PDA

Zobacz pełną wersję : Klapa na pilota - FOTOINSTRUKCJA



Jarosław
31-05-10, 16:36
Klapa bagażnika na pilota to bardzo funkcjonalna rzecz, postanowiłem więc zainstalować taki system w mojej Hondzie, opis zamieszczam poniżej.

Zdecydowałem się na alarm RTX PROTECTOR ze względu na wiele funkcji oraz kilka czujników (drzwi, wstrząsowy, ruchu, blokada odjazdu - funkcja imobilisera) aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043914473_alarm_protector_cz_ruchu_max_funkcj i.html) względnie podobał mi się pilot, jednak minusem był brak przycisku z logo bagażnika. Alarm ma wyjście na siłownik klapy z możliwością wysokiego obciążania, czyli nie trzeba używać dodatkowego przekaźnika, co dla mnie było dużym plusem.

http://img139.imageshack.us/img139/183/as1rt82.jpg

do tego siłownik, na forum odradzano mi go, jednak sprawdził się idealnie, jest mocny i ma skok nawet większy niż potrzeba aukcja tutaj (http://www.allegro.pl/item1043913492_silownik_c_zamka_obr_glowica_solidn e_8kg.html)

http://img535.imageshack.us/img535/5415/sma8.jpg

Montaż rozpocząłem od zamontowania alarmu, syreny i wszystkich czujników, trochę czasu się na tym zeszło, opis montażu alarmu jest w tej (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=490669&postcount=1) fotoinstrukcji Łukasza (lucasSNC)

Do zamontowania klapy na pilota niezbędne jest

alarm/sterownik z wyjściem na siłownik (w modelu który kupiłem nie było potrzeby stosowania przekaźnika, normalnie w większości alarmów/sterowników niezbędne jest podłączenie przekaźnika, tak by nie spalić centralki)
przewód jednożyłowy około 7m
opaski zaciskowe, około 40szt
izolacjia, koszulki termozgrzewalne, cyna itp.


Lutujemy kabel do wyjścia z centralki (jeżeli jest konieczność w tym miejscu instalujemy przekaźnik), kabel prowadzimy dokładnie tą samą drogą co idzie wiązka do podświetlania tablicy rejestracyjnej/wycieraczki tylnej/światła stopu w klapie.

http://img30.imageshack.us/img30/442/64042448.jpg

Droga jest taka - próg w drzwiach kierowcy, próg w drzwiach pasażera LT, pod kanapą (trzeba zdemontować trzy spinki tapicerki) pod plastikiem osłaniającym nadkole PT, pod plastikiem słupka prawego tylnego C. Aby przeprowadzać kabel pod plastikiem nadkola nie trzeba całkiem tego plastiku demontować, wystarczy go odchylić od strony drzwi.

http://img263.imageshack.us/img263/7984/48667332.jpg

http://img185.imageshack.us/img185/5537/33286515.jpg

Następnie jest większe wyzwanie bo należy przeprowadzić kabel poprzez gumową przelotkę tylnej klapy, później w profilu okiennym kabel przeprowadzamy aż w okolice "znaczka H" na tylnej klapie. Nie żałujemy opasek montażowych.

Tutaj następuje podłączenie siłownika, pasuje idealnie po lewej stronie klapy, montujemy na dwa wkręty i skręcamy cięgna, łapiemy masę pod jednym wkrętem, a do drugiego kabla lutujemy pociągnięty przewód. Przy montażu siłownika musiałem skrócić jedną śrubę mocowania ramki rejestracyjnej, bo była dosyć długa, po tym siłownik pasuje jak ulał.

http://img571.imageshack.us/img571/9889/66292039.jpg

Na zielono zaznaczyłem miejsce zamontowania siłownika
Na czerwono wiązka + ze sterowania
Na Niebiesko miejsce łapania masy
W środkowym otworze nad zamkiem klapy błyszczy na złoto złączka cięgien (łączenie cięgna fabrycznego oraz cięgna zamontowanego siłownika)

Czas operacji około 3-4 godziny w zależności od wprawy, koszt wszystkiego oprócz sterownika/alarmu zamknął się w 40zł. Otwieranie klapy następuje po przekręceniu kluczyka w zamku lub po pociągnięciu dźwigni przy fotelu kierowcy lub po dwukrotnym naciśnięciu przycisku błyskawicy - super sprawa.

MikeFoto
31-05-10, 18:32
Jarku, bardzo fajna instrukcja. Dodane do Zrób to sam.

Szczur[R]
05-06-10, 08:50
Zrobiłem tak samo u siebie, podłączając pod alarm prestige - jedyne co mogę dodać: ten siłownik to słuszny wybór.

Odradzam kupowanie takich metalowych okrągłych z wystającą linką - gówno jak nie wiem, okropnie grzechocze, hałas nie do zniesienia, w dodatku jest tak silny że rozwali Wam zamek.


Pozdrawiam

demonobiker
05-06-10, 08:54
a da się zrobic tak by klapa podnosiła sie sama do góry i sama zamykała po nacisnieciu pstryczka???:D

misiek1
06-06-10, 22:32
a da się zrobic tak by klapa podnosiła sie sama do góry i sama zamykała po nacisnieciu pstryczka???:D

Tak to tylko w Erze:p chyba...

tomson1192
07-06-10, 08:11
to żeby sie otwierało po naciśnieciu przycisku tzn otweirało tak do końca to jest bardzo proste i tanie wykonaniu koszt nie liczac założenia silownika w zamku, tylko chodzi o sam patent podnoszenia klapy to okolo 30 zl jak sie nie myle ;)

krzys_o
07-06-10, 08:16
a da się zrobic tak by klapa podnosiła sie sama do góry i sama zamykała po nacisnieciu pstryczka???:D

Oglądnij sobie odcinki amerykańskie "Pimp My Ride", robili kilka razy takie rzeczy nie tylko z klapami.:D

demonobiker
07-06-10, 17:10
dobra dobra powiedzice jak to zrobić to będę wdzięczny

tomson1192
08-06-10, 06:48
ja dowiedziałem sie tego od braciszka, pokazał mi jak to u niego w klubie OCP kolesie robią, a wystarczy na koniec teleskopu założyć odpowiednio mocną i odpowiednio długą sprężynę, jak dostane od niego linka to podesle strone producenta, i wtedy pilot tylko zwalnia zamek a sprężyna wypycha klape do tego momentu aż zadziałają siłowniki i sru klapa jest w gorze :D

krzys_o
08-06-10, 08:23
ja dowiedziałem sie tego od braciszka, pokazał mi jak to u niego w klubie OCP kolesie robią, a wystarczy na koniec teleskopu założyć odpowiednio mocną i odpowiednio długą sprężynę, jak dostane od niego linka to podesle strone producenta, i wtedy pilot tylko zwalnia zamek a sprężyna wypycha klape do tego momentu aż zadziałają siłowniki i sru klapa jest w gorze :D

Można i tak, chociaż wieje mi to tandetą, nie chciał bym, żeby taka sprężyna mi zgrys naprostowała jak będę chował zakupy:p Koledze bardziej chodziło o montaż jakiegoś siłownika, który by otwierał i zamykał klapę automatycznie po naciśnięciu przycisku na pilocie.

tomson1192
08-06-10, 11:33
ale po 1. ta sprężyna sie nie rusza i nie ucieknie bo jest założona na silowniku i zawinięta "pokrocem" tak że z daleka nie widać wogóle tego, a jak chcesz w taki sposób to elektrohydrauliczny siłownik potrzebny, ja u siebie bede montował tę sprężynke i bedzie klapa na pilot wiec jak podejde z sitkami zakupow to tylko nacisne przycisk i moge pakować zakupy, nie musze podnosić klapy

demonobiker
08-06-10, 20:38
Można i tak, chociaż wieje mi to tandetą, nie chciał bym, żeby taka sprężyna mi zgrys naprostowała jak będę chował zakupy:p Koledze bardziej chodziło o montaż jakiegoś siłownika, który by otwierał i zamykał klapę automatycznie po naciśnięciu przycisku na pilocie.

dokładnie o to mi chodziło

Jarosław
08-06-10, 20:58
Ja chciałem mieć podnoszoną klapę na pilota, niestety jak dla mnie jest to trudne do zrealizowania, więc pozostałem przy klapie tylko otwieranej z pilota. Jest to mimo wszystko bardzo wygodne, bo idąc z zakupami łatwiej tylko unieść klapę niż szukać kluczyków i przekręcać w zamku lub w ogóle wajhą przy siedzeniu kierowcy. Poza tym wolę odryglować zamek idąc do samochodu bo po prostu jest szybciej.

Koszt takiego czegoś jeżeli tylko mamy odpowiedni alarm/sterownik to groszowa sprawa, a bardzo cieszy.

W moim drugim samochodzie mam klapę która sama się podnosi, jest to co prawda klasyczny polski sedan - 125p ale taki bajer ma że jak się zamek zwolni to klapa sama wędruje do pionu, ale to zupełnie inna bajka ;)

W najbliższej przyszłości chcę jeszcze wstawić nowe siłowniki klapy ze skody żeby łatwiej się klapa unosiła.

eRMD
08-06-10, 21:24
u siebie mam ten okrągły na elektromagnesie. początkowo go było słychać ale wszystko zalezy od ułożenia w jakim pracuje, Ma ogromną siłę to prawda. Radzi sobie.

Pytanie do autora w sprawie tego alarmu. Czy jak naciśniesz raz tego pioruna to alarm mruga kierunkami cały czas aż do naciśnięcia po raz drugi na ten piorun???

Jak jest podłączony ten siłownik bo wygląda na taki jak montuje sie w drzwiach auta. Jak jest podłączony ze sygnał z centralki go wysuwa i chowa? chyba ze przy zamykaniu sprężyna go cofa czy jak ??

tomson1192
23-06-10, 13:44
właśnie doczytałem dokładnie pierwszy post i zachodzę w głowę czemu siłownik jest montowany w klapie skoro linka która otwiera bagażnik jest przy zamku w karoserii? może mi ktoś to wyjaśnić bo nie czaję kompletnie :P

bracho1978
23-06-10, 14:56
Siłownika nie podepniesz do linki bo jest w pancerzu , a tam gdzie można by było to nie ma miejsca na siłownik więc najlepiej w klapie do cięgna i lub zamka.

tomson1192
23-06-10, 15:14
ok no to teraz już rozumiem, myślałem od początku że to trochę inaczej działa ale już teraz wiem :P dzięki wielkie jeszcze raz

MikeFoto
25-06-10, 21:58
właśnie doczytałem dokładnie pierwszy post i zachodzę w głowę czemu siłownik jest montowany w klapie skoro linka która otwiera bagażnik jest przy zamku w karoserii? może mi ktoś to wyjaśnić bo nie czaję kompletnie :P

Jeszcze dodam, że w klapie masz zamek, kótry możesz otworzyć kluczykiem, a skoro możesz otworzyć kluczykiem to muszą być cięgna, a jak są cięgna otwierające zamek.....to już wiesz w czym rzecz :)

nighthawk
21-09-10, 01:02
;1024646']Zrobiłem tak samo u siebie, podłączając pod alarm prestige - jedyne co mogę dodać: ten siłownik to słuszny wybór.

Witam,
Czy mógłbyś podzielić się szczegółami jak się wpiąć z tym w alarmie prestige? Ja mam APS=400MX. Masz może schemat wyprowadzeń? Czy ten alarm wymaga instalacji dodatkowego przekaźnika?
Chcę zamówić siłownik, sprzedawca podaje że są 2 wersie: master/slave - która będzie odpowiednia do tego rozwiązania?

Z góry dzięki za info,
Pozdrawiam!
M

raq22100
22-09-10, 10:58
Slave wystarczy

martinesz85
02-03-11, 22:01
ale po 1. ta sprężyna sie nie rusza i nie ucieknie bo jest założona na silowniku i zawinięta "pokrocem" tak że z daleka nie widać wogóle tego, a jak chcesz w taki sposób to elektrohydrauliczny siłownik potrzebny, ja u siebie bede montował tę sprężynke i bedzie klapa na pilot wiec jak podejde z sitkami zakupow to tylko nacisne przycisk i moge pakować zakupy, nie musze podnosić klapy

a coś więcej o tym elektrohydraulicznym siłowniku?
Jak to wysterować?
Rozumiem że jeden siłownik otwiera zamek i w tym momencie centralka podaje napięcie określone czasowo na siłownik elektrohydrauliczny?
Ale skąd wziąć taką centralkę i siłownik? I jak to dalej wysterować żeby nic się nie popaliło? A może potrzebny będzie dodatkowo jakiś przekaźnik odwracający polaryzację do siłownika?
Ktoś robił może coś takiego? Czy odeślecie mnie na elektrode? ;)

civic_lsi
21-05-13, 14:05
otwieranie z pilota fajna sprawa.
mi ostatnio wpadł do głowy pomysł żeby zrobić otwieranie klapy przyciskiem. zamiast ciągnąć za dźwigienkę można by nacisnąć przycisk i klapa by się otworzyła.

dałoby się wykorzystać ten przycisk?
http://allegro.pl/rover-75-2000r-przelacznik-bagaznika-klapy-i3265897395.html

jawasaki
21-05-13, 14:48
Myślę że da się go wykorzystać , co to za filozofia - z przełącznika jeden kabel pod (+) drugi do siłownika i wsio.

kreatywny
07-04-16, 22:55
można zdjęcia odświeżyć ?