Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : civic i-CTDI



kasiora96
29-05-10, 16:51
Szukam porady w kwesti zawieszenia a konkretnie amortyzatorów, chce je wymienić (przód) chodzi o to czy wymienić na fabryczne czy może mi poradzicie inne.Wymienie też odboje bo ciągle spada jeden z prawej strony z przodu a wymienić chce bo mam już dosyć tych stuków, a podobno odboje są też inne gdziś czytałem że starsze są koloru żółtego a nowsze koloru białego i lepiej się trzymają. Ostatnio przejechałem sie civicem kumpla 1.8z 2008r i porównałem ze swoim i-CTDI z 2006r i jest ogromna różnica jego ładnie wybiera nierówności mój szkoda gadać i pisać. Czekam na propozycje.

TeeS1975
31-05-10, 12:13
koni

bejrutek
29-06-10, 21:53
podłączam się do tematu... 150kkm przebieg... do wymiany amorki z przodu.. oryginalne amorki + geometria+ robocizna w Hondzie to 1700zł.. warto się w to pchać, są jakieś inne możliwości... jakieś zamienniki ?

Ca$h
29-06-10, 22:39
jezeli ktos nie chce nizszego, twardszego, lepiej trzymajacego sie drogi auta to nie wiem czy jest sens kupowac cos innego niz ORI... ja dostalem juz w salonie auto z nizszym zawieszeniem, czego na poczatku nie spostrzeglem :D i moze trzeba wiecej uwazac na drodze ale nie zamienilbym juz na ORI (mimo ze nawet ich nie mialem) :)
mozliwosc pewniejszego i szybszego pokonywania zakretow jest dla mnie cenniejsza ;)

buri
30-06-10, 09:44
tez szukalem amorkow do siebie na przod i poki co zadnych zamiennikow nie znalazlem
chodzi mi po glowie zeby zamowic te od typeS i od razu stabilizator wymienic na typeS'owy ale zastanawia mnie to ze jak znalazlem amortyzatory na przod sachsa (czyli takie jak ori) to do 3d i 5d byl ten sam

no i niech autor zmieni tytul tematu bo niewiele on mowi o tym, czego dotyczy

T.r.
30-06-10, 10:21
Amorki są te same tylko sprężyny inne (przynajmniej wg numerów części) Ale polecam jeszcze sprawdzić w EPC albo w ASO bo mogę się mylić.

buri
30-06-10, 10:32
no wlasnie sprawdzalem w epc i numery amorow sie roznia w typeS i 5d ale wg. katalogu sachsa sa jednakowe

szubek
30-06-10, 11:03
Nawet amorki są różne od wersji wyposażeniowej, w tym przypoadku chodzi o koła czy masz alu 17 czy 16 stalowe to są różne amorki i sprężyny.

buri
30-06-10, 13:15
mowiac delikatnie szubek nie masz racji..jak wytlumaczysz to ze na zime zakladalem do swojego auta stalowe 16 i wszystko jest jak nalezy a z salonu auto wyjechalo na alu 17?
poza tym w epc zarowno do wersji comfort (stalowe 16) jak i executive (alu 17) jest dokladnie ten sam numer czesci
co wiecej czesc o tym samym numerze mozna znalezc np w civiku 3d z 2007 i 5d z 2010
co wiecej sachs podaje do wszystkich civikow z silnikiem i-ctdi jeden rodzaj amortyzatora na przod i jeden na tyl, bez rozroznienia wersji wyposazenia czy liczby drzwi
lewy przod 313 592
prawy przod 313591
tyl 313 595

T.r.
30-06-10, 15:34
no wlasnie sprawdzalem w epc i numery amorow sie roznia w typeS i 5d ale wg. katalogu sachsa sa jednakowe


No to widocznie sachs nie wyróżnia bardziej twardych i bardziej komfortowych. Tylko ciekawe w którą stronę poszedł :confused:

szubek
30-06-10, 21:52
mowiac delikatnie szubek nie masz racji..jak wytlumaczysz to ze na zime zakladalem do swojego auta stalowe 16 i wszystko jest jak nalezy a z salonu auto wyjechalo na alu 17?
poza tym w epc zarowno do wersji comfort (stalowe 16) jak i executive (alu 17) jest dokladnie ten sam numer czesci
co wiecej czesc o tym samym numerze mozna znalezc np w civiku 3d z 2007 i 5d z 2010
co wiecej sachs podaje do wszystkich civikow z silnikiem i-ctdi jeden rodzaj amortyzatora na przod i jeden na tyl, bez rozroznienia wersji wyposazenia czy liczby drzwi
lewy przod 313 592
prawy przod 313591
tyl 313 595

Buri daj namiary na PW to przeslę Ci dok. serwisowy dotyczący akcji serwisej "stuki przedniego zwieszenia".
Tam jest wyszczególnione, że benzyna 1.8 na 16 stal i 17alu ma różne amorki. Faktem jest to, że w dieslu niezależnie od wersji są takie same amorki przynajmniej tak wynika z tego dok.

buri
01-07-10, 09:40
a widzisz temat jest o ictdi wiec sprawdzalem ictdi
ciekawe ze do 1,8 sa inne w zaleznosci od wersji wyposazenia, chyba ze tylko numery sa inne bo i takie rzeczy sie zdarzaja. ja i tak zamierzam wymienic swoje na tye z typeS ostatniego plus stabilizator zeby sie przekonac czy 1mm zrobi roznice
orientujesz sie moze czy w typeS są jakieś dystanse? bo jak jezdzilem takim to prowadzil sie zupelnie inaczej niz moje 5d a nie chce mi sie wierzyc ze to kwestia mniej zuzytych amortyzatorow i stabilizatora

szubek
01-07-10, 10:30
TypeS ma szerszy rozstaw tylnych kół niż 5D - o lie ? dokładnie nie pamiętam i nie wiem jak to jest rozwiązane. Nie sądzę aby cała belka była innna, no i oczywiście bardziej twarde zwieszenie niz 5D więc wrażenia z samego prowadzenia na równej drodze powinny być lepsze.

TeeS1975
01-07-10, 11:00
20 mm większy rozstaw kół tył
15 mm dłuższy

T.r.
01-07-10, 11:30
Belka jest ta sama więc rozwiązanie jest w innym miejscu.

kocik
01-07-10, 11:38
15mm jest dluzszy o dokładki do zderzaków z przodu i stylu :) - a z tego co pamietam to walsnie belka jest inna (chyba walsnie tutaj na forum ktos o tym pisal)

filipfm
01-07-10, 14:44
Belka jest ta sama więc rozwiązanie jest w innym miejscu.


15mm jest dluzszy o dokładki do zderzaków z przodu i stylu :) - a z tego co pamietam to walsnie belka jest inna (chyba walsnie tutaj na forum ktos o tym pisal)

Rozstaw kol mozna zalatwic innym ET felg, a zapewne sa inne. Wystarczy zmienic ET felg z 55 na 45 i juz jest 20 mm wiekszy rozstaw kol.

kasiora96
01-07-10, 18:44
Miałbym ochote na amorki tego typu ale cena mnie troche poraża http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni/zestaw-zawieszen-o-inteligentnej-regulacji-twardosci-koni-fsd-2100-4063-honda-civic-europe-fk-1.4i-1.8i-2.2cdi-z-wyjatkiem-$r$.html

TeeS1975
01-07-10, 20:34
Wystarczy zmienic ET felg z 55 na 45 i juz jest 20 mm wiekszy rozstaw kol.
w TypeSie jest ET 55 nie wiem jakie jest w 5D ale musiałoby być 65

Ordi
01-07-10, 21:13
Miałbym ochote na amorki tego typu ale cena mnie troche poraża http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni/zestaw-zawieszen-o-inteligentnej-regulacji-twardosci-koni-fsd-2100-4063-honda-civic-europe-fk-1.4i-1.8i-2.2cdi-z-wyjatkiem-$r$.html
LEONIK ma takie. Podbij do niego i zapytaj co i jak bo on chyba cos mniej za nie dał...?
No, ale cena nie jest chyba taka kosmiczna bo komplet OEM amorów to pewnie z 1.800pln... A te koni FSD to można z niemiec kupić już za niecałe 2.100pln...

TeeS1975
01-07-10, 22:28
Leonik pisał że ze sprężynami Vogtlanda stanowią super zestaw