Jarosław
31-05-10, 16:36
Klapa bagażnika na pilota to bardzo funkcjonalna rzecz, postanowiłem więc zainstalować taki system w mojej Hondzie, opis zamieszczam poniżej.
Zdecydowałem się na alarm RTX PROTECTOR ze względu na wiele funkcji oraz kilka czujników (drzwi, wstrząsowy, ruchu, blokada odjazdu - funkcja imobilisera) aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043914473_alarm_protector_cz_ruchu_max_funkcj i.html) względnie podobał mi się pilot, jednak minusem był brak przycisku z logo bagażnika. Alarm ma wyjście na siłownik klapy z możliwością wysokiego obciążania, czyli nie trzeba używać dodatkowego przekaźnika, co dla mnie było dużym plusem.
http://img139.imageshack.us/img139/183/as1rt82.jpg
do tego siłownik, na forum odradzano mi go, jednak sprawdził się idealnie, jest mocny i ma skok nawet większy niż potrzeba aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043913492_silownik_c_zamka_obr_glowica_solidn e_8kg.html)
http://img535.imageshack.us/img535/5415/sma8.jpg
Montaż rozpocząłem od zamontowania alarmu, syreny i wszystkich czujników, trochę czasu się na tym zeszło, opis montażu alarmu jest w tej (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=490669&postcount=1) fotoinstrukcji Łukasza (lucasSNC)
Do zamontowania klapy na pilota niezbędne jest
alarm/sterownik z wyjściem na siłownik (w modelu który kupiłem nie było potrzeby stosowania przekaźnika, normalnie w większości alarmów/sterowników niezbędne jest podłączenie przekaźnika, tak by nie spalić centralki)
przewód jednożyłowy około 7m
opaski zaciskowe, około 40szt
izolacjia, koszulki termozgrzewalne, cyna itp.
Lutujemy kabel do wyjścia z centralki (jeżeli jest konieczność w tym miejscu instalujemy przekaźnik), kabel prowadzimy dokładnie tą samą drogą co idzie wiązka do podświetlania tablicy rejestracyjnej/wycieraczki tylnej/światła stopu w klapie.
http://img30.imageshack.us/img30/442/64042448.jpg
Droga jest taka - próg w drzwiach kierowcy, próg w drzwiach pasażera LT, pod kanapą (trzeba zdemontować trzy spinki tapicerki) pod plastikiem osłaniającym nadkole PT, pod plastikiem słupka prawego tylnego C. Aby przeprowadzać kabel pod plastikiem nadkola nie trzeba całkiem tego plastiku demontować, wystarczy go odchylić od strony drzwi.
http://img263.imageshack.us/img263/7984/48667332.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/5537/33286515.jpg
Następnie jest większe wyzwanie bo należy przeprowadzić kabel poprzez gumową przelotkę tylnej klapy, później w profilu okiennym kabel przeprowadzamy aż w okolice "znaczka H" na tylnej klapie. Nie żałujemy opasek montażowych.
Tutaj następuje podłączenie siłownika, pasuje idealnie po lewej stronie klapy, montujemy na dwa wkręty i skręcamy cięgna, łapiemy masę pod jednym wkrętem, a do drugiego kabla lutujemy pociągnięty przewód. Przy montażu siłownika musiałem skrócić jedną śrubę mocowania ramki rejestracyjnej, bo była dosyć długa, po tym siłownik pasuje jak ulał.
http://img571.imageshack.us/img571/9889/66292039.jpg
Na zielono zaznaczyłem miejsce zamontowania siłownika
Na czerwono wiązka + ze sterowania
Na Niebiesko miejsce łapania masy
W środkowym otworze nad zamkiem klapy błyszczy na złoto złączka cięgien (łączenie cięgna fabrycznego oraz cięgna zamontowanego siłownika)
Czas operacji około 3-4 godziny w zależności od wprawy, koszt wszystkiego oprócz sterownika/alarmu zamknął się w 40zł. Otwieranie klapy następuje po przekręceniu kluczyka w zamku lub po pociągnięciu dźwigni przy fotelu kierowcy lub po dwukrotnym naciśnięciu przycisku błyskawicy - super sprawa.
Zdecydowałem się na alarm RTX PROTECTOR ze względu na wiele funkcji oraz kilka czujników (drzwi, wstrząsowy, ruchu, blokada odjazdu - funkcja imobilisera) aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043914473_alarm_protector_cz_ruchu_max_funkcj i.html) względnie podobał mi się pilot, jednak minusem był brak przycisku z logo bagażnika. Alarm ma wyjście na siłownik klapy z możliwością wysokiego obciążania, czyli nie trzeba używać dodatkowego przekaźnika, co dla mnie było dużym plusem.
http://img139.imageshack.us/img139/183/as1rt82.jpg
do tego siłownik, na forum odradzano mi go, jednak sprawdził się idealnie, jest mocny i ma skok nawet większy niż potrzeba aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043913492_silownik_c_zamka_obr_glowica_solidn e_8kg.html)
http://img535.imageshack.us/img535/5415/sma8.jpg
Montaż rozpocząłem od zamontowania alarmu, syreny i wszystkich czujników, trochę czasu się na tym zeszło, opis montażu alarmu jest w tej (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=490669&postcount=1) fotoinstrukcji Łukasza (lucasSNC)
Do zamontowania klapy na pilota niezbędne jest
alarm/sterownik z wyjściem na siłownik (w modelu który kupiłem nie było potrzeby stosowania przekaźnika, normalnie w większości alarmów/sterowników niezbędne jest podłączenie przekaźnika, tak by nie spalić centralki)
przewód jednożyłowy około 7m
opaski zaciskowe, około 40szt
izolacjia, koszulki termozgrzewalne, cyna itp.
Lutujemy kabel do wyjścia z centralki (jeżeli jest konieczność w tym miejscu instalujemy przekaźnik), kabel prowadzimy dokładnie tą samą drogą co idzie wiązka do podświetlania tablicy rejestracyjnej/wycieraczki tylnej/światła stopu w klapie.
http://img30.imageshack.us/img30/442/64042448.jpg
Droga jest taka - próg w drzwiach kierowcy, próg w drzwiach pasażera LT, pod kanapą (trzeba zdemontować trzy spinki tapicerki) pod plastikiem osłaniającym nadkole PT, pod plastikiem słupka prawego tylnego C. Aby przeprowadzać kabel pod plastikiem nadkola nie trzeba całkiem tego plastiku demontować, wystarczy go odchylić od strony drzwi.
http://img263.imageshack.us/img263/7984/48667332.jpg
http://img185.imageshack.us/img185/5537/33286515.jpg
Następnie jest większe wyzwanie bo należy przeprowadzić kabel poprzez gumową przelotkę tylnej klapy, później w profilu okiennym kabel przeprowadzamy aż w okolice "znaczka H" na tylnej klapie. Nie żałujemy opasek montażowych.
Tutaj następuje podłączenie siłownika, pasuje idealnie po lewej stronie klapy, montujemy na dwa wkręty i skręcamy cięgna, łapiemy masę pod jednym wkrętem, a do drugiego kabla lutujemy pociągnięty przewód. Przy montażu siłownika musiałem skrócić jedną śrubę mocowania ramki rejestracyjnej, bo była dosyć długa, po tym siłownik pasuje jak ulał.
http://img571.imageshack.us/img571/9889/66292039.jpg
Na zielono zaznaczyłem miejsce zamontowania siłownika
Na czerwono wiązka + ze sterowania
Na Niebiesko miejsce łapania masy
W środkowym otworze nad zamkiem klapy błyszczy na złoto złączka cięgien (łączenie cięgna fabrycznego oraz cięgna zamontowanego siłownika)
Czas operacji około 3-4 godziny w zależności od wprawy, koszt wszystkiego oprócz sterownika/alarmu zamknął się w 40zł. Otwieranie klapy następuje po przekręceniu kluczyka w zamku lub po pociągnięciu dźwigni przy fotelu kierowcy lub po dwukrotnym naciśnięciu przycisku błyskawicy - super sprawa.