PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie paliwo? czy PB98 to nie za dużo?



krooooolik
06-10-06, 10:06
Mam pytanie: jakie paliwo lać do hondy civic 1.5LSi 94r. ? W specyfikacji na http://www.hondapl.org/civic/danetech/coupe92-95.html jest napisane że min. 91-oktanowa benzyna jest zalecana. Nic dziwnego, to są wersje amerykańskie, a tam mają PB 89, 91 i 93, więc 91 to benzyna średnia. Ja leję PB98 - chodzi ładnie, mało pali. Mam zamiar zacząć lać 98 V-Power. Pytanie: czy to nie są za mocne paliwa na ten silnik? ładnie chodzi, ale czy nie robię mu krzywdy?

LIO
06-10-06, 10:49
nie ma potrzeby lac V powera
paliwo 95 jest wystarczajace, ale z racji "gówna" jakie mozna spotkac na naszych stacjach czesto lalem 98 zamiast wymaganego 95
lej 95 z sprawdzonych stacji

prz3mo
06-10-06, 10:57
nie ma potrzeby lac V powera
paliwo 95 jest wystarczajace, ale z racji "gówna" jakie mozna spotkac na naszych stacjach czesto lalem 98 zamiast wymaganego 95
lej 95 z sprawdzonych stacji

no, spoko, ale jak to wyglada od strony technicznej? Wyzsza liczba oktanow nie moze zaszkodzic silnikowi? Takze zdarza mi sie wlewac 98, choc w specyfikacji mam 91.
Nie wiem czy dobrze kojarze, ale czy ilosc oktanow ma jakis zwiazek ze spalaniem stukowym?

krooooolik
06-10-06, 11:08
No wlasnie... nie chodzi mi o to czy wystarczy 95, tylko czy mozna lac 98... mysle ze jakies efekty moze to dac, a V-power ponoc przeczyszcza zawory. Chcialbym do mojej Hondzinki lać najlepsze dostępne paliwo, trudno że jest ciut droższe :) Niechciałbym tylko zaszkodzić.
Prz3mo: im wyższa liczba oktanowa tym mniejsze spalanie stukowe. Ale nie wiem np. czy też temperatura spalania nie jest wyższa? Nie rozpadnie mi się silnik po jakimś czasie?

LIO
06-10-06, 11:15
Zgodnie z definicją liczba oktanowa to wyznaczana w warunkach laboratoryjnego testu w oparciu o wzorcowy silnik wartość, określająca własności przeciwdetonacyjne paliw lekkich.
Jednakze nie ma tam ani słowa o mocy silnika - dlatego przekonanie, że paliwo o większej liczbie oktanowej daje większą moc jest poprostu błędne. Do tego większość dodatków przeciwdetonacyjnych (a więc podnoszących liczbę oktanową) podczas spalania dostarcza mniej energii niż zwykła lekka benzyna. Niestety wraz z wzrostem liczby oktanowej paliw moc wytwarzana z nich spada - chyba że komputer potrafi "wykryć" , że paliwo ma więcej oktan i przyspieszy zapłon, podnosząc tym samym sprawność silnika, a więc moc.
Paliwa o wyższej oktanowości potrzebna są przy wysilonych jednostkach, przy wysokiej kompresji, turbodoładowaniu itp kiedy na zwykłym paliwie jest duze prawdopodobienstwo, ze nastapi spalanie stukowe. Inaa sprawa, ze czesto nie wiemy co za "shit" lejemy na stacji.

krooooolik
06-10-06, 11:42
No dobrze, a co z właściwościami "przeczyszczającymi" V-Powera? czy to jest pic na wodę?

prz3mo
06-10-06, 11:45
Lio autorowi posta nie chodzi chyba o to, czy podniesie sie mu moc w aucie (bo tego dotyczy raczej wklejony przez Ciebie text) , tylko czy wyzsza liczba oktanowa (98) paliwa nie jest szkodliwa dla silnika, ktory w specyfikacji ma 91 okt. A tego nadal nie wiemy :)

LIO
06-10-06, 13:54
czytac uwaznie :!:

Niestety wraz z wzrostem liczby oktanowej paliw moc wytwarzana z nich spada
chyba że komputer potrafi "wykryć" , że paliwo ma więcej oktan i przyspieszy zapłon, podnosząc tym samym sprawność silnika, a więc moc.


wiec moja odpowiedz jest taka, ze mozna pogorszyc takim paliwem zamiast zyskac

chociaz wiemy ze ECU w Hondach potrafi samemu regulowac zaplon (ale szczegółów nie znam i trzeba tutaj pytac, lub czekac na odpowiedzi madrzejszych w zakresie elektroniki- emg, furious itd)


V-power zawiera różnego rodzaju dodatki do paliwa, mozesz sobie takze takie cos kupic na stacji benzynowej typu Valvoline itd Maja one wlasciwosci czysczace uklad paliwowy, wtryski.

Virus1982
06-10-06, 14:32
czytac uwaznie :!:
V-power zawiera różnego rodzaju dodatki do paliwa, mozesz sobie takze takie cos kupic na stacji benzynowej typu Valvoline itd Maja one wlasciwosci czysczace uklad paliwowy, wtryski.
Podsumowując, jeśli dla kogoś nie robi różnicy 20 gr. na litrze, to lepiej lać V-Power (mówię o tym zwykłym 95 oktanów)???

krooooolik
06-10-06, 14:41
Obawiam sie ze nie ma V-Power 95, jest tylko 98..... czy moze sie myle ??

http://www.dobaku.pl/ceny_paliw.php

LIO
06-10-06, 15:27
na shelu jest zwykle 95Pb, V-power 95 i V-power Racing 99+

krooooolik
06-10-06, 15:37
Obawiam sie ze nie masz racji... sprawdzilem to: V-Power jest tylko jedna, jest to paliwo na bazie PB98. No i oczywiscie V-Power Racing (PB99). I V-Power Diesel ;) . Tak czy inaczej "zwykła" V-Power to 98 oktanów.

Furious
06-10-06, 16:15
chociaz wiemy ze ECU w Hondach potrafi samemu regulowac zaplon (ale szczegółów nie znam i trzeba tutaj pytac, lub czekac na odpowiedzi madrzejszych w zakresie elektroniki- emg, furious itd)
Oczywiscie, ECU ma zdolnosc samoadaptacji ale.......
Z tego co ja wiem to:
w wiekszosci naszych fur mamy tylko sonde lambda (do korydowania dawek paliwa),
Do skorygowania map zapłonu potrzebny jest Knock Sensor lub EGT.
Niektore wersje Civic`ow VTi czy Integry mają czujnik spalania stukowego ktory skoryguje zapłon jesli zostanie wykryte spalanie stukowe, ale wiekszosc z nas nie posiada takowych czujnikow na pokladzie... tym samym mapy zapłonu są stałe i ECU ich nie reguluje.
Jesli sie myle prosze mnie poprawic (emg? :) )

emg
06-10-06, 16:42
możesz lać 98 i przyspieszyć sobie zapłon np. o 1 stopień i wtedy samochód zyska na wigorze, tylko wtedy po zalaniu paliwa o niższej liczbie oktanowej wypadałoby ten zaplon cofnąć.
ECU w delikatnym zakresie sobie reguluje zapłon, ale bardziej to są zależności od obrotów, otwarcia przepustnicy i ciśnienia w dolocie - czyli wg map zapisanych w pamięci, a nie od wartości oktanowej benzyny.

krooooolik
06-10-06, 16:51
Emg: skoro w specyfikacji jest napisane min. 91 oktanów, to czy do lejąć 95 nie trzeba w takim razie też przyspieszać zapłonu o 1 stopień? a lejąc 98 - od razu przyspieszyć o 2 stopnie?
Przepraszam jeśli pytania nie są najmądrzejsze, ale jestem mniej więcej laikiem ;)

emg
07-10-06, 00:49
nie trzeba przyspieszać, bo producent przewidział różne trudne warunki pracy silnika, niewłaściwe paliwo itd itp. Używając paliwa o większej LO można powalczyć z zapłonem, bo moc nie bierze się tylko z większej ilości wtryskiwanej benzyny. Przyspieszać nie musisz, bo silnik będzie śmigał, ale jak przyspieszysz i nalejesz słabszej benzyny to trzeba już uważać z naciskaniem gazu do podłogi. ten 1 stopień to był tylko przykład, poza tym w hameryce są zapewne inne normy okreslania LO benzyny.