PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana łożyska oprowego- koszta

ctg90
31-05-10, 21:25
Witam,
orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana łożyska oporowego i wszystkie częsci potrzebne do tej operacji w hondzie civic z 93 ?
Słyszałem że przy wymianie tego łożyska trzeba wymieniać jakieś tarcze sprzęgła i coś jeszcze...

Dodam że nie znam się na tym wcale. Honda którą chce kupić ma "poniszczone" :D to łożysko.

Dużo może wyjść naprawa tego ?

amon
01-06-10, 06:10
cześć
Koszt nowego dobrego łożyska (NSK) to kwota do 90 zł.
Wymienjająć łóżysko oporowe trzeba wyjąć skrzynie biegów, więc warto pomyśleć czy jak już skrzynia będzie wyjmowana to może lepiej wymienić całe sprzęgło (tarcza + docisk). Honda którą chcesz kupić napewno nigdy nie miała wymienianego sprzęgła , więc to już 17 lat - napewno swoje już wyjeździło. Koszt nowego dobrego sprzęgła ( Exedy) to kwota 420 zł.
Robocizna myślę że zamknie się w kwocie do 300 zł.
Także wybór należy do ciebie.
P.S. Oczywiście mam te wszystkie rzeczy - jak coś to pisz na PW :)

zakit
01-06-10, 08:29
domyslam sie ze sam sie tego nie podejmiesz?

szkoda bo robocizna przy wymianie sprzegla duzo wyjdzie, a za to moglbys miec praktycznie cale sprzegło :/

hellrider
01-06-10, 09:01
Bez kanalu ani rusz ze sprzeglem, milion śrubek + jedna łapa ktorej od gory raczej nie odkrec :/
Mi wymiana skrzyni samemu ( pierwszy raz w tym samochodzie odkrecalem skrzynie ) zeszla mi 12h z piwem, nikotyną i pogaduchami z sasiadka :)

reaktor
01-06-10, 12:24
ctg wyluzuj. Na czym polega to uszkodzenie ? Są jakięs objawy poza tym że szumi. U mnie szumi tak samo od 3 lat i co i nic.Zrobiłem 80 tys i naprawdę ją mocno dojeźdzam (100tys---180tys). Tak jak z motorem nie opłaca się tego naprawiać nie wiadomo w jakim stanie są synchronizatory a to one pewnie szybciej padną. Używaną szkrzynię dostaniesz za 250zł na gwarancji rozruchowej , ale to jak ci się ta posypie . Remont to jakieś 500zł .