PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o fast idle valve.



Ekard
28-09-06, 15:27
Założyłem podobny temat na hondatech.pl jak forum padło, ale tutaj myśle że szybciej dostane odpowiedź więc zakładam jeszcze raz.

Sytuacja wygląda tak.
Mam silniczek d15b8 czyli 8 zaworowy pełny wtrysk jak w b7 czy z6.
Głowica jak sięokazało już była wymieniona przed tym jak Honde kupiłem.
Sajmon wgrał mi mapy paliwa od d15b7 i je wczepiłem do compa.
Wszystko ładnie chodzi z jednym wyjątkiem. Na zimnym silniku troche mi go dusi i szarpie jak za mocno gazu dodam. Po kilku minutach jak się rozgrzeje to jużnie szarpie i nie dusi, po porostu brakuje mu mocy do 3000 rpmów.
Już przechodze do sedna. Postanowiłem wymienićdolot na ten od b7 także. Mam już kolektor i przepustnice, wtryski na razie zostawie od b8, ponoć są takie same jak w b7.
I gdy przeglądałem manuala zauważyłem, że w b8 nie występuje ten cały Fast Idle Valve, natomiast w b7 już jest.

Teraz takie pytanko, to czy to szarpanie możę być spowodowane tym własnie ustrojstwem, czy może po prosty dolot seryjny, który wciąż siedzi w Hondzie jest za słaby?
A po secundo to czy moge włożyć kolektor od b7 bez tego Fast Idle Valve ??
Teraz nie mam go i Check się nie świeci ale nie robiłem diagnostyki.

Tutaj są rysunki z manuala:
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b7intake.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/d15b8intake.jpg

Bo już się nie moge doczekać włożenia dolotu od b7 ale nie wiem czy moge wsadizć bez tego fast idle valve??

cvc d15
28-09-06, 15:47
czy to szarpanie możę być spowodowane tym własnie ustrojstwem
nie, myślę że spokojnie można to olać. Też mam jakies przyrządzenie na kolektorze i też nie wiem do czego, po prostu jest i nie przeszkadza :)

po prosty dolot seryjny, który wciąż siedzi w Hondzie jest za słaby
Dokładnie. Wstawisz dolot o odpowiedniej średnicy to poleci tak jak powinien.

emg
28-09-06, 17:35
Może to mało istotne, ale ten zaworek odpowiada raczej za ssanie

Ekard
28-09-06, 17:53
To czy jeśli teraz jest ok z zapalaniem, to czy będzie wszystko ok, jak włoże kolektor od b7 w którym to powinno być, a ja tego nie mam??

Lcfr
28-09-06, 19:16
[quote=Ekard]czy to szarpanie możę być spowodowane tym własnie ustrojstwem
nie, myślę że spokojnie można to olać. Też mam jakies przyrządzenie na kolektorze i też nie wiem do czego, po prostu jest i nie przeszkadza :)


jak to japonce wsadzili to chyba w jakims celu?
Ma spokojnie olac i dalej miec problem? :roll:

moim zdaniem zeby wszystko było ok (i na zimno i na cieplo) to to ustrojstwo musi byc....
napisz na pw do rem36 - to miły i sympatyczny ziom wiec na pewno pomoze...
a temat fast idle valve ma na pewno obcykany bo kiedys z nim rozmawaiałem o tym

ps. skoro zmieniasz głowice na b7 to i kolektor raczej by sie zdało....

Kazdy mowi ze zmiana b8 na b7 jest prosta....
wiekszosc zapomina ze: kolektory (oba) sa inne... wydech ma inna srednice... przepustnica...komp.... i inne pierdoły....

siemaR
28-09-06, 19:23
to jest ssanie - ten zawór odpowiada za doprowadzenie dodatkowego powietrza do przepustnicy jak jest zimny silnik i odcięcie jak jest ciepły. Pewnie się da bez niego, nie pamiętam czy działa tak że jak się zawór otworzy to zamyka dopływ dodatkowego powietrza, czy odwrotnie - obejrzyj przepustnicę i będziesz wiedział czy jak go nie będzie to będziesz miał cały czas ssanie na maxa, czy go nie będzie wcale. Przepływa przez niego ciecz chłodząca - trzeba to będzie zaślepić - i w zależności jak to działa albo non stop ssanie i może ustawisz tyle powietrza żeby mieć wolne obroty, albo i nie. Poszukaj na szrotach i u handlarzy i zakładaj z tym zaworem, bo bez niego będzie bezsensowna rzeźba i pozbawisz się ssania.

emg
28-09-06, 19:46
jak nie będzie w nim cieczy to będzie zawsze "zimny" i da więcej powietrza, a jak silnik się rozgrzeje to będzie lał "mniej" paliwa wiec mieszanka się może lekko zubożyć.

rem36
28-09-06, 20:58
bez zawory bedzie caly czas otwarte, jak zaslonisz to bedzie trzymal zaniskie obroty na zimnym kolo 1,5 i dodatkowo bedzi eprzelewany wiec kultura pracy bedzie z dupy, przy jakis mrozach moga byc problemy z odpalniem, jesli zostawisz otwarty to zapomnij o jakich kolwiek wolnych obrotach, jak sie troche rozgrzeje to zacznie plywac tak miedzy 1,5 i 2k.

najlepiej to wsadz, ewentualnie mozesz zatkac otwor bo czesciowo ssanie realizuje IACV ale tak jak pisalem przy calkiem zimnym silniku nie bedzie idelanie
ale dzialac bedzie. za jakie kolwiek szapranie to nie odpowiada.


napisz na pw do rem36 - to miły i sympatyczny ziom wiec na pewno pomoze...

gałka bedzie ślnic to sie pomoze;)