Zobacz pełną wersję : Zawieszenie przód co jest?
Wiatm chciałem zapytać co może być przyczyna drgania kierownicy przy predkości 100-130. Wymieniłem drążek i końcówke drążka z prawej strony bo już trzeba było ustawiłem zbierzność i dalej jest to samo. W czym może tkwić przyczyna?
Pozdro
Zacznij o wyważenia kół. Aczkolwiek ja u siebie miałem koła niby dobrze wyważone a felgi stalowe były lekko krzywe ( na wyważarce było idealnie ) Wymieniłem fele i jest git. A ogólnie to wyważanie, zbieżność, elementy zawiechy, piasty, tarcze itp trzeba sprawdzić.
koła nie mogą być bo na zimówkach bylo podobnie. Teraz kupiłem nowe opony i przy wywazaniu koles powiedział ze jedna jest lekkko krzywa ale to z tyłu i ze wywazyl ja tak ze jest ok
chudypiter
04-06-10, 16:37
Proponuje zacząć od najprostszego: oczyścić dobrze piastę przed montażem koła.
a masz pierscienie centrujace zalozone to moze byc przyczyna
Może być przegub wewnętrzny.
Jak drży bardziej kierownica niż buda, to przód. Jak bardziej buda (czuć nogami) to tył.
U mnie drży przez luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni. Oprócz tego co wyżej wymienione, może drżeć przez krzywą półoś. Trzeba szukać.
ewentualnie wybite tuleje wahaczy.
bartkonator
07-06-10, 15:01
Mam podobnie kupiłem alufelgi 15 i oponki toyo, pojechałem wyważyłem, przez tydzien dwa biło, poźniej ustało, ale zaczeło lekko ściągać w lewo, zamieniłem koła z lewej strony przód na tył i odwrotnie, niby mniej ściąga ale znów wibruje powyżej 80km/h. Byłem na diagnostyce wszystkie tuleje cacy, zero puków. Majster mówi że to może być wina hamulców, niby kręce tarczą bez koła ale nie czuje żeby mi coś hamowało.
Brak mi słów już, macie może pomysł co jest grane?
W jakim stanie są łożyska z przodu ?
Najprościej to sprawdzić podnosząc auto , chwytając za koło jedną ręką na godzinie 3 drugą na 9 i na przemiennie naciskać i przyciągać koło do siebie. Jak będą luzy znaczy się łożysko do wymiany. Podobnie można sprawdzić sworznie z tym, że ułożenie dłoni na godz 6 i 12.
Podobnie można sprawdzić sworznie z tym, że ułożenie dłoni na godz 6 i 12.z tym że na opuszczonym aucie i dłonie na 12stej-tak sprawdzisz luzy sworznia górnego wahacza. Żeby sprawdzić sworzeń dolnego wahacza musisz wejść pod auto i jakąś duża łyżkę do opon umieścić między zwrotnicę a dolny wahacz (uważając na osłonę sworznia) i próbować "odsunąć" zwrotnicę od wahacza-jeśli się da nawet minimalnie, sworzeń do wymiany.
Ja majac poprzedni samochod doszedlem do jednego wniosku. Jesli znajde usterke, poleci mi np. koncowka drazka z ktorejkolwiek strony to wymieniam obie nie wazne w jakim stanie jest ta druga. Wiem ze cenowo nie wyglada to nejlepiej ale przynajmniej mam swiety spokoj z myslenie ze ''moze jeszcze to polecialo''
Wiem ze cenowo nie wyglada to nejlepiej aleale wzrasta niezawodność auta.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.