PDA

Zobacz pełną wersję : dlaczego większość Vteców bierze olej?



sajmon1100
21-09-06, 20:46
tak sie pytam bo wiele osób twierdzi ze vtec musi wziaść olej-ale czemu? co pierscionki przepuszczają jak działa vtec czy jak?

Fanta123
21-09-06, 21:02
heh właśnie kiedyś przez cały miesiąc jeździłem bez vtecka ( wiem bo mam diode) i stan oleju sie nie zmienił a potem przez tydzien vtekowałem i sie zdziwiłem jak mi ubyło z 300ml, może to nie vatec tylko coś przepuszcza powyżej 4-5 tyś obr.
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185

Furious
21-09-06, 21:16
raczej nie chodzi o to ze jak VTEC sie zalancza to bierze olej....
tylko razem z tym ze VTEC sie zalancza wchodzi sie na duzo wyzsze obroty i to pewnie przez to... czyli pierscienie?

Dealer
21-09-06, 21:17
u mnie tez tak jest jak jezdze spokojnie, ani kropli jednak jak paluje to bierze ale i tak nie duzo!! Na 100% gdybym jezdzil spokojnie, jezdzil by moj tata albo mama nie dolewal bym ani grama! Dobre pytanie czemu bierze! :grin:

sajmon1100
21-09-06, 21:18
raczej nie chodzi o to ze jak VTEC sie zalancza to bierze olej....
tylko razem z tym ze VTEC sie zalancza wchodzi sie na duzo wyzsze obroty i to pewnie przez to... czyli pierscienie?
no ale niektórzy twierdzą ze nowy vtec i tez bierze no to chyba nie pierscionki moze uszczelniacze nie wytrzymują

[ Dodano: Czw 21 Wrz, 2006 ]

heh właśnie kiedyś przez cały miesiąc jeździłem bez vtecka ( wiem bo mam diode) i stan oleju sie nie zmienił a potem przez tydzien vtekowałem i sie zdziwiłem jak mi ubyło z 300ml, może to nie vatec tylko coś przepuszcza powyżej 4-5 tyś obr.
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185
ps . masz 7.3 w serii do setki?

tomi
21-09-06, 21:22
a natrysk oleju na denka tloków??

sajmon1100
21-09-06, 21:26
a natrysk oleju na denka tloków??
no ale to w serii B chyba a np Dseries-tam niema natrysku

carlose
21-09-06, 21:27
d16z6 - 7,3. do setki, przebieg 185
dobry wynik, a co tam masz poza d16, jakie mody ?

Fanta123
21-09-06, 22:01
Wsumie to coś tam było , cały układ wydechowy ( kolektor i cala reszta nierdzewka) stożek oczywiście, pompa paliwa, autko było chipowane w niemczech i taka prawda że co do reszty to poprzedni właściciel kupil ja w niemczech i sam niewiedział co było zmeiniane.
Na 1/4 jeszcze nie sprawdzałem ale mieżyłem na setke i wyszło od 7,3 do 7,5 ( w zależności od umiejętnego startu) jak z pierwszego biegu przy około 7 tyś obr. zmeiniam na drugi to przez 1 sec pali mi gume, max poszła 230 a jak jechałem na tuningowisko 2006 to w 4 osoby 210.
W ciągu roku dolałem z 2 litry oleju ale sie tym narazie nie przejmuje bo bieże jak jade do odcinki. :)
Co do vteca to jakoś mi sie wcześnie włącza, bo przy 4,3 tyś obr a rok temu jak ją kupilem to przy 4,6 obr.

podaje linka skąd można pobrac filmiki i moje zdjęcia ( napewno będziecie krytykowac bo to stajnia niemiecka :) )


http://s000.wyslijto.pl/?file_id=08326321507832253809

Matey
21-09-06, 22:02
autko było chipowane w niemczech

Wiesz cos o tym czipie ? :roll:

sajmon1100
21-09-06, 22:08
Wsumie to coś tam było , cały układ wydechowy ( kolektor i cala reszta nierdzewka) stożek oczywiście, pompa paliwa, autko było chipowane w niemczech i taka prawda że co do reszty to poprzedni właściciel kupil ja w niemczech i sam niewiedział co było zmeiniane.
Na 1/4 jeszcze nie sprawdzałem ale mieżyłem na setke i wyszło od 7,3 do 7,5 ( w zależności od umiejętnego startu) jak z pierwszego biegu przy około 7 tyś obr. zmeiniam na drugi to przez 1 sec pali mi gume, max poszła 230 a jak jechałem na tuningowisko 2006 to w 4 osoby 210.
W ciągu roku dolałem z 2 litry oleju ale sie tym narazie nie przejmuje bo bieże jak jade do odcinki. :)
Co do vteca to jakoś mi sie wcześnie włącza, bo przy 4,3 tyś obr a rok temu jak ją kupilem to przy 4,6 obr.

podaje linka skąd można pobrac filmiki i moje zdjęcia ( napewno będziecie krytykowac bo to stajnia niemiecka :) )


http://s000.wyslijto.pl/?file_id=08326321507832253809
jakbys zechciał to moge ci sprawdzić ten układ i powiedzieć co w nim drzemie (jakie ustawienia vteca itp ....)

Fanta123
21-09-06, 22:09
Autko było w więkrzości tuningowane w niemczech a poprzedni właściciel tylko dokupił fele, dorobil flamera i jeszcze progi.
Co do wydechu do jest strumienica i jedna puszka, z ciekawości wybrałem sie na zlot tuningowy do Rudy Śląskiej i wygrałem drugie miejsce w wydechu - 124,8 db, db drag -133 db na carpower 1502 + lanzar max 12
Zmieniając temat autko zawsze mi sie szypko grzało ( nowy płyn, nowa chłodnica) nawet kiedy jest 20 stopni na dwoże po 5 km jak dojade na parking to wentylator mi sie włączy lada chwila.

sajmon1100
21-09-06, 22:27
Autko było w więkrzości tuningowane w niemczech a poprzedni właściciel tylko dokupił fele, dorobil flamera i jeszcze progi.
Co do wydechu do jest strumienica i jedna puszka, z ciekawości wybrałem sie na zlot tuningowy do Rudy Śląskiej i wygrałem drugie miejsce w wydechu - 124,8 db, db drag -133 db na carpower 1502 + lanzar max 12
Zmieniając temat autko zawsze mi sie szypko grzało ( nowy płyn, nowa chłodnica) nawet kiedy jest 20 stopni na dwoże po 5 km jak dojade na parking to wentylator mi sie włączy lada chwila.
a pamietam ten samochód z Zabrza- co tam masz ze taki logien puszcza ,druga rzecz to ci niezłą chmurke fura puszcza ,a 3 rzecz to zauważyłem (np w Zabrzu) ze jak pokazujesz ten ogien to katujesz do odcinki z 2-3 minuty a potem nagle gasisz........szybko wykończysz ten motor jak mu niedasz z 20-30 sekund na luzie popracować ....

dobra bo zeszliśmy z tematu :)

Fanta123
21-09-06, 22:31
Widzisz też to widziałeś że od pewnych obr puszcza chmure a do pewnych niema nic stad pewnie ubytki oleju i włączanie vteca niema raczej nic do żeczy.
Wiem nieraz sie zapominam i za szypko gasze silnik - głupie błędy :(

turner1983
24-09-06, 23:06
co do brania oleju!!!!!! w moim d16z6 przez sam lipiec (w tych upalach auto prawie sie nie wychladzalo) zrobilem ok 2500km i ubylo ok 1l oleju. dodam ze duzo v-tecowalem. minely upaly, i jakos w polowie sierpnia wymienilem olej. jesli cos ubylo to naprawde niewiele. w kazdym razie silniki v-tec maja prawo brac olej. u mnie tez na pocztaku sie tym przejelem ale zaczerpnelem troche wiedzy i juz wiem. sprawa wyglada nastepujaco: jest podobnie jak w ciezarowkach marki scania (pracowalem w serwisie scanii 2 lata i wiem ze to wazny powod brania oleju) a dokladniej to podobny jest natrysk na denka (w d16z6 jest natrysk) olej od wplywem duzych temperatu traci na objetosci (odparowuje, wypala sie itp., tzreba by chemika i fizyka by to dokladnie opisal) w kazdym razie przy tym typie rozwiazania olej jest natryskiwany na najcieplejszy element w silniku a przy wyzszych obrotach jest wieksza czestotliwosc natrysku no i wtedy oleju ubywa...................sory ze nie moglem krutko przedstawic mysli ale jest juz pozno i z butelki tez troche ubylo. nie ma sie co martwic...cos za cos.... masz moc i odpowiednie chlodzenie ale oleju trzeba czasem ciut dolac . pozdro

Fanta123
25-09-06, 05:19
a też ci troche dymi z wydechu na wysokich obrotach?

Mówi sie że dopuszczalna norma brania oleju do 1l/ 10 tyś. km. ale wiadomo że nawet nowe hondy na vtec biorą olej tak więc chyba te normy powinny byc inne dla silnikow 75czy 90 i inne dla 125 i 160 vtec.
Mi bieże 2l 10tyś km ale jest to uzależnione od tego jak butuje bryke i jestem ciekaw o ile przekraczam norme tracenia oleju w porównaniu z nowymi hondami produkowanymi 92do 95.

rem36
25-09-06, 08:30
norma dopuszczalna to 1l na 1k

Lipek
25-09-06, 08:35
Witam, kumpel kupil coupe z 95r 1,6 vtec D16Z9, czy zasady brania oleju beda takie same jak dla D16Z6?

havok
25-09-06, 09:01
Witam, kumpel kupil coupe z 95r 1,6 vtec D16Z9, czy zasady brania oleju beda takie same jak dla D16Z6?

Tak, bo to generalnie bliźniaczy silnik.

Lipek
25-09-06, 12:37
Dzieki

bartol
25-09-06, 14:47
norma dopuszczalna to 1l na 1k

Normy sa oczywiscie mocno zawyzone przez producentow bo przy takim zuzyciu oleju to za autem powinno byc siwo :wink:

Piotrek Klag
25-09-06, 17:46
norma dopuszczalna to 1l na 1k

Normy sa oczywiscie mocno zawyzone przez producentow bo przy takim zuzyciu oleju to za autem powinno byc siwo :wink:

normy są po to zawyżone żeby mieć klientów dupie w czasie gwarancji. Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.

Taka jest rzeczywistość więc lepiej sie tym nie sugerować bo prawda jest taka że w autach bez VTEC'a po 10.000 (jak wogóle) sie dolewa 200 ml i tyle. Sam VTEK żre ale to juz piszecie o tym sami. Jakkolwiek 1l/1k to jest po prostu paranoja....

Lipek
25-09-06, 18:17
Ja mam d15b2 i po 10.000km oleju nie zżarla mi ani grama (moze to "wina" przebiegu- oryginalne 113tyś km - rocznik `94)

Dzida
25-09-06, 18:22
Ale to nie jest kwestia fałteka, tylko tego, że każdy (większość) fałtek jest wysoko kręcony i ma prawo olej brać. Tyle. Mega obciążenia tam panują.

Piotrek Klag
25-09-06, 23:05
Ja mam d15b2 i po 10.000km oleju nie zżarla mi ani grama (moze to "wina" przebiegu- oryginalne 113tyś km - rocznik `94)
mi też ani grama nie brał ale jak dostał po pi... 2.500 km w 2 dni to juz troszke poszło tu i tam :D - ale ogólnie wiadomo o co chodzi - producenci sie po prostu ubezpoieczają i mówią klineto że wszystko jest OK jak nie jest :D

Lord_ZED
26-09-06, 00:57
Mi wzieła około 0.5 litra na 10kkm. Przejazd polska anglia 2000kkm średnio koło 4krpm. Ubytek koło 150ml. Olej zbrązowiał koło 4000km. Przy wymianie dalej był przeźroczysty w miare. Ale ja mykam emerycko średno do 4krpm na codzień (wiecie te kamery na 30mph nawet 4 biegu nie zapinam).
Jestem mile zaskoczony bo zawsze myślałem że b16stki biora koło 100ml na 1kkm. Ale nie jak się lekko jeździ. Pozatym spalanie też bardzo miłe koło 8.5/100km licząc z zabawa raz na jakiś czas :).
Chyba wszystko jest kwestia jak ktoś silnik dotarł i dbał od nowości.

carlose
26-09-06, 07:33
Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.
to do niezłego serwisu jeździ, jezeli mechanik mówi że jest wyciek a nic z tym nie robią. Norma w japońskich nowych autach wynosi 0,5 litra na 1tys km i to kwestia jest brania oleju przez silnika a nie przez jakieś wycieki.
Niestety dobre czasy się skończyły niezawodnych starych japońskich silników, teraz auta nie wymyślają inżynierzy tylko marketingowcy i robione są tak, aby później auto zarabiało na siebie... to wszystko jest dobrze pomyślane ;)

a co do vteca, mój d16y2, przy ostrej jeździe troszke mi bierze, zrobiłem na tym silniku jak narazie około 9 tys km, i dolałem około 1,5 litra (jazda różna, raz spokojnie, raz szaleje na vtecu ;) )

Piotrek Klag
26-09-06, 08:49
Szwagier ma Avensis i bierze właśnie po 1l/1k oleju cholera wie czemu - w ASO mówią - wszystko super jak w ksiązce serwisowe prawda ? - a po cichu mechanik mówi że ten rocznik (chyba 2000r) był sprzeprzony i coś spod miski zdaje sie że cieknie.
to do niezłego serwisu jeździ, jezeli mechanik mówi że jest wyciek a nic z tym nie robią.
ASO Toyoty we Wroclawiu tylko nie wiem które ?!

Oni powedzą Ci też Ci bierze bo jedzie a nie że cieknie a okazuje sie jest jakas wada fabryczna - cos nei tak z miską olejową. Auto nie kupione u nich wiec wkręty walą i tyle.

Co do jakości - avensis to jzu auto w całości chyba składane i robione na UK Wyspach wiec nie ma to nic wspólnego z Azją. Z jakością też nie ma nic wspólnego :D

Gr00bY
26-09-06, 08:54
dlaczego większość Vteców bierze olej?

Ten typ tak ma. To pytanie z serii dlaczego niebo jest niebieskie czy dlaczego fiaty się psuja :lol:

A.D.R.
26-09-06, 18:29
Dokładnie jak kolega napisal, v-tec gdy zostaje odpalony i mamy swoje obroty na ktorych tak pięknie chodzi... natryskuje na denko tloka olej zeby nie przegrzac i cos tam jeszcze.. dokladne informacje pod tym linkiem :
http://www.hondapl.org/

TENCIO
26-09-06, 23:29
to sohc vtec ma natrysk na denka???nie wydaje mi sie :? jest jescze inna sprawa...a mianowicie, olej z przebiegiem traci swoje wlasciwosci. ja np przez pierwsze 2500-3000km po wymianie nie dolewam za duzo, a ubywac zaczyna dopiero pozniej. jezeli ostro jezdzisz to skracaj interwał wymiany oleju.

sajmon1100
27-09-06, 00:15
to sohc vtec ma natrysk na denka???nie wydaje mi sie :? jest jescze inna sprawa...a mianowicie, olej z przebiegiem traci swoje wlasciwosci. ja np przez pierwsze 2500-3000km po wymianie nie dolewam za duzo, a ubywac zaczyna dopiero pozniej. jezeli ostro jezdzisz to skracaj interwał wymiany oleju.
właśnei:czy sohc tez ma natrysk?

VVlodar
27-09-06, 21:41
bo mój D15Z6 po dwóch wieczorach butowania (może z 15 startów ~500m)
i trasie (1200km) z prędkościami 110 głównie, ok. 60 km z prędkością 170-180km/h
zeżarł oleju z 3/4 między MIN a MAX, do MIN...

mam się martwić? :sad:
i ile jest między MIN i MAX?

Fanta123
27-09-06, 22:46
widze że silniki lubią olej ale napiszcie prosze jak z chmurką?, bo umnie na postoju jak przygazuje do 6-7 tyś obr. to leci chmurka i wiem że bieże po pewnie pierścienie maja już swoje lata.
Między mini a max jest chyba 1l.

TENCIO
28-09-06, 15:01
z tym litrem to roznie chyba, bo u mnie w b16 jest ok 0.7

sendrek
29-09-06, 02:13
ASO Toyoty we Wroclawiu tylko nie wiem które ?!

Oni powedzą Ci też Ci bierze bo jedzie a nie że cieknie a okazuje sie jest jakas wada fabryczna - cos nei tak z miską olejową. Auto nie kupione u nich wiec wkręty walą i tyle.

Co do jakości - avensis to jzu auto w całości chyba składane i robione na UK Wyspach wiec nie ma to nic wspólnego z Azją. Z jakością też nie ma nic wspólnego :D

avensisy i corolle z silnikami VVTi 1.6 i 1.8 (oznaczenia 1ZZ) mają wadę konstrukcyjną(właśnie branie oleju,które przy niedopatrzeniu właściciela prowadzi do zatarcia) i była cichaczem prowadzona w ASO wymiana dołu silnika(blok z wałem korbami i tłokami)na gwarancji,ale musiały byc spełnione jakieś warunki - max 100kkm przeleotu,max 5 lat i pełen serwis w ASO.