Zobacz pełną wersję : Problem z elektryką. Alternator?
Parę dni temu zauważyłem że czasami przygasają mi światła (mam ksenon- wyłącza się na ułamek sekundy), problem pojawia się w specyficznych warunkach:
- Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodam gazu (występuje też przy ruszaniu z obrotów spoczynkowych) przerywają na chwilę lampy, czasem wyłącza się radio (z reguły przy ruszaniu) i za chwilkę dalej gra.
Czy alternator lub stabilizator w alternatorze klęka? Czy może po prostu ślizga się pasek? Kiedy było zimno i mokro, parę razy słyszałem pisk paska. Od ponad 2 miesięcy pisków brak.
bracho1978
19-05-10, 07:22
Standardowo zobacz jakie ładowanie było o tym parę tematów
Standardowo zobacz jakie ładowanie było o tym parę tematów
Ładowanie 14.25V. akumulator bez ładowania ma 13,2V. Ładowanie nie zmienia się ze wzrostem obrotów, więc regulator OK. Co zatem może byc przyczyną?
Ps. Radio wyłącza się jak jest na spoczynkowych obrotach i włącza się wiatrak chłodnicy, przeciążona elektryka :confused:
EDIT: Przy obciążeniu (światła, nawiew, radio) jak dam gaz i odpuszczę to ładowanie spada do 12,5V a jak jest włączony wiatrak chłodnicy to nawet do 12V, szczotki alternatora czy regulator do wymiany?
[H] Dylu [H]
25-05-10, 20:21
miałem to samo, u mnie instalacja HIDa gubiła masę przy ruchach silnika
bracho1978
25-05-10, 20:46
Ładowanie 14.25V. akumulator bez ładowania ma 13,2V. Ładowanie nie zmienia się ze wzrostem obrotów, więc regulator OK. Co zatem może byc przyczyną?
Ps. Radio wyłącza się jak jest na spoczynkowych obrotach i włącza się wiatrak chłodnicy, przeciążona elektryka :confused:
EDIT: Przy obciążeniu (światła, nawiew, radio) jak dam gaz i odpuszczę to ładowanie spada do 12,5V a jak jest włączony wiatrak chłodnicy to nawet do 12V, szczotki alternatora czy regulator do wymiany?
Ale i sporo spada na obciążeniu powinno być powyżej 13 v na światłach i wentylator w szczególności że masz kseony a one są mnij prądożerne od tradycyjnych żarówek , alternator do roboty pewnie może być padnięta dioda , szczotki standard reszta
Jeżeli już coś daje dupy to regulator. Ze szczotkami jest tak że albo stykają się z komutatorem albo nie czyli albo ładowanie jest albo go całkiem nie ma.
Sprawdź dokładnie co z tym paskiem
Jeżeli Ci to pomoże to:
Mam ładowanie 13 na niskich obrotach bez świateł itd a 12 na wysokich także bez świateł, strzela mi bezpiecznik alternatora
Po diagnozie w zakładzie gdzie regenerują alternatory powiedzieli, że regulator napięcia padł.
Dzięki za odpowiedzi. Sprawdzę umasowienie przetwornic. lozek, a ile dałeś za regenerację? Możesz podrzucic kontakt do zakładu?
Nie powiem, bo postanowiłem póki co kupić jednak nowy alternator (od Tygryska) a nie regenerować stary.
Gmerając w necie troche pozytywnych opinii zgarnął ten zakład http://www.rozruszniki-alternatory.pl/
nie wiem tylko jak z cenami. Kiedyś byla możliwość zostawienia starego altka, dopłaty i odebranie od razu zregenerowanego, może nadal to praktykują oprócz regeneracji tego co oddajesz. Zapytaj
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.