Zobacz pełną wersję : Pomocy !!!!! Gotujacy sie kolektor
Witam
jestem posiadaczem hondy civic 96 rok coupe 1.6 130tys mil
kupilem ja od starszych ludzi, skrzynia automat, problem pojawil sie po powrocie do domu, przegonilem ja na trasie czego efektem jest czerwieniejacy na maxa kolektor wydechowy, brzeczacy katalizator i kontrolka check engine ta zolta, czy mozecie mi ponoc znalesc przyczyne tego calego zamieszania bardzo prosze
wystarczy ze odpale ja nawet jak jest zimna, przejade pare kilometrow auto automatycznie traci moc nie chce jechac i zaczyna sie cyrk z kolektorem
kupilem ja od starszych ludzi, skrzynia automat, problem pojawil sie po powrocie do domu, przegonilem ja na trasie czego efektem jest czerwieniejacy na maxa kolektor wydechowy, brzeczacy katalizator i kontrolka check engine ta zolta
Sam Sobie odpowiedziałeś na początku zdania. Katalizator moim zdaniem jest winien.
może być także zbyt późny zapłon
ok wiec tak, wycialem tylny tlumik az do zakola, poprawilo sie ale jeszcze czerwienieje, a jak przylorze reke zeby czuc dmuchanie spalin to jest ono takie jak by gdzies te spaliny sie przepychaly i probowaly wydostac, chyba czeka mnie zakup calego srodkowego i koncowego niestety
silnik chodzi rowno nic si nie dzieje
Wspawaj drugi katalizator albo kup używkę ze sprawnego auta. Jeżeli coś ma się zatkać to właśnie on.
skolopendra
01-06-10, 07:33
kupilem ja od starszych ludzi, skrzynia automat, problem pojawil sie po powrocie do domu, przegonilem ja na trasie czego efektem jest czerwieniejacy na maxa kolektor wydechowy, brzeczacy katalizator
po zakupie wymienia się filtry ,płyny, ewent stan wydechu a później przegania auto
Wspawaj drugi katalizator albo kup używkę ze sprawnego auta.
lub tłumik przelotowy
po zakupie wymienia się filtry ,płyny, ewent stan wydechu a później przegania auto
lub tłumik przelotowy
to chyba najtansze rozwiazanie i najlepsze jesli chodzi o cena jakosc;)
plyny filtry zostaly wymienione, dzisiaj przejechalem 30 kilometrow problemow nie bylo wiekszych, wracalem troche wiecej mu wstawilem w pedal po 15 kilometrach pach, kontrolka, i z wielkim mulem doczolgalem sie do domu, katalizator czerwony (katalizator w tym modelu jest bezposrednio na kolektorze wydechowym) czy sa jeszcze jakies inne mozliwosci ??? czy to definitywnie zapiepszony katalizator, niestety nie moge go nie miec, mieszkam w anglii i przedemna przeglad ktory niestety ale pod wzgledem spalin jest bardzo regorystyczny w zwiazku z czym czeka mnie wydatek no trudno taki life
Jeżeli musisz mieć katalizator ze względów na przegląd to pozostaje Ci kupić cały kolektor od d16z6 wraz z katalizatorem który jest bezpośrednio za nim ale nie jest z nim zintegrowany ( tak jak masz obecnie ). Widziałem ostatnio w dziale sprzedam tak zestaw i mógłbyś się za tym zakręcić. Z przyczyn finansowych taniej by było tłumik przelotowy tak jak dodał Skolopendra ale Ty masz pecha :D
ok dzieki za info, a kontrolka check engine czym moze byc spowodowana, bo na trasie sie zapalila i tym razem juz nie gasnie i samochod prawie nie jedzie, czy to moze byc od zepsutej sondy lambda?
a teraz najwazniejsze,
JAKIE MACIE SPRAWDZONE METODY NA ODKRECENIE KOLEKTORA OD BLOKU ZEBY NIE ULAMAC SZPILEK ANI NIE ZROBIC OKRAGLYCH SROB
wszelkie metody bardzo poprosze :) dziekuje :)
skolopendra
02-06-10, 09:38
ODKRECENIE KOLEKTORA OD BLOKU ZEBY NIE ULAMAC SZPILEK ANI NIE ZROBIC OKRAGLYCH SROB
jak nie puści nakrętka to wyjdzie cała szpila ,tak czy inaczej odkręcą się bez łamania to nie fiat :D
a sprawdzałeś czy to nie zapłon?
Jeżeli musisz mieć katalizator ze względów na przegląd to pozostaje Ci kupić cały kolektor od d16z6 wraz z katalizatorem który jest bezpośrednio za nim ale nie jest z nim zintegrowany ( tak jak masz obecnie ). Widziałem ostatnio w dziale sprzedam tak zestaw i mógłbyś się za tym zakręcić. Z przyczyn finansowych taniej by było tłumik przelotowy tak jak dodał Skolopendra ale Ty masz pecha
i chyba jeszcze srodkowy tlumik trzeba bedzie wymienic/skrocic bo w wersjach z pionowym katem ma on dluzsza rure, dobrze mnie sie zdaje?
skolopendra
02-06-10, 13:09
środkowe są przelotowe(rozprężne) więc się raczej nie zawalają
chodzi o to ze jak wsadzi kol wyd i katalizator z d16z6 do setupu gdzie orginalnie kat jest pionowo to nie bardzo podpasuje do tego co ma obecnie bo ma srodkowy tlumik (w sensie rury) dluzszy
kolejne wyniki badan
katalizator wydaje sie chyba ok
zato:
OLEJU W SILNIKU JEST LEKKO O JAKIES 2.5 LITRA PONAD DOPUSZCZALNY STAN, JEST CENTYMETR NAD DRUGA KRESKA
PO PODLACZENIU DO KOMPUTERA WYSKAKUJE CZUJNIK POLORZENIA WALU
co to moze powodowac? czy wlasnie rezultat opisany wyzej ?
podbijam
panowie naprawde nikt nic wiecej nie jest w stanie zasugerowac ?? silnik wyglada naprawde ok, ale szukam kazdej opcji aby ja sprawdzic wiec naprawde wasze doswiadczenie jest dla mnie bardzo istotne
zacznij od spuszczenia oleju, żeby był między dwoma kreskami na bagnecie? zmieniałeś ostatnio olej, albo sprawdzałeś wcześniej poziom ? to może być także benzyna w oleju
albo plyn chlodniczy, jest wogole plyn w ukladzi chlodzenia? co pokazuje wskaznik temperatury?
Muzyk-Grzes
06-06-10, 12:16
czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym, to jeden z 3 czujników w aparacie po zapaleniu check engine komputer wchodzi w tryb serwisowy to może powodować problemy z jazdą.
olej jest wymioniomy spuszczony do poziomu odpowiedniego, czujnik to koszt jakies 300zl katalizator wymieniam rowniez, czujnik padl na 100% od przegrzania bo nie bylo tego problemu wczesniej
moze opisze jeszcze raz wszystko pokolei
1. kupno samochodu - wycieczka do domu 45km, przy doleceniu do celu juz moc byla kiepska, dostal wydech bo zaczal popierdywac od przegrzania, katalizator czerwony jak kowadlo u kowala
2. silnik ostygl, wybralem sie do domu 3km kontrolka engine i totalnie zamulony ledwo sie dokulalem spowrotem do znajomych
3. wycialem tylny wydech bo rura przy zakrecie byla przegnita i poklejona jakims badziewiem myslalem ze to po stopieniu sie poprsotu zatkalo rure, wycieczka do pracy predkosc 80km/h wszystko niby ok.
4. powrot z pracy predkosc 120km/h po 10km huk w wydechu kontrolka silnika totalny slimak zamiast jazdy ledwo co doczlapalem sie do domu bardzo powoli
5. samochod u mechanika pierwsze spostrzerzenia
- stan oleju jakies 1.5 litra ponad maksymalny stan, po podlaczeniu do komputera blad czujnika polorzenia walu
NAJSMIESZNIEJSZE JEST TO ZE SILNIK PRACUJE ROWNO, TEMPERATURA WODY JEST ODPOWIEDNIA NIEMA KOMPLETNIE ZADNYCH OZNAK OPROCZ GORACZKI Z PIEKLA RODEM POD MASKA
kupilem wydech srodkowy idzie jutro nowy katalizator (w tym modelu kat jest na kolektorze), nowy czujnik, olej jest spuszczony do stanu odpowiedniego i bedziemy jezdzic z komputerem podpietym badac co jest nie tak
moje pytani brzmi jakie sa wasze sugestie, nadmieniam ze wszystkie filtry plyny oleje wszystko jest w stanie cacy, niema wody w oleju, niema wyciekow silnik ma dopiero 130tys km przejechane (tutaj w uk jest na to pelna dokumentacja wiec niema mowy o przestawieniu silnika) samochod jest mega zadbany, nawet ma jeszcze oryginalne radio hondy ktore niemam pojecia jak wydostac z niego)
wydaje mi sie ze nadmiar oleju w silniku po porzadnym rozgrzaniu dal popalic zarowno czujnikowi jak i katalizatorowi, pozapychalo sie wszystko stad temperatura na kolektokatalizatorze, itp itd bo niema zadnych oznak po pracy silnika aby bylo to cos innego
mam jeszcze 5 gene 1.5 i powiem szczerze ze jest nie do zajechania ;)
skolopendra
08-06-10, 09:03
czujnik to koszt jakies 300z
coś mnie ten czujnik nie przekonuje
po wyczyszczeniu czujnika komputer pokazuje lambde, lambda wymieniona wszystko pieknie gro i buczy przejechalem 130 kilometrow nagle pach, kontrolka silnika, katalizator na kolektorze czerwony jak kowadlo, i zaczynamy wszystko od poczatku - szczerze mowie, mam serdecznie dosyc, dosyc po wszelkie mozliwe sposoby, dosyc dosyc dosyc :(
juz wydalem na caly uklad wydechowy i lambde lekko 1300zl i to na mega upustach warsztatowych lecimy nastepny tysiak na kolektor i katalizator niema to jak wpakowac sie w bagno
skolopendra
08-06-10, 22:08
kontrolka silnika,
jaki kod błędu?
a sprawdzałeś czy to nie zapłon?
nieraz jak robiliśmy badania na uczelni z tego powodu kolektory świeciły jak żarówki
Aż tyle nie da się cofnąć na aparacie aby kolektor świecił, chyba że ma przestawiony rozrząd...:eek:
no wiadomo, o to mi chodziło
tylko ze widzicie moi drodzy, auto potrafi jechac idealnie przez np godzine czego dowodem jest dzisiejsza jazda, niema kompletnie zadnych oznak ze cos jest nie tak, silnik chodzi jak marzenie wszystko jest ok oprocz faktu ze rozpedza sie dosc mozolnie, i nagle wali temperatura z piekla rodem na kolektorze, i wywala kontrolke, blad prawdopodobnie ten sam co ostatnio, czulnij polorzenia walu tylko ze po wyczyszczeniu czujnika wszystko chodzilo cacy juz popadam w sklajnosci
wczoraj z podlaczonym komputerem przejechalismy ponad 150km i wszystkie dane byly wporzadku, najgorsze jest to ze ten powalony katalizator jest montowany na kolektorze i nie jest zdejmowalny kompletnie, zeby wstawic nowy katalizator musze kupic kolektor a co za tym idzie wywalic kolejny jakis tam sobie tysiac :(
dzisiaj przejechalem moze z 80 kilometrow ruszam ze swiatel raz dwa i nagle pach spadek totalny mocy kontrolka i znowu piekielko
silnik chodzi jak marzenie wszystko jest ok oprocz faktu ze rozpedza sie dosc mozolnie objaw przestrzelonego rozrządu, niech Ci mechanior sprawdzi lampą zapłon i będzie jedna niewiadoma mniej
Zajrzyj do rozrządu, może koło pasowe jest niedokręcone. Sprawdź wyprzedzenie zapłonu, wyreguluj zawory.
a powiedzcie mi jaka jest zalerznosc miedzy rozrzadem a przegrzewajacym sie kolektorem ?
tzn, dlaczego silnik chodzi samochod potrafi jechac godzinke spoko do 160 tez sie rozpedzi po czasie ;) po czym nagle jest ogien na kolektorze
od czego to zalerzy czy ktos moglby mi to na chlopski rozum wytlumaczyc ?
zbyt późny zapłon powoduje że mieszanka dopala się w kolektorze wydechowym wydzielając przy tym bardzo wysoką temperaturę, najbardziej jest to widoczne przy dużym obciążeniu silnika
i to jest wina niedokladnego ustawienia rozrzadu byc moze hmmm. jutro zdejmiemy obudowe i sprawdzimy dzieki wielkie jutro dam znac co sie dalej dzieje
kolejny dzien prac....
zaplon jest przestawiony a najciekawsze ze nie idzie go ustawic poprzez przesuwanie aparatu bo prawdopodobnie rozrzad jest cofniety o jednego zeba, znaki na dole zgadzaja sie, u gory lewy znak sie zgadza natomiast prawy jest przesuniety o jakos jednego zeba, ktorymi znakami sie sugerowac, zaplon jest cofniety dosc sporo wiec jutro dokladnie obadamy sytuacje i bedziemy mysleli dalej
mam druga honde civic 93 rok V gena jajko z silnikiem D15 czy kolektor i katalizator od niej da sie przelorzyc do D16Y7 ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.