PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP d13b2 na d16a8



czubek84
27-05-10, 16:54
Witam jestem tu nowy wiec witam wszystkich forumowiczów i liczę na cenne wskazówki a mianowicie jestem posiadaczem civica V generacji z silnikiem d13b2 lecz padła uszczelka pod głowicą i postawilem wstawic cos mocniejszego, wczoraj za smieszne pieniadze kupilem concerto z silnikem d16a8 i kilka pytan co do tego swapa...
Jesli bym chcial wstawic skrzynie ta od 1.6(nie robic hybrydy) to czy poloski beda pasowaly,jak bedzie ogólnie z mocowaniem silnika i elektryka,czy duzo z tym roboty i czy musze ciac wiazki i lepic??Moze ktos napisze z czym jest najwiecej problemow...Z góry dzieki i czekam na podpowiedzi.pozdrawiam

proelektronics
26-06-10, 10:50
niestety w d13b2 nie masz pompki paliwa w baku co wiąże się z założeniem takiego który jest w nią zubrojony np z budy civica z d15b2. półosie nie będą pasować mósiałbyś zmieniać całe zwrotnice. najlepiej jak zostawisz starą skrzynie. co do elektryki to nie polepisz trzeba położyć całą kabinową i silnikową. co innego jakbyś miał d15b2 wtedy zmieniasz kompa wtyczki na wiązce silnikowej przeciągasz dwa kable na dwa kolejne wtryski i dwa kable na czujnik położenia wałka rozrządu. ogólnie nie polecam przekładki do budy w której siedział d13b2 za dużo zachodu i duże koszta. mnie przekładka z d15b2 na d16a9 kosztowała ponad 3 tysiące zł. pierwotnie miałem się zamknąć w 1600-1800zł więc różnica mówi sama za siebie.silniczek wchodzi miękko po założeniu łapy od strony rozrządu. musisz założyć tą z d13 b2 lub z d15b2. jeśli masz wspomaganie to trzeba założyć też twoje koło pasowe. dodatkowo zakładasz to sprzęgło które miałeś zakładając że zostawisz swoją skrzynię.