Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15B2-Znikające płyn chlodniczy i olej:(



damix3
26-05-10, 19:39
Witam wszystkich klubowiczow.Prosze o pomoc gdyz mam spory problem z moja Hanka V gen z D15B2...
Po zrobieniu trasy ok 200km sprawdzajac poziom plynow zauwazylem ze brak polowy plynu chlodniczego w zbiorniku i z olejem w misce podobnie. Olej i plyn wymienialem miesiac temu ale nie zauwazylem ubytkow w plynach... Co moze byc przyczyna takiego apetytu majej Hanii i ile orientacyjnie mi wyjdzie naprawa tego???

jasiek09
26-05-10, 20:13
jaki olej był zalany i jaki wlałeś ? jeśli wcześniej nie zauważyłeś ubytków w płynie chłodniczym to znaczy że układ się już odpowietrzył, sprawdź czy w chłodnicy jest płyn, jeśli nie widać nigdzie wycieków co musisz sprawdzić płyn musiał się spalić czyli byłaby do wymiany uszczelka pod głowicą

rider143
26-05-10, 21:04
A przed wymianą płynów było wszystko ok?

mpepe
27-05-10, 12:25
nie rozkręcałeś przypadkiem regulatora wolnych obrotów (silniczka krokowego)? nie dymi na biało? przez regulator przepływa płyn jak padnie uszczelka w nim to leje do komory płynem i dymi na biało bo spala sie płyn bardzo niebezpiecznie bo maże uwalić korby bo płyn to nie powietrze i tłok go nie spręży. jak to nie to biorąc pod uwagę znikający olej to wygląda na uszczelkę pod głowicą. A przypadkiem nie zmieniłeś oleju np z minerała na syntetyk?

jeszcze sprawdz czy w płynie nie ma oleju i płynu w oleju :-)

damix3
27-05-10, 14:48
Dzis zaobsrewowalem ze zaczyna kopcic powyzej 5000rpm... Olej byl 10w-40 z Mobil1 a ja wlalem ten sam tylko Orlen Platinum. Mam to auto dopiero 2 tydzien i troche nie ogarniam tego wszystkiego... Silniczka nie ruszałem. w chlodnicy jest płyn i to az pod sam kurek.

jasiek09
27-05-10, 19:47
pierścienie i uszczelniacze jeśli chodzi o olej bo jak puszcza dymka to zużycie oleju napewno nie jest małe, a jeśli nie znalazłeś żadnego wycieku to uszczelka pod głowicą jeśli chodzi o płyn, jak się pokusisz o wymianę pierścieni to uszczelka i tak idzie do wymiany

art81
27-05-10, 19:57
Skoro masz dwa tygodnie to może jakaś menda zalała przed sprzedażą jakimś motodoktorem czy innym dziadostwem, żeby objawy zatuszować. Po wymianie się rozszczelniło. Jedź do mechanika, niech ciśnienie na cylindrach sprawdzi. Może to tylko uszczelka

rider143
27-05-10, 20:05
w chlodnicy jest płyn i to az pod sam kurek.
Czyli płynu przestało ubywać a poziom oleju nadal się obniża?

Skoti
28-05-10, 10:26
kontroluj płyn na bieżąco, olej sprawdzaj najlepiej na zimnym silniku i równej nawierzchni. nawet lekki pochył robi bardzo duża różnice w odczycie.
jeśli żar by ci olej to by auto ładnie na niebiesko dymiło-po przegazowaniu by się chmura robiła

damix3
29-05-10, 10:55
Dzieki za pomoc jutro jade do mechanika i wszystko sie wyjasni:)

sunnboy
29-05-10, 11:35
a czasem pompa wody nie jest walnieta?

etaste
07-06-10, 17:44
kolego jak juz bedziesz wiedzial co bylo twojej hani to daj znac bo mam ten sam problem tez kupilem hanie miesiac temu i kopci mi strasznie zwlaszcza na 5 piegu przy malych obrotach plyn mi ubywal i to bardzoe ale to chyba dlatego ze nie bylo wcale jak kupilem ja wymienilem olej na ten sam co ty miales ale niestety nie wiem na jakim jezdzila wczesniej tylko ze ja jeszcze mam do wymiane sprzeglo wpakowalem sie na mine jak talala z nia ... Na dodatek nie wiem czy zrobic jej przeszczep czy generalny remat bo czesc mechanikow mi mowi ze do wymiany uszczelka pod glowica a jeszcze inni ze do wymiany uszczelniacze (na 2 denkach tluste plamy)

elviss09
07-06-10, 19:56
etaste a jakie masz silnik?
jak d15b2 badz jeszcze d13 to wogole nie radzilbym sie pakowac w remonty bo w tym nijak sie maja koszta do tego silnika swapuj na jakies d16 bedziesz mega zadowolony (z tym ze tu rowniez nie mozesz byc pewny co kupisz bo nie wleziesz do silnika i nie sprawdzisz)

etaste
08-06-10, 17:02
mam d15b7 a z tych d 16 jaki byscie polecali??? wlasnie sam nei wiem co robic czy generalny czy kupic drugie serducho tylko znow wpakowac sie w zdezelowany silnik i kolejne koszty takie troche ryzykowne a tu bym zrobil generalny remat i bym wiedzial na czym stoje i co mam zrobione ...

rider143
08-06-10, 17:11
Jeśli D16 to z Vitkiem. Aczkolwiek na Twoim miejscu remontował bym silnik ten co jest w aucie i spał spokojnie.

etaste
09-06-10, 20:38
no wlasie tez tak mysle , wyrobie sie w 2500 zl ??? jak orjetujecie sie w kosztach generalnego rematu to prosil bym o orjetacyjne ceny ...

kukisddz
17-06-10, 21:14
wymiana : uszczelka glowicy (koszt uszczelki ok 150 dzięgów), uszczelniaczy na zaworach (ok 150 dzięgów) , planowanie( ok 50 dzięgów),nowe pierscienie ( ok 150-200 dzięgów) , + ewntualnie uszczelka kolektora nowa (ok 150 dzięgów) (jak kto woli ) i robocizna, czyli wszystko w granicach 800-900 zl :D hehe U mnie jakos tak wyszlo :) dużo nie dużo, chciałem swap ale nie chciałem ryzykowac ze kupie silnik zdrowy czy roz*****y, powie mi koles ze dobry - pojezdze miesiac i pisiorek trafi nowy silnik. e, zrob jak uwazasz i z czego bedziesz bardziej zadowolony :D :) pozdro

rider143
18-06-10, 21:24
ewntualnie uszczelka kolektora nowa (ok 150 dzięgów)-poprzednie ceny zbytnio nie odbiegają od normy ale kto Ci wcisnął uszczelkę pod kolektor za tyle kasy?