Zobacz pełną wersję : Civic 2,2 I-CTDI CHECK ENGINE OIL LEVEL ???
Witam.
Dziś na trasie przy dość ostrej jedzie mój civic wyświetlił komunikat jak w tytule "CHECK ENGINE OIL LEVEL"
Stan oleju 4/5 na miarce. Czy Ktoś z Was spotkał się z tym komunikatem ? olej wymieniany około 6 tys. Przebieg 132 000.Jeśli mogę prosić o przepisanie z polskiej instrukcji obsługi ( moja jest po holendersku) co w tym przypadku mówi książka strony 92, 442.
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
tam pisze na 102 ,że "poziom oleju silnikowego jest niski"
Pisze również żeby wyłączyć samochód na 3 minuty i ewentualnie dolać Oleju,nie przekraczając poziomu na miarce.
Dziś na trasie przy dość ostrej jedzie mój civic wyświetlił komunikat jak w tytule "CHECK ENGINE OIL LEVEL"
Stan oleju 4/5 na miarce. Czy Ktoś z Was spotkał się z tym komunikatem ? olej wymieniany około 6 tys. Przebieg 132 000.
Mi się zdarzały takie komunikaty. Generalnie pomogła wymiana filtra oleju i samego oleju. Tak samo jak Ty miałem poprawny poziom. Pamiętam, że wyłączenie samochodu na parę minut pomagało. Śledziłem wątki na ten temat i generalnie nikt nie znalazł jak dotąd sensownego wyjaśnienia tego zjawiska.
Podsumowując - przy Twoich zmianach oleju nie masz się o co martwić.
Mi się zdarzały takie komunikaty. Generalnie pomogła wymiana filtra oleju i samego oleju. Tak samo jak Ty miałem poprawny poziom. Pamiętam, że wyłączenie samochodu na parę minut pomagało. Śledziłem wątki na ten temat i generalnie nikt nie znalazł jak dotąd sensownego wyjaśnienia tego zjawiska.
Podsumowując - przy Twoich zmianach oleju nie masz się o co martwić.
a dolewałeś olej ?(tak by był poziom maksymalny) a co na to serwis ?
Podpinałeś pod komputer ?
może to wina sensora (czujnika) oprogramowania ?
Na jakim oleju jeździsz ?
h16v na temat zbyt dużego poziomu Oleju był uczulony i kombinował,z tym Olejem to do niego :D
u mnie to sie pojawialo kiedy trzeba bylo dolac oleju, zgodnie z tym po co jest czujnik ale fakt ze czasem zdarzalo sie ze zapalalo sie jak bylo pol stanu na miarce. od ponad roku jezdze na oleju motul x-clean i samochod przestal brac olej tak jak to bylo na tym zalewanym w aso no i lampka sie nie zapala. poza tym kontroluje stan oleju raz na 2000km i w razie potrzeby dolewam jakies minimalne ilosci
a dolewałeś olej ?(tak by był poziom maksymalny) a co na to serwis ?
Podpinałeś pod komputer ?
może to wina sensora (czujnika) oprogramowania ?
Na jakim oleju jeździsz ?
Oleju nie dolewałem bo nie było potrzeby.
Oczywiście byłem z tym w ASO - nie mieli pojęcia o co chodzi - zrobili jedynie reset komputera, który niczego nie wykazał.
Może to być wina czujnika i moim zdaniem to główna przyczyna.
Jeżdżę na Mobil 1 zmienianym co 10tys.
Tylko raz po zapaleniu się tego wskaźnika okazało się, że rzeczywiście oleju było na minimum. To się stało kiedy jechałem do Austrii na narty naładowany na maxa z boxem na dachu, 4 osoby i prędkość około 140-150km/h - zatem zjadła oleju trochę więcej co było uzasadnione. Normalnie nie dolewam nic.
Też miałem raz że zapaliła mi się ta kontrolka. Miałem wtedy oleju na pół miarki (tzn skali na miarce) i pałowałem silnik. Obecnie sprawdzam stan oleju co około 1tys km i dolewam ewentualne braki. Staram się utrzymać poziom w okolicach stanu MAX. Używam olej Mobil 1 5W-50 Full Synthetic. Niby nie ubywa jakieś wielkie ilości (a wręcz prawie nie ubywa), no ale wole mieć rękę na pulsie ;) No, ale zawsze wożę z sobą 1litr oleju 'na zaś' ;)
a DPFa masz?
Szczerze mówiąc - nie wiem. Jak mogę to sprawdzić??
Wiem, że z pewnością nie miałem problemu ze zwiększającym się stanem oleju.
Jak mogę to sprawdzić??
hmmm... pod autem jest taka charakterystyczna puszka :) ale trzeba wjechac na kanal zeby to zobaczyc, a tak to nie wiem czy jest inny sposob, jak sie jezdzi tylko po miescie to sie czasem zapycha i wyskakuje komunikat zeby przeczyscic (wyjechac na trase na kilkanascie minut).
Zapytalem ze wzgledu na olej jaki stosujesz bo do DPF'a dobrze miec z oznaczeniami C1 lub C2 lub C3, sa to oleje z nizszymi zawartosciami siarki i jakis tam innych rzeczy ktore zapychaja DPF'a, a z tego co wiem zaden MOBIL nie ma takich oznaczen. Ale DPF raczej nie ma nic wspolnego z Twoim problemem :)
a tak na marginesie polecam OLEJ MOTULA
http://img72.imageshack.us/img72/5150/motuld.jpg (http://img72.imageshack.us/i/motuld.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
mial byc X-clean C3 jaki jest najbardziej zalecany do tego silnika z DPF'em ale w intercarsie nie mieli wiec kupilem 2-gi(zalecany) ECO-CLEAN C2 i powiem szczerze ze jestem milo zaskoczony spadkiem zuzycia paliwa :) tak jak wczesniej przy "dynamicznej" jezdzie w miescie nie moglem zejsc ponizej 9L tak teraz ciezko mi "dojechac" do 8L :) a przy spokojnej mozna jeszcze zejsc o 1L wiec roznica spora ;)
Pozdro
ale trzeba wjechac na kanal zeby to zobaczyc,
Zerknę przy najbliższym przeglądzie :)
a tak na marginesie polecam OLEJ MOTULA mial byc X-clean C3 jaki jest najbardziej zalecany do tego silnika z DPF'em ale w intercarsie nie mieli wiec kupilem 2-gi(zalecany) ECO-CLEAN C2 i powiem szczerze ze jestem milo zaskoczony spadkiem zuzycia paliwa :)
Ile płaciłeś za litr?
Ile płaciłeś za litr?
hmmm... za 6L dalem jakos 240-260, a sam 1L kosztowal mnie chyba cos ponad 50zl, tyle ze to przez znajomego bo ma tam znizki (ok10%).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.