PDA

Zobacz pełną wersję : VIII gen - diesel czy 1,8 benzyna + LPG



KOAN
31-05-10, 14:08
Witam.
Dojrzewam do zmiany mego kochanego civica 99' na najnowszą generację.
(Swoją drogą chętnie bym łyknął te prochy, na których projektowali to cudo.)
Może ktoś mi podsunie sugestię na co się zdecydować: 3-letni diesel czy
benzynka 1,8 + instalka LPG?
Domyślam się, że pierwsza opcja to lepsze osiągi a druga to niskie koszty,
ale może jestem w błędzie? No i odwieczne pytanie jak taka "Hanka" śmiga
na gazie? Chodzą słuchy, że nie przepada za nim i kaprysi. Hę?
Pozdrawiam jako nowy obywatel owej społeczności :)

KOWAL ziom
01-06-10, 10:21
kiedyś marudziły... teraz już są takie instalacje, że nie marudzą :) lpg wyjdzie dużo taniej, a osiągi będą zadowalające!

Infi
09-06-10, 15:28
a ja bym proponowal diesel,kumpela z pracy ma takie autko i tak jezdzi przyzwoicie, nie musiala wydawac nic na instalacje lpg, a wiec nie musisz czekac az ci sie ona zwroci, pozatym nie ubywa ci miejsca w bagazniku i ogolnie nie musisz pamietac o czasowym przegladzie lpg, ustawianiu itd, jesli ja mialbym brac 8gen to niebawilbym sie juz w lpg bo szkoda takie autka gazowac skoro ma sie dobra alternatywe w postaci diesla.

aby nie bylo ze jestem jakims lgp fobem , sam aktualnie uzywam autka z lpg, od 2 lat absolutnie zero problemow z instalacja ale sam sie tez szykuje do kupna nowszego civica i nie chce juz mieszac pod maska i albo tylko benzyna albo diesel.

ppm702
09-06-10, 15:32
LPG - używany diesel wiąże się z tym, że nie wiesz w jakim stanie jest turbina. Do tego kwestie sprzęgła i osprzętu (niestety Bosch) zdecydowanie tańsze dla benzyny.

Jeżdżę służbowym dieslem od kilku lat i prywatnie raczej będę unikał tego wynalazku. To już nie te diesle co kiedyś...

Ale decyzja jest Twoja, mój teść np. nie widzi świata poza ropniakami i nie ma dla niego argumentów poza ceną PALIWA na 100km (bo inne koszty już nie są tak optymistyczne ;) )

porez
10-06-10, 15:06
Dokładnie.
Ja bym brał PB bez żadnego LPG.
Weźmiesz dezela, który w momencie kupna będzie droższy... Zaoszczędzisz parę zł na 100km na paliwie... Nie wiadomo w jakim stanie będzie turbo, sprzęgło. Jak dużo latasz po mieście i sporadycznie na trasy, zdecydowanie benzyna.
LPG... hmmm setki stron o tym było i pewnie bedzie jeszcze więcej... Ja bym nie kupił. I nie założył po kupnie.

cymeon
18-06-10, 17:50
Fakt, diesle dzisiaj to nie to samo co kiedyś. Niemniej ten 2.2 w porównaniu z konkurencją nie jest zły. Jest jednak jeszcze jeden aspekt, mianowicie masy samego silnika. Coraz częściej w nowych dieslach bloki są robione z lekkich stopów, ale nie wiem jak jest z tym. 2.2 litra wróży raczej dużą masę z przodu, więc w zakręcie gwarantowana podsterowność. A co do 1.8 to silniczek jest ekonomiczny (oczywiście jak na wielkość i masę VIII). Dzisiejsze instalacje LPG to nie to samo co mieszalnikowe sprzed lat. Wydasz te 2,5 k pln na początek, ale potem jeździsz, zalewasz i dalej jeździsz. Poczytaj AutoŚwiat z tego tygodnia, w używanych jest właśnie art o VIII, jest trochę o kosztach i awaryjności.
Pozdrawiam