Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16y7 i co dalej.



kotanos
15-05-10, 20:10
Witam jestem nowy i troszkę juz tutaj poprzeglądałem. Posiadam hondzinke z 96 z silnikiem d16y7 w silniku jest na razie zrobiony tylko dolot i wymieniony kolektor na 4-2-1 a tłumik przelotowy z kwasówki. Teraz pytania ;)

Co moge dalej robic .... ( wiem ze opcji jest wiele) na pewno nie chce bawić sie w gaz bo moim zdaniem honda jest sportowym samochodem i nie chce tego zmieniać ;)

rozmyślałem nad zamontowaniem turbo no i wiadomo tłoki korby itd... ( chyba ze tłoki korby itd mogły by poczekać, słyszałem ze seryjne wytrzymają do 250KM)

tylko czy jest sens cz lepiej zrobić jakiegoś SWAP-a.

fundusze to jakies 6-7 k
wszystkie sugestie mile widziane ;)

Pati
16-05-10, 11:06
swap.
seryjne elementy Dserii wytrzymują około 200 koni.

kotanos
16-05-10, 14:38
a jeśli Swap to na co?? jakies sugestie??

Tompro
16-05-10, 14:56
a jeśli Swap to na co?? jakies sugestie??

Poczytaj może najpierw forum. O swapach jest cały dział, więc nikt Ci nie będzie kolejny raz tego samego pisał.

kristico86
16-05-10, 21:22
rób soft turbo bo za jakiś czas zaczniesz myśleć o turbo w b-serii tak jak ja:D

kotanos
17-05-10, 10:47
teraz po przeczytaniu całego tematu zastanawiam sie aby zrobić mini - mi bo w moim mieście jest koles który sprowadza czesci do civicow i widziałem ze ma chyba wszystko do d16z6 ( glowica pokrywa kolektor ssacy wiazki kabli itd) potem ewentualnie jeśli od razu była by kasa to bym zakuł ten silnik ( tylko nie wiem jakie elementy były by najlepsze chodzi o firmy) no a potem turbo plus ewentualnie kompresor ale turbo dożo łatwiej zamontować....

jeśli chodzi o zakucie silnika to cz w Polsce jest jakiś dobry sklep z częściami czy najlepiej z jebaja ciągnąc?? chyba ze ktos zna jakieś sklepy z UK bo niebawem sie wybieram wiec koszty wysyłki były by juz zmniejszone ;)

Pati
17-05-10, 12:04
mozesz oddać do jakiejś firmy która się zajmuje tuningiem - oni importują części na bieżąco.

kotanos
17-05-10, 15:21
a jakies firmy z warszawie kojarzysz?? bo ja znam tylko VTG. Chodzi mi o cos sprawdzonego.

Pati
17-05-10, 19:22
w warszawie to jeszcze co najmniej z 4 znajdziesz
np. ssgarage.pl

Bartas89
17-05-10, 23:47
A ja mam pytanie co jeszcze oprócz wymiany kolektora, dolotu i wydechu (nie biorąc pod uwagę turbo i swapa) można w tym silniku zrobić aby podnieść jego moc?

lozek
18-05-10, 00:52
Zamiast podnosić moc możesz najpierw sprawić by obecna była lepiej wykorzystywana -> złóż hybrydową skrzynie biegów.

a jeżeli chodzi o podniesienie mocy to np Mini Me, doprężenie, zmiana wałka. jest milion rzeczy - jedne dają mniej inne więcej.

Pati
18-05-10, 06:26
można założyć instalację podtlenku.

kotanos
18-05-10, 10:25
co do skrzyni hybrydowaej czytałem tylko jak to zrobic na skrzyni do crx-a skrzynia do civica jest chyba troszke inna czy sie myle ?? czy moze to podobne czynności ale jednak zupełnie inne ?? szukałem tematu ale niestety nie udało mi sie znaleźć pod rożnymi nazwami. ( pewnie powiecie ze nie potrafie szukac)

Barti88
18-05-10, 11:48
-zmien wydech razem z kolektorem wydechowym bo D16Y7 jest nim zamulony.
-zmien dolot (ot nawet na chocby seryjny ale z B16, wywal rezonator, włóż wkładke K&N i zrób doprowadzenie powietrza)
-zmień skrzynie biegów na krótszą/zrób hybryde z 3 i 4 biegiem z CRX'a D16A9

-następnie będziesz się bawił w wymiane głowicy na SOHC VTEC od silnika 1.6 125km (Z6/Y8) razem z kolektorem ssącym z tego samego silnika, zmienisz jeszcze przepustnice na taką z B16/H22 i rozwierć pod nią kolektor ssący....jak to wystroisz mozesz mieć ~140km.


Tyle w temacie. (wszystko to jest na tym forum ale spoko wiem ze w tym balaganie ciężko cokolwiek znaleść)

kotanos
21-05-10, 21:14
Wybaczcie ze znow wracam do tematu ale dzis po głowie zaczeło mi chodzić cos takiego. Skoro i tak chciałbym sie bawić w jakiegoś swapa to może juz polecieć po całosci i zaszaleć na grubo mam tu na myśli zamontowanie silnika DOHC a konkretnie chodzi mi po głowie model b18c4 albo b16a4. Ktos mógłby sie wypowiedzieć na temat tych silników?? szukałem tez jakie maja spalania ale niestety ...

havok
21-05-10, 22:02
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11737

alan
26-05-10, 17:58
-zmien dolot (ot nawet na chocby seryjny ale z B16, wywal rezonator, włóż wkładke K&N i zrób doprowadzenie powietrza)
-zmień skrzynie biegów na krótszą/zrób hybryde z 3 i 4 biegiem z CRX'a D16A9

-następnie będziesz się bawił w wymiane głowicy na SOHC VTEC od silnika 1.6 125km (Z6/Y8) razem z kolektorem ssącym z tego samego silnika, zmienisz jeszcze przepustnice na taką z B16/H22 i rozwierć pod nią kolektor ssący....jak to wystroisz mozesz mieć ~140km.


Jaki jest orientacyjny koszt poszególnych modów?Tzn. ściślej mówiąc: ile sosu trzeba mieć do dyspozycji,żeby poważnie myśleć o powyższych modach?Dodam, że wydech mam zrobiony, tj. kolektor 4-2-1,kat wywalony, przelot 2 cala, tłumik Apexi N1 Style.

Barti88
26-05-10, 21:17
alan koszt takiego MiniMe został juz nie raz poruszany ale jest to +/-
głowica sohc vtec (d16z6, d16y8) 400-500zł
kolektor ssacy Z6/Y8 300-350zł (+rozwiercenie pewnie ok. 50zł)
przepustnica B16/H22 200zł+
dolot 250-500zł
wydech 1000zł-2000zł (zalezy co i jak z czego i gdzie...)
ECU P28 ~350zł + wystrojenie pewnie od 400zł+

całe MiniMe wcale nie wychodzi tak "kolorowo" jak może się wydawać i wg. mnie jest opłacalne kiedy prace przy silniku mozemy wykonać sami (czyt. jest się ogarniętym mechanikiem lub zna się takiego, który zrobi nam to za flaszke dobrej wódki) bo jesli nie to robocizna będzie kosztowac pewnie ok 1000zł.
+
trzeba doliczyć do tego wymiane rzeczy eksploatacyjnych tj. uszczelka pod głowice (220zł), olej, rozrząd, i inne duperele.