shuvit
04-06-10, 19:00
siema !
problem jest nastepujacy :
wczoraj sprawdzajac stan wszystkich plynow w samochodzie zauwazylem ze jest malo w zbiorniczku wyrownawczym od chlodnicy ( tzn bylo na kresce MIN ) wiêc dolala³em p³ynu do poziomu MAX w zbiorniczku i z powrotem zakreci³em - w ch³odnicy poziom by³ pod sam korek. Oczywiscie wszystko dzia³o sie na zimnym silniku.
Problem pojawi³ sie po przejechaniu kilku kilometrów, lecia³em obwodnic± 160 km/h , potem stana³em na swiatlach i poczulem ze auto nie równo pracuje, tj silnik jakby nie palil na jednym z cylindrow i zauwazylem bialy dym z rury po lekkim dodaniu gazu, temperature wg wskaznika na desce rozdzielczej byla w normie i ponizej polowy wskaznika... Momentalnie sie zatrzymalem i otworzylem maske zeby zerknac co sie stalo i widok byl nastepuj±cy : z korka chlodnicy lub z spod korka od zbiorniczka wyrownawczego rozpry¶niêty by³ p³yn na kable i kopu³ke i troche po okolicach. Sprawdzi³em poziom zbiorniczka wyrownawczego i poziom by³ POD SAM KOREK ! zdecydowanie za duzo ponad kreske MAX, spanikowany odla³em z powrotem na minimum i zakreci³em z powrotem. Stanu w chlodnicy nie sprawdzalem z wiadomych powodów zeby nie odbiæ sobie korka na czole....
Odczeka³em jakies 40 min zeby odparowa³o wszystko z kabli i okolic kopulki i sprobowalem odpaliæ. Efekt ? silnik pracowa³ jakby nie na wszystkich cylindrach, mia³ niskie obroty ja³owe wiêc wy³±czy³em. Po 2 godzinach wróci³em do domu powoli sie wlek±c prawym pasem 40 km/h (przejecha³em ok 10 km ).
Jak wróci³em znow sprawdzilem poziom w zbiorniczku i w³a¶ciwie by³o pusto, jak silnik ostyg³ w ch³odnicy by³o widaæ ''nie zamoczone'' zeberka wiec dola³em nieca³y litr wody bo niestety nic innego pod reka nie by³o i znow uzupe³ni³em na MIN do zbiorniczka wyrownawczego. Na korku od oleju zadnego osadu ani mas³a, na bagnecie czysciutko wiec odpalilem auto. Przez pierwszze kilka minut dopoki sie nie nagrzal chodzil calkiem ok, jakby nawet palil na wszystkich garnkach, po rozgrzaniu jak wskazowka osiagnela optimum, zaczal znowu sie telepac i nie rowno chodzic i po dodaniu gazu pojawiaj± sie drgania i bia³y DYM z rury.... co najciekawsze.... jak w³±cze ogrzewanie na maxa nie smierdzi plynem chlodniczym, wskazowka nie wariuje i nie skacze temperatura, i na postou nie za³±cza³ sie wiatrak w sumie nie wiem czemu. Teraz Hania stoi a ja p³acze i kwicze bo nie mam pojecia co moze byc nie tak :/ a i najwazniejsze : SILNIK D15B7 i ch³odnica za³o¿ona z Vtec'a
BTW pompa wody, ch³odnica, termostaty itd wymienianie jakies 20 000 km temu na nowki wszystko orygina³
please pomó¿cie, moze cos zasugerujecie co moze byc nie tak ?
Pozdro !
DO ADMINISTRATORA - prosze o przeniesienia do dzia³u ''Civic 92-00 & CRX delsol''
problem jest nastepujacy :
wczoraj sprawdzajac stan wszystkich plynow w samochodzie zauwazylem ze jest malo w zbiorniczku wyrownawczym od chlodnicy ( tzn bylo na kresce MIN ) wiêc dolala³em p³ynu do poziomu MAX w zbiorniczku i z powrotem zakreci³em - w ch³odnicy poziom by³ pod sam korek. Oczywiscie wszystko dzia³o sie na zimnym silniku.
Problem pojawi³ sie po przejechaniu kilku kilometrów, lecia³em obwodnic± 160 km/h , potem stana³em na swiatlach i poczulem ze auto nie równo pracuje, tj silnik jakby nie palil na jednym z cylindrow i zauwazylem bialy dym z rury po lekkim dodaniu gazu, temperature wg wskaznika na desce rozdzielczej byla w normie i ponizej polowy wskaznika... Momentalnie sie zatrzymalem i otworzylem maske zeby zerknac co sie stalo i widok byl nastepuj±cy : z korka chlodnicy lub z spod korka od zbiorniczka wyrownawczego rozpry¶niêty by³ p³yn na kable i kopu³ke i troche po okolicach. Sprawdzi³em poziom zbiorniczka wyrownawczego i poziom by³ POD SAM KOREK ! zdecydowanie za duzo ponad kreske MAX, spanikowany odla³em z powrotem na minimum i zakreci³em z powrotem. Stanu w chlodnicy nie sprawdzalem z wiadomych powodów zeby nie odbiæ sobie korka na czole....
Odczeka³em jakies 40 min zeby odparowa³o wszystko z kabli i okolic kopulki i sprobowalem odpaliæ. Efekt ? silnik pracowa³ jakby nie na wszystkich cylindrach, mia³ niskie obroty ja³owe wiêc wy³±czy³em. Po 2 godzinach wróci³em do domu powoli sie wlek±c prawym pasem 40 km/h (przejecha³em ok 10 km ).
Jak wróci³em znow sprawdzilem poziom w zbiorniczku i w³a¶ciwie by³o pusto, jak silnik ostyg³ w ch³odnicy by³o widaæ ''nie zamoczone'' zeberka wiec dola³em nieca³y litr wody bo niestety nic innego pod reka nie by³o i znow uzupe³ni³em na MIN do zbiorniczka wyrownawczego. Na korku od oleju zadnego osadu ani mas³a, na bagnecie czysciutko wiec odpalilem auto. Przez pierwszze kilka minut dopoki sie nie nagrzal chodzil calkiem ok, jakby nawet palil na wszystkich garnkach, po rozgrzaniu jak wskazowka osiagnela optimum, zaczal znowu sie telepac i nie rowno chodzic i po dodaniu gazu pojawiaj± sie drgania i bia³y DYM z rury.... co najciekawsze.... jak w³±cze ogrzewanie na maxa nie smierdzi plynem chlodniczym, wskazowka nie wariuje i nie skacze temperatura, i na postou nie za³±cza³ sie wiatrak w sumie nie wiem czemu. Teraz Hania stoi a ja p³acze i kwicze bo nie mam pojecia co moze byc nie tak :/ a i najwazniejsze : SILNIK D15B7 i ch³odnica za³o¿ona z Vtec'a
BTW pompa wody, ch³odnica, termostaty itd wymienianie jakies 20 000 km temu na nowki wszystko orygina³
please pomó¿cie, moze cos zasugerujecie co moze byc nie tak ?
Pozdro !
DO ADMINISTRATORA - prosze o przeniesienia do dzia³u ''Civic 92-00 & CRX delsol''