Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolejne mini me



silnoreki
21-03-05, 14:14
Witam
Mam pytanko czy glowica od D16Z5 podejdzie bez problemu do mojego D16Z2 i czy potrzebna jest do tego zmiana komputera bo z glowica jest tylko z kolektorami? Brakuje tez aparatu zaplonowego czy moj pasuje i co moze mi byc jeszcze potrzebne?
Pozdrawiam wszystkich i milego dnia zycze :)

Nevada
21-03-05, 15:49
generalnie nie wiesz nic, mylisz nawet oznaczenia silników (powinno być D16Z6), więc nie radze Ci się zabierać do Mini-Me

no offence

Głowicy D16Z5 nie założysz na blok Z2, D16Z6 założysz.

silnoreki
21-03-05, 19:14
W zasadzie o to mi wlasnie chodzilo bo wiem ze jedno to SOHC a drugie DOHC. Czyli musze szukac D16Z6 a najlepiej D16A9 czy sie myle?

Pati
21-03-05, 19:26
i dalej mylisz... masz szukac tak jak napisal Nevada - Z6

rem36
21-03-05, 19:29
W zasadzie o to mi wlasnie chodzilo bo wiem ze jedno to SOHC a drugie DOHC. Czyli musze szukac D16Z6 a najlepiej D16A9 czy sie myle?

mylisz sie i to dosc mocno... A9 to DOHC nie podejdzie do twojego silnika!!! D16Z6 to SOHC v-tec i to bedzie pasowac, proponuje poszukac w archiwum albo na zagranicznych forach jakis informacji, albo najlepiej poczekac az powstanie jakies mini-me tutaj bo pare sie ich zapowiada :P

edit
oczywiscie mialo "tam" byc A9

Pati
21-03-05, 19:31
same literówki... :lol: :lol: :lol:

Nevada
21-03-05, 19:36
ale jaja :lol: :lol:

D16A6/Z2 -sohc non vtec
D16A9/Z5 -dohc non vtec
D16Z6 -sohc vtec -i tej głowicy szukać będziesz i liczyć bedziesz do 6, a tą liczbą bedzie 6, nie 5 ani 7, lecz 6

emg
21-03-05, 20:32
oprócz głowicy: komp, kolektory, instalka lub przeróbka, aparat zapłonowy, uszczelka pod głowicę, pasek rozrządu, olej, płyn chłodzący i parę jeszcze drobnych maneli

silnoreki
21-03-05, 21:06
Widze ze musze sie jeszcze sporo nauczyc :oops: :oops: :oops: .
Wstyd mi jak diabli ale prosze o odrobine wyrozumialosci. Obiecuje poprawe :)
Moze znowu glupie pytanie ale czy w takim razie dobrym pomyslem bedzie szukanie calego silnika A9/Z5 bo sa tak jak w moim na OBD0 a D16Z6 OBD1 chyba ze sie znowu myle a wtedy chyba sie pod ziemie zapadne :)

emg
22-03-05, 07:49
dobrym, ale oprócz silnika: komp, wiązka albo przeróbka, osprzęt silnika i parę innych maneli.

Jak już to szukaj A9.

Kras
22-03-05, 08:16
Mając pod maską to co masz radziłbym nie bawić się w żadne mini-me. Masz D16Z2 na OBD0. Więc poszukaj całego silniczka D16A9 (130KM) lub D16Z5 (większa dostępność choć słabszy bo 124KM). One oba chodzą pod OBD0 i swap w takim przypadku jest robotą typu bolt-on.

Pati
22-03-05, 08:32
ja bym jednak radzil albo: dłubanie tego co masz, bo do sohc jest cała masa elementów za oceanem, czego nie mozna powiedziec o czesciach do nievtec'owego dohc, lub tez pojsc w wymiane glowicy na z6, zgodnie z instrukcjami jakie mozesz znalezc i podpięcie zaworu vteca pod jakieś apexi - nie bawic sie w kompa od z6.

emg
22-03-05, 09:46
poszukaj całego silniczka D16A9 (130KM) lub D16Z5 (większa dostępność choć słabszy bo 124KM)
Mechanicznie to są identyczne silniki, różnica mocy wynika z innego osprzętu tj. kolektory wydechowe 4-1 (z5)/4-2-1, sonda lambda (z5)/brak sondy, komputer, katalizator (z5)/brak katalizatora.

silnoreki
22-03-05, 12:51
Czyli wybor nalezy do mnie i co bedzie latwiej znalezc Z5/A9 czy glowice od Z6. W kazdym badz razie dzieki wielki za porady :)