PDA

Zobacz pełną wersję : co zamiast springów koni do 1130 - EG5



grafix
24-05-10, 18:46
Witam.

Pytanie mam za 100 punktów.
Musze zmienić springi w moim zawiasie czyli koni 1130 na coś twardszego z racji upalania.
I teraz pytanie co podejdzie zamiast tej sprężyny na 100 % ?

Zawias jest do EG5 czyli civic 1992

Myślałem o H&R , weitec ale nie wiem kompletnie co by podeszło (czy z 6 gena, czy tylko 5 gen).

Pomoc mile widziana.

pozdro.

lozek
24-05-10, 20:31
Prawda jest taka, że sprężyny i od 5gen i od 6gen podejdą. Licz sie tylko z tym, że inaczej będą obniżać ze wzgledu na inne proporcje wagi przód/tył w obu tych generacjach.

Chcesz mieć baardzo twardo to weź H&Ry. Weitec'i też są twarde, ale H&Ry twardsze. Najlepiej pogadaj z ludźmi, którzy to zrobili, żeby nie przesadzić i nie mieć betonu.

Spychu ma co prawda 6gen, ale ma koni 1130 i weitec'i. "Twardość" to pojęcie wzgledne, każdy inaczej to czuje, ale lepiej znać subiektywne odczucia niż kupować w ciemno.

grafix
25-05-10, 07:49
Tak, mam na uwadze właśnie te 2 opcje, nie ma znaczenia która. I tu i tu na pewno roznica w porównaniu do koni będzie bardzo duża. Auto będzie tylko na spontonowe sezonowe wypady na tor i superoesy, ew. bergtrophy.

Pytanie tylko jakie modele springów brać po uwagę. Nigdy nie przerabiałem tego tematu.
Spychu tak, kojarzę ze ma weitece, ale czy zawias do 6gena rożni się tym od 5genowego ?

lozek
25-05-10, 18:38
Zawias różni się, ale zapewne zestawienie koni weitec będzie prawie tak samo ( o ile nie tak samo ) działało w obu generacjach. 6gen jest cięższy więc jego sprężyny są twardsze od tych z 5gena ale jadąc 6gen i potem 5gen na tych samych sprężynach odczucia będą podobne, bo tu wszystko jest dedykowane pod dany model i ma działać w każdym samochodzie tak samo.


Poszukaj w katalogach numerów springów i tyle. Weitec'i dostaniesz na allegro, H&Ry to tylko używki czasem się trafią a tak to trzeba sprowadzać (do 5gen są czarne)

arturwwa
27-05-10, 17:53
na weitecach nie jechalem za to polecam hry. mam dedykowane do 5gena na seryjnych amorach i jest bardzo twardo, na koni powinno byc jeszcze lepiej.

spychu
27-05-10, 23:24
Będziesz w Łodzi to przedzwoń to Cię przewiozę :)

Oczywiście jeśli będę wolny w tym czasie i nie będę akurat Audi i jeśli zapakuje do civica klucz do regulacji twardości bo po naszej pięknej zimie rozkręciłem na max miekko :)

Ja tam jestem bardzo zadowolony z mojego Koni z Weiteckiem. Chociaż jeśli ma być tylko na upalanie to i tak wybrał bym H&R.
Na weitecu jest twardziej niż na springu koni i to da się wyraźnie odczuć.

Springi sa całkowicie zamienne między 5 i 6genem. Amory Koni przednie to dokładnie ten sam model, tylne w zasadzie też, jedyna różnica w tylnych amorach to inne widełki.

taz666
30-05-10, 10:05
Jak już jesteśmy w temacie Koni 1130 i spęrżyn Weitec to mam pytanko.

Zdjąłem springi Weitec bo za mocno mi obniżały. Założyłem sprężyny Koni i teraz jest wyżej ale za miękko bo przy upalaniu obcierają mi nadkola (inna kwestia że mam profil 55 na feldze 15"- to się zmieni). Ale pytanie jest takie: Czy są springi takiej mniej więcej twardości jak Weitec ale żeby mniej obniżały?

Barti88
30-05-10, 12:25
a ile obniżały/miały obniżyć Weitec ?

Czy są springi takiej mniej więcej twardości jak Weitec ale żeby mniej obniżały?
pewnie troche twardsze H&R, które teoretycznie obnizają -30mm

taz666 profil 55 na feldze 15" w VTI jest prawidłowy (dla opony o szerokości 195) wiec Twój problem leży nie w średnicy koła/profilu opony lecz w ET felgi, które pewnie jest złe.

lozek
30-05-10, 12:39
a ile obniżały/miały obniżyć Weitec ?

pewnie troche twardsze H&R, które teoretycznie obnizają -30mm

taz666 profil 55 na feldze 15" w VTI jest prawidłowy (dla opony o szerokości 195) wiec Twój problem leży nie w średnicy koła/profilu opony lecz w ET felgi, które pewnie jest złe.

Tylko teoretycznie. Obniżają więcej, ale są twardsze więc powinny lepiej się zachowywać w zakretach.
Koni + H&R troche beton będzie

!markos
30-05-10, 16:18
czy dobrze rozumiem - montaz twardej sprezyny do miekkiego amortyzatora ma sprawic, ze auto bedzie super skrecac? gdzie tu logika? przeciez koni jest miekkie, samochod bedzie za mocno odbijal.

nie kombinowalbym z inna sprezyna, tylko wywalil wszystko i kupil co innego. ot chocby wlasnie h&r + b8.


Koni + H&R troche beton będziejaki znowu beton???? zrobilem 20000km jezdzac na h&r + b8 i jakos nie narzekalem. bylo twardo, ale do betonu kawal drogi.

grafix
30-05-10, 18:09
Nie powiedział bym ze amor koni przy max skręceniu jest miękki. Potrzebny jest twardszy spring i jest w tym logika, zwłaszcza na szybkich zakrętach, ot chociażby odcinek leśny na miedziance.


Spychu, tnx za info i ofertę przejażdżki, problem tylko ze ostatnio nie bywam za często w belchatowie a co dopiero w lodzi ;)

!markos
30-05-10, 18:16
a ja bym powiedzial, ze jak pojezdzisz na nim skreconym na maxa, to bardzo szybko sie skonczy.
i nie. nie jest twardy. pojezdzij na b8, to jest twardy amortyzator.

grafix
30-05-10, 18:55
Tak miałem okazje jechać na B8, B6 i innych teinowynalazkach, itp.. i chce regulowany koni z trochę twardszym progresywnym springiem. Wtedy nie będę musiał skręcać na maxa tłumienia. A na mokrym sliskim będę go mógł do końca rozkręcić, wiadomo po co...

Myśle ze topic można zamknąć. Dowiedziałem się jakie springi z jakich gen pasuą do mojej budy.

!markos
30-05-10, 19:29
na marginesie: dowiedzialbys sie tego przeglajac dowolny katalog sprezyn w sieci :) najlepiej firmy, ktora cie interesuje..

spychu
31-05-10, 12:04
a ja bym powiedzial, ze jak pojezdzisz na nim skreconym na maxa, to bardzo szybko sie skonczy.
i nie. nie jest twardy. pojezdzij na b8, to jest twardy amortyzator.
Jeździłem na B8 + Eibachu, jeździłem na B8 + Weitecu i nie wiem gdzie Ty widzisz tą dużo większą twardość niż w przypadku Koni.

Rozumiem, że jako były użytkownik Bilsteina będziesz go chwalił niemal ponad wszystko ale powiedz proszę jaką przewagę mają cieknące czasami też bardzo szybko B8 nad Koni skręconym na max, które wg Ciebie wtedy bardzo szybko się skończą ?

Nie mówię tu o kwestii regeneracji w Zerkopolu, mówię o czysto technicznych aspektach dzięki którym "mega *****isty" B8 wytrzyma setki tyś km a Koni skręcony na max twardo skończy się mega szybko.

Ile tys km zrobiłeś na Koni Sportach skręconych na max, że piszesz o błyskawicznym kończeniu się ? :)

Moje po 30 tys km gdzie nigdy nie były rozkręcone na max miękko, dopiero od półtora miesiąca tak jeżdżę i że coraz więcej dziur już połatano za moment skręcam znowu na twardo, mają się bardzo dobrze i pewnie jeszcze długo będą miały. Auto użytkuje przez cały rok.

Barti88
31-05-10, 12:19
nie wiem jak twarde jest B8+H&R ale jeśli twierdzicie ze jest "bardzo twarde" (nie 'beton) to pytam jak można porównać twardość B8+H&R do np. kpl. zawieszenia gwintowanego H&R ??(dedykowanego do civica 5gen).

jesli twardość jest podobna to moim zdaniem takie zawieszenie średnio nadaje się do jazdy na codzien...przewaga B8+H&R choc jest pewnie podobnie twarde co gwint H&R jest taka, ze obniza o -35mm i zapewne skok amortyzatora jest spory co ułatwi sprawe przy nierównościach (przede wszystkim gdy hamujemy) natomiast jesli już się ma gwint jest zazwyczaj skręcony na -60mm lub więcej a to powoduje ze amor nie nadąża odbijać gdy mamy zbyt duzo nierównośći/fałd/poprzecznych nierownosci. (mowie o gwincie tylko z regulacja wysokosci).

taz666
31-05-10, 12:51
Jeździłem na B8 + Eibachu, jeździłem na B8 + Weitecu i nie wiem gdzie Ty widzisz tą dużo większą twardość niż w przypadku Koni.

Rozumiem, że jako były użytkownik Bilsteina będziesz go chwalił niemal ponad wszystko ale powiedz proszę jaką przewagę mają cieknące czasami też bardzo szybko B8 nad Koni skręconym na max, które wg Ciebie wtedy bardzo szybko się skończą ?

Nie mówię tu o kwestii regeneracji w Zerkopolu, mówię o czysto technicznych aspektach dzięki którym "mega *****isty" B8 wytrzyma setki tyś km a Koni skręcony na max twardo skończy się mega szybko.

Ile tys km zrobiłeś na Koni Sportach skręconych na max, że piszesz o błyskawicznym kończeniu się ? :)

Moje po 30 tys km gdzie nigdy nie były rozkręcone na max miękko, dopiero od półtora miesiąca tak jeżdżę i że coraz więcej dziur już połatano za moment skręcam znowu na twardo, mają się bardzo dobrze i pewnie jeszcze długo będą miały. Auto użytkuje przez cały rok.

Moje Koni ze sprężyną Weitec zrobiło 20k przebiegu skręcone na maxa a po zmianie na sprężyny Koni byłem na diagnostyce: 14% zużycia. Dodam że Koni były już na samochodzie jak go kupiłem nie wiem ile przelatały ale nie były skręcone na max, dopiero ja je skręciłem.


czy dobrze rozumiem - montaz twardej sprezyny do miekkiego amortyzatora ma sprawic, ze auto bedzie super skrecac? gdzie tu logika? przeciez koni jest miekkie, samochod bedzie za mocno odbijal.


Fakt że na Weitec'u miał tendencję do podskakiwania, teraz tego nie ma. Jak myślisz czy problem z kołami obcierającymi o nadkola może rzeczywiście być spowodowany ET felgi, które nie mam zielonego pojęcia ile wynosi? Da się to jakoś sprawdzić?

Ps. Obcierają nie tylko przy ostrej jeździe. Także na nierównościach, przy skręcie jak zakręt jest z górki, itp.

!markos
31-05-10, 21:02
Rozumiem, że jako były użytkownik Bilsteina będziesz go chwalił niemal ponad wszystkozle rozumiesz. nie bede, bo jeden mial ryse na tloku i puscil olej.

mimo to uwazam, ze b8 jest oczko nad koni, zarowno pod wzgledem trwalosci jak i dzialania. wcale nie musisz sie ze mna zgadzac i nie bedziemy sie licytowac kto ile kilometrow przejechal. ja mam swoje doswiadczenia i slucham historii z zewnatrz, ty masz swoje i jest git.

taz, od pozbycia sie obcierania nie sluza zawieszenia, tylko zakup felgi z odpowiednim offsetem i szerokoscia. nie mieszaj jednego z drugim, bo zaraz dojdziemy do wkladek usztywniajacych jako lekarstwo na zle dobrane felgi :rolleyes:
oraz tak - offset mozna zmierzyc.

spychu
31-05-10, 23:58
mimo to uwazam, ze b8 jest oczko nad koni, zarowno pod wzgledem trwalosci jak i dzialania. wcale nie musisz sie ze mna zgadzac i nie bedziemy sie licytowac kto ile kilometrow przejechal. ja mam swoje doswiadczenia i slucham historii z zewnatrz, ty masz swoje i jest git.
I się nie zgadzam, bo bzdurą jest, że Koni błyskawicznie się kończy jak jest skręcone na twardo. Chyba, że błyskawicznie to dla Ciebie np 60 tyś km.

Masz swoje doświadczenia z czym ? Jakie historie z zewnątrz ?

Ja nie słucham historii z zewnątrz oceniam B8 i Koni na podstawie kilometrów jakie na nich zrobiłem i to chyba jest zasadnicza różnica. Nie oceniłem trwałości B8 bo nie przejeździłem wystarczająco dużo aby móc to ocenić, oceniłem tylko twardość w połączeniu z konkretną sprężyna bo myślę, że ok 2kkm (zarówno po mieście jak i po trasie) przejechanych na tym zestawie wystarczy do tego aby mieć porównanie z innymi zawiasami, podważyłem konkretnymi argumentami Twoją teorię na temat błyskawicznie kończącego się Koni, czego Ty konkretną odpowiedzią widzę zrobić nie możesz.

Oczywiście, że nie będziemy się licytować bo zadałem jedno pytanie na które odpowiedzi nie otrzymałem, skoro wg Ciebie B8 jest lepszy pod względem trwałości jak i działania nie możesz napisać dlaczego ? Sądzę, że potrafisz odpowiedzieć na to pytanie skoro tak twierdzisz ? Czy może już historii z zewnątrz na ten temat nie słyszałeś ?

Dla mnie dalsza dyskusja jest zbędna bo nie mam zamiaru słuchać, że ktoś kiedyś napisał czy mówił, że Koni posypało mu się po 10 czy 15kkm i dlatego twierdzisz, że Koni jest do dupy i się szybko sypie. Oczywiście takie przypadki też się zdarzają i to bez różnicy czy jest to Koni, B8, Tein czy cokolwiek innego w 99% przypadków winę za to ponosi użytkownik i 50% użytkowników którzy zabiją swój zawias nie powie ,że władowali się w jakieś mega dziursko i się przez to posypało, tylko powiedzą, że zawias do dupy bo się sypnął po 15kkm.

!markos
01-06-10, 00:47
Ja nie słucham historii z zewnątrz oceniam B8 i Koni na podstawie kilometrów jakie na nich zrobiłem i to chyba jest zasadnicza różnica.przepraszam, ze w ogole wzialem udzial w tej dyskusji. zawsze bylem teoretykiem, mam ch*j, a nie doswiadczenie praktyczne, a do wymiany kola wzywam assistance.

strasznie glupie jest pytanie "dlaczego uwazasz, ze jest lepszy". mam rozlozyc jeden i drugi i wykonac szereg badan, czy co mam zrobic? bo poniewaz. bo mialem bilsteina i wiem jak dziala, jezdzilem tez na koni i tez wiem jak dziala. wiem tez, ze potrafi sie czasem dosc szybko skonczyc. tak jak i moj jeden tylny bilstein. nie podrzucam sie w tym watku nawet w polowie tak jak ty, wiec zejdz juz ze mnie, bo chyba zaraz pierdniesz z wrazenia, ze ktos smial napisac, ze koni nie jest da best :rolleyes:

podsumowujac, bo dalsza dyskusja jest juz calkowicie zbedna:
koni wymiata, bilstein smierdzi. reszta to bzdury wyssane z palca.

ps.
powinien tu jeszcze wpasc cichy i napisac, ze przeciez wszyscy z cultstyle jezdza na koni i nic sie nie dzieje. zapomnial tylko dodac, ze jazda lezacym na ziemi golfem po drodze gladkiej jak stol nie zuzywa amortyzatorow. jazda z predkoscia patrolowa po drogach mniej rownych tez ich nie zuzywa.

karas
01-06-10, 01:01
panowie a jak sie ma kyb agx na max twardym ustawieniu do koni sport do b8???

spychu
01-06-10, 01:10
przepraszam, ze w ogole wzialem udzial w tej dyskusji. zawsze bylem teoretykiem, mam ch*j, a nie doswiadczenie praktyczne, a do wymiany kola wzywam assistance.
A czy ja gdziekolwiek napisałem, że jesteś teoretykiem ? Napisałeś o historiach z zewnątrz na których podstawie coś oceniasz więc zadałem pytanie jakie historie ? Dziwne to ? Dla mnie nie.

Napisałem również tylko, że ja oceniam na podstawie przejechanych kilometrów a nie na podstawie historii.


strasznie glupie jest pytanie "dlaczego uwazasz, ze jest lepszy". mam rozlozyc jeden i drugi i wykonac szereg badan, czy co mam zrobic? bo poniewaz. bo mialem bilsteina i wiem jak dziala, jezdzilem tez na koni i tez wiem jak dziala.
Nikt nie mówi, że masz rozkładać chyba łatwo napisać, że mniej dobijało, czy mniej odbijało, mniej się przechylało czy, że nie podskakiwało jak pingpong. Ciężko ?

Rozumiem, że na B8 i Koni jeździłeś z takimi samymi sprężynami ?


nie podrzucam sie w tym watku nawet w polowie tak jak ty, wiec zejdz juz ze mnie, bo chyba zaraz pierdniesz z wrazenia, ze ktos smial napisac, ze koni nie jest da best :rolleyes:
Nie podrzucam się, ani na Ciebie nie "wsiadłem", nie pierdnę też z wrażenia nie martw się. Nie umiesz odpowiedzieć jednym normalnym zdaniem na zadane pytanie a atakować i zadawać w odwecie głupie pytania to może nie bierz wcale udziału w dyskusji ?


koni wymiata, bilstein smierdzi. reszta to bzdury wyssane z palca.
Czy ja napisałem gdzieś, że Bilstein to zły amor i cała reszta to bzdury wyssane z palca ? Albo, że Koni to mega amory ponad wszystko ?

Odniosłem się z konkretnymi przykładami do Twoich teorii na temat szybko kończącego się Koni, czego po raz kolejny Ty zrobić widzę nie możesz.

taz666
01-06-10, 03:10
O ja pierdykam, a Wy znowu swoje.

!Markos, jak można zmierzyć ET? już wiem że moje felgi mają złe ET bo opony obcierały już na springach Weitec, chociaż mniej niż teraz. Jak się domyślam nie jest to kwestia wzięcia do łapy miarki, do Ciebie to trzeba normalnie mieć cierpilwość :) jak nie zadasz konkretnego pytania to i konkretnej odpowiedzi nie otrzymasz :D Wiem że wynik zależy od sporej ilości czynników, zadam zatem proste pytanie. Jaka szerokość felgi przy rozmiarze 15" do mojego EK4 ma najkorzystniejsze ET?

Ps. powtórzę poprzednie pytanie dla felgi o rozmiarze 16" :D

Barti88
01-06-10, 10:56
Jaka szerokość felgi przy rozmiarze 15" do mojego EK4 ma najkorzystniejsze ET
troche dziwnie zadales to pytanie. Możesz mieć zarówno ET40 i ET 45 dla felgi, która ma szerokośc 6,5 albo 7".
Podpowiem Ci a nawet wkleje 'regulke', ktora jest w temacie o felgach:


"REGUŁA DOTYCZĄCA CIVICA 5 I 6 GENERACJI:

DLA FELG 15", 16" i 17" średnicy ZALECANA SZEROKOŚĆ FELGI WYNOSI 6,5" LUB 7"
OFFSET:
Dla felg szerokości 6,5" - od 38 do 50
Dla felg szerokości 7" - od 40 do 50
Przy takich parametrach felga nie obciera o amortyzator, zawieszenie oraz nadkole niezależnie od obniżenia.
Rozmiary opon:
195/50R15; 195/55R15; 205/50R15
195/45R16; 205/45R16; 205/40R16; 215/40R16
205/40R17

INNE ROZMIARY FELG/OPON NA WŁASNE RYZYKO"

Pawel_JBL
02-06-10, 20:09
Mam H&R + seryjne amorki i nie jest ani miekko ani zaden beton. jest troszke twardziej od seri za to naprawde świetnie trzyma sie drogi.
Porównywałęm to z Eibachem to w moim przypadku tylne były kiepskie bo 2 osoby z tyłu i dupa lezała na H&R takiego zachowania niema.
seryjny amor + H&R po roku czasu (ok 12-15 tys), na badaniu technicznym amorki nie traca swojej sprawności ;) H&R jest bdb sprezyną progres sie sprawdza nei dobija ;)