PDA

Zobacz pełną wersję : B18c4---> b20



tomekkk86
25-05-10, 13:51
witam zastanawialem sie nad pozmienianiem czegos w silniku i zaproponowoano mi zabawe na B20 co mozecie o tym powiedziec jakies za i przeciw...z gory dziekuje ;>

Nastek
25-05-10, 14:02
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7838

tomekkk86
25-05-10, 14:18
czytalem to i nieznalazlem tam odpowiedzi na pytania ktore mam

Kras
25-05-10, 15:41
czytalem to i nieznalazlem tam odpowiedzi na pytania ktore mam
Super, ale moze bys wobec tego te pytania zadal. Czy mamy je zgadywac???

tomekkk86
25-05-10, 16:09
czytaj kolego czytaj...zapytalem...ZA I PRZECIW...narazie to mnie interesuje

czy ladowac sie w to czy przeprowadzic jakies inne modyfikacje...

Kras
25-05-10, 16:38
Dla jednego za moze byc dla innego przeciw. Dlatego konkrety...

2 projekty, w tym jeden na glowicy C4:

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=2198
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=3388

Czy robic? Jak sie nudzi to pewnie, ze robic. Jest potencjal na sporo wieksza moc i moment niz w B18C4. Roboty tez wiecej i nie bedzie tak wysoko krecil...ale zawsze cos za cos.

tomekkk86
25-05-10, 16:43
chodzi mi o to czy mozna potem to jeszcze poglebic w sensie moc...i przedewszystkim jak to wlasnie wyglada z moca...ile na tym mozna wyciagnac......podejrzwam ze na tym by sie nieskoczylo wiec czy mozna to potem jakos dalej modyfikowac...a jesli chodzi o Przeciw to juz licze na twoja inicjatywe :p

Kras
25-05-10, 16:55
Wszystko mozna, kwestia ceny. Jesli masz $$$ to taki blok B20 zatulejujesz, dasz lekkie korby/tloki, wywazysz z walem i zniknie jego najwiekszy problem, czyli niemoznosc krecenia. A jak tym zakrecisz majac dobra gore (ssak, walki, wydech) to nie ma ch... we wsi zeby mocy nie bylo:D
Przeciw?? Tulejowanie jest drogie...i jak jechac po grubasie to rownie dobrze mozna tulejowac blok C4 i zapodac stroker na 2.1l...tutaj bardzo mily przyklad takiego motorka (co prawda to byl C6, ale przy takim nakladzie pracy i kosztow to fakt pomijalny): http://www.racingforum.pl/HONDA-INTEGRA-TYPE-R-DC2-MILANO-RED-t60945.html

Krotko mowiac - jesli wystarczy Ci 220-230KM i podobnie niutona to idz w B20, jesli chcesz wiecej to dzialaj grubo na tym co masz.

[H] Dylu [H]
25-05-10, 16:59
No to Nitro ma przecież trochę podłubane B20, poczytaj co jest wsadzone i co mu z tego wyszło...

Myślę, że dużo więcej osiągnąć się nie da z tego silnika, przy n/a oczywiście, chyba że bardzo się uprzesz i będziesz miał worek pieniędzy, bo każde dalsze podnoszenie mocy tego wolnossaka będzie kosztować majątek :p

Imo zdrowe B20 złożone w sumie za sporą kasę, ale bez mocnej ekstrawagancji, powinno wypluć +/- 220KM i 230 Nm, ale dla tego silnika, który zdrowo i bezawaryjnie (czyt. dobrze doinwestowany) będzie się legitymował tymi parametrami, konkrecją w kosztach budowy będzie seryjne K20 z dolotem, wydechem i jakąś hondatą

tomekkk86
25-05-10, 17:07
ok dzieki wielkie juz mi rozjasniliscie sytuacje :] chyba rzeczy ktore najbardzij chcialem wiedziec juz wiem :p jeszcze raz wielkie dzieki :]

Pati
25-05-10, 17:38
przede wszystkim moment obrotowy jest ultra*****isty. wystarczy ze silnik ma pow 2000 obr i ciągnie jak zły. przy 2000 tam jest tyle momentu co b16 ma dopiero powyżej vteca.
silniki nie generują *****iaszczych mocy bo nie kręcą się wysoko, ale jeśli zmienić korby, tłoki i wałki to potencjał jest.
jak chcesz to ja się pozbywam swojego B20 - pisz na PW
wsadzenie k20 to +/-25000 a dalej nie ma szpery...

kenny
28-05-10, 13:03
przy takim momencie seryjna szpera z B już sobie przestaje radzić i trzeba iść w płytkę, a to już podobna cena co zeszperować K

Pati
28-05-10, 14:23
210 niuta? spoko seryjna daje rade.
wiadomo ze płytkowa zawsze jest lepsza ale to nie wymóg. kwestia potrzeb i zastosowań pojazda.