Zobacz pełną wersję : wymiana silnika z d14a4 na d14z2 - komputer
moj stary d14a4 bierze duzo oleju dlatego kupilem uzywke d14z2 z wiązka silnikową w dobrym stanie moje pytanie czy to d14z2 da sie podpiąć pod kompa z d14a4 ewentualnie posiadam komputer z d14z2 dostalem razem z silnikiem tylko czy kostki ktore były przy kompie d14a4 podpasuja do kompa d14z2 bo z tego co sie orientuje to chyba maja inne wejscia ;/ ale nie jestem pewien . Dzieki za wszelkie info
jak silnik brał dużo oliwy to tylko zmien blok z głowicą, a osprzęt zostaw stary, z komputerem włącznie. kompy nie są wymienne z okazji innych wtyczek (inne OBD).
Kostki z d14a4 nie pasuja do kompa z d14z2
a nie orientujecie się moze czy jest jakies wyjscie z tej fatalnej sytuacji moze jakas przejsciowka , auto stoi u mechanika ale u niego ciezko z elektryka wiec cienko widze ta wymiane silnika ;/ . Jestem z czestochowy moze mieszka ktos nie daleko i moglby podjechac i ogarnac temat oczywiscie zaplace za ta usluge ;]
Przecież dostałeś wyjście podane na tacy:
jak silnik brał dużo oliwy to tylko zmien blok z głowicą, a osprzęt zostaw stary, z komputerem włącznie.
:o
Poza tym D14Z2 ma dwie sondy, co czasem przeszkadza.
Dobra panowie szybkie pytanie, w przypadku przekładki samego słupka d14a3 w miejsce d14z2, muszę zostawić cały osprzęt z d14z2 ale moje pytanie brzmi. Co z czujnikiem położenia/prędkości wału? Bo jak wiadomo w d14a3 go nie było. Czy silnik będzie normalnie pracował bez jego podpięcia? I czy coś oprócz check'a będzie się działo?. Mam na myśli np, falujący obroty etc.
klakier dohc
06-02-13, 22:04
witam jestem tu nowy ale z honda mialem doczynienia przez ladnych pare lat , ale wracajac do tematu>skoro przekladasz sam slupek czyli silnik z glowica pod stary osprzet , to musisz pilnowac tylko tego co bylo na starym silniku czyli to co potrzebuje poprzedni sterownik do porawnego dzialania , przeloz ze starego aparat altarnator wiazke , kolektory sa takie same wiec mozesz zostawic , . czujnik polozenia walu mozesz wymontowac ze silnika , poniewaz komp od d14a3 go nie potrzebuje i nie obsluguje . a i chyba sonda d 14a3 jest na jeden kabel takze ja tez musisz zostawic w d14z obie sa na 4 piny, milej zabawy przy przekladce.
Tak tylko problem pojawia się tego typu, że muszę zostawić komputer z d14z2, bo d14a3 nie podejdzie ze względu na inne obd(o ile się nie mylę) i wtyczki nie pasują, ale nawet gdyby podszedł to zostaje jeszcze sprawa immobilizera.
Więc zostawiając wiązki, komputer i osprzęt z d14z2 wszystko powinno grać, ale na bloku d14a3 nie ma czujnika położenia wału a na d14z2 jest, więc nie mam gdzie tego czujnika podpiąć w d14a3, które będzie wkładane. A komputer będzie widział błąd, bo czujnik nie będzie podpięty. I zastanawia mnie czy będą przez to jakieś problemy czy tylko świecąca lampka check engine.
D14Z2 ma też inne lampy z tyłu (biały kierunkowskaz - jego klosz) - dlaczego nie pytasz o wymianę lamp? A może też nie będą świecić? :) Piszą - wymień silnik. To że jest tam miejsce na czujnik to nie znaczy, że tam czujnik masz podpiąć. Aparat chyba podejdzie ze starego silnika?
klakier dohc
06-02-13, 23:14
skoro zamiast d14a4 wkladasz d14z2 to czujnik polozenia walu ci jest nie potrzebny; bo wczesniej go nie bylo { wyjmujesz z nowego i tez go nie bedzie tak jak w starym , pod oslona rozrzadu na klucz 10 jedna srubka i czujnika nie ma, , po prostemu wyjmujesz stary slupek czyli blokj z glowica {d14a4} wkladasz d14z2 na d14z2 zakladasz wszystko to co byla na starym silniku zmiana kompa jest ci tu nie potrzebna bo sa to praktycznie identyczne silniki caly komp wiazki i osprzet zostaw ten ktory byl w aucie i bedzie dobrze ,
Ale klakier to idzie w odwrotną stonę czyli zmiana d14z2 na d14a3 czyli zamian silnika z roku 99-2000 na silnik 96-98 z przedliftowej Hondy 6 generacji.
klakier dohc
06-02-13, 23:49
szedlem tak jak w temacie wyjmujemy d14a3_czy tam a4 a kladziemy d14z2? caly czas milem to na mysli
Jak to wyszło? Moj d14z2 pali juz tyle oleju ze nim nie jeżdzę. Zastanawiam się jak najtaniej załatwić temat. Muszę polować na d14z1/2 żeby się wszystko zgadzało czy te starsze też dadza radę? Komputerowi bedzie brakowalo czujnika polozenia walu i 2 sondy..
A może da się nieinwazyjnie coś wiekszego wstawić?
Moj d14z2 pali juz tyle oleju ze nim nie jeżdzę.
1L na 1000 km?
przez dlugi czas palil 0,5 na 1000 - to jezdzilem i dolewalem. Ostatnio zaczal strasznie kopcic i wysuszyl bagnet do 0 w 500 km. Doradzisz cos w kwestii podmianki silnika? najlatwiej d14z1/2 ale ich jest malo. czy silnik z lat 99-00 z sedana bedzie pasowal?
jak wcześniej koledzy pisali włożyć d14a4/3 sam słupek, a osprzęt przełożyć najprostsze rozwiązanie. Też będę rozkminiał nad wymianą bo na 800 km 0,5 litra łyknie :) ale na razie się nie przejmuję. A z czasem będzie trzeba pomyśleć nad zmianą na coś innego, bo raczej bez sensu go remontować. Chyba że tuleje nie są owalne to jeszcze można coś pomyśleć, jak tuleje są w owalu to bez honowania bez sensu się brać za to. Też rozmyślam co zrobić bo w niedługim czasie też będzie kapota z silnika.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.