Zobacz pełną wersję : najprawdopodobniej przepalony zawor na 3 cylindzrze Civic 1.3
witam
Prosze o pomoc . Mam hanie d13b2 i nie pali mi na jeden cylinder przez co silnik nierowno pracuje do tego gasnie i slychac pyrkanie z rury wydechowej i duzo wiecej pali , czy wyregulowanie zaworow pomoze mi naprawic ten problem czy trzeba wyciagac glowice . w warsztacie na start krzykneli mi za samo rozebranie glowicy 350zl . Prosze o pomoc .
a aparat zapłonowy przejrzany, przewód WN,?pomiar kompresji powinien dużo pokazać być może kompresja ucieka zaworami, nie ma objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą? Najtaniej to zacząć od sprawdzenia luzów zaworowych na forum jest instrukcja jak to zrobić koszt to kupno szczelinomierza za kilka złotych.powodzenia
cisnienie nie bylo mierzone w cylindrach czy przyczyna moze byc zle wyregulowanie zaworow przez paparucha ktory mi to robil ale pytanie czy az tak by byl ze nie paliloby mi na jeden cylinder a iskra jest i jeszcze jedno jak mozesz to podaj linka do tego tematu o ktorym pisales wielkie dzieki :)
oto link, szukajka nie boli: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/search.php?searchid=1810891 jest to tez ladnie napisane w service manualu, przynajmniej jesli chodzi o 6 gen
Wyreguluj zawory i sprawdz Cisnienie w cylindrach . Bedzie wszystko wiadomo
wlasnie wstawilem rano sam na warsztat na sprawdzenie cisnienia i ustawienie zaworow i wieczorem bede wiedzial :)
wlasnie odebralem auto z warsztatu i cisnienie w cylindrach jest i zawory tez wyregulowane wiec przepalony zawor odpada .
Juz sam nie wiem co to moze byc :(:(:( mecvhanik mowi ze walek rozrzadu najprawdopodobniej . jeszcze jedno pytanie czy zle ustawiony rozrzad ma tez wpływ na to ze 3 cylinder nie pali ?
Dodam jeszcze za aparat kable swiece i kopułke mam nowe iskre mam bardzo dobra na tym cylindrze tak samo cisnienie sprezania a jednak 3 cylinder nie pracuje ;/
Arturvf500
20-05-10, 11:10
wlasnie odebralem auto z warsztatu i cisnienie w cylindrach jest i zawory tez wyregulowane wiec przepalony zawor odpada .
Juz sam nie wiem co to moze byc :(:(:( mecvhanik mowi ze walek rozrzadu najprawdopodobniej . jeszcze jedno pytanie czy zle ustawiony rozrzad ma tez wpływ na to ze 3 cylinder nie pali ?
Dodam jeszcze za aparat kable swiece i kopułke mam nowe iskre mam bardzo dobra na tym cylindrze tak samo cisnienie sprezania a jednak 3 cylinder nie pracuje ;/
jak cisnienie jest ok to nie ma bata - problemy z iskra;)
Juz sam nie wiem co to moze byc :(:(:( mecvhanik mowi ze walek rozrzadu najprawdopodobniej . jeszcze jedno pytanie czy zle ustawiony rozrzad ma tez wpływ na to ze 3 cylinder nie pali ?
powinien pracować gorzej ale palić na wszystkie, Mechanik musiał widzieć jak wyglądają krzywki na wałku przy tym cylindrze jak ustawiał zawory, mówił coś? rozumiem że jaki silnik chodzi na 3 cylindry i później wykręcisz świecę na tym 3cim to jest mokra?
powinien pracować gorzej ale palić na wszystkie, Mechanik musiał widzieć jak wyglądają krzywki na wałku przy tym cylindrze jak ustawiał zawory, mówił coś? rozumiem że jaki silnik chodzi na 3 cylindry i później wykręcisz świecę na tym 3cim to jest mokra?
iskra jest taka sama jak na innych cylindrach mechanik powiedział ze musiałby wyjać wałek zeby obejrzec krzywki i mowi ze na 90 % to moze byc przyczyna . swiece jak sie wykreci jest ok takze to chyba ten walek ale paliloby wtedy na 3 cylindry ?
iskra jest taka sama jak na innych cylindrach mechanik powiedział ze musiałby wyjać wałek zeby obejrzec krzywki i mowi ze na 90 % to moze byc przyczyna . swiece jak sie wykreci jest ok takze to chyba ten walek ale paliloby wtedy na 3 cylindry ?
tak
jeszcze jedno pytanie czy mozna wymienic sam wałek czy trzeba razem z panewkami i tymi konikami czy trzeba cała glowice ?
sam wałek
Dzieki wielkie :) jutro koleszka z klubu honda koszalin zabiera sie za wymiane u mnie wałka bo ma takie 3 :) Dam znac czy to rozwiarze moj problem mam nadzieje ze tak bo juz pomysły mi sie skonczyly :D
niemstety wałek okazał sie wporzadku . Zauwazylem ze komp wywala mi blad numer 4 ale czy to byloby przyczyna ze trzeci cylinder nie pali ?
iskra jest taka sama jak na innych cylindrach mechanik powiedział ze musiałby wyjać wałek zeby obejrzec krzywki i mowi ze na 90 % to moze byc przyczyna . swiece jak sie wykreci jest ok takze to chyba ten walek ale paliloby wtedy na 3 cylindry ?
świeca ok czyli mokra jeśli nie pracuje na tym cylindrze? jeśli dostaje się mieszanka, jest sprężanie,iskra to musi pracować na tym garze, chyba że iskra nie jest w dobrym miejscu i może to być wina tego błędu który podałeś
4 - Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
jak moze nie byc w dobrym miejsu ? to co musze zrobuic? przeczytalem ze blad nr 4 w silniku d13b2 to 4 - Czujnik podciśnienia w gaźniku lub jego obwód (często nieszczelny przewód podciśnienia #14 lub obwód elektryczny czujnika)
?
dodam jeszcze ze wlot w puszce filtr do zaworu eacv czyli tego tak zwanego krokowca mam zatkany ze wzgledu na to ze wten sposob auto tak jakby ma wyzsze obroty i nie gasdnie ale i tak ma nie rowne obroty i nie pali na 3 cylinder a gdy tylko wyjme zaslepke to auto od razu gasnie
jeszcze jedno gdzie sie znajduje ten czujnik polozenia walu korbowego ?
spojrzalem na nie ten silnik przy tabelce z kodami bledow
spoko
nie orientujesz sie co to moze byc dodam ze przewod nr 14 sprawdzilem i jest szczelny
ja mam błąd nr 4 od roku (D13b2) sprawdzone wszystkie podcisnienia, wymieniona pucha. ogólnie mam już problem daleko bo nie mam sił do niego a tak na prawde nic się nie dzieje.
problem rozwiazany :) przyczyna bylo lewe powietrze ktore przez gaznik dostawoało sie do cylindra .Dopiero porzadny gaznikowiec z prawdziwego zdarzenia rozwiazał ten problem .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.