Zobacz pełną wersję : 99 VTI nie jedzie
Mam problem z moim EK4 i nie wiem czego to przyczyna czasem jak jade to "nawet idzie" ale czasem jak ruszam ze swiatel to rozpedza sie jakby mialo obciazenia z pół tony a w pednym momencie jakby znikło obciazenie i zaczyna jechac lepiej troche moze ktos z małopolski wie co to moze byc lub ma dobrego goscia ktory by przepatrzył co trzeba zeby wyjasnic czego to przyczyna .
2 sprawa czasem jak odpale auto obroty ida w gore a potem spada i jest jakby "klekot" taki jak w dieslu i potem kilka razy proboje odpalic i czasem odpali za 2 razem a czasem za 7 czy ktoryms tam wie ktos co to moze byc? jakies kable nie stykaja sie dobrze moze ktos moglby jakos to obejzec jak mieszka w poblizu albo moze ktos mial podobny problem?
Dopiero co go kupiłeś czy już chwilę jeździsz ?
Może trzeba trochę zadbać o auto, przeczyścić zawór wolnych obrotów ("krokowca") i zainwestować w zapłon ?
A co do tego ma krokowiec?
Jak klekocze to zawory do ustawienia. Albo Ci padły kasowniki vtec'a.
Pływanie obrotów to mogą być problemy z krokowcem a jakby klekot był powiązany z trzęsieniem auta to mogłaby być praca na 3 cylindry.
No ale rzeczywiście jeżeli jest klekot na niskich obrotach to winne są prawdopodobnie zużyte kasowniki VTEC'a (LMA) ...
jak jest klekot to troche telepie trwa to 1-2sekundy i gasnie
A co do tego ma krokowiec?
No właśnie, tym bardziej, że w B18 go nie ma, jest IACV co będę powtarzał do znudzenia. Klekot będzie zawsze jak zejdzie do zbyt niskich obrotów, kto robił regulację wolnych obrotów bypassem przepustnicy to wie :)
Masz to auto dłużej, czy kupiłeś dopiero co? Ja bym sprawdził katalizator czy nie zapchany, sondę lambda czy pracuje prawidłowo (błagam, nie piszcie że działa jak się check engine nie świeci) i luzy zaworowe. Ale zaczął bym od prostszych rzeczy - sprawdził świece, jak wyglądają.
auto mam 3 lata gdzies tak, swiece niecaly rok temu byly wymieniane, kata nie ma
bednar_skc
08-06-10, 06:43
A moze kopci Ci na bialo?
bo mam ten sam przypadek tylko ze dodatkowo kopci na bialo...i to nie uszczelka pod glowica :/
wisnia8686
08-06-10, 08:03
teg tu nie siedzi B18 tylko B16cie
skolopendra
08-06-10, 09:07
ale czasem jak ruszam ze swiatel to rozpedza sie jakby mialo obciazenia z pół tony a w pednym momencie jakby znikło obciazenie
a nie brałeś pod uwagę sprzęgła?
jest IACV co będę powtarzał do znudzenia.
:rolleyes: :D
mam seryjne jeszcze zalozone ale niedlugo zmieniam na exedy
bednar_skc niedawno jak odpalalem to kopcil na czarno 2-3 dni pozniej na bialo a 2 dni pozniej nie bylo widac wogole dymu
Kolego, ja miałem u siebie taki sam albo podobny przypadek. Tez czytałem, szukałem i gdzieś znalazłem, że Honda ma wrażliwy czujnik temp. płynu ale dla komputera. Znajduje się on w głowicy, obok czujnika dla zegara. Jego zadaniem jest monitorowanie temp. silnika i wysyłanie ''raportu'' do kompa. Działa to tak, że jak czujnik padnie wysyła do kompa sygnał, że silnik jest za gorący a komp ''przykręca mieszankę'' i auto nie jedzie. Żadna samodiagnostyka ani podłączenia do kompa nie wykaże awarii tego czujnika. Może warto go u Ciebie wymienić ?
To jest jakiś pomysł, ale myślę, że by zauważył różnicę w spalaniu. Czujnik temp. bloku można baaardzo łatwo zmierzyć dowolnym omomierzem, jakie powinien mieć wartości przy jakiej temp. jest podane w service manualu na eleganckim wykresie. Chwila pracy, więc chyba warto sprawdzić, jaką ma rezystancję rano na zimnym silniku a jaką na rozgrzanym itp.
Sprzęgło to też jakiś pomysł na rozwikłanie zagadki.
B16(A2?) też ma IACV :D Prawie wszystkie mają IACV... Tam nic nie wykonuje pracy krokowej, tylko płynną - metalowy bolec poruszany przez elektromagnes.
Kolego, ja miałem u siebie taki sam albo podobny przypadek. Tez czytałem, szukałem i gdzieś znalazłem, że Honda ma wrażliwy czujnik temp. płynu ale dla komputera. Znajduje się on w głowicy, obok czujnika dla zegara. Jego zadaniem jest monitorowanie temp. silnika i wysyłanie ''raportu'' do kompa. Działa to tak, że jak czujnik padnie wysyła do kompa sygnał, że silnik jest za gorący a komp ''przykręca mieszankę'' i auto nie jedzie. Żadna samodiagnostyka ani podłączenia do kompa nie wykaże awarii tego czujnika. Może warto go u Ciebie wymienić ?
a gdzie kupowales ten czujnik? cos typu intercars czy jakis producent inny ?
Intercars, czujnik firmy EPS. Tylko to było na szybko, ale działa :) Dokładnie takie coś http://allegro.pl/item1055362836_czujnik_temperatury_acura_honda_rov er_m12_7_3198.html
Sprawdź sondę lambda - u mnie przed jej wymianą były podobne problemy, z tą różnicą, że nigdy nie miałem problemów z odpaleniem czy kopceniem.
Pływanie obrotów to mogą być problemy z krokowcem a jakby klekot był powiązany z trzęsieniem auta to mogłaby być praca na 3 cylindry.
No ale rzeczywiście jeżeli jest klekot na niskich obrotach to winne są prawdopodobnie zużyte kasowniki VTEC'a (LMA) ...
a gdzie krokowca i kasowniki moge kupic jakis dobre zamienniki
A próbowałeś już wymienić lub sprawdzić omomierzem czujnik temperatury ECU (trzeba gdzieś poszukać jaki może mieć zakres) tak jak sugerowali koledzy ?
Zawór znajdziesz używkę (wygląda tak http://hondamarketplace.com/showthread.php?t=2015240) i możesz też wymienić sondę lambda (do B/H-serii załatwiam uniwersalne zamienniki NGK z masą izolowaną od obudowy) i wyregulować zaworki.
Kasowniki to sobie zostaw na sam koniec bo ich cena zabija (przy prywatnym imporcie ponad 100 zł/sztukę a jest 8 szt.).
Można też założyć kasowniki od H22 kosztujące ok.400 zł ale trzeba wtedy dołożyć podkładkę 1mm bo są krótsze.
A "po modernizacji" wyglądają one tak: http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2312727
a kogo polecic mozecie kto moglby sie zajac naprawa i wymiana tego wszystkiego tak zeby dac auto odebrac za tydzien czy 2 ale zeby jezdzilo jak powinno koszty wiadome im taniej tym lepiej ale jak jest ktos kto sie zna naprawde dobrze na vti to chetnie z nim sie skontaktuje i zoorientuje jakie moglyby byc tego koszty i wtedy zdecyduje:P
Jarutis a myslałeś żeby oddać do morawicar ?? koło balic ?? tam sie goscie dość znają może ci to ogarną ??
jesli chodzi o krzyśka i andrzeja to myslalem o nich ale kiedys dalem im juz auto bo nie jechalo i cos tam zrobili powymieniali ale wiele to nie dalo jak nikt nie poleci zadnego fachowca to sproboje dac im jeszcze raz moze tym razem sie uda im to naprawic wszystko
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.