Zobacz pełną wersję : Problem z wchodzeniem biegow (5gen)
Witam wszystkich serdecznie. Kupilem Honde Civic 5 gen rocznik 94 z silnikiem d16z6 i mam problem... mianowicie zmiana biegow przy wylaczonym silniku i przy wlaczonym ale na biegu jalowym jest idealna, wszystko wchodzi idealnie i lekko zas przy jezdzie, im wyzsze obroty tym ciezej wchodzi nastepny bieg, niekiedy naprawde ciezko jest go zmienic... co moze byc nie tak ?? :|
Jeszcze jedna sprawa.. przy uchylaniu szyb (automatyczne) do polowy schodza dobrze zas po polowie otwieraja sie baaaaardzo powoli, czy mieliscie takie przypadki? i co moze byc problemem ?
Pozdrawiam ! ;]
Edit:
Podam jeszcze kilka szczegolow.. moze sie cos przyda :)
-sprzeglo bierze baaaardzo nisko praktycznie przy samej podlodze
-przy zmianie biegow NIC nie zgrzyta, poprostu na obrotach ciezko one wchodza... trzeba uzyc nieraz duzej sily
Kumpel mi mowil ze mozliwe ze w samochodzie zostalo wymienione sprzeglo i do konca nie wysprzegla (musi sie dotrzec) stad ten opor przy zmianie biegow.
Co wy o tym wszystkim sadzicie ? jak cos jeszcze chcecie wiedziec to pytajcie a odpowiem.
mimo ze sie nie znam to mysle ze wina lezy po stronie oleju w skrzyni.. albo jest go za malo, albo trzeba go wymienic.. u mnie w szczecinie to koszt okolo 170zl, ale nie dam sobie glowy uciac ze to w tym lezy problem... no chyba ze rzeczywiscie chodzi tu o docieranie... O.o
co do szyb - tez to mam, ale tylko przy wylaczonym silniku i to w dodatku tylko rano :P jak bateryjka jest po calej nocy zmarznieta :P
grzebales cos przy drzwiach? wymiana kabelkow czy cos od HI-FI ? :P mozliwe ze cos tam chaczy - rozbierz drzwi i sprobuj na samym szkielecie to obadac.. jak sciagniesz tapicerke, i nie bedzie normalnie dzialac - czyli bedzie mulic, to pewnie NIE bedzie to wina uszczelek ..
taak.. to sa wlasnie domysly i przemyslenia poczatkujacego uzytkownika hondy :] prosze sie nie smiac :]
Pozdrawiam, Seth
mianowicie zmiana biegow przy wylaczonym silniku i przy wlaczonym ale na biegu jalowym jest idealna, wszystko wchodzi idealnie i lekko zas przy jezdzie, im wyzsze obroty tym ciezej wchodzi nastepny bieg, niekiedy naprawde ciezko jest go zmienic... co moze byc nie tak ??
tez sie znam srednio ale z tego co piszesz to synchronizatory i typowe tego objawy
Kumpel mi mowil ze mozliwe ze w samochodzie zostalo wymienione sprzeglo i do konca nie wysprzegla (musi sie dotrzec) stad ten opor przy zmianie biegow.
ulala :roll:
Piotrek Klag
22-09-06, 11:43
-sprzeglo bierze baaaardzo nisko praktycznie przy samej podlodze
typowy objaw jak sprzęgło jest źle odpowietrzone lub za mało jest płynu- polecan zmaine plynu (DOT 4) oraz reperaturki sprzęgła i wysprzęglika przy okazji zrobic - po 15 zł za uszczelki dasz i już 0 czyszczenie pompy itd i odpowietrzenie i powinno zniknąc branie chyba że juz sprzęgło jst po prostu wyrąbane na maxa....
Jeszcze jedna rzecz... przy puszczaniu sprzegla wlasnie gdzies z okolic sprzegla wybiega taki dziwny dzwiek.. jakby tlumik obijal sie o blache (wiecie o co chodzi zapewne), z tym ze nie jestem do konca pewny czy to ze sprzegla czy moze tlumik jest luzny, z tego co dzis sprawdzalem na kanale to tlumik jest raczej dobrze przykrecony...
W sklepie powiedzieli mi ze to docisk sprzegla, i tu mam pytanie ile mniej wiecej kosztuje kompletna wymiana sprzegla + robocizna w warsztacie ? Tak +/-
Moze ktos dokladnie wie co jest zwalone bo teraz to juz nie wiem sam jak powstalo 10 roznych wersji..
Pozdrawiam
Robocizna za wymianę sprzęgła to 200 PLN. A za ile znajdziesz sprzęgło, to już inna bajka. Pamiętaj, że rozpiętość jest ogromna - od 200 PLN za używkę średniej jakości firmy, do ponad 1000 za zabawki tuningowe typu Exedy Racing.
Moze ktos dokladnie wie co jest zwalone bo teraz to juz nie wiem sam jak powstalo 10 roznych wersji..
sprawdz te rozne wersje aby wyeliminowac pewnie problemy....
-czy masz olej w skrzyni
-czy masz plyn sprzegla (ew. odpowietrzyc, wymienic)
-moze to tylko kwestia regulacji skoku pedała (moze ktos sie nim kiedys bawil)
-na koncu zostaje samo sprzeglo lub wina skrzyni
moze masz poduszki silnika wywalone, to podobno tez jest przyczyną gorszego wchodzenia biegów
Moze ktos dokladnie wie co jest zwalone bo teraz to juz nie wiem sam jak powstalo 10 roznych wersji..
sprawdz te rozne wersje aby wyeliminowac pewnie problemy....
-czy masz olej w skrzyni
-czy masz plyn sprzegla (ew. odpowietrzyc, wymienic)
-moze to tylko kwestia regulacji skoku pedała (moze ktos sie nim kiedys bawil)
-na koncu zostaje samo sprzeglo lub wina skrzyni
Sadzicie ze to naprawde moze byc wina skrzyni :( mam nadzieje ze nie bo juz z zabawa w skrzyni cena troche podskakuje ;( ;(
Co do regulacji sprzegla tez mowil mi to jeden kumpel (pracuje w warsztacie)
Jaki warsztat polecacie aby sprawdzic te plyny oleje itd - chodzi o dobrego fachowca ktory moglby szybko stwierdzic co jest nie tak bo zaczyna mnie to juz mocno denerwowac :|
Pozdrawiam[/b]
[ Dodano: Nie 24 Wrz, 2006 ]
Jeszcze mam pytanie.. da sie tam jakos regulowac wycisk / sprzeglo ? Bo z tego co widzialem to jest hydrauliczne, odpowietrzylem je ale dalej to samo :|
[ Dodano: Pon 25 Wrz, 2006 ]
Patrzylem na wycisk pod ta guma... ma chyba za maly skok przy maxymalnie wcisnietym sprzegle ok 1,5 - 2cm :|
Co do plynu to troche jest.. chodzi o ten maly zbiorniczek obok plynu hamulcowego tak? Tam tez sie leje plyn taki jak do hamulcow, dot3 lub dot4 ? Czy mozna je razem mieszac?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.