PDA

Zobacz pełną wersję : lpg w d15b2



krzyss
24-05-10, 21:11
Od kliku dni siedzę nad tematem gazu i chciałbym przed montażem ostatecznie zapytać o Wasze zdanie - na forum jest mnóstwo postów o lpg + d15b2. Przeczytałem wszystkie, ale w większości są to szczątkowe informacje - chciałbym je więc wszystkie w tym temacie podsumować i prosić o Waszą opinię na ten temat.
Generalnie do d15b2 można założyć dwa typy instalacji:

1. II gen - dobra sprawdzona instalacja, z wielu wyczytanych informacji również z innych forów, wychodzi na to że ten typ sprawdza się najlepiej w 1,5. Są również opinie negatywne, ale wskazują na to instalacja założona w dobrym zakładzie, poprawnie wyregulowana i serwisowana zgodnie z zaleceniami nie ma prawa sprawiać problemów.
2. IV gen (sekwencja) - kilka osób polecało takie rozwiązanie, ktoś nawet miał montować, ale nie znalazłem żadnej osoby która zamontowała i podzieliła się wrażeniami. Sam gazownik do którego dostałem dziś namiar polecił mi sekwencję - bo tak naprawdę jest mała różnica w cenie, tylko ma sprawdzić jutro czy na 100% instalacja podejdzie pod dwupunkt.

Co do II gen, to generalnie pozytywne opinie słyszałem o:
1. Komp: Stag 100/Bingo m
2. Emulator wtrysków PD55 (rozwiązanie kontrolki check engine)
3. Reduktor: Emmegas ML94
4. Mixer: Rybacki 300-126

Wpisujcie się tutaj na temat waszej konfiguracji podzespołów lpg w d15b2 i ew. wskazówki co dobrze się spisuje przy tym silniku.

novak
25-05-10, 00:51
Ja mam instalacje BRC z wtryskiwaczem, czyli tak naprawdę 2 gen ze wskazaniem na 3 :).

Co do samej instalacji to seryjna BRC do 140kW mocy silnika parownik (zawsze lepiej trochę większy), jest to układ dla 4 wtryskiwaczy, a tak jak wspomniałeś PD44 emulator wtrysków sam musiałem dokupić i gazownik mi go założył zamiast seryjnego z zestawu.

Jeździłem Hanią na seryjnym emulatorze i średnio się jeździło, a na PD44 jest podobnie jak na benzynie, choć nadal mnie denerwuje to że check się świeci. Wymieniłem też sonde lambda na nową, bo błędy były od niej, ale czytałem gdzieś , że wskazany jest też emulator sygnału sondy do tego silnika, sam już nie wiem.

Aktualnie jeżdżę ze świecącym się checkiem, mam tylko domorosłego reseta kompa po przekręceniu stacyjki, co też nie jest dobrym rozwiązaniem.

Ogólnie powiem Ci, że jeżeli miałbym znów pakować gaziwo to wyszukałbym jakiegoś cwanego gazownika co by sekwencje założył.

Kumpel w Volvo ma sekwencje pomimo 5 cylindrów, czyli 5 wtryskiwaczy, po prostu jest jedno wolne miejsce na kostce od 6cio cylindrowego silnika.

Może to samo uda się w Hani z 2 wtryskami, sam nie wiem. Gorzej może być z podłączeniem pod kompa, żeby mapy wtrysku odczytać, bo masz OBD0, a nie wiem czy to będzie razem śmigać.

Jak coś ustalisz z sekwencją szczególnie to daj znać.

Pozdro

jasiek09
25-05-10, 08:17
sam jestem ciekaw czy takie coś będzie jeździć, ten kto będzie zakładał tą "sekwencję" musi być naprawdę ogarnięty w temacie bo tu jeden wtryskiwacz pracuje na stałe a drugi załącza się po dodaniu gazu i to chyba może sprawić trochę kłopotu ?> w tym zestawie co napisałeś brakuje jeszcze emulatora sondy jak chcesz się pozbyć checka

Moork
25-05-10, 08:30
Jeżeli chodzi o LPG i Civach nie mam do tego przekonania, gdyż wg. te samochody najlepiej się czują gdy jest tylko podprowadzona benzynka, no ale jezeli jesteś zdecydowany to może ta sekwencja? tylko koszt jest tego wyższy
wiadomo, i musisz polecić to komuś kto się wyznaje na robocie, a nie jechać do pierwszego lepszego zakładu....

mario1982
29-05-10, 21:25
hmm, z tą sekwencją to nie wiem czy cię trochę nie picują bo z tym motorem sekwencję ożenić ni jak się nie da ( info z forum + gazownik gdy chciałem założyć sekwencję do D15B2 :) )

krzyss
05-06-10, 12:22
a więc Panowie,
po szczegółowym rozpoznaniu tematu mój gazownik stwierdził, że teoretycznie do tego silnika da się założyć instalację sekwencyjną - jednak, aby to działało poprawnie, należałoby to wysterować dwoma komputerami np. stag100, ponieważ każdy z wtryskiwaczy ma inną rezystancję i załącza się nierównocześnie.
Ostatecznie polecił mi zestaw II generacji który dobrze sprawuje się na tym silniku:
- komp stag 100/ bingo m
- reduktor tomasetto
- dobry mixer aby strata mocy na benzynie i na gazie była jak najmniejsza
1800 zł za całość z montażem, za dwa tygodnie jestem umówiony, jak zamontuję dam znać jak instalacja działa.

jasiek09
05-06-10, 13:16
na początku piszesz o sekwencji później o mikserze więc gdzieś wkradł Ci się błąd

krzyss
05-06-10, 16:38
no fakt, nie wyraziłem się dość jasno - już poprawiłem posta.

jasiek09
05-06-10, 20:05
jak nie będziesz zadowolony z osiągów zawsze możesz wrzucić blosa

krzyss
06-06-10, 14:47
no fakt, ale gazownik powiedział że nie powinno być takiej potrzeby jeśli się dobrze dobierze mixer

NOLAN
06-06-10, 15:58
A pozwole sobie zrobic autoreklame,jezeli chcesz instalacje 2generacji to mam kompletna BRC just z wszelkimi papierami fakturami i ksiazka serwisowa,instalka ma najechane 30tys jedynie.Calosc oddam za 200zl.

jasiek09
06-06-10, 16:05
no fakt, ale gazownik powiedział że nie powinno być takiej potrzeby jeśli się dobrze dobierze mixer
niech włoży Ci go w patelnie na przepustnice będzie najlepiej

tommi28
06-06-10, 21:25
A pozwole sobie zrobic autoreklame,jezeli chcesz instalacje 2generacji to mam kompletna BRC just z wszelkimi papierami fakturami i ksiazka serwisowa,instalka ma najechane 30tys jedynie.Calosc oddam za 200zl.

Polecam kupić to + blos a nie jakieś paździochowate lpg na mikserze za bagatela 1800. Zostanie 1000 na felgi.

Sam mam blosa i po 20.000 jestem zadowolony. Jazda na mikserze to była porażka.