PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana silnika z d14a4 na d14z2 - komputer



sbq
25-05-10, 22:08
moj stary d14a4 bierze duzo oleju dlatego kupilem uzywke d14z2 z wiązka silnikową w dobrym stanie moje pytanie czy to d14z2 da sie podpiąć pod kompa z d14a4 ewentualnie posiadam komputer z d14z2 dostalem razem z silnikiem tylko czy kostki ktore były przy kompie d14a4 podpasuja do kompa d14z2 bo z tego co sie orientuje to chyba maja inne wejscia ;/ ale nie jestem pewien . Dzieki za wszelkie info

Pati
25-05-10, 22:32
jak silnik brał dużo oliwy to tylko zmien blok z głowicą, a osprzęt zostaw stary, z komputerem włącznie. kompy nie są wymienne z okazji innych wtyczek (inne OBD).

piroman
25-05-10, 22:33
Kostki z d14a4 nie pasuja do kompa z d14z2

sbq
26-05-10, 00:16
a nie orientujecie się moze czy jest jakies wyjscie z tej fatalnej sytuacji moze jakas przejsciowka , auto stoi u mechanika ale u niego ciezko z elektryka wiec cienko widze ta wymiane silnika ;/ . Jestem z czestochowy moze mieszka ktos nie daleko i moglby podjechac i ogarnac temat oczywiscie zaplace za ta usluge ;]

Nowy Kubi
26-05-10, 10:28
Przecież dostałeś wyjście podane na tacy:


jak silnik brał dużo oliwy to tylko zmien blok z głowicą, a osprzęt zostaw stary, z komputerem włącznie.

:o

kenny
26-05-10, 15:59
Poza tym D14Z2 ma dwie sondy, co czasem przeszkadza.

FaziRBK
06-02-13, 20:55
Dobra panowie szybkie pytanie, w przypadku przekładki samego słupka d14a3 w miejsce d14z2, muszę zostawić cały osprzęt z d14z2 ale moje pytanie brzmi. Co z czujnikiem położenia/prędkości wału? Bo jak wiadomo w d14a3 go nie było. Czy silnik będzie normalnie pracował bez jego podpięcia? I czy coś oprócz check'a będzie się działo?. Mam na myśli np, falujący obroty etc.

klakier dohc
06-02-13, 22:04
witam jestem tu nowy ale z honda mialem doczynienia przez ladnych pare lat , ale wracajac do tematu>skoro przekladasz sam slupek czyli silnik z glowica pod stary osprzet , to musisz pilnowac tylko tego co bylo na starym silniku czyli to co potrzebuje poprzedni sterownik do porawnego dzialania , przeloz ze starego aparat altarnator wiazke , kolektory sa takie same wiec mozesz zostawic , . czujnik polozenia walu mozesz wymontowac ze silnika , poniewaz komp od d14a3 go nie potrzebuje i nie obsluguje . a i chyba sonda d 14a3 jest na jeden kabel takze ja tez musisz zostawic w d14z obie sa na 4 piny, milej zabawy przy przekladce.

FaziRBK
06-02-13, 22:13
Tak tylko problem pojawia się tego typu, że muszę zostawić komputer z d14z2, bo d14a3 nie podejdzie ze względu na inne obd(o ile się nie mylę) i wtyczki nie pasują, ale nawet gdyby podszedł to zostaje jeszcze sprawa immobilizera.
Więc zostawiając wiązki, komputer i osprzęt z d14z2 wszystko powinno grać, ale na bloku d14a3 nie ma czujnika położenia wału a na d14z2 jest, więc nie mam gdzie tego czujnika podpiąć w d14a3, które będzie wkładane. A komputer będzie widział błąd, bo czujnik nie będzie podpięty. I zastanawia mnie czy będą przez to jakieś problemy czy tylko świecąca lampka check engine.

Saiti
06-02-13, 22:28
D14Z2 ma też inne lampy z tyłu (biały kierunkowskaz - jego klosz) - dlaczego nie pytasz o wymianę lamp? A może też nie będą świecić? :) Piszą - wymień silnik. To że jest tam miejsce na czujnik to nie znaczy, że tam czujnik masz podpiąć. Aparat chyba podejdzie ze starego silnika?

klakier dohc
06-02-13, 23:14
skoro zamiast d14a4 wkladasz d14z2 to czujnik polozenia walu ci jest nie potrzebny; bo wczesniej go nie bylo { wyjmujesz z nowego i tez go nie bedzie tak jak w starym , pod oslona rozrzadu na klucz 10 jedna srubka i czujnika nie ma, , po prostemu wyjmujesz stary slupek czyli blokj z glowica {d14a4} wkladasz d14z2 na d14z2 zakladasz wszystko to co byla na starym silniku zmiana kompa jest ci tu nie potrzebna bo sa to praktycznie identyczne silniki caly komp wiazki i osprzet zostaw ten ktory byl w aucie i bedzie dobrze ,

FaziRBK
06-02-13, 23:32
Ale klakier to idzie w odwrotną stonę czyli zmiana d14z2 na d14a3 czyli zamian silnika z roku 99-2000 na silnik 96-98 z przedliftowej Hondy 6 generacji.

klakier dohc
06-02-13, 23:49
szedlem tak jak w temacie wyjmujemy d14a3_czy tam a4 a kladziemy d14z2? caly czas milem to na mysli

veno11
24-03-14, 19:46
Jak to wyszło? Moj d14z2 pali juz tyle oleju ze nim nie jeżdzę. Zastanawiam się jak najtaniej załatwić temat. Muszę polować na d14z1/2 żeby się wszystko zgadzało czy te starsze też dadza radę? Komputerowi bedzie brakowalo czujnika polozenia walu i 2 sondy..
A może da się nieinwazyjnie coś wiekszego wstawić?

_Mucha_
24-03-14, 22:32
Moj d14z2 pali juz tyle oleju ze nim nie jeżdzę.
1L na 1000 km?

veno11
25-03-14, 16:25
przez dlugi czas palil 0,5 na 1000 - to jezdzilem i dolewalem. Ostatnio zaczal strasznie kopcic i wysuszyl bagnet do 0 w 500 km. Doradzisz cos w kwestii podmianki silnika? najlatwiej d14z1/2 ale ich jest malo. czy silnik z lat 99-00 z sedana bedzie pasowal?

_Mucha_
25-03-14, 16:36
jak wcześniej koledzy pisali włożyć d14a4/3 sam słupek, a osprzęt przełożyć najprostsze rozwiązanie. Też będę rozkminiał nad wymianą bo na 800 km 0,5 litra łyknie :) ale na razie się nie przejmuję. A z czasem będzie trzeba pomyśleć nad zmianą na coś innego, bo raczej bez sensu go remontować. Chyba że tuleje nie są owalne to jeszcze można coś pomyśleć, jak tuleje są w owalu to bez honowania bez sensu się brać za to. Też rozmyślam co zrobić bo w niedługim czasie też będzie kapota z silnika.