Zobacz pełną wersję : dlaczego większość Vteców bierze olej?
sajmon1100
21-09-06, 20:46
tak sie pytam bo wiele osób twierdzi ze vtec musi wziaść olej-ale czemu? co pierscionki przepuszczają jak działa vtec czy jak?
heh właśnie kiedyś przez cały miesiąc jeździłem bez vtecka ( wiem bo mam diode) i stan oleju sie nie zmienił a potem przez tydzien vtekowałem i sie zdziwiłem jak mi ubyło z 300ml, może to nie vatec tylko coś przepuszcza powyżej 4-5 tyś obr.
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185
raczej nie chodzi o to ze jak VTEC sie zalancza to bierze olej....
tylko razem z tym ze VTEC sie zalancza wchodzi sie na duzo wyzsze obroty i to pewnie przez to... czyli pierscienie?
u mnie tez tak jest jak jezdze spokojnie, ani kropli jednak jak paluje to bierze ale i tak nie duzo!! Na 100% gdybym jezdzil spokojnie, jezdzil by moj tata albo mama nie dolewal bym ani grama! Dobre pytanie czemu bierze! :grin:
sajmon1100
21-09-06, 21:18
raczej nie chodzi o to ze jak VTEC sie zalancza to bierze olej....
tylko razem z tym ze VTEC sie zalancza wchodzi sie na duzo wyzsze obroty i to pewnie przez to... czyli pierscienie?
no ale niektórzy twierdzą ze nowy vtec i tez bierze no to chyba nie pierscionki moze uszczelniacze nie wytrzymują
[ Dodano: Czw 21 Wrz, 2006 ]
heh właśnie kiedyś przez cały miesiąc jeździłem bez vtecka ( wiem bo mam diode) i stan oleju sie nie zmienił a potem przez tydzien vtekowałem i sie zdziwiłem jak mi ubyło z 300ml, może to nie vatec tylko coś przepuszcza powyżej 4-5 tyś obr.
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185
ps . masz 7.3 w serii do setki?
a natrysk oleju na denka tloków??
sajmon1100
21-09-06, 21:26
a natrysk oleju na denka tloków??
no ale to w serii B chyba a np Dseries-tam niema natrysku
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185
dobry wynik, a co tam masz poza d16, jakie mody ?
Wsumie to coś tam było , cały układ wydechowy ( kolektor i cala reszta nierdzewka) stożek oczywiście, pompa paliwa, autko było chipowane w niemczech i taka prawda że co do reszty to poprzedni właściciel kupil ja w niemczech i sam niewiedział co było zmeiniane.
Na 1/4 jeszcze nie sprawdzałem ale mieżyłem na setke i wyszło od 7,3 do 7,5 ( w zależności od umiejętnego startu) jak z pierwszego biegu przy około 7 tyś obr. zmeiniam na drugi to przez 1 sec pali mi gume, max poszła 230 a jak jechałem na tuningowisko 2006 to w 4 osoby 210.
W ciągu roku dolałem z 2 litry oleju ale sie tym narazie nie przejmuje bo bieże jak jade do odcinki. :)
Co do vteca to jakoś mi sie wcześnie włącza, bo przy 4,3 tyś obr a rok temu jak ją kupilem to przy 4,6 obr.
podaje linka skąd można pobrac filmiki i moje zdjęcia ( napewno będziecie krytykowac bo to stajnia niemiecka :) )
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=08326321507832253809
autko było chipowane w niemczech
Wiesz cos o tym czipie ? :roll:
sajmon1100
21-09-06, 22:08
Wsumie to coś tam było , cały układ wydechowy ( kolektor i cala reszta nierdzewka) stożek oczywiście, pompa paliwa, autko było chipowane w niemczech i taka prawda że co do reszty to poprzedni właściciel kupil ja w niemczech i sam niewiedział co było zmeiniane.
Na 1/4 jeszcze nie sprawdzałem ale mieżyłem na setke i wyszło od 7,3 do 7,5 ( w zależności od umiejętnego startu) jak z pierwszego biegu przy około 7 tyś obr. zmeiniam na drugi to przez 1 sec pali mi gume, max poszła 230 a jak jechałem na tuningowisko 2006 to w 4 osoby 210.
W ciągu roku dolałem z 2 litry oleju ale sie tym narazie nie przejmuje bo bieże jak jade do odcinki. :)
Co do vteca to jakoś mi sie wcześnie włącza, bo przy 4,3 tyś obr a rok temu jak ją kupilem to przy 4,6 obr.
podaje linka skąd można pobrac filmiki i moje zdjęcia ( napewno będziecie krytykowac bo to stajnia niemiecka :) )
http://s000.wyslijto.pl/?file_id=08326321507832253809
jakbys zechciał to moge ci sprawdzić ten układ i powiedzieć co w nim drzemie (jakie ustawienia vteca itp ....)
Autko było w więkrzości tuningowane w niemczech a poprzedni właściciel tylko dokupił fele, dorobil flamera i jeszcze progi.
Co do wydechu do jest strumienica i jedna puszka, z ciekawości wybrałem sie na zlot tuningowy do Rudy Śląskiej i wygrałem drugie miejsce w wydechu - 124,8 db, db drag -133 db na carpower 1502 + lanzar max 12
Zmieniając temat autko zawsze mi sie szypko grzało ( nowy płyn, nowa chłodnica) nawet kiedy jest 20 stopni na dwoże po 5 km jak dojade na parking to wentylator mi sie włączy lada chwila.
sajmon1100
21-09-06, 22:27
Autko było w więkrzości tuningowane w niemczech a poprzedni właściciel tylko dokupił fele, dorobil flamera i jeszcze progi.
Co do wydechu do jest strumienica i jedna puszka, z ciekawości wybrałem sie na zlot tuningowy do Rudy Śląskiej i wygrałem drugie miejsce w wydechu - 124,8 db, db drag -133 db na carpower 1502 + lanzar max 12
Zmieniając temat autko zawsze mi sie szypko grzało ( nowy płyn, nowa chłodnica) nawet kiedy jest 20 stopni na dwoże po 5 km jak dojade na parking to wentylator mi sie włączy lada chwila.
a pamietam ten samochód z Zabrza- co tam masz ze taki logien puszcza ,druga rzecz to ci niezłą chmurke fura puszcza ,a 3 rzecz to zauważyłem (np w Zabrzu) ze jak pokazujesz ten ogien to katujesz do odcinki z 2-3 minuty a potem nagle gasisz........szybko wykończysz ten motor jak mu niedasz z 20-30 sekund na luzie popracować ....
dobra bo zeszliśmy z tematu :)
Widzisz też to widziałeś że od pewnych obr puszcza chmure a do pewnych niema nic stad pewnie ubytki oleju i włączanie vteca niema raczej nic do żeczy.
Wiem nieraz sie zapominam i za szypko gasze silnik - głupie błędy :(
turner1983
24-09-06, 23:06
co do brania oleju!!!!!! w moim d16z6 przez sam lipiec (w tych upalach auto prawie sie nie wychladzalo) zrobilem ok 2500km i ubylo ok 1l oleju. dodam ze duzo v-tecowalem. minely upaly, i jakos w polowie sierpnia wymienilem olej. jesli cos ubylo to naprawde niewiele. w kazdym razie silniki v-tec maja prawo brac olej. u mnie tez na pocztaku sie tym przejelem ale zaczerpnelem troche wiedzy i juz wiem. sprawa wyglada nastepujaco: jest podobnie jak w ciezarowkach marki scania (pracowalem w serwisie scanii 2 lata i wiem ze to wazny powod brania oleju) a dokladniej to podobny jest natrysk na denka (w d16z6 jest natrysk) olej od wplywem duzych temperatu traci na objetosci (odparowuje, wypala sie itp., tzreba by chemika i fizyka by to dokladnie opisal) w kazdym razie przy tym typie rozwiazania olej jest natryskiwany na najcieplejszy element w silniku a przy wyzszych obrotach jest wieksza czestotliwosc natrysku no i wtedy oleju ubywa...................sory ze nie moglem krutko przedstawic mysli ale jest juz pozno i z butelki tez troche ubylo. nie ma sie co martwic...cos za cos.... masz moc i odpowiednie chlodzenie ale oleju trzeba czasem ciut dolac . pozdro
a też ci troche dymi z wydechu na wysokich obrotach?
Mówi sie że dopuszczalna norma brania oleju do 1l/ 10 tyś. km. ale wiadomo że nawet nowe hondy na vtec biorą olej tak więc chyba te normy powinny byc inne dla silnikow 75czy 90 i inne dla 125 i 160 vtec.
Mi bieże 2l 10tyś km ale jest to uzależnione od tego jak butuje bryke i jestem ciekaw o ile przekraczam norme tracenia oleju w porównaniu z nowymi hondami produkowanymi 92do 95.
norma dopuszczalna to 1l na 1k
Witam, kumpel kupil coupe z 95r 1,6 vtec D16Z9, czy zasady brania oleju beda takie same jak dla D16Z6?
Witam, kumpel kupil coupe z 95r 1,6 vtec D16Z9, czy zasady brania oleju beda takie same jak dla D16Z6?
Tak, bo to generalnie bliźniaczy silnik.
norma dopuszczalna to 1l na 1k
Normy sa oczywiscie mocno zawyzone przez producentow bo przy takim zuzyciu oleju to za autem powinno byc siwo :wink:
Piotrek Klag
25-09-06, 17:46
norma dopuszczalna to 1l na 1k
Normy sa oczywiscie mocno zawyzone przez producentow bo przy takim zuzyciu oleju to za autem powinno byc siwo :wink:
normy są po to zawyżone żeby mieć klientów dupie w czasie gwarancji. Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.
Taka jest rzeczywistość więc lepiej sie tym nie sugerować bo prawda jest taka że w autach bez VTEC'a po 10.000 (jak wogóle) sie dolewa 200 ml i tyle. Sam VTEK żre ale to juz piszecie o tym sami. Jakkolwiek 1l/1k to jest po prostu paranoja....
Ja mam d15b2 i po 10.000km oleju nie zżarla mi ani grama (moze to "wina" przebiegu- oryginalne 113tyś km - rocznik `94)
Ale to nie jest kwestia fałteka, tylko tego, że każdy (większość) fałtek jest wysoko kręcony i ma prawo olej brać. Tyle. Mega obciążenia tam panują.
Piotrek Klag
25-09-06, 23:05
Ja mam d15b2 i po 10.000km oleju nie zżarla mi ani grama (moze to "wina" przebiegu- oryginalne 113tyś km - rocznik `94)
mi też ani grama nie brał ale jak dostał po pi... 2.500 km w 2 dni to juz troszke poszło tu i tam :D - ale ogólnie wiadomo o co chodzi - producenci sie po prostu ubezpoieczają i mówią klineto że wszystko jest OK jak nie jest :D
Mi wzieła około 0.5 litra na 10kkm. Przejazd polska anglia 2000kkm średnio koło 4krpm. Ubytek koło 150ml. Olej zbrązowiał koło 4000km. Przy wymianie dalej był przeźroczysty w miare. Ale ja mykam emerycko średno do 4krpm na codzień (wiecie te kamery na 30mph nawet 4 biegu nie zapinam).
Jestem mile zaskoczony bo zawsze myślałem że b16stki biora koło 100ml na 1kkm. Ale nie jak się lekko jeździ. Pozatym spalanie też bardzo miłe koło 8.5/100km licząc z zabawa raz na jakiś czas :).
Chyba wszystko jest kwestia jak ktoś silnik dotarł i dbał od nowości.
Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.
to do niezłego serwisu jeździ, jezeli mechanik mówi że jest wyciek a nic z tym nie robią. Norma w japońskich nowych autach wynosi 0,5 litra na 1tys km i to kwestia jest brania oleju przez silnika a nie przez jakieś wycieki.
Niestety dobre czasy się skończyły niezawodnych starych japońskich silników, teraz auta nie wymyślają inżynierzy tylko marketingowcy i robione są tak, aby później auto zarabiało na siebie... to wszystko jest dobrze pomyślane ;)
a co do vteca, mój d16y2, przy ostrej jeździe troszke mi bierze, zrobiłem na tym silniku jak narazie około 9 tys km, i dolałem około 1,5 litra (jazda różna, raz spokojnie, raz szaleje na vtecu ;) )
Piotrek Klag
26-09-06, 08:49
Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.
to do niezłego serwisu jeździ, jezeli mechanik mówi że jest wyciek a nic z tym nie robią.
ASO Toyoty we Wroclawiu tylko nie wiem które ?!
Oni powedzą Ci też Ci bierze bo jedzie a nie że cieknie a okazuje sie jest jakas wada fabryczna - cos nei tak z miską olejową. Auto nie kupione u nich wiec wkręty walą i tyle.
Co do jakości - avensis to jzu auto w całości chyba składane i robione na UK Wyspach wiec nie ma to nic wspólnego z Azją. Z jakością też nie ma nic wspólnego :D
dlaczego większość Vteców bierze olej?
Ten typ tak ma. To pytanie z serii dlaczego niebo jest niebieskie czy dlaczego fiaty się psuja :lol:
Dokładnie jak kolega napisal, v-tec gdy zostaje odpalony i mamy swoje obroty na ktorych tak pięknie chodzi... natryskuje na denko tloka olej zeby nie przegrzac i cos tam jeszcze.. dokladne informacje pod tym linkiem :
http://www.hondapl.org/
to sohc vtec ma natrysk na denka???nie wydaje mi sie :? jest jescze inna sprawa...a mianowicie, olej z przebiegiem traci swoje wlasciwosci. ja np przez pierwsze 2500-3000km po wymianie nie dolewam za duzo, a ubywac zaczyna dopiero pozniej. jezeli ostro jezdzisz to skracaj interwał wymiany oleju.
sajmon1100
27-09-06, 00:15
to sohc vtec ma natrysk na denka???nie wydaje mi sie :? jest jescze inna sprawa...a mianowicie, olej z przebiegiem traci swoje wlasciwosci. ja np przez pierwsze 2500-3000km po wymianie nie dolewam za duzo, a ubywac zaczyna dopiero pozniej. jezeli ostro jezdzisz to skracaj interwał wymiany oleju.
właśnei:czy sohc tez ma natrysk?
bo mój D15Z6 po dwóch wieczorach butowania (może z 15 startów ~500m)
i trasie (1200km) z prędkościami 110 głównie, ok. 60 km z prędkością 170-180km/h
zeżarł oleju z 3/4 między MIN a MAX, do MIN...
mam się martwić? :sad:
i ile jest między MIN i MAX?
widze że silniki lubią olej ale napiszcie prosze jak z chmurką?, bo umnie na postoju jak przygazuje do 6-7 tyś obr. to leci chmurka i wiem że bieże po pewnie pierścienie maja już swoje lata.
Między mini a max jest chyba 1l.
z tym litrem to roznie chyba, bo u mnie w b16 jest ok 0.7
ASO Toyoty we Wroclawiu tylko nie wiem które ?!
Oni powedzą Ci też Ci bierze bo jedzie a nie że cieknie a okazuje sie jest jakas wada fabryczna - cos nei tak z miską olejową. Auto nie kupione u nich wiec wkręty walą i tyle.
Co do jakości - avensis to jzu auto w całości chyba składane i robione na UK Wyspach wiec nie ma to nic wspólnego z Azją. Z jakością też nie ma nic wspólnego :D
avensisy i corolle z silnikami VVTi 1.6 i 1.8 (oznaczenia 1ZZ) mają wadę konstrukcyjną(właśnie branie oleju,które przy niedopatrzeniu właściciela prowadzi do zatarcia) i była cichaczem prowadzona w ASO wymiana dołu silnika(blok z wałem korbami i tłokami)na gwarancji,ale musiały byc spełnione jakieś warunki - max 100kkm przeleotu,max 5 lat i pełen serwis w ASO.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.