Zobacz pełną wersję : Wspomaganie Kierownicy przy wiekszych pred. problem
Witam,
Posiadam Civica 2001, standard 1.4is. Ostatnio gdy zmienilem koła z 14 na letnie 16" / 205/50, zauważyłem, że wspomaganie "w miejscu" czy przy małych predkościach działa znakomicie, natomiast powyzej 80-100 gdy trzeba wykonywać manewry kierownica chodzi ciężej, nie wiem czy jest to poprostu z przyzwyczajenia do mniejszych i wężych kół, czy jest coś nie tak ? Plyn do wspomagania wygląda dobrze, nie ma żadnych osadów itp itd, koła wywarzone, napompowane równomiernie cisnienie 2,1 B.
Moze ktos sie spotkał z podobnym problemem?
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam !
Normalna sytuacja. Wspomaganie jest elektryczne i zmniejsza swoją "siłę" wraz ze wzrostem prędkości....
Jeżeli adcool napisał, że sprawdzał płyn od wspomagania to chyba nie ma elektrycznego tylko hydrauliczne.
a czy na pewno to był płyn od wspomagania?
EJ9 sie ma rozumieć, ma wspomaganie hydrauliczne.
przeglądnąłem instrukcje obsług do hondy i no i eps to jest elektryczne wspomaganie kierownicy ja mam takie w civicu sport 2001 silnik d16v1 no i w innych też chyba jest eps podczas uruchomiania samochodu powinna się kontrolka zaświecić a taki mały zbiorniczek koło zbiorniczka z płynem hamulcowym to zbiorniczek do układu wciskowego sprzęgła leje się tam ten sam płyn co do układu hamulcowego , kurcze trochę czarny mam ten płyn czy może ktoś go wymieniał bo nie wiem gdzie jest jakiś odpowietrznik żeby go wymienić??
marekctr ---dzięki kupie dot 4 i spróbuje wymienić bo nieciekawie wygląda
Witam,
Posiadam Civica 2001, standard 1.4is. Ostatnio gdy zmienilem koła z 14 na letnie 16" / 205/50, zauważyłem, że wspomaganie "w miejscu" czy przy małych predkościach działa znakomicie, natomiast powyzej 80-100 gdy trzeba wykonywać manewry kierownica chodzi ciężej, nie wiem czy jest to poprostu z przyzwyczajenia do mniejszych i wężych kół, czy jest coś nie tak ? Plyn do wspomagania wygląda dobrze, nie ma żadnych osadów itp itd, koła wywarzone, napompowane równomiernie cisnienie 2,1 B.
Moze ktos sie spotkał z podobnym problemem?
Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam !
przy zmianie na wieksze kola to normalka... ciezej chodzaca kierownica, sklonnosc do wciagania auta w koleiny itd itp...
ale poza tym w tych civikach zdarzaja sie przypadki ze wspomaganie dziala nieprawidlowo...
bywa ze przy pewnej predkosci skrecisz kierownice w ktoras strone i mimo ze jedziesz 60km/h to kierownica zostaje w miejscu zamiast wyprostowac kola.
jesli tak sie dzieje u Ciebie to jest taka srubka ze sprezynka ktora trzeba poluzowac... w manualu hondy wszystko jest ladnie opisane i narysowane.
Jak ktoś przy magicznej śrubce ze sprężynką nie grzebał to raczej skręt mu się nie będzie blokował.
U mnie jest ten sam problem. Najbardziej upierdliwe na autostradzie bo chcąc zrobić minimalną korektę, trzeba pokonać dosyć duży opór i jak już kierownica się podda to robi się zbyt dużą korektę. Ponadto niechętnie wraca w środkowe położenie (zwykle zatrzymuje się jakieś 10 mm przed środkiem).
Prawdopodobnie serwis u poprzedniego właściciela nieco dokręcił śrubę, żeby pozbyć się luzów i tak to się objawia. Jak się poluzuje zacznie stukać. Próbowałem :)
Czy ktoś wie gdzie w Dolnośląskim można to zrobić? W lokalnym ASO nie znali problemu i proponowali smarowanie a to pewnie pomogłoby tylko na chwilę. Chyba trzeba wymienić prowadnicę w przekładni.
robinhood10
11-09-14, 22:26
Witam, mam podobny problem a mianowicie - w miejscu kierownica kręci się normalnie, podczas przyspieszania działa ciężej i w ogóle nie odbija. Próba regulacją śrubki (sprężynki) nie pomogła,śrubka była tak popuszczona że zaczęły się stuki i nic. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.