PDA

Zobacz pełn± wersję : Po wymianie pompy wspomagania dziwne dĽwięki



wojti
28-05-10, 10:12
Witam. Wczoraj wymieniłem pompe wspomagania, od razu zalałem j± nowym PSFem oczywi¶cie Hondy. I raz na jaki¶ czas wyda taki dziwny dĽwięk, takie brzęczenie. Nie jest to jaki¶ regularnie. Czy możliwa jest wina tego że jeszcze w układzie gdzie¶ tam trafia się powietrze?? wymiane zrobiłem wg Sam Naprawiam więc nie powinno być Ľle ale...

s3b
28-05-10, 10:16
Czy dĽwięk przypomina takie skrzypnięcie jakby np pasek od wspomagania się ¶lizgał?

wojti
28-05-10, 10:55
hmmm bardziej przypomina takie chrobotnięcie chwilowe, do głowy mi własnie jeszcze to powietrze przychodzi że jak akurat przelatuje przez pompe to ona taki dĽwięk wydaje. Pasek w sumie teraz poprawiłem. Zobaczymy pojeżdże dzi¶ i jutro i napisze czy co¶ sie zmieniło czy nie.

s3b
28-05-10, 11:00
U mnie było dokładnie to samo po wymianie pompy, przez pierwszy tydzień pompa przy odpaleniu zgrzytała, a była w stanie idealnym ta co kupiłem. Odpowietrzyłem j± według manuala, zrobiłem wszystko tak jak należy, a przy odpalaniu samochodu było słychać chrupnięcie. Po około tygodniu samo przestało chrupać, zapewne do końca się sama odpowietrzyła. Tak więc nie stresuj się, zobacz po tygodniu jak będzie.

wojti
28-05-10, 11:34
no wł±snie jest dokładnie tak jak piszesz. :) no to spoko :) pojeżdże i poobserwuje :)

mafia35
28-05-10, 13:26
A spotkali¶cie się z dĽwiękiem przy mocniejszym skręcie typu zawracanie, małe rondo? Chodzi mi o to, że np. przy skręceniu kierownicy o jeden obrót słychać w miarę ciche "uuuuu". Kto¶ mi kiedy¶ mówił, że to może być za mocno naci±gnięty pasek do pompy ale czy to prawda?

nikog0
28-05-10, 18:34
ja też w zeszłym roku miałem do czynienia z pomp±, i bylo podobnie jak u kolegów wyżej, ale trzeba pilnować, by płynu do wspomagania było nalane po same maximum. U mnie jak było w połowie wysoko¶ci to chrobotało co¶ czasem, po dolaniu, jak ręk± odj±ł.
P.S.
Tak, wdzięk ten zazwyczaj pojawia się gdy kierownica jest w któr±¶ z stron na maksa skręcona, ale nie tylko. Pasek musi być optymalnie naci±gnięty, kiedy jest za luĽny, wiadomo że ¶lizga a kiedy za bardzo, no cóż raczej nie powinno być żadnych objawów ubocznych, tylko większy opór... i szybsze zużycie pompy albo uszkodzenie koła pasowego.

lar
28-05-10, 20:02
tez mam takie dĽwięki ale to chyba normalne. Przy maxymalnym skręcie słuchać takie "uuuuu" a od czasu dp czasu (szczególnie przy pierwszych minutach po rozruchu ) pojawi sie tez dĽwięk wła¶nie takie chrobotanie

mafia35
29-05-10, 09:27
Na szczę¶cie chrobotania nie mam, tylko to uuuu, ale je¶li to normalne to jestem spokojniejszy :)