PDA

Zobacz pełną wersję : problem po wymianie kolekotra



elgordo88
01-06-10, 07:00
witam mam nastepujacy problem w silniku d15z1 wymienilem kolektor na 4-2-1 z d16z6 a u siebie pozbylem sie rozniez katalizatora, mam zalozonego BLOS-a, po tej wymianie wyskoczyl mi blad 48 na gazie i benzynie, wymienilem sonde i teraz wywala mi blad tylko przy jezdzie na benzynie, objawia sie to tym ze miedzy 2-2,5 tys obrotow mam szarpanie, nie wiem czy to moze jest spowodowane emulacja sondy czy czyms inna moze macie jakies roziwazanie na to??

pablo.see
04-06-10, 22:38
Jeżeli pozbyłeś się katalizatora a miałeś sondę nr. 2, to przykro mi bardzo nie będzie dobrze i ECU będzie wyrzucał błąd.
Którą sondę wymieniłeś? Jaka była w oryginale? Co wstawiłeś? Jeżeli jakiś zamiennik typu "Bosch", to też nie będzie dobrze. Na LPG jest OK, emulator emuluje Ci sondę i błędów nie sypie. Na benzynie ECU "czuje" złą sondę i mu to się nie podoba.
Poza tym jak zmieniłeś z 4-1 na 4-2-1 to nie możesz ot tak sobie podłączyć sondę, tam gdzie masz dziurkę. Sonda musi być w takim miejscu aby jej parametry pracy były jak w przypadku kolektora 4-1.
Kolektor 4-2-1 to chyba dla ładnego wyglądu dałeś. Skoro masz dolot taki sam, to nic Ci nie daje. Masz tylko teraz problemy. Jakbyś zwiększał również średnicę dolotu, to rozumiem 4-2-1, a tak gra warta świeczki?

elgordo88
09-06-10, 11:30
kolektor ssacy tez bede wymienila, inni w tym silniku wymieniali na te kolektory i nie bylo problemu wiec problem moze tkwi w gazie??