PDA

Zobacz pełną wersję : 2litry seria b



nitro20
28-09-06, 20:42
Mam do was takie pytanie, mam ek4 jak wiadomo z b16a2 o ile dobrze myslę to z obd2a, a że od dawna leży u mnie silnik b20z to od jakiegoś czasu myśle o b20vtec. Tak wiem juz sporo o tym jak słabo odporne są doły tych silników na kręcenie, obczytałem się od prawie roku od cholery, ale silnik leży starzeje się i kusi i poprostu chciałbym spróbowac. Tymbardziej że mam bude z której wystarczy wyjąć b16 i włozyc b20V i powinno wszystko pasować. I teraz właśnie pytanie wykombinowałem sobie że nie będe otwierać b16, bo szkoda... , tylko zakupie głowice od b16, eagle kit do b20/v i do tego śruby arp do głowicy, pozatym może wyważe dół i chyba trzeba troche tłoki przygotowac do głowicy vtec?? I teraz do was pytanie żeby jak najmniej rozbierać moją b16, co powinno wchodzić w skład części które musze dokupić do czegoś takiego. Czy moge kupić głowice z osprzętem z obd1, (taką najłatwiej dostać) czy podejdzie ona do wiązki i kompa z obd2, czy wtryski, aparat zapłonowy i nie wiem co jeszcze będzie z niej pasować do wiązki i kompa ?? Dzięki

rem36
28-09-06, 21:07
wtryski obd1 i obd2 maja inne kostki, w przepustnicy sa takie same, inna jest jeszcze kostka od czujnika temperatury cieczy w glowicy, alternator i aparat zapolony zapewne nie podejda ale to mozesz chyab bezbolesnie przelozyc...

nitro20
28-09-06, 22:17
Czyli kupując poprostu głowicę z wałkami, zaworami sprężynkami i talerzykami, reszte części bez problemu wyjme z mojej b16 bez potrzeby ściagania głowicy ?? Zapomniałem o czymś ?? Dodatkowo myślałem sobie że dobrze by było obniżyć odcinkę na około 7500 i obnizyć moment włączenia vtec, fajnie to robi furious, ale jak wiadomo grzebać można Tylko w obd1 i mam pytanie gdybym miał np tą głowice z obd 1 razem z apratem zapłonowym, wtryskami i komputerem czego jeszcze bym potrzebował żeby to zagrało na obd 1 ?? Bo chciałem zacząc kompletowac sobie graty, a nie chce nakupić czegoś co się nie przyda, albo zrobic to na obd 2 i póxniej płakać że od razu lepiej było sie na obd 1 przeżucić.

lukasmc
28-09-06, 22:40
polecam kupic jeszcze sroby do korb ARP bo te co sa seryjnie sa slabiutkie, koszt nie wielki bo 35$ a moga uratowac zycie motorkowi

kosiniak
28-09-06, 22:42
tylko zakupie głowice od b16, eagle kit do b20/v i do tego śruby arp do głowicy,


polecam kupic jeszcze sroby do korb ARP bo te co sa seryjnie sa slabiutkie, koszt nie wielki bo 35$ a moga uratowac zycie motorkowi
a ja polecam czytanie a nie pisanie w ciemno!! a po 2 gdzie sa takie po 35$???

nitro20
28-09-06, 22:51
Kosi akurat nie pomyślałem o śrubach do korb, pisałem o głowicy, więc własnie czy znajdę śruby arp do seryjnych tłoków i korb ?? Do głowicy to koszt około 800 złotych chyba :x , ale ponawiam to pytanie odnośnie obd, 3 posty wyżej opisane o co chodzi.

kosiniak
28-09-06, 22:56
wiec zwracam honor

lukasmc
29-09-06, 16:28
http://shopping.lightningmotorsports.com/catalog/ARP_Rod_Bolts_for_1218L_Acura__Honda_8mm-p-127.html

prosze bardzo 35$ free shipping tylko 3a wpisac kod HTARPFS

kupowalem je sam dla siebie

pozatym uszczelka ktora jest w kicie GE jest zla bo jest od VTECa a musisz zastosowac od B20

oraz seryjne sroby do glowicy od b16a2 beda za krótkie musisz stosowac od b18 VTEC

co do wiazki to pewnie bys musial sam drutowac na OBD1 albo kupic przejscówki z OBD2 na OBD1

itr
29-09-06, 18:28
kup:

- korby eagle'a ~350$ lub sruby do korb arp jesli to bedzie NA
- tloki jakies doprezajace kute ~550$
- wal korbowy - nie wiem na ile seryny rozni sie od serii b16 pod wzgledem wytrzymalosci, ale jesli sie nie rozni to zostaw ten.
- sruby arp do podpor walu
wywaz dobrze i krec ile chcesz :)

Peter
29-09-06, 18:53
Korby Eagle sa mega ciezkie w porobnaniu z seria, moze lepiej pojsc w cos bardziej meskiego typu Crower. :smile:

itr
29-09-06, 19:39
zero logiki peterku - seria jest SLABA!
A crower niby poco? To tez tak samo ciezkie jak eagle czy pauter. I nie mow ze myslisz o strokerze bo to bezsens w tym bloku

nitro20
30-09-06, 01:20
Itr dobrze mówisz, co prawda miałem zamiar nie kupować tłoków i korb bo koszty się zmieniają mocno, ale w takim razie odczekam jeszcze chwile i odłoże więcej.

Mam tylko jedno ALE mówisz żeby założyć tłoki i korby i będe mógł kręcić ile bede chciał, chciałbym do seryjnej odcinki z b16 i teraz pytanie przeciez b20 ma chu.... r/s ratio, co jest kolejnym minusem tego silnika, w momencie wymiany tłoków i korb na kute, dorzuceniu śrub arp na głowice, podpore wału i przy wyważeniu, wszystko jest cacy oprócz tuleji, które nadal są cienkie, czy one to poprostu wytrzymają ?? Na początku chciałem zrobić ten silnik bez kutych tłoków i korb żeby się nie pakować w koszta jeśli okaże się on wydmuszką na 10 tysięcy kilometrów. Itr z twojego rozumowania wnioskuje ze tuleje spokojnie wytrzymają kręcenie lekko ponad 8 tysięcy. Amerykańce mówią że to raczej turbo jest dla nich niebezpieczne, a nie obroty. Wyprowadźcie mnie z błędu jak w nim jestem.

Ps. Właśnie i jaką kompresję tu bezpiecznie załadować ??
Taka ok?? Czy walnąć do 11 ??
http://www.nolimitmotorsport.com/prod/JE185919

itr
30-09-06, 09:28
rozne wypadki chodza po ludziach, ale raczej niezmiernie trudno wolnossacym autem kreconym na 8600 obr wywalic tuleje. Moze i ma cienkie, ale pamietaj, ze konstruktorzy dali im jakis zapas wytrzymalosci i szlifow. Ddorzuc 80$ na blockguarda i na wolnossaku nie powinno byc obaw z tulejami. Wrzuc sobie CR 11 z blockguardem.
Co do walu to zawsze mozna kupic jakis aftermarket, jednak pamietaj, ze stroke tam jest chyba 89mm wiec tyle co w B18B a tego tez kreca mocno i jest git.

kivik
30-09-06, 09:47
A ja bym na pewnie nie krecil B20 do 8600. Obroty zabija ci ten silnik.
Nie od razu padnie ale stopniowo. Juz bylo wiele razy, ze na amerykanskich forach rozne rzeczy jezdza i jest GIT. Zapominaja tylko dodac ile razy to w ciagu roku naprawiali.
Koniecznei zwroc uwage na pompe olejowa. Mozliwe, ze B20 ma ta sama co B16A wtedy bedzie OK. Jak nie to zobacz czy nie da sie wstawic lepszej. Np ta z B16 jest dobra do 8600rpm.
Stopien sprezania okolo 11 na ulice jest OK. Ja bym wiecej niz 11.5 nie robil na ulice.

itr
30-09-06, 10:29
taa pompa paliwa istotna. Mysle, ze jednak ten b20 da rade po malych modach i 8600 o ile rzeczywiscie potrzebne to da spoko rade.

Peter
30-09-06, 11:48
zero logiki peterku - seria jest SLABA!
A crower niby poco? To tez tak samo ciezkie jak eagle czy pauter. I nie mow ze myslisz o strokerze bo to bezsens w tym bloku
Nie zrozumiales mnie. Mowilem tylko, ze Eagle ma te korby ciezkie, ciezsze niz seryjne. O ile mowimy tu o kuciźnie, to wolalbym kupic lzejsza korbe, rowniez kuta. I nie mow, ze sa tak samo ciezkie korby Crower`a i Eagle, bo roznice widac widac golym okiem.

itr
30-09-06, 11:50
po wygladzie wage ocenisz tylko u kobiety :)

Peter
30-09-06, 12:02
W reku trzymalem tylko Eagle`a i wydawal sie ciezszy od serii, a po fotkach wnioskowalem, ze inne korby sa lzejsze. W takim razie przepraszam za OT, chcialem dobrze. :P

nitro20
02-10-06, 01:29
Eagle waży 510 gram chyba, nie wiem ile crower, ale z tego co się orientuje crower wychodzi sporo drożej, więc i tak sobie odpuszcze, narazie ułożyłem sobie taką listę zakupów:

Tłoki - je comp około 11
korby - eagle (ze śrubami arp)
blockguard - eagle
vtec conversion kit - eagle
śruby podpory wału - (jak to dziadostwo się nazywa w ang. bo nie moge znaleźć ??? )
Amerykańce w tych swoich opisach reliable b20vtec często wypisują wymianę łożysk np. na ACL ( Includes main bearings, rod bearings, and thrust washers. Standard Replacement size ) Koszt nie duży, ale czy wogóle o tym myśleć bo w sumie to pierdoła chyba ????

Co do kręcenia nie wiem czemu pojawiła się tu liczba 8600, ja wspominałem o kręceniu do seryjnej odcinki b16 czyli chyba ~ 8200, pozatym po obadaniu kilkunastu wykresów różnych b20V i tak można stwierdzić ze ten silnik jeśli nie jest po maksie rozbudowany, to powyżej 8000, a czasami nawet powyzej 7800 z wykresem mocy leci na łeb w dół, więc zaryzykuje stwierdzenie ze kręcić powyżej 8k nie ma sensu, a przy tym setupie kótry tu przedstawiłem plus wyważenie, silnik powinien być w miare bezpieczny do tych 7800-8k.

Pytania : 1. jak nazywają sie śruby podpory wału ??
2. Czy wymieniac łożyska na ACL ---> http://shopping.lightningmotorsports.com/catalog/ACL_Bearing_set_9001_B18A_B18B_and_B20-p-557.html
3. Czy montaz block guarda wiąże się z jakimiś minusami ??
Słyszalem że chłodzenie słabsze czy jakoś tak.
4. Gdzie w polsce najlepiej wyważyć dół silnika i czy ktoś się orientuje jakich rzędów to koszty?? Rozumiem że u mnie do wyważenia byłby tylko wał tak ??

itr
02-10-06, 01:45
śruby podpory wału - (jak to dziadostwo się nazywa w ang. bo nie moge znaleźć ??? )


MAIN STUDS



Amerykańce w tych swoich opisach reliable b20vtec często wypisują wymianę łożysk np. na ACL ( Includes main bearings, rod bearings, and thrust washers. Standard Replacement size ) Koszt nie duży, ale czy wogóle o tym myśleć bo w sumie to pierdoła chyba ????


chodzi o PANEWKI - 90$ komplet kosztuje, kup ale tylko i wylacznie STD SIZE, zadnych 1 czy 2 szlifow walu. Jak ci powiedze ze trzeba szlifowac wal to sie zglos do mnie ale nie rob tego :)



3. Czy montaz block guarda wiąże się z jakimiś minusami ??
Słyszalem że chłodzenie słabsze czy jakoś tak.


To prawda.



4. Gdzie w polsce najlepiej wyważyć dół silnika i czy ktoś się orientuje jakich rzędów to koszty?? Rozumiem że u mnie do wyważenia byłby tylko wał tak ??

Wawa - kolo Chopera w Piasecznie.

nitro20
02-10-06, 02:11
Apropo block guarda, autem chce jeździć na codzień bo to sprawia mi przyjemność, czy silnik w takim setupie z block guardem będzie spokojnie śmigać na codzień ??

Rozmawialiśmy o wadze korb eagle ważą 510 gram ja znalazłem coś takiego waga 430 cena też fajna, ale nie znam zupełnie firmy, pozatym egle to były do tej pory cały czas h-beam, a te są i-beam to różnica w budowie tak ?? Chyba kiedyś gdzieś o tym było, czy i-beam będą dobre w przypadku tego mojego silnika, bo napewno nie ide w turbo !! :)


:arrow: Korby (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Probe-I-Beam-Rods-B18A-B-DOHC-LS-CRV-B20-NEW_W0QQitemZ250026545942QQihZ015QQcategoryZ33623Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)

itr
02-10-06, 09:19
nie znam tej firmy, jakis fajans pewnie.
Z grzaniem to jest tak, ze moze byc potrzebna wydajniejsza chlodnica. Duzo ludzi lata po ulic z blockguardem i nie placza, choc u mnie auto lubilo sie grzac na seryjnej chlodnicy i bg. Tak samo jak closedecki sie lubia grzac np. u Pietji, ale zmienili chlodnice, wlali dobry koncentrat i bylo ok.

izzy_rajder
02-10-06, 19:06
Zapomniałem o czymś ?? Dodatkowo myślałem sobie że dobrze by było obniżyć odcinkę na około 7500 i obnizyć moment włączenia vtec, fajnie to robi furious, ale jak wiadomo grzebać można Tylko w obd1 ....

Jak zrobisz to co planujesz, czyli wsadzisz blok b20 a na to glowice od b16. Podniesiesz kompreche, to bedziesz i tak musial dac jakies wieksze wtryski i potem to wszystko elegancko wystroic a nie przesuwac sobie odcinki i pkt zalaczania vteca. Przeciez tam sie wszystko zmieni w tym silniku, jak sobie wyobrazasz jazde na seryjnej mapie z b16 tylko z przesunieta odcinka?

Przy czyms takim porzadne strojenie to absolutna podstawa.

Sam sie dosc intensywnie interesowalem tym tematem i z moich poszukiwan wynika ze seryjne tuleje w b20 znosza spokojnie krecenie do 8500 przy CR <=11.5. Tak pisza amerykanie, ale tak jak pisal kivik, ile to stoi w warsztacie a ile jezdzi po ulicy to ciezko wyczuc. Prawda jest taka ze nikt tego w PL nie robil i dopoki nie nauczysz sie na wlasnym bledzie, to do konca nie bedziesz wiedzial, ale mysle ze warto. Przetrzyj szlak, ja bede 2gi jakby co ;-)

pzdr

badam
10-05-07, 10:59
i co tam?

nitro20
11-05-07, 23:16
No to tam że w końću ufff odłożyłem troche kasy zeby to zrobić :P teraz jestem na studiach do czerwca w Dusseldorfie, mam nadzieje że do końca lipca uda mi się to złożyć....

hawo
19-04-09, 19:30
a co myslicie o rozwierceniu bloku na 85mm i zrobieniu tak jak w tym linku ? :

http://allegro.pl/item609410780_honda_civic_ee9_b20_vtec.html

nitro20
21-04-09, 22:29
Im dalej rozwiercasz tym slabsze tuleje i wieksze ryzyko, ze cos peknie.

Z tym, ze wiesz jak mowia nie ma ryzyka nie ma zabawy :D.

hawo
22-04-09, 08:07
Im dalej rozwiercasz tym slabsze tuleje i wieksze ryzyko, ze cos peknie.

Z tym, ze wiesz jak mowia nie ma ryzyka nie ma zabawy :D.

no wiadomo:D , dalteog pytam ile trzeba stracic zeby mozna zarobic...

ale b20,5 vtec to jest cos hehe, poza tym ciekawe ze koles dał zwykle korby od CRV (bez kucizny) chociaz rev limit na 8600 to jak jezdzic tylko do 8000 to moze mniejsze ryzyko ze cos je..nie

jaki masz rev limit na swoim franku ustawiony ?

Pati
22-04-09, 08:11
zeby bylo bezpieczne to tulejowac trzeba :)

hawo
22-04-09, 08:52
a koszt tulejowania ? ile?

Pati
22-04-09, 10:56
dzwon na krasnobrodzką.

hawo
22-04-09, 12:10
panie kiedy ja zamiejscowy :) oni sa w guglu ?

a glowicami tez sie zajmuja?

Hikiel
22-04-09, 12:24
Pytasz o gugla a nawet go nie uzyles. wpisz sobie w guglu krasnobrodzka silniki (czy jakkolwiek inaczej ale w tematyce) i kliknij pierwszy link z gory...

Kras
22-04-09, 15:32
Bedzie drogo...

Misiekemeryt160
22-04-09, 15:55
Bedzie drogo...
i szybko.

http://allegro.pl/item609410780_honda_civic_ee9_b20_vtec.html

konkretny projekt... jest gdzięś opis tego autka na jakims forum?

hawo
22-04-09, 16:19
Bedzie drogo...

drogo to pojecie wzgledne... drogo rowna ile $$? :)

kenny
23-04-09, 09:32
a to nie byłe auto przemira?

Kras
23-04-09, 09:42
drogo to pojecie wzgledne... drogo rowna ile $$? :)

Osadzenie dartonow w bloku B18 z mojej ostatniej wiedzy 3.5kPLN wzwyz...plus oczywiscie ich koszt...:rolleyes:

Pati
23-04-09, 09:46
eee... raczej blisko 4500 z tulejami. samo osadzenie ok 2500.

hawo
23-04-09, 10:22
eee... raczej blisko 4500 z tulejami. samo osadzenie ok 2500.

o to drogo rzeczywiscie:) no ale zawsze mozna pomyslec

EDIT:

a block guard na ten przyklad?

mighty
23-04-09, 10:33
a to nie byłe auto przemira?
taa to jego była :)

Kras
23-04-09, 10:35
eee... raczej blisko 4500 z tulejami. samo osadzenie ok 2500.

Slyszalem, ze ostatnio zaczeli sie bardziej nieco cenic...

Pati
23-04-09, 12:16
a niewykluczone ze podniesli ceny

blockguard to pomyłka.

hawo
23-04-09, 12:36
blockguard to pomyłka.

skad taki wniosek? :)

nitro20
23-04-09, 15:23
skad taki wniosek? :)

Block Guard "okrąża" wyższą część tuleji, tą która ma styczność z głowicą.
Jest to część tuleji, która jest najbardziej czuła na wibrację i nagrzewanie, block guard zwiększa ryzyko przegrzania się tej części tuleji, pozatym wbija się go na siłę "gumowym" młotkiem - bez szlifu z nadstawką na głowicę i odpowiedniego dopasowania go do bloku, mogą powstawać naprężenia, które w tuleji o tej grubości co w b20 mogą skutkować pękaniem. Oczywiście mówie tu o drastycznych przypadkach, ale ja np zrezygnowałem z block Guarda, dla usztywnienia góren części silnika dałem poprostu mocniejsze śruby do głowicy i korb. Natomiast uważam, że bardzo dobrym rozwiązaniem jest block girdle i raczej w to bym inwestował.

Fawor
24-04-09, 12:02
dla usztywnienia góren części silnika dałem poprostu mocniejsze śruby do głowicy i korb.
o ile ściśnięcie mocniej głowicy dzięki odporniejszym na rozciąganie szpilkom ma jakiś wpływ na sztywność całego zestawu, to śruby korbowodów niestety nie mają z tym wspólnego nic :p Ale to tylko takie szczegół ;)

hawo
24-04-09, 12:07
oko dzieki za dokladniejsze info ;)

a block girdle to cos takiego?:

http://www.theoldone.com/components/block_girdle/

http://www.team-integra.net/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=10&TopicID=82197&PageMsg=Viewing+Common+Topic

Pati
24-04-09, 12:09
tak. to cos takiego.

sruby korbowodow naprawde warto wymienic, bo sa tak samo cienkie jak w Dseriach, a moment obrotowy duuuzo wiekszy.

hawo
24-04-09, 12:26
czyli reasumujac - zestaw na b20

-wał z b20 wywazony wraz ze sprzeglem i kołem
-BLOK B20B/Z
-korby B20B/Z ( ale chyba powinny byc kute)
-tloki z B20B czy dac jakies inne?
-nowa pompa oleju
-block girdle
-sruby glowicy ARP i sruby korbowodowe
-glowica ITR ( tej nie trzeba za bardzo poprawiac)
-panewki ( ACL? )
-siakies pierscienie
-natrysk oleju na tloki w miske

+ reszta osprzetu silnika

no i strojenie ? Hondata?

nitro20
24-04-09, 13:31
o ile ściśnięcie mocniej głowicy dzięki odporniejszym na rozciąganie szpilkom ma jakiś wpływ na sztywność całego zestawu, to śruby korbowodów niestety nie mają z tym wspólnego nic :p Ale to tylko takie szczegół ;)


Ziom Ty i ja wiesz o co chozi ;).


czyli reasumujac - zestaw na b20

-wał z b20 wywazony wraz ze sprzeglem i kołem
-BLOK B20B/Z
-korby B20B/Z ( ale chyba powinny byc kute)
-tloki z B20B czy dac jakies inne?
-nowa pompa oleju
-block girdle
-sruby glowicy ARP i sruby korbowodowe
-glowica ITR ( tej nie trzeba za bardzo poprawiac)
-panewki ( ACL? )
-siakies pierscienie
-natrysk oleju na tloki w miske

+ reszta osprzetu silnika

no i strojenie ? Hondata?

Jesli glowica z c6 to pewnie i walki maja byc z c6 ?
Jeśli tak to trzeba zmienić tłoki, ewentualnie je przerabiać ;/, ale tego nie polecam.
Tłoki z b20 mają za małe gniazda czy jak to się tam zwie i przez to wałki ostrzejsze od standardowych z b16 mogą spowodować spotkanie się zaworów z tłokami ;).

Korby nie muszą być kute, jak akurat dałem dla swiętego spokoju.
Reszta jest oki. Pytanie ile chcesz kręcić ten zestaw.

Strojenie- zerknij w mój podpis moje b20V stroił właśnie Maciek ze strojenia.pl i jestem bardzo zadwolony.

Pati
24-04-09, 13:36
byly tu juz wczesniej linki z przepisem na sprawnego lsvteca? jak tak to tam masz pełne info, tyle ze blok B18Z/B pozmien na B20B/Z.

hawo
24-04-09, 13:48
nie wiem bo na razie nie bylem tutaj czestym gosciem ;)
jak kto wie to niech zapoda chetnie popatrze

poza tez bym dal kute korby ( EAGLE? ) dla swietego spokoju , pytanie jak kasa bede stał bo wiadomo jak to jest....

wałki owszem z ITRa , to jakie tloki wtedy ? bo nie mam pojecia?
i odwrotnie zapytam jak dawac tloki od B20B to jakie walki ida do tego?

ile chce krecic? no do 9000 zeby to sie bezproblemowo krecilo tak jak b18 .... tutaj uprzedzam wszystkie chrzakania :) wiem ze to 2 litry to juz nie przelewki jesli idzie o takie obroty ale taki jest na razie plan zobaczymy co z tego zostanie , jesli trzeba bedzie obnizyc rev limit trudno... :)

Pati
24-04-09, 14:25
to moze tulejuj od razu. wkladaj kute korby, tłoki odkówki na jakies 12.0 CR i wałki ostrzejsze niz ITRowe.
bo takie seryjne B20 to do 7200 sie pokręci czy coś.

nitro20
24-04-09, 14:29
to moze tulejuj od razu. wkladaj kute korby, tłoki odkówki na jakies 12.0 CR i wałki ostrzejsze niz ITRowe.
bo takie seryjne B20 to do 7200 sie pokręci czy coś.

Jeśli chcesz kręcić 9000 tysi b20, to przydałoby się zdjąć troche wagi z całego zestawu korbowo tłokowego.
Myślę, że lekkie korby I-beam, do tego lekkie kute tłoki. Nie wiem jak z odelżaniem wału w Polsce, ale można spróbować, napewno taki lekki zestaw dobrze wyważony będzie dużo bezpieczniejszy do zakręcenia do 9k.
Tylko najgorsze są tu akurat tuleje, które moim zdaniem, mogą mieć problem ze zniesieniem takich obrotów - pamiętaj, ze masz tu dużo większy skok tłoka i dodatkowo cieńszą tuleję, bardziej podatną na pękanie.

TasiOZ
24-04-09, 14:31
też myślałem nad b20vtec bo w b16a2 brakuje mi momentu... dla mnie dużym minusem pomijając cienkie tuleje w b20 jest brak natrysku na tłoki. Na dobrych garatach widze że można spokojnie kręcić do 8000rmp, pytanie- jak długo ??

nitro20
24-04-09, 14:32
też myślałem nad b20vtec bo w b16a2 brakuje mi momentu... dla mnie dużym minusem pomijając cienkie tuleje w b20 jest brak natrysku na tłoki. Na dobrych garatach widze że można spokojnie kręcić do 8000rmp, pytanie- jak długo ??


Nikt Ci nie powie jak długo, jak dobrze złożone, tak jak mówisz na dobrych gratach to silnik powinien wytrzymać tyle ile każda b-seria tak samo użytkowana.

Pati
24-04-09, 14:32
to mozesz wziasc blok b18c i tulejowac na 84mm.

hawo
24-04-09, 14:53
to moze tulejuj od razu. wkladaj kute korby, tłoki odkówki na jakies 12.0 CR i wałki ostrzejsze niz ITRowe.
bo takie seryjne B20 to do 7200 sie pokręci czy coś.

ale rozumiem problem z krecenim lezy w wytrzymalosci bloku a nie w walkach?

a walki zamiast ITRa jakie ? SKunnk Stage 2?



Jeśli chcesz kręcić 9000 tysi b20, to przydałoby się zdjąć troche wagi z całego zestawu korbowo tłokowego.
Myślę, że lekkie korby I-beam, do tego lekkie kute tłoki. Nie wiem jak z odelżaniem wału w Polsce, ale można spróbować, napewno taki lekki zestaw dobrze wyważony będzie dużo bezpieczniejszy do zakręcenia do 9k.
Tylko najgorsze są tu akurat tuleje, które moim zdaniem, mogą mieć problem ze zniesieniem takich obrotów - pamiętaj, ze masz tu dużo większy skok tłoka i dodatkowo cieńszą tuleję, bardziej podatną na pękanie.

licze sie z tym ze 9000 przy takiej pojemnosci to juz nie przelewki :| ech ... no ale wiaodmo -> $$$

tak przy okazji filmik:

http://videos.streetfire.net/video/10000-RPM-spoon-civic-vs_294148.htm


to mozesz wziasc blok b18c i tulejowac na 84mm.

rzeczywiscie jesli isc na hardcore to koszt tulejowania b18c bardziej sie oplaca niz koszt zakupu b20 + block girdle ktory wychodzi troche taniej ale nie daje gwarancji... blok b18 sie znajdzie mi sie wala od razu jest natrysk na tloki z dolu , pytanie co z wałem od b20 , gdzies wyczytalem ze wał z b18b jest taki sam jak w b20b ktos potwierdzi?

pozostaje siasc i policzyc $$$

Pati
24-04-09, 15:58
tak, jest taki sam.
jak tulejowac blok b18c to juz skladac na wale b18c.

widze ze masz duuuze braki z budowy silnikow serii B...

hawo
24-04-09, 16:10
tak, jest taki sam.
jak tulejowac blok b18c to juz skladac na wale b18c.

widze ze masz duuuze braki z budowy silnikow serii B...

braki ktore wlasnie uzupelniam , nie ma sie czym podniecac...

rozumiem ze pojemnosc 2.0 na wale z b18c wyciagne przez korby na tloku 84mm czy zamysl wału z b18c jest taki ze pojemnosc bedzie zdeka mniejsza i przez to mniejsze obciazenie przy wierceniach na 9000RPM?

Pati
24-04-09, 17:15
nie podniecam sie bo nie ma czym. poszukaj kalkulatora do Bserii, odpowie to na Twoje pytania.

hawo
24-04-09, 17:28
nie podniecam sie bo nie ma czym. poszukaj kalkulatora do Bserii, odpowie to na Twoje pytania.

oko... dzieki wielkie

TasiOZ
24-04-09, 17:54
taki blok b18c łatwo znaleść pewnie nie jest... mi by nawet wystarczył sam silnik b18c czy nawet b18c6. kombinowanie z samym blokiem b18c to imho dużo roboty, czasu i kasy... wolałbym już kupic na gotowo k20 + lika gratów z ebay, dać do wlożenia i cieszyć się jazdą :) no ale co kto lubi...

BTW czy po włożeniu tłoków PCT z b16b do b16a2 ( 10.2:1 --> ok 11.2:1 ) trzeba odrazu stroić czy można spokojnie docierać silnik i pojezdzić do zrobienia góry i wystrojenia??

PATI jak tam moje OEM parts'y ??

Pati
24-04-09, 18:13
chcesz goły blok b18c? mam luzem :)

TasiOZ
24-04-09, 18:25
goły tzn bez wału ? ... jak bez wału to nawet niemam co się zastanawiać przy moim budżecie...

najprawdopodobniej złoże swoje b16a2 do seri lub pojde w NA na ok 190 kucy i też bede zadowolony.

zbieram parts'y więć jak coś masz jeszcze to pisz.

Pati
24-04-09, 18:32
yhy

TasiOZ
24-04-09, 18:48
jakbym miał 10kafli na sam blok to może bym kupił :)

da rade zrobić b16a2 na raty tzn pojzdzic na troche wyższym CR( tłoki PCT) do poki nie zrobie gory i wystroje??

Pati
24-04-09, 18:51
sam blok to grosze kosztuje. wsadzisz wał z b16 i bedziesz mial praktzcynie b16b. korby tylko dokupic trza bedzie.

TasiOZ
24-04-09, 19:02
...hmmm ale ten wał z b16a2 to wsumie mi dużo nie da, tylko większe R/S ratio a pojemności dalej ta sama...

Kras
25-04-09, 09:59
Ja tylko dodam ze jak juz mowimy o magicznych 9krpm to zeby byl sens krecic takie b20 tak wysoko (zakladamy, ze bedzie zlozony na takich gratach ze wytrzyma) to bedzie potrzeba duuuuuzo mocniejszych walkow niz OEM ITR.

Pati
25-04-09, 10:22
Tasioz - pojemnosc ta sama, ale mozesz zakrecic duzo wyzej.

wałki to jedno, a drugie to odpowiednio przygotowana glowica.

Spoon
25-04-09, 10:32
BTW czy po włożeniu tłoków PCT z b16b do b16a2 ( 10.2:1 --> ok 11.2:1 ) trzeba odrazu stroić czy można spokojnie docierać silnik i pojezdzić do zrobienia góry i wystrojenia??


z czego taki przyrost?
mysle a wrecz jestem przekonany, że nie dostaniesz takiej kompresji tylko po wlozeniu PCT

thx pati moj bląd badziewny calc mialem :(

Pati
25-04-09, 10:47
Tomek - przemysl jeszcze raz... ;)
albo policz jakimś kalkulatorem.

havok
25-04-09, 11:10
Pierwszy z brzegu kalkulator:
http://www.zealautowerks.com/bseries.html

Fawor
25-04-09, 14:02
heh, wreszcie poruszony temat pct, zapomniałem samemu zacząć. Wg tego kalkulatora wychodzi 11.9, a istnieje inny, który pokazuje podbicie z 10.4 na 10.8. Kto ma racje?

Pati
25-04-09, 14:03
ja :D
c-speedracing nie jest dokladny

Fawor
25-04-09, 15:14
ja
czyli oficjalnie na ile podbijają pct w b16?

nitro20
25-04-09, 15:16
czyli oficjalnie na ile podbijają pct w b16?

Olej PCT - kupuj blok b18B i wsadzaj do niego nawet seria tloki z b16a2 ;).

Podlicz sobie jakie fajne efekty to daje ;).

Fawor
25-04-09, 16:54
A podpasi to pod glowicę D16Z2? :p :D
Jak na razie to nie mam w planach żadnych franków ;)

Pati
25-04-09, 16:58
jak dobrze pospawasz to podpasi :D

TasiOZ
25-04-09, 17:41
ciekawe informacje m.in o tłokach PCT - możemy dowiedzieć się skąd sie wzieła ich nazwa oraz zobaczyć gdzie uzyskamy najwyższe CR :)

http://www.ff-squad.com/tech/temp/pistons.htm


... i ciekawy kalkulator mają:

http://www.ff-squad.com/technet/cr-calculator.htm

Pati
25-04-09, 17:49
i skąd się wzięła ich nazwa?

TasiOZ
25-04-09, 19:29
tego Pati nie wiem :) ...faktycznie jakąś bzdure napisałem, chyba mi dziś słońce zaszkodziło :)

BUBA
27-04-09, 13:43
tam wczesniej padło hasło ze B seria ma natrysk oleju na denka tłoków.
czy kazda Bseria ma? kiedys wyczytalem, że tylko B16B ma, jak z pozostałymi?
Mam B18C4 jest tam ten dodatek? a w C6 jak się to ma?
Zaskoczyła mnie widomość,że w Bseri jest natrysk oleju. Jak to w koncu jest?

TasiOZ
27-04-09, 15:54
nie w każdej b-seri ; b16a2, b16a, b16b, b18c4, b18c6, b18c - w tych to wiem że jest :)

BUBA
27-04-09, 16:30
aha, dziękówy TasiOZ

Pati
27-04-09, 17:26
nie ma w b18z/b, b20b/z

Kras
28-04-09, 07:57
Co zreszta w pelni zrozumiale, bo to dupowozowe silniki z redline na poziomie 6500-7000rpm wiec natrysk zupelnie zbedny.

hawo
09-11-09, 11:22
a natrysk z b16 da sie zamontowac w b20? w sensie ze wał nei wyhaczy o to ...na przyklad?

Pati
09-11-09, 15:06
nie. nie da rady. blok b20 nie jest kompatybilny z natryskiem na denko tłoka.

seremaq
09-11-09, 16:27
nie. nie da rady. blok b20 nie jest kompatybilny z natryskiem na denko tłoka.

To jak rozwiązał to kolega dzojntywole w swoim B20...?
W opisie silnika było:
"SILNIK: blok b20 rozwiercony do 85mm ,
- wykonane natryski na denka tłoka..."

Pati
09-11-09, 16:38
uprościłem:
trzeba się dowiercić do kanału olejowego, a jak wkręcisz dysze to będziesz miał problem z miejscem na wał korobwy.
w domu tego nie zrobisz. a i uważam, że nie każdy z warsztatów sobie z tym poradzi.

...Bartuś...
09-11-09, 17:13
Pati A co uważasz na temat projektu Sebka z Password'a gdzie do kompletnie seryjnego dołu B20 przy pomocy zestawu Vtec dołożona została głowica B16...Wg.autora kręci się to do 7800 nie za wysoko jak na kompletnie seryjne graty??

Pati
09-11-09, 17:31
jak dla mnie za wysoko, ale to nie moj silnik. sa takie seryjne co i do 9000 sie kręcą i maja sie dobrze.
skąd podejrzenie że mogę się na tym znać? :D

...Bartuś...
09-11-09, 18:23
jak dla mnie za wysoko, ale to nie moj silnik. sa takie seryjne co i do 9000 sie kręcą i maja sie dobrze.
skąd podejrzenie że mogę się na tym znać? :D

Trochę o tym wiesz :D No i na chwilę obecną jesteś jedną z osób która jest w stanie szybko odpowiedzieć :D

A przy takim zestawie jak on ma odcinkę raczej na 7000??

Z tego co rozumiem najuboższym zestawem jest:

Dół B20
Głowica B16
Kit Vtec
Śruby głowicy ARP do B18??
Strojenie

Biorąc pod uwagę że blok głowica jest w stanie nie wymagającym remontu,i mamy zrobiony wydech i dolot??

A jeszcze jedno pytanie są jakieś różnicę między między dołem B20Z i B20B3??

Pati
09-11-09, 19:03
b20z i b20b głównie sie rożnią stopniem sprężania. b20z ma wyzej redline.
szpilki do LSVitka są chyba jak te z GSRa.
redline bym dał 7000-7200.

seremaq
09-11-09, 19:08
...redline bym dał 7000-7200.

Czyli na każdym biegu wypadasz z witka i generalnie cały urok wysokoobrotowej b-serii znika!

Ile realnie i bezpiecznie można kręcić taką b20 powiedzmy dla takiego setup'u jaki ma nitro20???

Pati
09-11-09, 19:31
realnie i z 9000. bezpiecznie juz niekoniecznie. taki blok z pospinanym dołem by mozna zakręcić do 7800.
jak sie silnik ma kręcić bez konca to b16b.

...Bartuś...
09-11-09, 19:34
Czyli na każdym biegu wypadasz z witka i generalnie cały urok wysokoobrotowej b-serii znika!

Ile realnie i bezpiecznie można kręcić taką b20 powiedzmy dla takiego setup'u jaki ma nitro20???

No nie koniecznie z tym wypadaniem z Vtec może źle rozumuje,ale seryjne B16A2 z Y21 przy zmianie biegu z 1 na 2 obroty spadają 8000~8100 na około 6000...Czyli jeżeli w takim B20 ustawimy odcinkę 7200 to po zmiane biegu powinny spaść do około 5000obr,jednak przy strojeniu auta nie widzę żadnego problemu aby ustawić Vtec na np.4500-4700obr co powinno wyeliminować spadanie z Vtec...Zastanawia Mnie tylko czy Y21 nie będzie za długa i np100km będziemy osiągać dopiero na 3biegu??

Fawor
09-11-09, 21:48
Zastanawia Mnie tylko czy Y21 nie będzie za długa i np100km będziemy osiągać dopiero na 3biegu??
no to musiałaby być za krótka, a nie za długa..

B20 ze spiętym dołem i zmienionymi korbami można zakręcic na prawdę wysoko. Są w PL spece w tej dziedzinie, szkoda, że nie chcą się za friko tą wiedzą podzielić :p A poza wiedzą "jak wysoko na prawdę można żeby nie wybuchło" trzeba znaleźć jeszcze strojącego, który biorąc odpowiedzialność za silnik ustawi redline na takim właśnie poziomie ;)

...Bartuś...
09-11-09, 22:09
no to musiałaby być za krótka, a nie za długa..

B20 ze spiętym dołem i zmienionymi korbami można zakręcic na prawdę wysoko. Są w PL spece w tej dziedzinie, szkoda, że nie chcą się za friko tą wiedzą podzielić :p A poza wiedzą "jak wysoko na prawdę można żeby nie wybuchło" trzeba znaleźć jeszcze strojącego, który biorąc odpowiedzialność za silnik ustawi redline na takim właśnie poziomie ;)

No tak pomyliło mi się :p Tak mi wychodzi że to B20Vtec idealnie pasowała by S9B która właśnie przy około 7obr na 2 osiąga 100km/h...


Niestety polska to nie USA gdzie ładnie na forach jest wszystko opisane z obrazkami...Choć z drugiej strony czemu nie mieli byśmy korzystać od ludzi z USA...Wystarczą chęci i odrobina znajomości Ang.

Mówiąc o spiętym dole masz na myśli block gridle??

Pati
09-11-09, 23:19
Fawor - ae tam są jeszcze te dramatycznie cienkie tuleje pękające od samego patrzenia na nie...

tak - mówiąc o spiętym dole ma na myśli block girdle.

nitro20
10-11-09, 08:50
Stały dwa bloki obok siebie, 81 mm i mój 84,25 gołym okiem widać te 3mm, najgorzej wygląda cześć łączenia się ze sobą tuleji. Do tego stopnia, że aż się zacząłem zastanawiać czy nie zamienić na szybko bloku :D.

Kras
10-11-09, 09:24
Na szczescie bloki B20 sa tanie wiec mozna eksperymentowac z redline:D:D:D

hawo
10-11-09, 09:42
tak sie zastanawiam ... a przypasi block girdle z b18c4? do b20b/z?

Pati
10-11-09, 10:43
razem ze stopkami wału korbowego..

Fawor
10-11-09, 12:15
Fawor - ae tam są jeszcze te dramatycznie cienkie tuleje pękające od samego patrzenia na nie...
ja nei mówie, że nie. Chodzi mi tylko o to, że dwa auta w PL udowodniły już, że można na nich kręcić 8+ i jeździć bezawaryjnie. Nawet 8++ ;)

hawo
10-11-09, 12:38
ja nei mówie, że nie. Chodzi mi tylko o to, że dwa auta w PL udowodniły już, że można na nich kręcić 8+ i jeździć bezawaryjnie. Nawet 8++ ;)

a co to za auta jesli mozna wiedziec bo nie jestem w temacie :) a chetnie poczytam

Fawor
10-11-09, 12:48
Nie ma duzo B20 w PL, odrobina wysiłku i sam znajdziesz ;)

nitro20
10-11-09, 14:41
razem ze stopkami wału korbowego..

ORaz śrubami.


Fawor jedno to Dzojntywole, a drugie ??:P

hawo
10-11-09, 14:50
Fawor jedno to Dzojntywole, a drugie ??:P

hehehe dobra nie koncz :eek::D:p

nitro20
10-11-09, 16:18
hehehe dobra nie koncz :eek::D:p

Ale o co chodzi ja nadal mam 7200 ;p.

Aha jak już mówimy o spince z c4 to powinieneś mieć jeszcze smok olejowy z c4 i miske olejową, naturlanie wszystkie graty mogą być również c6 są chyba takie same.

Pati
10-11-09, 16:36
ta jest...

chcesz te tarcze?

RDK
11-11-09, 01:05
Fawor jedno to Dzojntywole, a drugie ??:Poprócz twojego to jeszcze GRT coś tam w CeeRce wymodzili, i niskie 13stki chyba były - może lepiej, ale nie pamietam

nitro20
11-11-09, 15:06
oprócz twojego to jeszcze GRT coś tam w CeeRce wymodzili, i niskie 13stki chyba były - może lepiej, ale nie pamietam

Tej b20tki nie biore pod uwage, to b20 zrobiona na grubo i jesli dobrze pamietam to tuleje nie sa tam seryjne , wiec trudno uwazac ja za b20tke cierpiaca na wady seryjnego bloku :).

Pati dam Ci znac do konca tyg co z tarczami.

Fawor
11-11-09, 15:09
Tej b20tki nie biore pod uwage, to b20 zrobiona na grubo i jesli dobrze pamietam to tuleje nie sa tam seryjne
zalezy o której mowa ;)

nitro20
11-11-09, 15:26
zalezy o której mowa ;)

Ja mysle o tej Koziego chyba ?? Mam nadzieje, ze nie przekrecilem nick-a :P.

Fawor
11-11-09, 15:33
kozi ma seryjne tuleje. Bracia już nie :)

Pati
11-11-09, 15:46
Bracia sie nie złożyli na bloku B20 ;) a że jest tam 2 litry to inna inszość.
Kozi ma seryjne tuleje (mój były blok :D)

BRACIA
11-11-09, 22:12
oprócz twojego to jeszcze GRT coś tam w CeeRce wymodzili, i niskie 13stki chyba były - może lepiej, ale nie pamietam

najlepszy czas to ET 12,4 :)

RDK
12-11-09, 17:24
najlepszy czas to ET 12,4 o! w takim razie sorry

nitro20
14-11-09, 18:39
Pojawilo sie ostatnio ogloszenie w dziale sprzedam o b20b turbo, ciekawa sprawa biorac pod uwage grubosc tuleje i ich wyjatkowo mala odpornosc na dmuchanie...

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=60102

...Bartuś...
14-11-09, 23:21
Moim zdaniem różnie bywa niby tuleje są cienkie,korby nie wytrzymałe...A w USA jest sporo projektów na kompletnie seryjnym dole z odcinką na 8200 i więcej...Zobaczymy ile pokażę ten projekt z Passworda KM i jak długo pojeździ bez awaryjnie...

Nemereth
14-11-09, 23:50
Przy okazji tego tematu zapytam czy ktoś już rozwiercił/przerobil 1.8 do 2.0 ?

nitro20
15-11-09, 02:12
Przy okazji tego tematu zapytam czy ktoś już rozwiercił/przerobil 1.8 do 2.0 ?
Z tego co sie orientuje tuleja w b20b/z to nie jest dokladnie to samo co tuleja w b18. Struktura tuleji jest podobno nieco inna. Dlatego rozwiercenie b18 nie koniecznie moze dac efekt bloku z b20z. Kiedys gdzies o tym czytalem, ale to juz lata temu i nie jestem pewny czy czegos nie pokrecilem. Bo wrzucic wal z b18b/b20bz da sie. Jesli chcesz rozwiercac do 84 mm pozostaje chyba tylko darton.

Kras
15-11-09, 08:56
Moim zdaniem różnie bywa niby tuleje są cienkie,korby nie wytrzymałe...A w USA jest sporo projektów na kompletnie seryjnym dole z odcinką na 8200 i więcej...Zobaczymy ile pokażę ten projekt z Passworda KM i jak długo pojeździ bez awaryjnie...

Bo w USA to wszystko jest lepsze. I z tych samych modow koni zawsze wiecej:eek::eek::eek:

hawo
15-11-09, 10:54
Aha jak już mówimy o spince z c4 to powinieneś mieć jeszcze smok olejowy z c4 i miske olejową, naturlanie wszystkie graty mogą być również c6 są chyba takie same.

jesli w numerach czesci z EPC jest p72 to sa na bank takie same

Pati
15-11-09, 11:09
oznaczenia z EPC mają swoją systematykę:
12345 - X00 - XXX
pierwsze 5 znaków to typ części (np 14400 to nazwa paska rozrządu, 11251 to uszczelka miski olejowej itd...)
następne 3 znaki oznaczają przenzaczenie danej części (SR3 to EG6, P30 tyczy się B16x itd...)
ostatnie 3 znaki to przeznaczenie rynku (usa, japonia, europa itd)

aby z B18 zrobić 2.0 to albo tuleje na 85mm (bez zmiany wału) albo zmiana wału i rozwiert na mniej niz 85mm. tak czy inaczej bez dartonów się nie obejdzie.
max co się da zrobić z B18 to 2,26l.

hawo
15-11-09, 11:23
a te 2,26l b18 to z wałem z b20 czy b18?

mniej niz 85mm to ile? z 82-83mm?

Pati
15-11-09, 11:37
2,26 to srednica tłoka 87mm i wał ze skokiem 95mm.

crxd16
15-11-09, 18:02
Z tego co sie orientuje tuleja w b20b/z to nie jest dokladnie to samo co tuleja w b18. Struktura tuleji jest podobno nieco inna. Dlatego rozwiercenie b18 nie koniecznie moze dac efekt bloku z b20z. Kiedys gdzies o tym czytalem, ale to juz lata temu i nie jestem pewny czy czegos nie pokrecilem. Bo wrzucic wal z b18b/b20bz da sie. Jesli chcesz rozwiercac do 84 mm pozostaje chyba tylko darton.

tuleje w b20 to jedna calosc, a nie jak w b16/18 4 oddzielne zatopione w aluminiowym odlewie

RDK
16-11-09, 00:47
tuleje w b20 to jedna caloscto lepiej? czy to oznacza że mają większy margines do rozwiercania, ale gorszą jakość?

seremaq
16-11-09, 07:52
Post napisany przez Miniac'a na innym forum:

"B18tki maja zeliwne zebrowane tuleje zatopione w aluminium, B20 ma jakies idiotyczne wstawki stalowe miedzy tulejami, ktore powoduja ze nie ma praktycznie aluminium w ktorym mozna by sztywno obsadzic tuleje (w przypadku tuleii Darton aka benson's..). Wstawki te podobnie jak stalowe plytki zatapiane w plaszczasz niektorych tlokow (np suabru) maja ograniczac rozszerzalnosc tulei, co by tloki byly rownie ciasno spasowane podczas calego zakresu temperatur i co by nie ginelo tyle oleju co w B18 Tuleje MID nie pasuja, bo maja inna srednice gornego podparcia, ale jesli sie uprzec to mozna je zamontowac, tyle tylko ze "polka" na ktorej beda podparte jest tak miekka i cienka, ze podczas obsadzania wielce prawdopodobne jest ze peknie i woda bedzie sie dostawac do oleju, bo jest sprawa dosc powszechna w B20. Darton mimo tego ze produkuje to oficalnie nie poleca tulejowania B20tek. Mam pociety takie B20 w wolnej chwili jak ktos chetny moge cyknac fotke tych stalowych wstawek wokol aluminium."

crxd16
16-11-09, 19:34
to lepiej? czy to oznacza że mają większy margines do rozwiercania, ale gorszą jakość?

a ja wiem cyz lepiej, ja rozwiercilem do 85 przy tlkoach ok 11.5:1 i nic sie nie stalo, ale moim zdaniem to gorzej, bo nie mzoesz wymienic tuleji bo po porstu nie ma jak tego zrobic

nitro20
16-11-09, 19:40
a ja wiem cyz lepiej, ja rozwiercilem do 85 przy tlkoach ok 11.5:1 i nic sie nie stalo, ale moim zdaniem to gorzej, bo nie mzoesz wymienic tuleji bo po porstu nie ma jak tego zrobic

a jaka odcinka ??

crxd16
16-11-09, 19:51
ten silnik obecnie ma jeden z uzykownikow tego forum i poki co mam nikomu nic nie mowic, wiec nic nie powiem heheh, wlasniciel niedlugo sam sie pochwali ;)

nitro20
16-11-09, 20:00
Oki czekam z niecierpliwoscia :)

Konrad84
18-11-09, 12:52
ocb?/co robie źle? :
Załóżmy silnik b18c4 (b18c1), tuleje na 84 mm i chodzi o dobór tłoka, w kalkulatorze http://www.zealautowerks.com/bseries.html
1. Wpisuje dane silnika:
- bore 84.00 mm
- stroke 87.2 mm
- deck height 211.84
- combustion chamber volume 41.60
- rod lenght 137.00
- uszczelka 0.030 (wg. cometic)
2. Wpisuje dane wg. producenta tłoka (przykładowo supertech http://www.importperformanceparts.net/imports/supertechpistons-honda.html)
- dome 5.5 cc
- comp. height 30 mm

Wychodzi kompresja 11.24:1, gdzie wg. producenta powinno być 12.6:1. Analogiczna sytuacja jest z Ariasem, lub z tłokami pod kompresję 11.6:1 gdzie wychodzi 10.42:1

więc, ocb?/co robię źle?

Pzdr.
Konrad

kenny
18-11-09, 13:04
uszczelka 3 setne milimetra? :rolleyes:

crxd16
18-11-09, 13:14
w kallulatorze sie podaje w setnych cala ;) wiec dobrze wpisuje


ocb?/co robie źle? :
Załóżmy silnik b18c4 (b18c1), tuleje na 84 mm i chodzi o dobór tłoka, w kalkulatorze http://www.zealautowerks.com/bseries.html
1. Wpisuje dane silnika:
- bore 84.00 mm
- stroke 87.2 mm
- deck height 211.84
- combustion chamber volume 41.60
- rod lenght 137.00
- uszczelka 0.030 (wg. cometic)
2. Wpisuje dane wg. producenta tłoka (przykładowo supertech http://www.importperformanceparts.net/imports/supertechpistons-honda.html)
- dome 5.5 cc
- comp. height 30 mm

Wychodzi kompresja 11.24:1, gdzie wg. producenta powinno być 12.6:1. Analogiczna sytuacja jest z Ariasem, lub z tłokami pod kompresję 11.6:1 gdzie wychodzi 10.42:1

więc, ocb?/co robię źle?

Pzdr.
Konrad

nie wiem co za kalkulator masz, bo w moim wychodzi 12.45 ;) jesli przyjmiesz wysokosc bloku ktrora podales (czyli b18a/b lub b20) a b18c jest minimalnie wyzszy i wychodzi 11.68 przy Twoich danych z mojego kalkulatora

kenny
18-11-09, 14:22
w kallulatorze sie podaje w setnych cala wiec dobrze wpisuje

No bez przesady, nawet jeśli to jest w calach to wychodzi 0,0762mm a tyle grubości to mają ludzkie włosy.

Pati
18-11-09, 15:02
zmien wysokosc bloku. wpisales tą z b18b/b20z

Konrad84
18-11-09, 15:09
faktycznie, dzięki chłopaki.

Pati
18-11-09, 15:12
zamiast uszczelki Cometica (ja np uważam, że jest słaba) użyj cienkiej (Zerg industries robi takową, BC także), albo otworzyć OEMową na 84mm.

crxd16
18-11-09, 16:54
No bez przesady, nawet jeśli to jest w calach to wychodzi 0,0762mm a tyle grubości to mają ludzkie włosy.

cal ma 2.54cm --> setne cala 0.03 cala --> 0.03x2.54 = 0.0762cm ---> 0.762mm ;) grube te wlsoy masz :D

nitro20
18-11-09, 19:04
O ile dobrze pamietam to uszczelka seryjna b16 ma 0,8 mm, wyprowadzcie mnie z bledu jesli cos mi sie powalilo. Pati tak z ciekawosci kto otworzy OEMowa metalowa uszczelke z b16 na b20 ??

crxd16
18-11-09, 19:38
golden eagle

a seryjna ma chyba 0.66mm

kenny
18-11-09, 19:42
cal ma 2.54cm --> setne cala 0.03 cala --> 0.03x2.54 = 0.0762cm ---> 0.762mm ;) grube te wlsoy masz :D

karfa, jednostki mi się pomyliły:D

nitro20
18-11-09, 19:48
golden eagle

a seryjna ma chyba 0.66mm

Ziom to wiem, bardziej chodzi mi w PL od reki, bo nie chcialbym czekac w razie czego miecha na sprowadzenie uszczelki z USA. To jedyna rzecz, ktora mnie martwi jakby sie cos stalo, no albo chcialo jeszcze cos pomodzic ;).

...Bartuś...
31-12-09, 01:45
A teraz pytanie trochę inne Odnośnie Swap'a B20 Stock do 5Gen :)

Potrzeba:
CRV B20:
Silnik z osprzętem
Wiązka Crv

Civic B16/B18:
Skrzynia z półośkami
Chłodnica B16/B18
Wybieraki Skrzyni

Inne:
Przejściówka OBD2-OBD1 + komputer P28(chyba że się mylę ale seryjny komputer od CRV nie będzie ogarniał w FWD)

To chyba wszystko co potrzeba,jeśli by czegoś brakowało będę wdzięczny za dopisanie...

Sprzęgła między B20 a B16/B18 są wymienne??

Pati
31-12-09, 10:34
komp nie steruje napędami.

hawo
01-01-10, 23:00
zalatw b20z to ominie Cie przekladka ssaka z c4 i sterowanie motylami

zostaw OBD1 i pospawaj wiazke z aparatem wtryskami i alternatorem z b20

...Bartuś...
02-01-10, 00:33
zalatw b20z to ominie Cie przekladka ssaka z c4 i sterowanie motylami

zostaw OBD1 i pospawaj wiazke z aparatem wtryskami i alternatorem z b20

No właśnie zależy Mi na B20B3 ponieważ ma kompresję 8,8:1,ale obawiam się właśnie o ten kolektor,zawsze można poszukać z B18B1 który jest niższy....

Odnośnie wiązki raczej zostanie ODB2 + przejściówka ponieważ prędzej czy później będzie dodania głowica Vtec

x-tygrysek-x
02-01-10, 02:44
No właśnie zależy Mi na B20B3 ponieważ ma kompresję 8,8:1,ale obawiam się właśnie o ten kolektor,zawsze można poszukać z B18B1 który jest niższy....

Odnośnie wiązki raczej zostanie ODB2 + przejściówka ponieważ prędzej czy później będzie dodania głowica Vtec

przyjedz do mnie, wszystko zrobie za friko bo tu płacić nie lubisz

wiązka odrazu na obd1, nie trzeba przejściówek

RYS
02-01-10, 11:07
to ominie Cie przekladka ssaka z c4 i sterowanie motylami
Oczywiście, ale sterowanie motylami (IAB) przez P28 to nie jest jakiś kosmos i da sie zrobić ;)

TENCIO
02-01-10, 13:27
pozwole sobie zadac laickie pytanie. jakich osiagow nalezy sie spodziewac po zrobieniu takiego frnaka , ale w budzie CR-V wlasnie z b20z1? przy tym samym stylu jazdy spalanie wzrosnie, czy zmaleje?

junior20066
03-01-10, 13:07
to i ja sie podczepie ile wyjdzie na gotowo włozenie b20vtec do jajka i jakich osiagow mozna sie spodziewac ???

Pati
03-01-10, 13:12
na gotowo miedzy 10 a 12k. zaleznie od czesci jakie kupisz bedzie to mialo od 180 do 200 koni. podaje przyzwoicie.

junior20066
03-01-10, 21:00
aha rozumiem a jesli bym chciał cos wiecej konikow to juz jakie koszta ?? A jak z dołem silnika bo ponoc lubi padac :) zakuc go najlepiej odrazu ?? i w co trzeba uzbroic ten silnik aby odpychał sie to jak ten crx z garaz race team ?? http://www.youtube.com/watch?v=PGT4xpAlBss&feature=PlayList&p=981FC4CBA4FA6D0F&playnext=1&playnext_from=PL&index=94

chedder
03-01-10, 22:40
aha rozumiem a jesli bym chciał cos wiecej konikow to juz jakie koszta ?? A jak z dołem silnika bo ponoc lubi padac :) zakuc go najlepiej odrazu ?? i w co trzeba uzbroic ten silnik aby odpychał sie to jak ten crx z garaz race team ?? http://www.youtube.com/watch?v=PGT4xpAlBss&feature=PlayList&p=981FC4CBA4FA6D0F&playnext=1&playnext_from=PL&index=94

poczytaj ten temat jeszcze raz, po zrobieniu franka na seryjnych gratach bedziesz miec CR w okolicach 8 jezeli dobrze pamietam.

...Bartuś...
03-01-10, 22:50
poczytaj ten temat jeszcze raz, po zrobieniu franka na seryjnych gratach bedziesz miec CR w okolicach 8 jezeli dobrze pamietam.

Źle :p

B20B3- 8,8:1 + Głowica A2/C4= około 9.1:1/9.3:1
B20Z/B- 9.6:1 + Głowica A2/C4= 10:1/10.2:1

Są to kompresje na kompletnie seryjnych gratach...

majkel13
03-01-10, 23:51
Dołączam się do pytania. Orientuje się ktoś jakie były by w przybliżeniu koszta zbudowania takiego motorku b20 220-230ps i żeby można to było bezpiecznie zakręcić jak b16. Obecnie mam seryjne b16a2 ze skrzynią y21

zoy
04-01-10, 07:46
Dołączam się do pytania. Orientuje się ktoś jakie były by w przybliżeniu koszta zbudowania takiego motorku b20 220-230ps

z pincet zł :D a tak na serio przygotuj 10-15 K i powinieneś sie zmieścić

majkel13
04-01-10, 10:32
Dzięki piękny kawalerze :D a klima i osprzęt silnika to rozumiem p&p z b16?

...Bartuś...
04-01-10, 13:28
A może wystarczy przeczytać temat od początku i wszystko jest napisane co potrzeba...Potem Google i szukasz cen :)

Najtańszy Markowy kit Vtec ze sprowadzeniem do Polski - około 750zł
Do tego śruby Arp do głowicy - około 500zł
Większe wtryskiwacze np.z Prelude + resistor box-około 200zł
Rozrząd - około 400zł
To chyba najuboższy zestaw jaki można złożyć B20 Vtec

felippe
08-01-10, 14:41
A może wystarczy przeczytać temat od początku i wszystko jest napisane co potrzeba...Potem Google i szukasz cen :)

Najtańszy Markowy kit Vtec ze sprowadzeniem do Polski - około 750zł
Do tego śruby Arp do głowicy - około 500zł
Większe wtryskiwacze np.z Prelude + resistor box-około 200zł
Rozrząd - około 400zł
To chyba najuboższy zestaw jaki można złożyć B20 Vtec

+blok b20
ale tak wysoko jak b16 to chyba tego nie zakrecisz, przynajmniej nie w serii.
poprawcie jesli sie myle

nitro20
08-01-10, 14:45
A może wystarczy przeczytać temat od początku i wszystko jest napisane co potrzeba...Potem Google i szukasz cen :)

Najtańszy Markowy kit Vtec ze sprowadzeniem do Polski - około 750zł
Do tego śruby Arp do głowicy - około 500zł
Większe wtryskiwacze np.z Prelude + resistor box-około 200zł
Rozrząd - około 400zł
To chyba najuboższy zestaw jaki można złożyć B20 Vtec

Na tym zestawie, to nie przekraczac odcinki seryjnej 7200, max 7500, ale to tez na wlasne ryzyko.

Mysle ze na tym zestawie wiecej jak 19x kuni nie bedzie.

...Bartuś...
08-01-10, 16:19
Dokładnie zapomniałem dodać iż odcinka wtedy właśnie max 7200

Na takim zestawie czytając na necie wychodzi od 190 do 205km ale za to więcej NM niż w b16 i b18...

Do tego skrzynia S9B gdzie przy odcine 7200 prędkości na poszczególnych biegach będą bardzo podobne do tych w Y21 przy B16/B18...

nitro20
08-01-10, 16:26
Dokładnie zapomniałem dodać iż odcinka wtedy właśnie max 7200

Na takim zestawie czytając na necie wychodzi od 190 do 205km ale za to więcej NM niż w b16 i b18...

Do tego skrzynia S9B gdzie przy odcine 7200 prędkości na poszczególnych biegach będą bardzo podobne do tych w Y21 przy B16/B18...


Po co skrzynia s9b ? Mialem y21 (seria od b16a2) ktora jest jeszcze krotsza od s9b. Teraz mam s80 (itr type-r najkrotsza seryjna skrzynia Hondy) i auto jest znacznie szybsze. Skrzynia do wolnossaka im krotsza tym lepsza tu nie ma wyjatkow. Jak chodzi Ci o max predkosc to 5 z LS-a zalatwi Ci ekonomicze przemieszczanie sie i to ze przy przelotowej predkosci 100-150 bedziesz mial w miare nisko obroty, mod nie jest jakis drogi, a przy okazji mozna zrobic serwis skrzyni.

Konrad84
08-01-10, 17:11
Skrzynia do wolnossaka im krotsza tym lepsza tu nie ma wyjatkow.
Nie zgodze się, są granice, a s80 jest już niej blisko. Do tego 5 z lsa przy 4 z y21 to nie najlepsze rozwiązanie.

Sorry za OT.

nitro20
08-01-10, 17:18
Nie zgodze się, są granice, a s80 jest już niej blisko. Do tego 5 z lsa przy 4 z y21 to nie najlepsze rozwiązanie.

Sorry za OT.

Rozumiem, ze jezdziles na s80 w dodatku na b20 i masz obszerne doswiadczenie z eksploatacji takiego rozwiazania ??

Odnosnie 5 z ls-a mozesz mi wytlumaczyc dlaczego to nie najlepsze rozwiazanie ? Poczytaj w temacie Analogue ile dobrego zrobila przy jeszcze krotszej 4 niz w y21.

Konrad84
08-01-10, 20:35
Jeżdze na 1,2,3,4 z y21, 5 z lsa i fd 4,92 przy 205 km w b18. Uwazam ze krotsze zestawienie bylo by juz na minus, a zwróć uwage że krece znacznie wyżej niż ty b20. 5 z lsa byla by super do 4 z s9b, teraz skrzynia jest źle zestopniowana, brakuje jednego biegu. Oczywiscie da sie jeździc i na autostradzie jest super, ale na dluższa mete jest uciażliwe.

Pati
08-01-10, 20:41
to prawda ze jest uczucie jakby z np z 3 wbijac od razu 5. brakuje jednego biegu.

nitro20
08-01-10, 21:51
to prawda ze jest uczucie jakby z np z 3 wbijac od razu 5. brakuje jednego biegu.

No to zalezy do czego jest auto, w moim przypadku bylo by to idealne zestawienie. Na wieczor mam 1,2,3,4 a jak chce sobie dojechac na zawody czy gdzies wrzucam 5 w trasie i nie trzymam b20 na wysokich obrotach.
Zalezy do czego sluza wam samochody, ja na codzien mam inne auto.

Dla mnie skrzynia 4,7 jest tu idealnie zestopniowana, brakuje mi wlasnie troche nadbiegu, czegos w stylu 5 w d14, zeby mozna sobie cruisowac spokojnie :). Bo 5 w innych celach sie nie uzywa, no chyba ze ktos lata po torze dosyc szybkim.

...Bartuś...
08-01-10, 22:56
Po co skrzynia s9b ? Mialem y21 (seria od b16a2) ktora jest jeszcze krotsza od s9b. Teraz mam s80 (itr type-r najkrotsza seryjna skrzynia Hondy) i auto jest znacznie szybsze. Skrzynia do wolnossaka im krotsza tym lepsza tu nie ma wyjatkow. Jak chodzi Ci o max predkosc to 5 z LS-a zalatwi Ci ekonomicze przemieszczanie sie i to ze przy przelotowej predkosci 100-150 bedziesz mial w miare nisko obroty, mod nie jest jakis drogi, a przy okazji mozna zrobic serwis skrzyni.

Widziałem kilka fimików na YT gdzie właśnie w B20 jest Y21 i dla Mnie ta skrzynia jest za krótka max 2 biegu 90km/h na 3 ledwo 130...Oczywiście mówię o przypadku gdzie max odcinka 7200...Bo Tak jak u Ciebie skrzynia S80 jest super ponieważ jest bardzo krótka a Ty B20 kręcisz powyżej 8000obr...

...Bartuś...
18-01-10, 20:03
Odświeżę trochę temat czy ktoś zna odpowiedź na Moje pytanie:

Czy da radę seryjne B20B3 OBD2 postawić na wiązce OBD1...Jakie rzeczy będą potrzebne do tego...Domyślam się że będzie to na pewno alternator i aparat zapłonowy...O ile alternator może być z B16a2 OBD1 o tyle nie wiem czy Aparat też będzie pasował...

Może dało by radę postawić to na wiązce OBD1 z D15B7 które nie miała Vtec??

Ogólnie silnik ma jeździć w EG5 czyli wcześniej siedziało D16Z6...

nitro20
18-01-10, 21:01
Ziom a nie lepiej Ci zakupic Swapa na b16 nawet po taniosci (nie koniecznie idealny silnikowo) i jak bedziesz mial kase wrzucic dol od b20 ?

Wiesz jak to jest, tu aparat kupic, tu inna *******e i Ci wyjdzie tyle ze w gruncie rzeczy bardziej by sie oplacalo kupic swap, bo w zestawie taniej :).

...Bartuś...
18-01-10, 21:09
Ziom a nie lepiej Ci zakupic Swapa na b16 nawet po taniosci (nie koniecznie idealny silnikowo) i jak bedziesz mial kase wrzucic dol od b20 ?

Wiesz jak to jest, tu aparat kupic, tu inna *******e i Ci wyjdzie tyle ze w gruncie rzeczy bardziej by sie oplacalo kupic swap, bo w zestawie taniej :).

W tym jest cały pies pogrzebany że silnik zostaje B20 nie będzie w nim głowicy VTEC...Bo już na pokładzie jest coś lepszego :)

Silnik jeździł w samochodzie OBD2 więc z podłączeniem nie było problemu...Bo do wiązki kabinowej pasował,a i wystarczyła tylko przejściówka OBD2>OBD1 aby można było to wystroić

Tutaj wygląda to następująco:
Wiązka Kabinowa OBD1
Silnik z osprzętem OBD2(brakuje wiązki,dlatego też zastanawia Mnie czy można to postawić od razu na OBD1)
Komputer P28

nitro20
18-01-10, 21:24
W tym jest cały pies pogrzebany że silnik zostaje B20 nie będzie w nim głowicy VTEC...Bo już na pokładzie jest coś lepszego :)

Silnik jeździł w samochodzie OBD2 więc z podłączeniem nie było problemu...Bo do wiązki kabinowej pasował,a i wystarczyła tylko przejściówka OBD2>OBD1 aby można było to wystroić

Tutaj wygląda to następująco:
Wiązka Kabinowa OBD1
Silnik z osprzętem OBD2(brakuje wiązki,dlatego też zastanawia Mnie czy można to postawić od razu na OBD1)
Komputer P28

Z wiazka Ci nie pomoge, ale...



silnik zostaje B20 nie będzie w nim głowicy VTEC...Bo już na pokładzie jest coś lepszego :)

To jest cos lepszego ?? :D
Z ciekawosci, czym bedziesz dmuchal ?? Ile bedziesz dmuchal i jak jest przygotowany do tego silnik :).
Bo to jedyne rozwiazanie, ktore przychodzi mi do glowy, jak ktos mowi, ze jest cos lepszego od Viteeeca.

...Bartuś...
18-01-10, 21:45
Z wiazka Ci nie pomoge, ale...




To jest cos lepszego ?? :D
Z ciekawosci, czym bedziesz dmuchal ?? Ile bedziesz dmuchal i jak jest przygotowany do tego silnik :).
Bo to jedyne rozwiazanie, ktore przychodzi mi do glowy, jak ktos mowi, ze jest cos lepszego od Viteeeca.

Żeby zaraz nie posypały się posty-To nie mój silnik

Baza:
B20B3
Turbo-TD05-16G lub coś podobnego
Uszczelka pod głowice Cometic
Śruby głowicy ARP
Wtryski Subaru WRX 420cc lub większe
Blow Off HKS
P28 Crome
Ic Sprinter lub Master
Chłodnica Oleju z Termostatem
Skrzynia biegów S9B LSD lub Y21 z przełożeniami S9B

Ogólnie set-up podobny do tego na sprzedaż z Litwy czyli tam było na 0.6bara 270km i 320nm tutaj będzie Mniej 0.4-0.5bar,ale odcinkę planujemy 7400...Jak pokazał przykład PATI'ego wraz ze wzrostem obrotów rośnie moc silnika...Co też bardzo ładnie obrazuje wykres tego silnika z Litwy:

http://img46.imageshack.us/img46/1861/img6495q.jpg

Tutaj w miarę dozbierania kasy jest plan na zakucie silnika i wtedy dołożenie Vtec'a

nitro20
18-01-10, 21:47
Bardzo fajnie, ja trzymam kciuki.
Informuj co sie bedzie dzialo z blokiem i czy zniesie to dmuchanie.

Co rozumiesz przez zakucie ?

W tym wypadku tloki korby tuleje ??

...Bartuś...
18-01-10, 21:53
Na Litwie jeździ około 4-5Projektów B20Turbo bez zakucia...Silnik na sprzedaż ten z Litwy ma zrobione 17000km bez żadnej awarii...

Poprzez zakucie rozumiem wymianę korb i tłoków...Ponieważ Tulei w B20 nie da się wymienić...Bo tak naprawdę jedyną rzecz o jaką się oboje to korbowody,bo z kompresją 8.8:1 taki sofcik nie powinien mu żadnej krzywdy wyrządzić...

nitro20
18-01-10, 22:58
Na Litwie jeździ około 4-5Projektów B20Turbo bez zakucia...Silnik na sprzedaż ten z Litwy ma zrobione 17000km bez żadnej awarii...

Poprzez zakucie rozumiem wymianę korb i tłoków...Ponieważ Tulei w B20 nie da się wymienić...Bo tak naprawdę jedyną rzecz o jaką się oboje to korbowody,bo z kompresją 8.8:1 taki sofcik nie powinien mu żadnej krzywdy wyrządzić...

Da sie wymienic tuleje :P jest to poprostu trudne i nie oplacalne, ze wzgledu na slaba konstrukcje podpor tuleji.

W USA Ci to zrobia :) nie wiem jak w pl.

No ok to ja trzymam kciuki, nawet nie wiedzialem ze T tak wkladaja do tego silnika :).

Tzn ze jakis Eaton tez by spokojnie dal rade P:).
Zaraz komus pomysl podrzuce :).

...Bartuś...
18-01-10, 23:26
Na temat Eatona rozmawiałem z Przema72 żeby wsadzić tam M90 i może nawet 0.7 na sofcie dmuchać :D Ale to już raczej pomysł dla odważnych choć 0.5bara spokojnie moim zdaniem dmuchać...

Pati
18-01-10, 23:27
zeby ożenić b20b z obd1 potrzebujesz przelutować wiązkę na właściwe wtyczki, ewentualnie zmienić aparat zapłonowy na ten z b18b do 96.

...Bartuś...
18-01-10, 23:36
Czyli taki:

http://moto.allegro.pl/item884266559_honda_civic_acura_integra_b18b_dohc_ 92_95_td_46u.html

Fawor
19-01-10, 00:43
Odpowiedz mi na pytanie co jest twórczego w tym softowym B20? W czym to jest lepsze od b18?

crxd16
19-01-10, 01:20
a w czym b18 jest takie swietne ?

sane
19-01-10, 01:41
Odpowiedz mi na pytanie co jest twórczego w tym softowym B20? W czym to jest lepsze od b18?

ziom, mi się wydaje, że cena ;)

Fawor
19-01-10, 14:30
a w czym b18 jest takie swietne ?
może nie od razu świetne, ale ma przynajmniej większy powerband niż przedstawione wyżej b20.


ziom, mi się wydaje, że cena
w tym aspekcie to racja :)

...Bartuś...
19-01-10, 14:33
Odpowiedz mi na pytanie co jest twórczego w tym softowym B20? W czym to jest lepsze od b18?

W tym iż za Cene B20 Turbo kupię i włożę najwyżej B18C4 + kolektor dolotowy czyli może będę miał około tych 200km...A w B20 będę miał z min.240km...Na dodatek za cenę dołożenie softa do B18c4 tutaj zakuje silnik i znów będę miał lepsze osiągi :)

Pati
19-01-10, 17:11
a potem mozna zakuc b18 i bedzie mialo lepsze osiągi od b20

cośtam kombinujesz ale nie do konca wiesz co i jak...
za 4-5 tysiecy nie zrobisz niezawodnego turbo bo:
zrobisz na tanich/chinskich, uzywanych czesciach i wystroisz śrubokrętem. a tak sie nie składa niezawodnych silników.

...Bartuś...
19-01-10, 20:07
a potem mozna zakuc b18 i bedzie mialo lepsze osiągi od b20

cośtam kombinujesz ale nie do konca wiesz co i jak...
za 4-5 tysiecy nie zrobisz niezawodnego turbo bo:
zrobisz na tanich/chinskich, uzywanych czesciach i wystroisz śrubokrętem. a tak sie nie składa niezawodnych silników.


Nie mówię że na super gratach,ale markowych używanych w dobrym stanie(jeśli tak można powiedzieć o używanych rzeczach)
Wystrojone będzie P28 + Crome pewnie przez Maćka
I czemu ma być zawodne jeżeli będzie dobrze wystrojone i używane z głową nie powinno być większych problemów...

A jak pokazali Litewscy koledzy nawet na chińskich gratach,ale dobrze wystrojony i użytkowany z głową potrafi przejechać sezon bezawaryjnie a nawet dwa...

Nigdzie też nie napisałem iż wydane będzie na to 4-5tyś.zł...

taz666
19-01-10, 21:13
z pincet zł :D a tak na serio przygotuj 10-15 K i powinieneś sie zmieścić


A mając już silnik b16a2 ?Jaki byłby koszt tylko żeby się to przyzwoicie kręciło, do jakichś powiedzmy 8200 obr? Bo na górze jest głowica z b16, więc nie ma problemu żeby wyżej kręcić... Korby? Wał do wyważenia, co tam jest przeszkodą że tylko 7200 można kręcić :confused: I jaki byłby koszt złożenia takij hybrydy 220 - 230 KM mając już silnik b16?

...Bartuś...
19-01-10, 21:23
A mając już silnik b16a2 ?Jaki byłby koszt tylko żeby się to przyzwoicie kręciło, do jakichś powiedzmy 8200 obr? Bo na górze jest głowica z b16, więc nie ma problemu żeby wyżej kręcić... Korby? Wał do wyważenia, co tam jest przeszkodą że tylko 7200 można kręcić :confused: I jaki byłby koszt złożenia takij hybrydy 220 - 230 KM mając już silnik b16?

Ziom a przeczytałeś chociaż kilka stron z tego tematu bo Tu wszystko jest napisane :D

Wiesz możesz i na serii kręcić 8200 ale ile to się pokręcić to tylko grom jeden wie :p
Tak pokazał przykład Pati'ego na seryjnym dole można zakręcić do 7500 także już nie jest tak źle :)

Pierwszą rzeczą która nie domaga przy wysokim kręceniu to korby...

taz666
19-01-10, 21:28
No to już jakiś konkret. Czyli żeby to ładni hulało potrzebowałbym jakiś lepsze korby + tłoki doprężające (najlepiej kute chyba?) + wyważenie wału. A jaki jest koszt sklecenia tego w całość (jest tam jakaś rzeźba z galerią olejową) i czy brak natrysku na denko tłoka w b20 może być tu dodatkowym ograniczeniem dla wysokich obrotów? Czy da się zrobić chłodzenie tłoków w dole b20?

dobra już wiem że się nie da:


nie. nie da rady. blok b20 nie jest kompatybilny z natryskiem na denko tłoka.

Ps. Trochę już czytałem w tym temacie :rolleyes:

...Bartuś...
19-01-10, 21:41
No to już jakiś konkret. Czyli żeby to ładni hulało potrzebowałbym jakiś lepsze korby + tłoki doprężające (najlepiej kute chyba?) + wyważenie wału. A jaki jest koszt sklecenia tego w całość (jest tam jakaś rzeźba z galerią olejową) i czy brak natrysku na denko tłoka w b20 może być tu dodatkowym ograniczeniem dla wysokich obrotów? Czy da się zrobić chłodzenie tłoków w dole b20?

Ps. Trochę już czytałem w tym temacie :rolleyes:

Z tego co wiem u Pati'ego jest kompletna Seria B20Z Głowica C4 + jakiś kolektor dolotowy + dolot i wydech co dało w sumie 191KM i 201NM...Przy czym stopień sprężania wg.kalkulatora wynosi około 10.4:1
przy twojej głowicy wychodzi około 10.2:1,ale nie wiem czy dobrze mówię można by to jeszcze troszeczkę doprężyć uszczelką pod głowicę lub jak się ma kasę właśnie tłokami...


uprościłem:
trzeba się dowiercić do kanału olejowego, a jak wkręcisz dysze to będziesz miał problem z miejscem na wał korobwy.
w domu tego nie zrobisz. a i uważam, że nie każdy z warsztatów sobie z tym poradzi.

Natrysk oleju jest podobno wykonalny ale trudno to dobrze zrobić...Nigdzie nikt nie pisał że miał problemu z powodu braku natrysku...

A koszta złożenia najtańszego B20 VTEC pisałem chyba 3 strony wcześniej

Pati
19-01-10, 22:17
Bartek - użyj kalkulatora kompresji zanim chlapniesz. b20 z głową b16 ma sporo mniej
napisałeś że turbo złożysz za cenę różnicy między b20 a b18c4. b18c4 kosztuje 6000, b20 okolo 2000. prostą matematyką wychodzi że na turbo byś miał z 4-5 tysięcy. zanim więc napiszesz kolejnego posta z sufitu, usiądź na spokojnie z kalkulatorem i policz sobie ile potrzebujesz pieniądza aby złożyć turbo. pierwsze co się podda od kręcenia to nie korba.

taz - zeby zrobic 230 konne B20 potrzebujesz zrobic to samo co w b16 zeby miec w nim 200 koni. tyle ze w innym bloku.

laskim
19-01-10, 23:00
Taz ja jestem właśnie na etapie budowania b20vtec z głową b16 i na 220 - 230km potrzeba 12-15 tys na same części zależy czy ściągasz sam czy ktoś. Na najprostszego franka bez otwierania dołu z kompletnym wydechem, robocizną i wystrojeniem trzeba 8-10tyś.

taz666
19-01-10, 23:59
Bartek - użyj kalkulatora kompresji zanim chlapniesz. b20 z głową b16 ma sporo mniej
napisałeś że turbo złożysz za cenę różnicy między b20 a b18c4. b18c4 kosztuje 6000, b20 okolo 2000. prostą matematyką wychodzi że na turbo byś miał z 4-5 tysięcy. zanim więc napiszesz kolejnego posta z sufitu, usiądź na spokojnie z kalkulatorem i policz sobie ile potrzebujesz pieniądza aby złożyć turbo. pierwsze co się podda od kręcenia to nie korba.

taz - zeby zrobic 230 konne B20 potrzebujesz zrobic to samo co w b16 zeby miec w nim 200 koni. tyle ze w innym bloku.

I to jest konkretna odpowiedź :) Pozostanę przy planie pierwotnym czyli dłubaniu sobie tego co mam a jak się trafi to zrobię swapa, który łyknie graty, które włożyłem do tej pory. Dzięki :cool:


Taz ja jestem właśnie na etapie budowania b20vtec z głową b16 i na 220 - 230km potrzeba 12-15 tys na same części zależy czy ściągasz sam czy ktoś. Na najprostszego franka bez otwierania dołu z kompletnym wydechem, robocizną i wystrojeniem trzeba 8-10tyś.

A za tyle piniądza to można sobie ogarnąć B18C6, które, nawiasem mówiąc, nęci mnie od bardzo dawna.

...Bartuś...
20-01-10, 00:13
Bartek - użyj kalkulatora kompresji zanim chlapniesz. b20 z głową b16 ma sporo mniej
napisałeś że turbo złożysz za cenę różnicy między b20 a b18c4. b18c4 kosztuje 6000, b20 okolo 2000. prostą matematyką wychodzi że na turbo byś miał z 4-5 tysięcy. zanim więc napiszesz kolejnego posta z sufitu, usiądź na spokojnie z kalkulatorem i policz sobie ile potrzebujesz pieniądza aby złożyć turbo. pierwsze co się podda od kręcenia to nie korba.

taz - zeby zrobic 230 konne B20 potrzebujesz zrobic to samo co w b16 zeby miec w nim 200 koni. tyle ze w innym bloku.

Z góry przepraszam bo coś mi się strasznie pomyliło z tą kompresją
na głowicy A2 i dole B20Z wychodzi 10.04:1
a na głowicy C4 i dole B20Z wychodzi 10.2:1

Wiesz może trochę nie dokładnie się określiłem z tymi cenami:

Bo np. B20B3 kompletny swap bez skrzyni udało się kupić za 1400zł(w tym mamy kolektor dolotowy z B20Z,choć będziemy szukać gdzieś z B18B1)
No i doliczyłem jeszcze zmianę kolektora dolotowego w C4 co jest przydatne w późniejszych modyfikacjach...
Dlatego na same graty wszyło trochę więcej kasy:

Nawet napiszę dokładną rozpiskę:

Swap B20B3 + Kolekotor - 1400zł
Skrzynia Y21 z Przełożeniami S9B + półosie - 1000zł
Wtryskiwacze 420cc - 200zł
Blow Off HKS Style choć będzie oryginał w późniejszym czasie - 200zł
Uszczelka pod głowicę Cometic - 400zł
Śruby głowicy ARP - 500zł
Intercooler Master Duży-200zł
Sprzęgło + Lekkie Koło XTD - 1000zł
Kwaskówa + Kolanka - 200-250zł
Łączniki Silikonowe - 400zł
Turbina + Downpipe + kolektor wydechowy - 1800zł
MBC- 100zł
Zegary AG Smoke 4szt + adaptery - 600zł
Chłodnica Oleju + Podkładka z Termostatem - 500zł
Alu Chłodnica Wody + Węże - 650zł
Mniejsze rzeczy o których zapomniałem-250zł

Czyli łącznie wyjdzie około 9500zł z czego kilka gratów było kupionych wcześniej jeszcze do poprzedniej B-serii typu chłodnica oleju i wody,sprzęgło,zegary, a to prawie 3000zł....

Samo złożenie silnika jak i swap będzie ogarniany własnoręcznie z pomocą ogarniętej osoby w silnikach Hondy...Jedyną rzeczą zleconą osobie z zewnątrz będzie strojenie i jeśli odpukać się nie uda ogarnąć wiązki to również wiązka...

Pati
20-01-10, 00:32
Swap B20B3 + Kolekotor - 1400zł - ok
Skrzynia Y21 z Przełożeniami S9B + półosie - 1000zł - mao - to nie Dseria
Wtryskiwacze 420cc - 200zł - mao
Blow Off HKS Style choć będzie oryginał w późniejszym czasie - 200zł - chiny
Uszczelka pod głowicę Cometic - 400zł - bezsens
Śruby głowicy ARP - 500zł - ok
Intercooler Master Duży-200zł - jak zakujesz i wiecej dmuchniesz bedzie do wymiany
Sprzęgło + Lekkie Koło XTD - 1000zł - chiny
Kwaskówa + Kolanka - 200-250zł - mao
Łączniki Silikonowe - 400zł - ok
Turbina + Downpipe + kolektor wydechowy - 1800zł - mao, chyba ze chiny...
MBC- 100zł - bezsens
Zegary AG Smoke 4szt + adaptery - 600zł - kup szklaną kulę...
Chłodnica Oleju + Podkładka z Termostatem - 500zł - mao
Alu Chłodnica Wody + Węże - 650zł - ok
Mniejsze rzeczy o których zapomniałem-250zł - mao
strojenie z kompem pierdy szmerdy - 1500

a jakiegos rozrządu nie robisz? wymiany oleju w czymkolwiek? swiec nie zmienisz na zimniejsze? olej jakos do sprężarki doprowadzisz? odprowadzic potem trzeba jakos. uszczelek zadnych nie przewidziales?
pisałeś że wsadziś B20 i uturbisz na gotowo za cene swapa na b18c4, a widzę tu części na lekką ręką dyszkę. jesteś 4k ponad budżetem który jest baaaaaaaardzo optymistyczny.

Konrad84
20-01-10, 09:59
czemu AutoGauge lipa ? Z tego co kojarze ktoś porównywał temp. oleju z jakimiś bardziej markowymi i było bardzo podobnie.

Pati
20-01-10, 11:14
czujniki padaja bardzo szybko. jesli ma byc niemarkowe a w miare dzialajace to stri.

Fawor
20-01-10, 12:31
pati, 'bardzo szybko' to ile? ;) Stri jest już cenowo porównywalne z używkami, czy przy dobrych wiatrach nówkami Greddy..

Po co Bartuś rzucasz kwotami z rękawa, skoro sam wyżej wyliczyłes coś zupełnie innego i na dodatek jak zauwazył Pati - mocno niekompletnego...

Pati
20-01-10, 13:44
pogadaj z Gr00bym - on nimi handlował i dział reklamacji miał ręce pełne roboty ;)

...Bartuś...
20-01-10, 13:55
Swap B20B3 + Kolekotor - 1400zł - ok
Skrzynia Y21 z Przełożeniami S9B + półosie - 1000zł - mao - to nie Dseria
Wtryskiwacze 420cc - 200zł - mao
Blow Off HKS Style choć będzie oryginał w późniejszym czasie - 200zł - chiny
Uszczelka pod głowicę Cometic - 400zł - bezsens
Śruby głowicy ARP - 500zł - ok
Intercooler Master Duży-200zł - jak zakujesz i wiecej dmuchniesz bedzie do wymiany
Sprzęgło + Lekkie Koło XTD - 1000zł - chiny
Kwaskówa + Kolanka - 200-250zł - mao
Łączniki Silikonowe - 400zł - ok
Turbina + Downpipe + kolektor wydechowy - 1800zł - mao, chyba ze chiny...
MBC- 100zł - bezsens
Zegary AG Smoke 4szt + adaptery - 600zł - kup szklaną kulę...
Chłodnica Oleju + Podkładka z Termostatem - 500zł - mao
Alu Chłodnica Wody + Węże - 650zł - ok
Mniejsze rzeczy o których zapomniałem-250zł - mao
strojenie z kompem pierdy szmerdy - 1500

a jakiegos rozrządu nie robisz? wymiany oleju w czymkolwiek? swiec nie zmienisz na zimniejsze? olej jakos do sprężarki doprowadzisz? odprowadzic potem trzeba jakos. uszczelek zadnych nie przewidziales?
pisałeś że wsadziś B20 i uturbisz na gotowo za cene swapa na b18c4, a widzę tu części na lekką ręką dyszkę. jesteś 4k ponad budżetem który jest baaaaaaaardzo optymistyczny.

Ale to już są kupione graty lub cena za którą można kupić chodzi w tym wypadku o uszczelkę głowicy i ...Nie ceny z kosmosu...Rozrządu olejów itp nie ilczę bo to tak samo przy swapie B18 potrzeba zrobić...

Jest Komputer P28 + Corme także kasa odpada...

Pati
20-01-10, 14:11
gratuluje zatem zaradnosci - niektore rzeczy kupiles naprawde tanio.
działaj i składaj. serio jestem ciekaw efektu.

Misiekemeryt160
05-02-10, 23:40
zapytam w tym temacie... Czy kazda b seria ma natrysk oleju na denka tłoków?

crxd16
05-02-10, 23:51
jakbys poszukal to bys znalazl, ze tylko vtec ma natrysk na denka

laskim
14-07-10, 09:30
mam pytanie odnośnie honowania korbowodów (seryjnych b20z) pod śruby ARP. Na czym to polega i co tam się honuje. Nie jest to konieczne ale ponoć arp zaleca.

Fawor
14-07-10, 23:31
chyba chodzi Ci o osiowanie, a nie honowanie.

laskim
15-07-10, 08:32
Dokładnie chodzi mi o to (z forum b20vtec.com):
"-Hone big end of rods when using ARP rod bolts (if necessary)"

kristico86
11-09-10, 14:39
mam pytanie czy seryjny dół z b20 bedzie bez problemów pracował z całym osprzętem od b18c4 ???? i czy będzie to lepsze połączenie niż seryjne b18c4???

...Bartuś...
30-04-11, 00:00
Odświeżamy temat:

B20B3 + wałek ssący B18B1 + panewki ACL RACE na ile można bezpiecznie zakręcić??Chciał bym zakręcić na coś 7200obr.To w sumie tylko 500obr więcej.

Niestety dół nie jest niczym spięty i zastanawiam się czy kupować spinkę aftermarket czy szukać z C4,ale wtedy chyba też cały smok musi być z nią.

crxd16
30-04-11, 08:48
nie martw sie o dol tylko o glowice

...Bartuś...
30-04-11, 17:24
nie martw sie o dol tylko o glowice

Głowica zostaje seria tylko wałek ssący z b18b1 bo jest ostrzejszy niż ten z b20b3.A seryjne b18b1 kreci sie do 7200 a to ta sama głowica wiec nie powinno być problemów.

Chyba ze o czymś nie wiem?

crxd16
30-04-11, 18:48
7200 to zadne obroty ;) smialo na serii mozesz tyle krecic

...Bartuś...
01-05-11, 12:07
7200 to zadne obroty ;) smialo na serii mozesz tyle krecic

Mówisz serio czy to lekka ironia??

Wiadomo że na strojeniu wyjdzie czy jest sens kręcić tak wysoko bo np.już nie produkuje mocy.Choć w moim przypadku na pewno będzie produkować bo zamontowana będzie sprężarka na 99% T3/T4

crxd16
01-05-11, 14:51
d16 ma gorszy rs i dluzszy skok a kreca ja do 8tys, a jak wiadomo sztywnoscia bloku to nie grzeszy, wiec 7200 dla b20 to nic specjalnego

kristico86
01-05-11, 23:19
czy wał z b20 podejdzie do b18c4 ???

Konrad84
02-05-11, 08:25
tak, zwiekszasz pojemnosc, trzeba zaślepić natrysk na denka tłoków.

crxd16
02-05-11, 09:01
i zmienic korby z panekwami korbowymi

kristico86
02-05-11, 09:57
Konrad84 możesz rozwinąć swoja wypowiedź ??? (w końcu miałeś chyba coś takiego u siebie w poprzednim setupie :p ) dlaczego trzeba zaślepiać natrysk na denka tłoków :confused: ??? niektórzy wkładając cały słupek b20 dorabiają natrysk na denka tłoków :cool:

crxd16 a jakie korby trzeba mieć? jakiś aftermarket ???? czy jakiś oem podejdzie ???

Konrad84
02-05-11, 10:08
tłok uderza o dysze, musisz ją usunąć. Mam cały czas ten zestaw, główne panewki też powinno się spasować. Kupujesz do tego wału kute tłoki pod b18, kute korby do b20 i masz cały zestaw b19.

http://img703.imageshack.us/img703/7937/dsc1545k.jpg (http://img703.imageshack.us/i/dsc1545k.jpg/)

crxd16
02-05-11, 10:24
chodzilo mi o szerokosc panewek bo sa inne w b20 i w b18c, a pasowanie to swoja droga

jak nie chcesz krecic duzo powyzej 8tys, to seryjne korby z b20 ze srubkami arp spokojnie wyrobia

kristico86
02-05-11, 19:07
koniecznie trzeba kute tłoki ???? te PCT z b16b nie starczą ???? korby to raczej trzeba będzie zakupić bo lubię obroty :o
hmmm tzn ze panewki trzeba dobierać jakieś specjalne czy polerować wał ????

crxd16
02-05-11, 19:52
tzn, ze panewki maja byc do b20 przy wale z b20, pct to gowniane ciezkie tloki

kristico86
02-05-11, 21:08
tzn, ze panewki maja byc do b20 przy wale z b20
a ja myślałem że chodzi o coś bardziej skomplikowanego :cool:

pct to gowniane ciezkie tloki
ale w b18 robią robotę :p

crxd16
03-05-11, 01:36
jak wysoko nie krecisz to robia robote, widziels jakis dobry projekt na pctx, bo ja nie ...

kristico86
03-05-11, 08:27
widziels jakis dobry projekt na pctx, bo ja nie ...

dla mnie ten jest dobry http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=12220&start=0

hawo
05-03-13, 22:31
czy ktos zna patent jak pozenic tloki z accorda z seryjnymi korbami z b20 ? bo z tego co widzialem bylo takich kilka projektow co ludzie robili rozwiert na 85mm i pisali ze tloki z f20b6 dawali tyle ze tam jest sworzen plywajacy ....

crxd16
07-03-13, 08:20
ja tez tak robilem, to, ze sworzen jest plywajacy nie ma zadnego znaczenia, nie mozesz robic w druga strone - sworznia wprasowywanego do korby gdzie byl plywajacy

i uwazaj na ostrosc walkow przy tlokach z accorda, bo sa wyzsze i juz na walkach bc pogiely sie zaowry

hawo
07-03-13, 09:14
ja tez tak robilem, to, ze sworzen jest plywajacy nie ma zadnego znaczenia, nie mozesz robic w druga strone - sworznia wprasowywanego do korby gdzie byl plywajacy

i uwazaj na ostrosc walkow przy tlokach z accorda, bo sa wyzsze i juz na walkach bc pogiely sie zaowry

ok dzieki za info z tymi walkami :)


no tak tylko ze:

sworzen w accordzie ma 22mm

a w b serii 21mm

wiec dajac sworzen z b serii tlok z acco bedzie mial luzy to co ? trzeba rozwiercac korbe na sworzen z acco 22mm? :)

QowaX
07-03-13, 17:15
ok dzieki za info z tymi walkami :)


no tak tylko ze:

sworzen w accordzie ma 22mm

a w b serii 21mm

wiec dajac sworzen z b serii tlok z acco bedzie mial luzy to co ? trzeba rozwiercac korbe na sworzen z acco 22mm? :)

tak