Ekard
28-09-06, 15:27
Założyłem podobny temat na hondatech.pl jak forum padło, ale tutaj myśle że szybciej dostane odpowiedź więc zakładam jeszcze raz.
Sytuacja wygląda tak.
Mam silniczek d15b8 czyli 8 zaworowy pełny wtrysk jak w b7 czy z6.
Głowica jak sięokazało już była wymieniona przed tym jak Honde kupiłem.
Sajmon wgrał mi mapy paliwa od d15b7 i je wczepiłem do compa.
Wszystko ładnie chodzi z jednym wyjątkiem. Na zimnym silniku troche mi go dusi i szarpie jak za mocno gazu dodam. Po kilku minutach jak się rozgrzeje to jużnie szarpie i nie dusi, po porostu brakuje mu mocy do 3000 rpmów.
Już przechodze do sedna. Postanowiłem wymienićdolot na ten od b7 także. Mam już kolektor i przepustnice, wtryski na razie zostawie od b8, ponoć są takie same jak w b7.
I gdy przeglądałem manuala zauważyłem, że w b8 nie występuje ten cały Fast Idle Valve, natomiast w b7 już jest.
Teraz takie pytanko, to czy to szarpanie możę być spowodowane tym własnie ustrojstwem, czy może po prosty dolot seryjny, który wciąż siedzi w Hondzie jest za słaby?
A po secundo to czy moge włożyć kolektor od b7 bez tego Fast Idle Valve ??
Teraz nie mam go i Check się nie świeci ale nie robiłem diagnostyki.
Tutaj są rysunki z manuala:
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b7intake.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b8intake.jpg
Bo już się nie moge doczekać włożenia dolotu od b7 ale nie wiem czy moge wsadizć bez tego fast idle valve??
Sytuacja wygląda tak.
Mam silniczek d15b8 czyli 8 zaworowy pełny wtrysk jak w b7 czy z6.
Głowica jak sięokazało już była wymieniona przed tym jak Honde kupiłem.
Sajmon wgrał mi mapy paliwa od d15b7 i je wczepiłem do compa.
Wszystko ładnie chodzi z jednym wyjątkiem. Na zimnym silniku troche mi go dusi i szarpie jak za mocno gazu dodam. Po kilku minutach jak się rozgrzeje to jużnie szarpie i nie dusi, po porostu brakuje mu mocy do 3000 rpmów.
Już przechodze do sedna. Postanowiłem wymienićdolot na ten od b7 także. Mam już kolektor i przepustnice, wtryski na razie zostawie od b8, ponoć są takie same jak w b7.
I gdy przeglądałem manuala zauważyłem, że w b8 nie występuje ten cały Fast Idle Valve, natomiast w b7 już jest.
Teraz takie pytanko, to czy to szarpanie możę być spowodowane tym własnie ustrojstwem, czy może po prosty dolot seryjny, który wciąż siedzi w Hondzie jest za słaby?
A po secundo to czy moge włożyć kolektor od b7 bez tego Fast Idle Valve ??
Teraz nie mam go i Check się nie świeci ale nie robiłem diagnostyki.
Tutaj są rysunki z manuala:
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b7intake.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b8intake.jpg
Bo już się nie moge doczekać włożenia dolotu od b7 ale nie wiem czy moge wsadizć bez tego fast idle valve??