Zobacz pełną wersję : D15B2-Znikające płyn chlodniczy i olej:(
Witam wszystkich klubowiczow.Prosze o pomoc gdyz mam spory problem z moja Hanka V gen z D15B2...
Po zrobieniu trasy ok 200km sprawdzajac poziom plynow zauwazylem ze brak polowy plynu chlodniczego w zbiorniku i z olejem w misce podobnie. Olej i plyn wymienialem miesiac temu ale nie zauwazylem ubytkow w plynach... Co moze byc przyczyna takiego apetytu majej Hanii i ile orientacyjnie mi wyjdzie naprawa tego???
jaki olej był zalany i jaki wlałeś ? jeśli wcześniej nie zauważyłeś ubytków w płynie chłodniczym to znaczy że układ się już odpowietrzył, sprawdź czy w chłodnicy jest płyn, jeśli nie widać nigdzie wycieków co musisz sprawdzić płyn musiał się spalić czyli byłaby do wymiany uszczelka pod głowicą
A przed wymianą płynów było wszystko ok?
nie rozkręcałeś przypadkiem regulatora wolnych obrotów (silniczka krokowego)? nie dymi na biało? przez regulator przepływa płyn jak padnie uszczelka w nim to leje do komory płynem i dymi na biało bo spala sie płyn bardzo niebezpiecznie bo maże uwalić korby bo płyn to nie powietrze i tłok go nie spręży. jak to nie to biorąc pod uwagę znikający olej to wygląda na uszczelkę pod głowicą. A przypadkiem nie zmieniłeś oleju np z minerała na syntetyk?
jeszcze sprawdz czy w płynie nie ma oleju i płynu w oleju :-)
Dzis zaobsrewowalem ze zaczyna kopcic powyzej 5000rpm... Olej byl 10w-40 z Mobil1 a ja wlalem ten sam tylko Orlen Platinum. Mam to auto dopiero 2 tydzien i troche nie ogarniam tego wszystkiego... Silniczka nie ruszałem. w chlodnicy jest płyn i to az pod sam kurek.
pierścienie i uszczelniacze jeśli chodzi o olej bo jak puszcza dymka to zużycie oleju napewno nie jest małe, a jeśli nie znalazłeś żadnego wycieku to uszczelka pod głowicą jeśli chodzi o płyn, jak się pokusisz o wymianę pierścieni to uszczelka i tak idzie do wymiany
Skoro masz dwa tygodnie to może jakaś menda zalała przed sprzedażą jakimś motodoktorem czy innym dziadostwem, żeby objawy zatuszować. Po wymianie się rozszczelniło. Jedź do mechanika, niech ciśnienie na cylindrach sprawdzi. Może to tylko uszczelka
w chlodnicy jest płyn i to az pod sam kurek.
Czyli płynu przestało ubywać a poziom oleju nadal się obniża?
kontroluj płyn na bieżąco, olej sprawdzaj najlepiej na zimnym silniku i równej nawierzchni. nawet lekki pochył robi bardzo duża różnice w odczycie.
jeśli żar by ci olej to by auto ładnie na niebiesko dymiło-po przegazowaniu by się chmura robiła
Dzieki za pomoc jutro jade do mechanika i wszystko sie wyjasni:)
a czasem pompa wody nie jest walnieta?
kolego jak juz bedziesz wiedzial co bylo twojej hani to daj znac bo mam ten sam problem tez kupilem hanie miesiac temu i kopci mi strasznie zwlaszcza na 5 piegu przy malych obrotach plyn mi ubywal i to bardzoe ale to chyba dlatego ze nie bylo wcale jak kupilem ja wymienilem olej na ten sam co ty miales ale niestety nie wiem na jakim jezdzila wczesniej tylko ze ja jeszcze mam do wymiane sprzeglo wpakowalem sie na mine jak talala z nia ... Na dodatek nie wiem czy zrobic jej przeszczep czy generalny remat bo czesc mechanikow mi mowi ze do wymiany uszczelka pod glowica a jeszcze inni ze do wymiany uszczelniacze (na 2 denkach tluste plamy)
etaste a jakie masz silnik?
jak d15b2 badz jeszcze d13 to wogole nie radzilbym sie pakowac w remonty bo w tym nijak sie maja koszta do tego silnika swapuj na jakies d16 bedziesz mega zadowolony (z tym ze tu rowniez nie mozesz byc pewny co kupisz bo nie wleziesz do silnika i nie sprawdzisz)
mam d15b7 a z tych d 16 jaki byscie polecali??? wlasnie sam nei wiem co robic czy generalny czy kupic drugie serducho tylko znow wpakowac sie w zdezelowany silnik i kolejne koszty takie troche ryzykowne a tu bym zrobil generalny remat i bym wiedzial na czym stoje i co mam zrobione ...
Jeśli D16 to z Vitkiem. Aczkolwiek na Twoim miejscu remontował bym silnik ten co jest w aucie i spał spokojnie.
no wlasie tez tak mysle , wyrobie sie w 2500 zl ??? jak orjetujecie sie w kosztach generalnego rematu to prosil bym o orjetacyjne ceny ...
wymiana : uszczelka glowicy (koszt uszczelki ok 150 dzięgów), uszczelniaczy na zaworach (ok 150 dzięgów) , planowanie( ok 50 dzięgów),nowe pierscienie ( ok 150-200 dzięgów) , + ewntualnie uszczelka kolektora nowa (ok 150 dzięgów) (jak kto woli ) i robocizna, czyli wszystko w granicach 800-900 zl :D hehe U mnie jakos tak wyszlo :) dużo nie dużo, chciałem swap ale nie chciałem ryzykowac ze kupie silnik zdrowy czy roz*****y, powie mi koles ze dobry - pojezdze miesiac i pisiorek trafi nowy silnik. e, zrob jak uwazasz i z czego bedziesz bardziej zadowolony :D :) pozdro
ewntualnie uszczelka kolektora nowa (ok 150 dzięgów)-poprzednie ceny zbytnio nie odbiegają od normy ale kto Ci wcisnął uszczelkę pod kolektor za tyle kasy?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.