Zobacz pełną wersję : Filtr stożkowy - co i jak
Zastanawiam sie nad instalacja stozkowego filtra powietrza. Jednakze slyszalem wiele sprzecznych opini na jego temat. Podobno jest wieksze zuzycie paliwa, slyszalem o gorszym filtrowaniu (syfy dostaja sie do silnika przez co spada jego zywotnosc) no i jak wyglada ekspoatacja - czy to prawda ze trzeba stosowac jakis plyn i jezeli tak to jaki i jak czesto?? Z gory dzieki.
evo-s.teamBB
22-09-06, 11:30
Filtr stożkowy należy czyścić po takim okresie jak powinno sie wymieniać seryjny filtr papierowy.
A opinie...no cóż na gażdy temat znajdą sie zwolennicy i przeciwnicy.
Faktem jednak jest że większość samochodów w których właściciele coś sobie " dłubią " mają doloty z filtrami stożkowymi. I nie mówie tu tylko o starych hondach ale i o autach naprawde sportowych...(z całym szacunkiem dla Hondy)
Czy ktoś po założeniu TURBO nie założył filtra sożkowego?
Filtr ma większą przepustowośc powietrza,które jest potrzebne zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe.
zZestaw do czyszczenia BDB marki K&N to koszt 65zł 2x 355 ml,wystarcza na wiele procesów czyszczenia .
sa tez filtry ktore nie wymagaja nasaczania plynem i wystarczy je przeczyscic benzyna czy czyms w tym rodzaju. sa oczywiscie drozsze
filtr stozkowy rownie czesto pogarsza osiagi jak i polepsza. zalezy jak go zamontujesz bo widzialem rozne wynalazki :grin:
są też filtry suche których nie nawilżasz.
Odświeżam. Jak rozpoznać te suche stożki, których się nie nawilża, bo nie wiem jaki mam u siebie.. ??
skolopendra
06-01-10, 15:52
po firmie i wyglądzie :)
Dokładniej to jak nie będziesz go regularnie czyścił to nawet pogorszy Ci osiągi. Osobiście polecam kupić zestawik dedykowany do danego modelu silnika, np AOMA, do tego płyny do czyszczenia.
Jescze jedno, najlepszy efekt masz w momencie kiedy Twój silnik ma wtrysk wielopunktowy czyli od b7/z2 w górę. Przy d13b2, d15b2 nie wiele to da.
A ja odradzam wszystkie stozki typu aoma/simota itp. Kup dobry stozek typu pipecross/fujita zalej olejkiem i doprowadz zimne powietrze i oslon go przed cieplym powietrzem od silnika... Niewiem czy da Ci jakas moc ale ja po zamontowaniu stozka czuje ze duzo lepiej idzie od dolu tak do 4-5 tys a slabiej sie wkreca od 5 do konca... Mozna to podobno regulowac dlugoscia rury gdzies tak slyszalem ale nie jestem tego pewny:P A i co najwazniejsze to dzwiek daja mega kozacki jak dla mnie :)
Pozdro :P
Markowe doloty za ~1000zl do auta za ~3000zl, to sie mija z celem.
Doprowadzenie zimnego powietrza to jest bardzo dobry pomysl.
Faktycznie zauwazylem to samo, po zalozeniu rury ze stozkiem mam lepszy dol, srednice, a na gorze jakby puchl. Ciekawy jestem czy wydeszek 2 cale po calosci by zalatwilo sprawe. Czasem brakuje tej gory, coby sie tak wkrecala ochoczo jak dol :) aha, ja mam u siebie lekki zamach...
a czy wogóle sie opłaca zimny matować? czy to ma sens? bo zimą smiem w to powontpiewać:)
skolopendra
07-03-10, 12:27
a czy wogóle sie opłaca zimny matować? czy to ma sens? bo zimą smiem w to powontpiewać
idzie wiosna ,więc tak ;)
a czy wogóle sie opłaca zimny matować? czy to ma sens? bo zimą smiem w to powontpiewać:)
matuj.
Jeśli chodzi o dolot zimnego powietrza to jak najbardziej. Zysk niewielki ale za to masz świadomość że optymalnie wykorzystujesz dolot. Opłaca się też owinąć rurę bandażem. Zauważyłem, że jak się nagrzeje to auto nie jedzie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.