PDA

Zobacz pełną wersję : Civic 2,2 I-CTDI CHECK ENGINE OIL LEVEL ???



freak502
30-05-10, 13:48
Witam.

Dziś na trasie przy dość ostrej jedzie mój civic wyświetlił komunikat jak w tytule "CHECK ENGINE OIL LEVEL"

Stan oleju 4/5 na miarce. Czy Ktoś z Was spotkał się z tym komunikatem ? olej wymieniany około 6 tys. Przebieg 132 000.Jeśli mogę prosić o przepisanie z polskiej instrukcji obsługi ( moja jest po holendersku) co w tym przypadku mówi książka strony 92, 442.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.

Lucas.FK2
30-05-10, 14:34
tam pisze na 102 ,że "poziom oleju silnikowego jest niski"
Pisze również żeby wyłączyć samochód na 3 minuty i ewentualnie dolać Oleju,nie przekraczając poziomu na miarce.

h16v
30-05-10, 16:42
Dziś na trasie przy dość ostrej jedzie mój civic wyświetlił komunikat jak w tytule "CHECK ENGINE OIL LEVEL"
Stan oleju 4/5 na miarce. Czy Ktoś z Was spotkał się z tym komunikatem ? olej wymieniany około 6 tys. Przebieg 132 000.

Mi się zdarzały takie komunikaty. Generalnie pomogła wymiana filtra oleju i samego oleju. Tak samo jak Ty miałem poprawny poziom. Pamiętam, że wyłączenie samochodu na parę minut pomagało. Śledziłem wątki na ten temat i generalnie nikt nie znalazł jak dotąd sensownego wyjaśnienia tego zjawiska.
Podsumowując - przy Twoich zmianach oleju nie masz się o co martwić.

freak502
30-05-10, 17:04
Mi się zdarzały takie komunikaty. Generalnie pomogła wymiana filtra oleju i samego oleju. Tak samo jak Ty miałem poprawny poziom. Pamiętam, że wyłączenie samochodu na parę minut pomagało. Śledziłem wątki na ten temat i generalnie nikt nie znalazł jak dotąd sensownego wyjaśnienia tego zjawiska.
Podsumowując - przy Twoich zmianach oleju nie masz się o co martwić.

a dolewałeś olej ?(tak by był poziom maksymalny) a co na to serwis ?
Podpinałeś pod komputer ?
może to wina sensora (czujnika) oprogramowania ?
Na jakim oleju jeździsz ?

Lucas.FK2
30-05-10, 18:15
h16v na temat zbyt dużego poziomu Oleju był uczulony i kombinował,z tym Olejem to do niego :D

buri
30-05-10, 18:53
u mnie to sie pojawialo kiedy trzeba bylo dolac oleju, zgodnie z tym po co jest czujnik ale fakt ze czasem zdarzalo sie ze zapalalo sie jak bylo pol stanu na miarce. od ponad roku jezdze na oleju motul x-clean i samochod przestal brac olej tak jak to bylo na tym zalewanym w aso no i lampka sie nie zapala. poza tym kontroluje stan oleju raz na 2000km i w razie potrzeby dolewam jakies minimalne ilosci

h16v
30-05-10, 21:40
a dolewałeś olej ?(tak by był poziom maksymalny) a co na to serwis ?
Podpinałeś pod komputer ?
może to wina sensora (czujnika) oprogramowania ?
Na jakim oleju jeździsz ?

Oleju nie dolewałem bo nie było potrzeby.
Oczywiście byłem z tym w ASO - nie mieli pojęcia o co chodzi - zrobili jedynie reset komputera, który niczego nie wykazał.
Może to być wina czujnika i moim zdaniem to główna przyczyna.
Jeżdżę na Mobil 1 zmienianym co 10tys.
Tylko raz po zapaleniu się tego wskaźnika okazało się, że rzeczywiście oleju było na minimum. To się stało kiedy jechałem do Austrii na narty naładowany na maxa z boxem na dachu, 4 osoby i prędkość około 140-150km/h - zatem zjadła oleju trochę więcej co było uzasadnione. Normalnie nie dolewam nic.

Ca$h
30-05-10, 21:51
a DPFa masz?

Ordi
30-05-10, 21:59
Też miałem raz że zapaliła mi się ta kontrolka. Miałem wtedy oleju na pół miarki (tzn skali na miarce) i pałowałem silnik. Obecnie sprawdzam stan oleju co około 1tys km i dolewam ewentualne braki. Staram się utrzymać poziom w okolicach stanu MAX. Używam olej Mobil 1 5W-50 Full Synthetic. Niby nie ubywa jakieś wielkie ilości (a wręcz prawie nie ubywa), no ale wole mieć rękę na pulsie ;) No, ale zawsze wożę z sobą 1litr oleju 'na zaś' ;)

h16v
31-05-10, 09:09
a DPFa masz?
Szczerze mówiąc - nie wiem. Jak mogę to sprawdzić??
Wiem, że z pewnością nie miałem problemu ze zwiększającym się stanem oleju.

Ca$h
31-05-10, 11:41
Jak mogę to sprawdzić??
hmmm... pod autem jest taka charakterystyczna puszka :) ale trzeba wjechac na kanal zeby to zobaczyc, a tak to nie wiem czy jest inny sposob, jak sie jezdzi tylko po miescie to sie czasem zapycha i wyskakuje komunikat zeby przeczyscic (wyjechac na trase na kilkanascie minut).
Zapytalem ze wzgledu na olej jaki stosujesz bo do DPF'a dobrze miec z oznaczeniami C1 lub C2 lub C3, sa to oleje z nizszymi zawartosciami siarki i jakis tam innych rzeczy ktore zapychaja DPF'a, a z tego co wiem zaden MOBIL nie ma takich oznaczen. Ale DPF raczej nie ma nic wspolnego z Twoim problemem :)

a tak na marginesie polecam OLEJ MOTULA
http://img72.imageshack.us/img72/5150/motuld.jpg (http://img72.imageshack.us/i/motuld.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

mial byc X-clean C3 jaki jest najbardziej zalecany do tego silnika z DPF'em ale w intercarsie nie mieli wiec kupilem 2-gi(zalecany) ECO-CLEAN C2 i powiem szczerze ze jestem milo zaskoczony spadkiem zuzycia paliwa :) tak jak wczesniej przy "dynamicznej" jezdzie w miescie nie moglem zejsc ponizej 9L tak teraz ciezko mi "dojechac" do 8L :) a przy spokojnej mozna jeszcze zejsc o 1L wiec roznica spora ;)

Pozdro

h16v
31-05-10, 14:20
ale trzeba wjechac na kanal zeby to zobaczyc,
Zerknę przy najbliższym przeglądzie :)


a tak na marginesie polecam OLEJ MOTULA mial byc X-clean C3 jaki jest najbardziej zalecany do tego silnika z DPF'em ale w intercarsie nie mieli wiec kupilem 2-gi(zalecany) ECO-CLEAN C2 i powiem szczerze ze jestem milo zaskoczony spadkiem zuzycia paliwa :)
Ile płaciłeś za litr?

Ca$h
31-05-10, 17:37
Ile płaciłeś za litr?
hmmm... za 6L dalem jakos 240-260, a sam 1L kosztowal mnie chyba cos ponad 50zl, tyle ze to przez znajomego bo ma tam znizki (ok10%).