wersji bez ABS, wydawało mi się, że tylko przegub ma tu do gadania, ale podobnież w te ABSowskie przeguby wchodzą inne łożyska - to prawda? Mi się nadal wydaje, że nie, ale to nie ja jestem znawca.
Pozdrawiam.